Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Vraagje dat misschien niet per se IF gerelateerd is, maar aangezien ik toch via IF cut stel ik hem toch hier.
Ben nu twee weken bezig met IF. Weeg 79.5 bij 1m79 (dus al vrij droog). Ik zit momenteel in mijn examens, dus heb geen enkele beweging door de dag, enkel mijn training. Onderhoud is ongeveer 2500 kCals. Voorlopig deed ik het zo qua trainen en voeding:

Ma: Squat + refeed (3000 kCals)
Di: Cardio (1700 kCals)
Wo: Bench (2000 kCals)
Do: DL (2000 kCals)
Vrij: Cardio (1700 kCals)
Za: OH (2000 kCals)
Zo: rust (1500 kCals)

Altijd zo'n 180-200g eiwitten per dag. Nu wou ik overschakelen op liefst 2x/week te 'refeeden'. Doel daarvan is voornamelijk dat ik niet 1 week lang (van refeed op maandag to refeed volgende maandag) catabool bezig ben en ook om spierglycogeen op te vullen. Kan ik dan best mijn kCals van donderdag ook naar 2500 brengen, of 3000? En dan misschien die van maandag iets omlaag zodat mijn totale calorie-inname over de week niet te hoog wordt? Kortom, hoe zouden jullie dat aanpakken?

begin er terug aan, na een tijdje veel te veel drank en drugs...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.444
Vraagje dat misschien niet per se IF gerelateerd is, maar aangezien ik toch via IF cut stel ik hem toch hier.
Ben nu twee weken bezig met IF. Weeg 79.5 bij 1m79 (dus al vrij droog). Ik zit momenteel in mijn examens, dus heb geen enkele beweging door de dag, enkel mijn training. Onderhoud is ongeveer 2500 kCals. Voorlopig deed ik het zo qua trainen en voeding:

Ma: Squat + refeed (3000 kCals)
Di: Cardio (1700 kCals)
Wo: Bench (2000 kCals)
Do: DL (2000 kCals)
Vrij: Cardio (1700 kCals)
Za: OH (2000 kCals)
Zo: rust (1500 kCals)

Altijd zo'n 180-200g eiwitten per dag. Nu wou ik overschakelen op liefst 2x/week te 'refeeden'. Doel daarvan is voornamelijk dat ik niet 1 week lang (van refeed op maandag to refeed volgende maandag) catabool bezig ben en ook om spierglycogeen op te vullen. Kan ik dan best mijn kCals van donderdag ook naar 2500 brengen, of 3000? En dan misschien die van maandag iets omlaag zodat mijn totale calorie-inname over de week niet te hoog wordt? Kortom, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Dat is wat ik doe sinds ik onder de 11% zit of zo. 2 refeeds per week (donderdag en zondag) maar ik eet meer 3500+ en eet minder (1500-1750 op rustdagen). Anyways, ik zeg niet dat je dat moet doen, dat is gewoon hoe ik het doe. 5 dagen 2500 en 2 op 3500 zal vast ook wel gaan (met een onderhoud van 3000), maar zoveel geduld heb ik niet :))

Hmm iemand het al geprobeerd?

Ik merk dat mijn verlies een beetje stagneert..

Is een refeed nou noodzakelijk? Ik merk dat ik juist goed vet verlies als ik wat dagen weinig carbs eet. Weet even niet meer hoe ik het aan moet pakken, 1 dag met highkcal, highcarb erbij doen ofzo?

Ma: Legs+Biceps 2000 kcal
Dinsdag: Rug 2000 kcal
Woensdag: Rust (low carb) <1500kcal
Donderdag: Schouders 1800kcal
Vrijdag: Borst+Triceps 2000kcal
Weekend: Rust (low carb) <1500kcal

• #1.448
Dat is wat ik doe sinds ik onder de 11% zit of zo. 2 refeeds per week (donderdag en zondag) maar ik eet meer 3500+ en eet minder (1500-1750 op rustdagen). Anyways, ik zeg niet dat je dat moet doen, dat is gewoon hoe ik het doe. 5 dagen 2500 en 2 op 3500 zal vast ook wel gaan (met een onderhoud van 3000), maar zoveel geduld heb ik niet :))

En merk je dat die methode van 2x/week refeed goed is voor het behoud van spiermassa en kracht? Dat is namelijk (uiteraard) mijn grootste prioriteit in de cut - na vetverlies.

• #1.450
En merk je dat die methode van 2x/week refeed goed is voor het behoud van spiermassa en kracht? Dat is namelijk (uiteraard) mijn grootste prioriteit in de cut - na vetverlies.

Werkt voor mij.

Wordt pas echt een probleem wanneer je:
1 - heel lang cut
2 - heel erg laag gaat (sub 8%)

3 refeeds bevalt me NOG beter :)

Als je nog niet onder de 11% zit, hoeveel refeeds dan? 1× in de 2 weken ofzo?

Als je nog niet onder de 11% zit, hoeveel refeeds dan? 1× in de 2 weken ofzo?

Hoezo reken je niet gewoon een bepaalde kcal tekort als target en van daaruit rekenen. Als je bijvoorbeeld een deficiënt van tussen de 3500 en 4000 kcals per week wilt is er sowieso ruimte voor 1 refeed en misschien zelfs voor 2. Ik heb nu ongeveer 3800 kcal tekort en 2 refeeds..

Oke, heb ongeveer deficiënt van 4000

Maar die refeed, moet dat allemaal clean zijn? Dus dingen die je normaal ook eet, alleen in grotere mate. Of mag je ook cheaten?

Oke, heb ongeveer deficiënt van 4000

Maar die refeed, moet dat allemaal clean zijn? Dus dingen die je normaal ook eet, alleen in grotere mate. Of mag je ook cheaten?

Macro's>Product keuze

---------- Post added wo 15 jun 2011 at 13:51 ----------

Btw wat is je onderhoud, 2500 ofzo?

Macro's>Product keuze

---------- Post added wo 15 jun 2011 at 13:51 ----------

Btw wat is je onderhoud, 2500 ofzo?

ja eigenlijk iets daarboven, maar ik vind die sporttoeslag een beetje hoog, ik doe de hele dag niks behalve 's avonds KT

Ik merk dat mijn verlies een beetje stagneert..

Is een refeed nou noodzakelijk? Ik merk dat ik juist goed vet verlies als ik wat dagen weinig carbs eet. Weet even niet meer hoe ik het aan moet pakken, 1 dag met highkcal, highcarb erbij doen ofzo?

Ma: Legs+Biceps 2000 kcal
Woensdag: Rust (low carb) <1500kcal
Donderdag: Schouders 1800kcal
Vrijdag: Borst+Triceps 2000kcal
Weekend: Rust (low carb) <1500kcal

Als je uitgaat van 2500 kcal onderhoud zou ik zoiets doen:

Maandag: Borst + Triceps 3000 kcal
Woensdag: 1400 kcal
Donderdag: Benen + Biceps 2800 kcal
Vrijdag: Schouders 2000 kcal
Zaterdag + Zondag: 1400 kcal

Kom je op een deficiënt van 3500 kcal, als je daarbij nog zo'n 500 kcal met cardio verbrand kom je op 4000, prima lijkt me.

Heb btw je verdeling iets anders gemaakt, want rug na benen en borst na schouders lijkt me klote. Verder heb je dus 2 refeeds, 1 matige en 1 'echte'. Zou je zwakste spiergroepen op die 2 refeed dagen pakken.

Ah oke, handig thx

Hoe eet jij trouwens? 1 pre workout en de rest erna ?

Terug
Naar boven