XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Zoo, net benen getraind en maar meteen een refeed ingelast, zit bommetje vol man, lang niet gedaan 3000kcal in 6 uurtjes wegwerken :D

Heb ik nog 1 vraagje over hoe de carbverdeling zou moeten zijn, zoiets?

Maandag: Borst + Triceps 3000 kcal (highcarb)
Dinsdag: Rug 2000 kcal (moderate carb)
Woensdag: 1400 kcal (lowcarb)
Donderdag: Benen + Biceps 2800 kcal (high carb)
Vrijdag: Schouders 2000 kcal (moderate carb)
Zaterdag + Zondag: 1400 kcal (low carb)

Zoo, net benen getraind en maar meteen een refeed ingelast, zit bommetje vol man, lang niet gedaan 3000kcal in 6 uurtjes wegwerken :D

Gewoon carbs op trainingsdagen en zo min mogelijk vet. Op rustdagen zowel weinig carbs als vet omdat je daar simpelweg geen ruimte voor hebt met 1400 kcal. Alleen op die 3000 kcal kan je in principe wel wat vet eten, om toch wat te compenseren. Maar vind het persoonlijk allemaal niet zo belangrijk, als je maar zorgt dat je carbs op trainingsdagen eet en aan je dagelijkse kcal voldoet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.463

3000 Cal een refeed ? Een goed begin, maar je hebt nog 2 uur over :)

• #1.465
Haha wat zijn jouw refeeds dan? 4000 ofzo
ja heb mijn window verkort, nu 18u fasted en 6u eten

Ja zoiets, in ieder geval ergens boven de 3500 of zo. 3000 is meer onderhoud (en als ik me wat druk maak eigenlijk nog iets te weinig daarvoor). En dan doe ik ook nog 2 - 3 "refeeds" per week, anders zou het nog veel erger zijn.

Ja zoiets, in ieder geval ergens boven de 3500 of zo. 3000 is meer onderhoud (en als ik me wat druk maak eigenlijk nog iets te weinig daarvoor). En dan doe ik ook nog 2 - 3 "refeeds" per week, anders zou het nog veel erger zijn.

Jij kan ook makkelijker een groter tekort creëren omdat je onderhoud op 3000 ligt, als je dan op bijvoorbeeld 1500 kcal zit heb je gelijk al een tekort van 1500. Wij moeten dan op 1000 kcal gaan zitten, wordt wel erg lastig.

Hoe goed of slecht zou leangains te combineren zijn met creatine? Ik weet dat creatine bij het cutten niet echt zinvol is, maar aangezien je zowel cut als bulkt tijdens leangains..? Oh en je drinkt tijdens het vasten genoeg water.

• #1.468
Hoe goed of slecht zou leangains te combineren zijn met creatine? Ik weet dat creatine bij het cutten niet echt zinvol is, maar aangezien je zowel cut als bulkt tijdens leangains..? Oh en je drinkt tijdens het vasten genoeg water.

Creatine is helemaal niet slecht in de cut en met intermittent fasting is er totaal geen verband whatsoever (voor zover mij bekend).

Klopt...
Creatine kun je gewoon nemen!

Wazzup, jij bent toch vrij licht, he? Hoe komt het dan dat je een onderhoud hebt van +3000 kCals. Brutaal ecto-metabolisme? :D

• #1.471
Wazzup, jij bent toch vrij licht, he? Hoe komt het dan dat je een onderhoud hebt van +3000 kCals. Brutaal ecto-metabolisme? :D

82,5 vanochtend en ja. Ecto for life ! (en een druk mannetje geloof ik, rustig aan doen qua bewegen ligt me niet zo heel goed)

Heb me nu 2 dagen over IF in gelezen en het klinkt eingelijk allemaal wel logisch.
Dus ben ik hier vandaag voor het eerst mee begonnen, had er toch wel wat moeite mee om 3100 kcal binnen te krijgen in 8 uur (clean-bulk).
Het is me wel gelukt en ik kijk ff een week of het iets voor mij is ivm volhouden.
Dan zal ik er een logje over aanmaken, voor geinterreseerde.

Ik zie het wel zitten! veel goeie resultaten gelezen/gezien

een week???
Na een week kun je toch niet oordelen!?

Nee, na een week kijk ik of het voor mij vol te houden is. Als dan goed gaat, gaak het zowieso 2 maanden proberen.

Na een weekje ben je er aan gewent hoor , zal je zeker bevallen. Ik word er goed droog op in ieder geval :D

2e dag vandaag ging veel beter als de eerste, flink ontbijt daarna getraint en daarna de rest gegeten. Had gister helemaal geen honger? (goed? venster 12:00 tot 20:00)

Vandaag zat ik op een EKV verhouding van 30-50-20 (ongeveer), is dit een goede verhouding? volgens mij wel aangezien ik er al wat posts over gelezen had maar just to be sure.....

Op rustdagen heb ik 30-30-40.

Het bevalt me wel, maar me ouders lopen er over te klagen.. facking irritant en kreeg ook commentaar van zo een fitness begeleider, maar die snapt er blijkbaar nix van idioot.
Trek me er nix van aan, ze steunen me zowieso niet w/e

Vraagje:
Stel dat je onderhoud (op trainingsdagen) ongeveer 2500 kCals is. En je traint 4 dagen op 8 dagen. Dus 1 day on, 1 day off. Als je dan op trainingsdagen 3000 kCals binnen krijgt en op rustdagen 1500 (je doet ook wat lichte cardio op deze dagen), zou het dan mogelijk zijn om nog steeds spiermassa aan te zetten terwijl je tegelijkertijd vet verliest?
Was hier gewoon wat over na aan het denken en vroeg mij dat af. :)

• #1.478
Vraagje:
Stel dat je onderhoud (op trainingsdagen) ongeveer 2500 kCals is. En je traint 4 dagen op 8 dagen. Dus 1 day on, 1 day off. Als je dan op trainingsdagen 3000 kCals binnen krijgt en op rustdagen 1500 (je doet ook wat lichte cardio op deze dagen), zou het dan mogelijk zijn om nog steeds spiermassa aan te zetten terwijl je tegelijkertijd vet verliest?
Was hier gewoon wat over na aan het denken en vroeg mij dat af. :)

Probeer het eens een half jaar :)

En vergelijk het dan eens met 5 maanden cleanbulken en 1 maanden cutten.

Maar 1500 Cal En cardio is best wel laag, maar goed onderhoud inclusief training op 2500 is ook best wel heel erg laag. Lijkt me dat je sowieso ruim meer spiermassa moet gaan kweken.

Probeer het eens een half jaar :)

En vergelijk het dan eens met 5 maanden cleanbulken en 1 maanden cutten.

Maar 1500 Cal En cardio is best wel laag, maar goed onderhoud inclusief training op 2500 is ook best wel heel erg laag. Lijkt me dat je sowieso ruim meer spiermassa moet gaan kweken.

Ik wou het nu misschien gewoon 6 weken doen in de vakantie. Zodat ik toch nog hard trainen, misschien een beetje spiermassa win en tegelijk droger wordt.
En spiermassa kweken is inderdaad wel iets wat ik (en iedereen met mij) wilt. :)
Als je ongeveer 80kg weegt en een zittend beroep hebt of studeert, zal je onderhoud echt niet veel hoger liggen dan 2500 kCals, hoor.

• #1.480
2e dag vandaag ging veel beter als de eerste, flink ontbijt daarna getraint en daarna de rest gegeten. Had gister helemaal geen honger? (goed? venster 12:00 tot 20:00)

Vandaag zat ik op een EKV verhouding van 30-50-20 (ongeveer), is dit een goede verhouding? volgens mij wel aangezien ik er al wat posts over gelezen had maar just to be sure.....

Op rustdagen heb ik 30-30-40.

Het bevalt me wel, maar me ouders lopen er over te klagen.. facking irritant en kreeg ook commentaar van zo een fitness begeleider, maar die snapt er blijkbaar nix van idioot.
Trek me er nix van aan, ze steunen me zowieso niet w/e

Hoezo klagen .. je eet geen ontbijt, dat is alles ?

(en sowieso nooit over in discussie gaan met anderen. Zeg maar dat het je geloof is. Mensen doen veel gekkere dingen voor hun geloof en er valt niet over te discussiëren, want het is opgelegd van hogerhand :))

Terug
Naar boven