XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Minder kcals is sneller vet vebranden!

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Ik zag btw ook dat je een heel voedingsschema had gemaakt, zou ik lekker laten, gewoon een optelsommetje maken aan het eind van de dag.

Zou uit gaan van 500 gram vet verlies per week, 4500 kcals dus. Reken maar uit dus, evt cardio niet vergeten er af te trekken.

Bulken deed ik wel op gevoel, maar cutten heb ik liever een beetje zwart op wit wat te eten, hoeft niet precies tot de gram af te wegen allemaal maar wel een beetje die richtlijnen gebruiken

JA
droger, gespierder wellicht (wel sterker iig) maar vooral het gemak waarmee ik op dit moment onder onderhoud eet. Het voelt niet eens als dieet.

EN ik verwacht relatief eenvoudig in de buurt van de 10% te blijven komende winter, terwijl anders mijn vet toch stiekum oploopt richting de 16 iedere winter....

Maar waarom op zoek naar bewijs, je zult het toch zelf moeten doen en ervaren!!!
Het hele IF spreekt je aan of het spreekt je niet aan. Dus zelf doen of niet doen, meer smaken hebben we niet!

Om hier nog even op terug te komen, dat komt toch vooral door dat je nu bewuster bent met kcal tellen etc dan door het vasten?

Uiteindelijk is IF natuurlijk gewoon een fancy naam voor mensen die niet graag ontbijten.

*hides

Serieuzer: In dit topic lijkt het er net op of intermittent fasting alles te maken heeft met low-carb. Dat is natuurlijk niet zo, het is alleen een vorm van maaltijplanning.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.324
Om hier nog even op terug te komen, dat komt toch vooral door dat je nu bewuster bent met kcal tellen etc dan door het vasten?

Niet zozeer tellen. Het is veel moeilijker om veel te overeten. Ruimte voor extra vreterij bovenop je schema is geen behoefte aan, dus je bulk blijft vanzelf cleaner.

---------- Toegevoegd om 07:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:01 ----------

Uiteindelijk is IF natuurlijk gewoon een fancy naam voor mensen die niet graag ontbijten.

*hides

Serieuzer: In dit topic lijkt het er net op of intermittent fasting alles te maken heeft met low-carb. Dat is natuurlijk niet zo, het is alleen een vorm van maaltijplanning.

Je hebt helemaal gelijk.

Niet zozeer tellen. Het is veel moeilijker om veel te overeten. Ruimte voor extra vreterij bovenop je schema is geen behoefte aan, dus je bulk blijft vanzelf cleaner.

Helemaal waar...
Ik heb nu in t weekend soms al, dat ik mezelf voorneem om eens wat extra te nemen, maar t komt er gewoon niet van. Ik zit vanaf de middag vol:D

Helemaal waar...
Ik heb nu in t weekend soms al, dat ik mezelf voorneem om eens wat extra te nemen, maar t komt er gewoon niet van. Ik zit vanaf de middag vol:D
meh... ik ken altijd wel eten,
heb altijd wel dat stemmetje in m'n hoofd wat me vraagt iets lekkers te pakken :(

dat heb ik ook :p gwn IIFYM toepassen dan :)
doe ik, maar in de cut heb ik gewoon altijd honger :P

moet wel zeggen dat sinds ik IIFYM toepas en dus gewoon wat meer eet wat ik lekker vind ik ook betere prestaties neerzet tijdens mn KT in de cut.

Helemaal waar...

Herkenbaar ja....
Vooral op trainingsdagen....
Zit ik om 23.00 uur nog een bak kwark, vlees, groenten en een bak 'fluf' (zie Lean Gains) weg te werken, terwijl je nog vol zit van het avondeten:rolleyes:

Zoals Wazzup zegt...overeten is kansloos, ben al blij als je alles weg krijgt.

Iemand een handige link waar dit principe in een paar pagina's goed wordt uitgelegd?

Niet zozeer tellen. Het is veel moeilijker om veel te overeten. Ruimte voor extra vreterij bovenop je schema is geen behoefte aan, dus je bulk blijft vanzelf cleaner

Had ik dat maar, zelfs met IF had ik in mijn eet window vaak nog vreselijke honger.

Dag vrinden,

Ik ga over 7 weken op vakantie. Als ik over anderhalve week weer ga beginnen met trainen heb ik precies een maand niet getraind. Heb verder ook nauwelijks op mijn voeding gelet, dus ik denk wel dat er van een klein rebound effect sprake gaat zijn. Maar waar het om gaat, ik sta er nu slecht bij, heel het jaar heb ik eigenlijk al een beetje verkloot. Nu vind ik mezelf op dit moment te dun om echt te gaan cutten, maar heb ook geen zin om te bulken. MAAR wil nog wel even in die 6 weken die ik heb als ik weer begin het beste er uit halen. Dus ik dacht aan die recomp van leangains.com..

Mijn vraag; is dat wat? iemand ervaringen? wat kan ik verwachten qua vetverlies en spiermassa gains?

Heb trouwens vanaf volgende week erg lang vakantie, dus ik slaap dan gemiddeld tot 12 uur en ga rond 2/3/4 uur 's nachts naar bed. Ik zat er aan te denken om mijn eet window gewoon van 12 tot 8 te houden, dat is prima toch?

Laatst bewerkt:
Waarom niet even gaan bulken en lekker zwaar trainen dan 6 weken? Je raakt in die vakantie toch spiermassa kwijt, en je bent te dun om te cutten

Ook, maar het vasten heeft nog wat voordelen:

Code:
1. Fasting increases catecholamine levels.

2. Fasting increases abdominal subcutaneous blood flow, which means that catecholamines will have an easier time reaching those hard-to-get areas.

3. The low insulin level reached during the fast inhibits a2-receptors. A greater time spent in the low insulin state equals a greater time spent in a state where fat can be mobilized from stubborn areas. Now you're probably thinking "why not just go on a low carb diet" to keep insulin low, but keep in mind that triglycerides inhibit HSL in a similar manner as insulin.

4. My research has indicated that the ideal state of fat burning is reached after 12-18 hours of fasting. Coupled with high levels of catecholamines, increased blood flow to stubborn regions, and low insulin for a2-receptor inhibition, this time interval is the "golden age" of stubborn fat mobilization.

Bron: http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

Waarom niet even gaan bulken en lekker zwaar trainen dan 6 weken? Je raakt in die vakantie toch spiermassa kwijt, en je bent te dun om te cutten

Na kijk het is niet zo dat ik skinnyfat heb ofzo, maar ik ga nu niet bulken want wil geen hoger vetpercentage, maar echt cutten gaat hem ook niet worden:P

Ja oke dan gewoon clean bulken dus, oftewel body recomposition

Clean bulken = Lean Gains.
Met body recomposition zit je volgens mij nog net aan de 'cut' kant, maar dan net wat minder heftig dan bij de 'fat loss' macro's.
Niet dat LG iets heeft met de cut/bulk principes...maar toch.;)

Wel geduld hebben....zal niet echt snel gaan, maar wel met minimaal vetaanzet (of helemaal zonder:D)

Succes

Ben mij ook wat in het lezen in IF.

Ik heb alvast enkele vraagjes:
- Hoe zit het met een Pre/Post WO shake? Kan je gewoon nemen. Ik drink altijd 250ml halfvolle melk + 250ml chocomel + 30g Whey tijdens training. Is geen probleem hierbij?
- Je moet je eetwindow rond je training plannen. Mijn krachttrainingen zijn altijd 's avonds, dus dan eet ik ook 's avonds. Echter, cardio doe ik vaak rond de middag. Moet ik mijn eetwindow daaraan aanpassen? Of gewoon doen op nuchtere maag en nog altijd pas 's avonds beginnen eten?
- Wat met refeed? Heb daar voorlopig nog geen protocol over gelezen. Hoeveel dagen/week en hoe je dat dan precies moet invullen.
- Ik lees vaak dat IF heel goed is om spiermassa te behouden tijdens het cutten. Hoe zit het met het behoud van kracht? Dat is voor mij namelijk erg belangrijk.

Hopelijk kunnen de ervaren IF'ers hier een antwoord op geven.
Alvast bedankt!

Terug
Naar boven