- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Ben mij ook wat in het lezen in IF.
Ik heb alvast enkele vraagjes:
- Hoe zit het met een Pre/Post WO shake? Kan je gewoon nemen. Ik drink altijd 250ml halfvolle melk + 250ml chocomel + 30g Whey tijdens training. Is geen probleem hierbij?
als je traint binnen je feeding window is het geen probleem
Train je buiten je feeding window, dan wel (Martin heeft wel iets gechreven over fasted training)
- Je moet je eetwindow rond je training plannen. Mijn krachttrainingen zijn altijd 's avonds, dus dan eet ik ook 's avonds. Echter, cardio doe ik vaak rond de middag. Moet ik mijn eetwindow daaraan aanpassen? Of gewoon doen op nuchtere maag en nog altijd pas 's avonds beginnen eten?
ja
- Wat met refeed? Heb daar voorlopig nog geen protocol over gelezen. Hoeveel dagen/week en hoe je dat dan precies moet invullen.
refeeds hebben te maken met een low-cal / low carb dieet. IF is alleen maar het samendrukken van je maaltijden binnen 8 uur of zo. Als je graag low cal / low carb gaat en refeeds wil gelden dezelfde regels als "normaal".
- Ik lees vaak dat IF heel goed is om spiermassa te behouden tijdens het cutten. Hoe zit het met het behoud van kracht? Dat is voor mij namelijk erg belangrijk.
Behoud van kracht en spier is sowieso al gekoppeld. Maar goed behoud van kracht is een gevolg van een fatsoenlijk dieet en bijpassend trainingsschema. Als je Martin's trainingsschema volgt zul je geen kracht verliezen, maar in wezen heeft dat niets van doen met IF "an sich".