XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Hier een mooi artikel erover.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/how-to-estimate-maintenance-caloric-intake.html

14-16cal/lb is een richtlijn. Vanuit daar moet je zelf op de weegschaal kijken of je aankomt/afvalt. Ik zou in die test periode dan wel dezelfde soort macronutriënten eten. Als je op dagen minder of meer koolhydraten eet, dan schommelt je gewicht heen en weer door het glycogeen en vocht. Ook al eet je even veel kcal. Hou dus voor een paar dagen ongeveer dezelfde ratio's aan met je geschatte onderhoud. Zorg ook dat je activiteitenpatroon ongeveer hetzelfde blijft.

Voor de rest is je metabolisme niet statisch, dus zal je altijd wel ietsje lichter of ietsje zwaarder zijn de volgende dag. Als je maar ongeveer een indicatie hebt wat je onderhoud is. Dus als je na 3-4 dagen testen ongeveer hetzelfde weegt met dat aantal kcal, dan kun je dat als je onderhoud beschouwen.

Onthoudt wel dat wanneer je weer afvalt, je weer minder energie nodig hebt om dat lichaamsgewicht te onderhouden. Als je 2-4kg afvalt, dan daalt je onderhoud wel met ongeveer 50-100kcal.

Mede - IF'ers, hierbij alvast mijn T dag (als richtlijn voor 3 maal in de week). Hebben jullie nog aan- of opmerkingen hieromtrent? 3000kcal is onderhoudsniveau, waarschijnlijk op T dagen hier zo'n 700 kcal onder zitten P/D.

Bijlagen

Ik snap er helemaal niets van.

IF?
Je eet van de ochtend tot en met de avond!
Wat is daar IF aan?

Kijk nog eens goed Horseman

Ben nu ook al enkele dagen overgeschakeld op IF. Ben sowieso 's morgens geen grote eter, maar rond de middag krijg ik toch altijd serieus honger. Dan is het een goed uurtje doorbijten en dan gaat die honger gewoon over en ben ik lekker fris.
Merk ook wel af en toe een 'gek' gevoel in mijn hoofd. Het is niet echt hoofdpijn, maar ook een ander gevoel als normaal.

- Hoe zit het met een Pre/Post WO shake? Kan je gewoon nemen. Ik drink altijd 250ml halfvolle melk + 250ml chocomel + 30g Whey tijdens training. Is geen probleem hierbij?

als je traint binnen je feeding window is het geen probleem
Train je buiten je feeding window, dan wel (Martin heeft wel iets gechreven over fasted training)

Ben het volgende tegengekomen van Martin dat daar min of meer over gaat:

Martin zei:
Q: What are your thoughts on maltodextrin/protein shakes post-workout? I usually have 40g protein and 100 g of carbs (maltodextrin) in my post-workout shake. Can I still have this?

A: Like protein shakes, maltodextrin is unnecessary, and in the end counterproductive during dieting. Maltodextrin is far worse than protein shakes.

The only benefit maltodextrin has in comparison to a lower GI whole food carbohydrate (potatoes, pasta, rice etc) is in the form of faster glycogen replenishment, when muscle glycogen is measured at the 8-12th hour mark. And this is completely irrelevant unless you plan on training the same muscle group in the morning. Which you won’t. Doesn't enhance muscle growth or improve recovery, it just shuttles carbs for storage a little bit faster. Relevant for elite athletes doing multiple sessions a day, completely useless for someone working out 3-4x/week.

In the end maltodextrin is just a shitty high GI carb that tastes like shit and won't fill you up for shit. Stay the hell away from it if you wan’t to get lean and stay full and satisfied during the diet. Why would you want to gulf down such a perverse amount of calories when they can be eaten instead?

That being said, yes, you can have it. Just like it says in the plan, you may swap foods in whatever fashion you like, as long as you stick to the calorie and macrocomposition guidelines for the day (and stick fairly close to the ones given for the meals).

Kort samengevat vindt hij het dus nutteloos (=geen positief effect op herstel, tenzij je dezelfde spiergroep 24u later terug traint). Je kan beter die hoeveel kCals op een andere manier binnenkrijgen als je cut. Een manier waarbij je meer 'gevuld' gaat zijn. Daarentegen kan je het wel gewoon nemen tijdens het trainen als jij dat fijn vindt. Zorg gewoon dat kCals ok zitten.

Sinds ik Leangains doe en fasted train, begin mijn voeding echt te appreciëren en neem ik enkel 1 post-wo shake met isolaat en havermout... buiten dat, geen supplementen met calorieën in :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.369
neh, je slaat het ontbijt over.. da's alles

"da's alles" ? Het is een revolutionaire paradigma shift ! Een loskomen van al die lullige "dat moet" dingetjes zoals iedere 2 uur 20 gram eiwit eten en tig maaltijden voorbereiden de hele dag. E het neemt de angst weg om eens naar een film te gaan kijken zonder een BCAA infuus.

"da's alles" ? Het is een revolutionaire paradigma shift ! Een loskomen van al die lullige "dat moet" dingetjes zoals iedere 2 uur 20 gram eiwit eten en tig maaltijden voorbereiden de hele dag. E het neemt de angst weg om eens naar een film te gaan kijken zonder een BCAA infuus.

Intermittent Fasting is niet de revolutionaire paradigma shift die je beschrijft. Je kunt prima loskomen van die zinloze regeltjes zonder IF toe te passen.

IF is dus alleen maar een vorm van maaltijdplanning, en het aantal maaltijden per dag maakt inderdaad weinig uit voor progressie.

Intermittent Fasting is niet de revolutionaire paradigma shift die je beschrijft. Je kunt prima loskomen van die zinloze regeltjes zonder IF toe te passen.

IF is dus alleen maar een vorm van maaltijdplanning, en het aantal maaltijden per dag maakt inderdaad weinig uit voor progressie.
Kan inderdaad best zonder IF. Maar IF draait om 16u vasten / 8u eten... dus het is meer dan ontbijt overslaan. Vriend van mij had feeding window tussen 9 en 17, dus een ontblijt sloeg hij niet over, avondmaal wel :trollface:

Ik heb er zelf een beetje mee gespeeld, ik shake gwn tot het 1 uur is, dan eet ik (zit op low carb 100gr max) tot en met 9 uur, pre workout men carbs en pre bedtime men caseine.

heb liever de gedachte dat ik men eiwitjes over de dag inneem, ik geloof dat dat nog beter werkt. Toch ben ik van mening dat je over zon dieetplan niet teveel moet sukkelen.

Goed wat eiwit, schone voeding en een dieet en trainingpatroon en je komt er wel

Wat eten jullie zoal op rustdagen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.379
Op rustdagen low carb, ja.
Ik vind het voorlopig heerlijk dat de maaltijden die ik eet in de cut toch groot in hoeveelheid kunnen zijn. :D Ik ben van nature iemand die graag veel eet en dit is echt een fijne methode voor mij.

Terug
Naar boven