Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Ik wou het nu misschien gewoon 6 weken doen in de vakantie. Zodat ik toch nog hard trainen, misschien een beetje spiermassa win en tegelijk droger wordt.
En spiermassa kweken is inderdaad wel iets wat ik (en iedereen met mij) wilt. :)
Als je ongeveer 80kg weegt en een zittend beroep hebt of studeert, zal je onderhoud echt niet veel hoger liggen dan 2500 kCals, hoor.

Ik heb een zittend beroep (ambtenaar tsss), en weeg niet veel meer dan 80 (83.2 vanochtend) kilo en aan 3000 Cal heb ik amper genoeg om op gewicht te blijven, en ik train ook niet veel (alhoewel sinds ik weer ben gaan hardlopen is het uiteraard wel iets meer geworden, maar voor die tijd was mijn onderhoud ook al boven de 3000 Cal).

Binnenkort bevind ik me in een situatie waarbij ik van 6u15 - 14u15 moet werken (sorteren en fietsen).

Wat te doen tijdens deze periode? Aangezien ik dan zou beginnen eten vanaf ongeveer 15u - 21u.
Geen probleem om behoorlijk wat cardio (het fietsen) te doen in de fast?

@ het aantal kcal hierboven. Experimenteren, is bij iedereen anders.

Laatst bewerkt:
  • #1.483
Binnenkort bevind ik me in een situatie waarbij ik van 6u15 - 14u15 moet werken (sorteren en fietsen).

Wat te doen tijdens deze periode? Aangezien ik dan zou beginnen eten vanaf ongeveer 15u - 21u.
Geen probleem om behoorlijk wat cardio (het fietsen) te doen in de fast?

rustige cardio (dus ook post bezorgen) is geen probleem. Hoe er de eerste keer wel rekening mee dat je dit niet gewend bent en neem voor de zekerheid wat eten mee voor als je het echt niet meer trekt :)

@ het aantal kcal hierboven. Experimenteren, is bij iedereen anders.

True, maar ... was 2500 Cal niet het aantal calorieën dat een niet trainende man dagelijks nodig had volgens het voedingscentrum ? Voor iemand die minimaal 3 keer in de week traint en 80 kilo weegt lijkt het me dan ruim aan de lage kant.

Ik heb een zittend beroep (ambtenaar tsss), en weeg niet veel meer dan 80 (83.2 vanochtend) kilo en aan 3000 Cal heb ik amper genoeg om op gewicht te blijven, en ik train ook niet veel (alhoewel sinds ik weer ben gaan hardlopen is het uiteraard wel iets meer geworden, maar voor die tijd was mijn onderhoud ook al boven de 3000 Cal).

Op een week eet 14000 kCals (delen door 7 geeft gemiddeld 2000/dag). Ik sport 6x/week, telkens ongeveer een uur. Ik val ongeveer 500g/week af. Dan is mijn onderhoud toch ongeveer 2500 kCals, nee?

rustige cardio (dus ook post bezorgen) is geen probleem. Hoe er de eerste keer wel rekening mee dat je dit niet gewend bent en neem voor de zekerheid wat eten mee voor als je het echt niet meer trekt :)

True, maar ... was 2500 Cal niet het aantal calorieën dat een niet trainende man dagelijks nodig had volgens het voedingscentrum ? Voor iemand die minimaal 3 keer in de week traint en 80 kilo weegt lijkt het me dan ruim aan de lage kant.

Oké, zelf maar een beetje aanvoelen wat ik aankan, denk wel dat het een voordeel gaat zijn m.b.t. vet verliezen!

Ik train 3 à 4 keer per week (UB/LB), elke training duurt ongeveer een goede 80 minuten en bestaat vooral uit compound oefeningen. Ik studeer, dus ben niet zo actief. Ben 17 jaar, meet 1,74m en weeg 76kg met een vetpercentage van 13% (gok). Ik eet nu op rustdagen ongeveer 2000-2200 kcal en op trainingsdagen 2200-2600 kcal.

Ik zou toch wel echt vet moeten verliezen als je het eens allemaal uitrekent.

Oké, zelf maar een beetje aanvoelen wat ik aankan, denk wel dat het een voordeel gaat zijn m.b.t. vet verliezen!

Ik train 3 à 4 keer per week (UB/LB), elke training duurt ongeveer een goede 80 minuten en bestaat vooral uit compound oefeningen. Ik studeer, dus ben niet zo actief. Ben 17 jaar, meet 1,74m en weeg 76kg met een vetpercentage van 13% (gok). Ik eet nu op rustdagen ongeveer 2000-2200 kcal en op trainingsdagen 2200-2600 kcal.

Ik zou toch wel echt vet moeten verliezen als je het eens allemaal uitrekent.

Zou trainingsdagen dan 2750 pakken en rustdagen 1750.

Als ik er nou cardio naast wil doen, moet ik dat dan op rustdagen doen of na me training?

Als ik er nou cardio naast wil doen, moet ik dat dan op rustdagen doen of na me training?

kan beiden maar rustdagen, fasted cardio of gewoon of HIIT is ook erg effectief, vooral omdat je dan weinig carbs in je systeem hebt en je met de cardio dus eerder je vet reserves aanspreekt

kan beiden maar rustdagen, fasted cardio of gewoon of HIIT is ook erg effectief, vooral omdat je dan weinig carbs in je systeem hebt en je met de cardio dus eerder je vet reserves aanspreekt

Martin is bij leangains wel helemaal geen fan van HIIT omdat het te belastend is voor je CNS in de cut..

ik wil het ook proberen maar ik train meestal om 1030 moet ik dan de grootste maaltijd pwo nemen rond 13uur en dan 2-3kleinere tot 21uur of meer werken warrior diet stijl en de grootste maaltijd pas 's avonds eten
en welke macro's passen jullie toe?
berekend op gewicht of lbm en in welke %
ik zit zelf nu op 77kg 12% en wil het gebruiken om massa te winnen zonder te stijgen in vet%
best werken met een +10% op trainingsdagen en -10% off days
en hoe de p/k/v indeling op training en niet training of gewoon altijd constant?

Wat een berg vragen!
www.leangains.com
daar staan een hoop antwoorden.

En voor de rest, je vraagt naar ieders verhoudingen etc. Maar het gaat er toch om wat bij jou past!
Wat als ik lowcarb doe, wazzup highcarb, iemand lowfat een ander cycling, dan weet je toch nog niks?
En macro's, ik geloof er niet zo in.
Gewoon je eiwitten halen, en een beetje spelen met carbs en vetten....

Wat een berg vragen!
www.leangains.com
daar staan een hoop antwoorden.

En voor de rest, je vraagt naar ieders verhoudingen etc. Maar het gaat er toch om wat bij jou past!
Wat als ik lowcarb doe, wazzup highcarb, iemand lowfat een ander cycling, dan weet je toch nog niks?
En macro's, ik geloof er niet zo in.
Gewoon je eiwitten halen, en een beetje spelen met carbs en vetten....

ik heb gisteren heel de dag zitten lezen en ben er nog niet uit :)
in de gym zeiden ze me een 60/25/15 macro te doen
maar ik dacht nu op trainingsdagen 1.5gp/2,5gk/0.4g v en op
niet trainingsdagen 1.5gp/0.75k/rest vet te doen

met op trainingsdagen 3092kcal en op niet training 2565kcal

ik train rond 1030 dus dacht ik aan trainen op nuchtere maag omdat anders de fast al eindigt om 9uur en toch meestal pas ga slapen rond middernacht
het leek me makkelijker smorgens langer te vasten.

ik dacht 4maaltijd per dag te nemen
direct na de training 60g waxy maize 15min later een 40g caseine/whey shake en 45-60min later volledige maaltijd met complexe koolhydraten uit rijst /pasta/brood/aardappelen en middelmatige proteine (in deze 2maaltijden 60-70% kcal van de dag)en de andere maaltijden enkel groenten/fruit,proteine en de vetten

of beter ook complexe carbs houden in latere maaltijden?

doen jullie mischien een combo met het warrior diet? of gewoon je kcal eten in die 8uren en iet nog een grote maaltijd voor het slapen gaan?

• #1.496
ik heb gisteren heel de dag zitten lezen en ben er nog niet uit :)
in de gym zeiden ze me een 60/25/15 macro te doen
maar ik dacht nu op trainingsdagen 1.5gp/2,5gk/0.4g v en op
niet trainingsdagen 1.5gp/0.75k/rest vet te doen

met op trainingsdagen 3092kcal en op niet training 2565kcal

ik train rond 1030 dus dacht ik aan trainen op nuchtere maag omdat anders de fast al eindigt om 9uur en toch meestal pas ga slapen rond middernacht
het leek me makkelijker smorgens langer te vasten.

ik dacht 4maaltijd per dag te nemen
direct na de training 60g waxy maize 15min later een 40g caseine/whey shake en 45-60min later volledige maaltijd met complexe koolhydraten uit rijst /pasta/brood/aardappelen en middelmatige proteine (in deze 2maaltijden 60-70% kcal van de dag)en de andere maaltijden enkel groenten/fruit,proteine en de vetten

of beter ook complexe carbs houden in latere maaltijden?

doen jullie mischien een combo met het warrior diet? of gewoon je kcal eten in die 8uren en iet nog een grote maaltijd voor het slapen gaan?

maak het niet zo ingewikkeld.

maak het niet zo ingewikkeld.

+1

Reken je onderhoud uit, zorg dat je op een wekelijks tekort van rond de 3000-4000 zit(wat je zelf wilt) en houd je eiwit hoog. Zo moeilijk moet het niet zijn. En als je wat verder leest op die site, worden dingen aangeraden als: Trainingsdagen/Hoog in koolhydraten + Laag in vet Rustdagen/Laag in koolhydraten.

ja ik weet het ik denk veel te veel
ik heb er zelfs slecht van geslapen omdat ik maar bleef nadenken hoe ik het moest plannen
een mix can warrior diet en lean geans maakt het te ingewikkeld
en ik ga het gebruiken om massa bij te krijgen dus ik denk op trainingsdagen toch best +300kcal te gaan en op niet trainingsdagen lichtjes eronder of op onderhoud afhankeleijk van de vorderingen de koolhydraten te beperken tot 125 en de rest te halen uit proteine en vetten.
mensen die er op gebulkt hebben mogen ma altijd pm'en

Lees dit topic al aantal dagen door, om alles zo duidelijk mogelijk te krijgen. Veel is al duidelijk, alleen er zijn nog een paar dingen waar ik op vast loop.

Mijn onderhoud is 2800 kcal, LG raad aan om op rustdagen 20 procent hieronder te gaan ik kom dan uit op -560 kcal = ongv. 2200 kcal. En op Trainingsdagen 20 procent erboven, dat zou betekenen dat ik uit kom op 3360 kcal. Op dit moment is mijn vetpercentage 20% en kan er dus zeker wat vanaf, hoe sneller hoe beter. Spierverlies vind ik bullshit, en maak me daar niet druk om.

Ik wil 2 keer fullbody doen in de week, niet al te intensief. Dus dan zou ik 2 dagen op 3360 moeten zitten met genoeg carbs om te reloaden. en 5 dagen 2200. Wat is het effect hier uiteindelijk van? zal ik genoeg vet verliezen in een week, of zal het te langzaam gaan.

Ben hier toch wel benieuwd naar!

Terug
Naar boven