MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
Lees dit topic al aantal dagen door, om alles zo duidelijk mogelijk te krijgen. Veel is al duidelijk, alleen er zijn nog een paar dingen waar ik op vast loop.

Mijn onderhoud is 2800 kcal, LG raad aan om op rustdagen 20 procent hieronder te gaan ik kom dan uit op -560 kcal = ongv. 2200 kcal. En op Trainingsdagen 20 procent erboven, dat zou betekenen dat ik uit kom op 3360 kcal. Op dit moment is mijn vetpercentage 20% en kan er dus zeker wat vanaf, hoe sneller hoe beter. Spierverlies vind ik bullshit, en maak me daar niet druk om.

Ik wil 2 keer fullbody doen in de week, niet al te intensief. Dus dan zou ik 2 dagen op 3360 moeten zitten met genoeg carbs om te reloaden. en 5 dagen 2200. Wat is het effect hier uiteindelijk van? zal ik genoeg vet verliezen in een week, of zal het te langzaam gaan.

Ben hier toch wel benieuwd naar!

7 * 2800 = 19600 (onderhoud per week)
5 * 2200 + 2*3360 = 17720 (inname per week)
19600 - 17720 = 1880 (tekort per week)

3500 cal is zeg maar een pond vetverlies per week, dus 1900 zal je grofweg een half pond per week doen verliezen. Ik zou daar niet tevreden mee zijn.

Ik zou de eerste poos geen refeeds nemen, eventueel 1 per 2 weken in plaats van 2 per week.

Maar 2 * FB "niet al te intensief" ? Waarom niet intensief ? Waar ben je bang voor ?

3500 cal is zeg maar een pond vetverlies per week, dus 1900 zal je grofweg een half pond per week doen verliezen. Ik zou daar niet tevreden mee zijn.

Ik zou de eerste poos geen refeeds nemen, eventueel 1 per 2 weken in plaats van 2 per week.

Maar 2 * FB "niet al te intensief" ? Waarom niet intensief ? Waar ben je bang voor ?

geen speld tussen te krijgen weer wazzup!
en idd.. punt 2.... train gewoon als n kerel, niet te intensief wtf???

Ik zit nog steeds naar leangains te kijken en van wat ik begrijp draait het hierom:

- niet ontbijten
- bcaa's nemen voor je training als je die fasted doet
- 60% of meer van je kcal na je training eten

Dan is er nog micromanagement om het te optimaliseren zoals macro cycling waar niet in detail op ingegaan wordt. Ik ga er even van uit dat de punten hierboven de basis vormen en het verschil maken.

Is het dan de bedoeling dat je op onderhoud eet en dankzij deze revolutionaire timing van je maaltijden toch vet verliest?

Of moet je alsnog minder dan onderhoud eten om vet te verliezen en is de timing alleen maar bedoeld om meer spiermassa te behouden?

Inderdaad, misschien moet ik nog wennen aan het idee dat het gewoon kan! dus gas erop en trainen zoals altijd :D

Goed dat je laat zien dat vetverlies maar weinig is. Maar als mijn onderhoud 2800 kcal is hoe diep kan ik dan omlaag? LG raad aan om - 20% te doen op rustdagen en +20% op trainingsdagen. wat raad je zelf aan, aangezien het te weinig resultaat opleverd als ik het zo zou doen.

Laatst bewerkt:
Ik zit nog steeds naar leangains te kijken en van wat ik begrijp draait het hierom:

- niet ontbijten
- bcaa's nemen voor je training als je die fasted doet
- 60% of meer van je kcal na je training eten

Dan is er nog micromanagement om het te optimaliseren zoals macro cycling waar niet in detail op ingegaan wordt. Ik ga er even van uit dat de punten hierboven de basis vormen en het verschil maken.

Is het dan de bedoeling dat je op onderhoud eet en dankzij deze revolutionaire timing van je maaltijden toch vet verliest?

Of moet je alsnog minder dan onderhoud eten om vet te verliezen en is de timing alleen maar bedoeld om meer spiermassa te behouden?

Gaat hij wel op in, je moet beetje doorklikken daarvoor.
Op trainingsdagen high carb, high protein, low fat. Op niet-trainingsdagen high protein, med fat, low carb. Hij geeft geen verhoudingen, maar ik ga uit van 60k/30e/10v op trainingsdagen en 10k/60e/30v op niet-trainingsdagen.

Je vetverlies is nog altijd gebaseerd op cal in/cal out. Op trainingsdagen eet ik op onderhoud, op niet-trainingsdagen zit ik er 500-1000 cal onder. Afhankelijk van cardio/training verlies ik zo respectievelijk 0,5kg-1kg per week.

Wazzup, broodjekip: nemen jullie bcaa's en wat eten jullie eigenlijk?
Zou het ook willen proberen, na jaren om de 2-3u eten, (bijna) alle principes overboord gooien...

Gaat hij wel op in, je moet beetje doorklikken daarvoor.
Ik bedoelde in de guide waar hij ook zegt dat het te veel verschilt persoon en van teveel variabelen afhangt om specifieke plannen voor mensen voor te kauwen.

Je vetverlies is nog altijd gebaseerd op cal in/cal out.
Dan blijf ik zitten met de vraag: Wat is er dan zo geweldig aan? Wat is het aantoonbare verschil met gewoon onder onderhoud eten en voldoende proteine binnen krijgen?

Als het nog steeds neerkomt op kcal in vs uit en veel proteine eten dan blijft dit ruiken naar een dieet/lifestyle variatie met wat leuke marketbare ideetjes waar iemand wat studies bij gezocht heeft om het te kunnen verkopen terwijl het eigenlijk niet uitmaakt wat je precies doet. Een paar succesvolle foto's erbij van mensen die het gevolgd zouden hebben om een beetje hype te genereren en cashen maar. Mensen die het dan volgen en resultaten boeken helpen er mooi bij, maar hadden met elke andere aanpak waarschijnlijk hetzelfde bereikt.

Laatst bewerkt:
Ik zou op rustdagen ook lager gaan zitten. 1000 kCals onder onderhoud. 1x per week refeed. En uiteraard wel hard trainen.

Ik bedoelde in de guide waar hij ook zegt dat het te veel verschilt persoon en van teveel variabelen afhangt om specifieke plannen voor mensen voor te kauwen.

Dan blijf ik zitten met de vraag: Wat is er dan zo geweldig aan? Wat is het aantoonbare verschil met gewoon onder onderhoud eten en voldoende proteine binnen krijgen?

Als het nog steeds neerkomt op kcal in vs uit en veel proteine eten dan blijft dit ruiken naar een dieet/lifestyle variatie met wat leuke marketbare ideetjes waar iemand wat studies bij gezocht heeft om het te kunnen verkopen terwijl het eigenlijk niet uitmaakt wat je precies doet. Een paar succesvolle foto's erbij van mensen die het gevolgd zouden hebben om een beetje hype te genereren en cashen maar. Mensen die het dan volgen en resultaten boeken helpen er mooi bij, maar hadden met elke andere aanpak waarschijnlijk hetzelfde bereikt.

Het volhouden van het dieet, de honger. In mijn opinie zijn het vooral de principes van leangains die het verschil maken, niet persé de 16 uur durende fast.

• #1.510

Reden nummer 1: Het is zooo gemakkelijk om vol te houden. (wat DE reden is dat de meeste dieten voor de meeste mensen niet slagen). Natuurlijk, elke andere weg naar Rome brengt je ook in Rome, maar een weg met minder gedoe dan andere is voor veel mensen een pre.

Als ik het goed begrijp hoeft er dus helemaal niet boven onderhoud gegeten te worden tijdens trainingsdagen, en kan op onderhoud prima! op dit moment zit ik op 20% vp dus is 1 refeed dag vereist in de week of niet?

• #1.512
Als ik het goed begrijp hoeft er dus helemaal niet boven onderhoud gegeten te worden tijdens trainingsdagen, en kan op onderhoud prima! op dit moment zit ik op 20% vp dus is 1 refeed dag vereist in de week of niet?

Op 20% heb je veel minder behoefte aan refeeds dan op 10%, dus ja. (zelfs 1 dag per week is waarschijnlijk al meer dan nodig is, tenzij je weken van 1500 Cal/dag maakt misschien, maar sowieso is het mentaal wel lekker om even een dagje wat lekkers te kunnen eten (ijsje bijvoorbeeld).

• Like
Waarderingen: PUIK
Het is makkelijk als het boek van Martin uitkomt, dat geeft een hoop duidelijkheid en dat scheelt een hoop gissen naar de waarheid achter IF.

@ Wazzup
Kun je bevestiging geven over mijn planning van IF? Behoefte is 2800 kcal, op rustdagen neem ik 2000 en op KT dagen (2 keer in de week) eet ik op 2800. Moet ik dit dan zien als een soort van refeed? er worden hier dan duidelijk meer carbs gegeten, dus om naast 2 KT dagen nog eens een refeed dag te gooien zal weinig resultaat geven?

• #1.514
Het is makkelijk als het boek van Martin uitkomt, dat geeft een hoop duidelijkheid en dat scheelt een hoop gissen naar de waarheid achter IF.

@ Wazzup
Kun je bevestiging geven over mijn planning van IF? Behoefte is 2800 kcal, op rustdagen neem ik 2000 en op KT dagen (2 keer in de week) eet ik op 2800. Moet ik dit dan zien als een soort van refeed?

sure (al is het op zich niet een refeed, maar goed genoeg voorlopig)

er worden hier dan duidelijk meer carbs gegeten, dus om naast 2 KT dagen nog eens een refeed dag te gooien zal weinig resultaat geven?

inderdaad.

lol... dat boek komt er toch nooit :rolleyes:

En er is GEEN MAGIE bij IF, t is gewoon zo veel makkelijker om een tekort te creeeren en geeft veel meer verzadiging met grote maaltijden.
Mijn onderhoud is ca 3000, ik moet echt naar minder schone voeding grijpen om hier aan te komen binnen die 8 uur.
Brood, kwark, havermout, fruit en rijst/pasta met vlees/vis is mijn basis. Maar er gaat regelmatig chocolade of n pizza en zo naar binnen en dan zit ik nog onder onderhoud.

idd , ik ben nu ook een weekje bezig met een bulk op iF
zalig gewoon, 3keer per dag men buikske rond eten
zeker als je aan 400carbs moet komen waarvan toch zeker 200met groenten

Wazzup had me een keer het advies gegeven om ipv van 2 keer per week op onderhoud te eten, 1 refeed te doen(minimaal 500 + kcals boven onderhoud) en die andere dag onder onderhoud. Misschien wat voor jou PUIK.

Reden nummer 1: Het is zooo gemakkelijk om vol te houden. (wat DE reden is dat de meeste dieten voor de meeste mensen niet slagen).
Wat is de voornaamste reden dat het zo makkelijk vol te houden is? Dat het moeilijker is om te veel te eten?

• #1.519
Wat is de voornaamste reden dat het zo makkelijk vol te houden is? Dat het moeilijker is om te veel te eten?

Meer dat je gewoon 8 uur lang voldoende kunt eten om goed gevuld te zijn. Helemaal als je het in 3 maaltijden doet zonder je ook nog eens te beroepen op vloeibaar eten. Die andere 8 uur zijn goed vol te houden, en de derde 8 uur slaap je. Liever 8 uur honger, dan de hele dag honger. En de honger in die 8 uur is eigenlijk zelden een probleem omdat je weet dat je eten straks goed komt.

Als ik een maaltijd van circa 1500 kcal heb gehad, dan heb ik na een korte tijd opnieuw honger, ik heb IF gevolgd, het was een leuk experiment, alleen stilde het mijn honger niet zoals men beweerd (jammer genoeg)

Terug
Naar boven