AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.541
Vind vooral het stukje ''stubborn fat'' erg leuk om te lezen, vooral omdat dit iets is waar ik elk jaar weer last van heb, hopelijk gaat de methode helpen die martin beschreven heeft op zn site.

iemand hier die ook ervaring heeft met stubborn fat?

• #1.544
Vind vooral het stukje ''stubborn fat'' erg leuk om te lezen, vooral omdat dit iets is waar ik elk jaar weer last van heb, hopelijk gaat de methode helpen die martin beschreven heeft op zn site.

iemand hier die ook ervaring heeft met stubborn fat?

De meeste mensen die klagen over stubborn fat zitten veel te hoog in hun vet percentage om er last van te hebben. Boven de 10% heeft niemand er last van, dan ben je gewoon stubborn EN vet :)

Handig die FAQ, volgende week ga ik denk ik weer beginnen met IF - 'volgens de regels' dit keer. :)
Paar maanden geleden ook geprobeerd in combinatie met keto maar werkte totaal niet. Dit keer ga ik eens écht alles goed uitrekenen.

Handig die FAQ, volgende week ga ik denk ik weer beginnen met IF - 'volgens de regels' dit keer. :)
Paar maanden geleden ook geprobeerd in combinatie met keto maar werkte totaal niet. Dit keer ga ik eens écht alles goed uitrekenen.

Dat is imo inderdaad het meest cruciale.

Ik had het ook eerder al eens geprobeerd. Maar ik vond het niet fijn om na me training veel te eten of de ochtend na me trainingsdag veel te eten.

Nu 2 weken bezig met een eigen variant, eten tussen 12.00 en 20.00 en dan gewoon gezonde voeding en niet te veel. :D
Dit werkt voor mij erg goed om wat te minderen in gewicht. Dus niet leangainen.

Ik doe IF vooral omdat als ik me ontbijt heb gehad, ik de hele dag honger heb en dat is nu een stuk minder.

Laatst bewerkt:
wat ik niet echt terug kan vinden op leangains is tot hoeveel % max je volgens martin onder je behoefte kunt eten om te cutten,
of gaat hij gewoon uit van de standaard 15 a 20 % ?

heb namenlijk zelf een beetje gespeeld ermee en heb 2 weken rond de 25% onder mn behoefte gezeten waarna ik weer 1 week 15% eronder ging zitten daarna weer 2 weken 25% etc etc en ben daar zeer tevreden over, nu is het een 2de of het daadwerkelijk ook gezond en verstandig is.

Laatst bewerkt:
  • #1.553
wat ik niet echt terug kan vinden op leangains is tot hoeveel % max je volgens martin onder je behoefte kunt eten om te cutten,
of gaat hij gewoon uit van de standaard 15 a 20 % ?

heb namenlijk zelf een beetje gespeeld ermee en heb 2 weken rond de 25% onder mn behoefte gezeten waarna ik weer 1 week 15% eronder ging zitten daarna weer 2 weken 25% etc etc en ben daar zeer tevreden over, nu is het een 2de of het daadwerkelijk ook gezond en verstandig is.

Uit de faq:

How do the Calories Change on Workout vs Non-workout Days?

Martin recommends +20% your maintenance calories on workout days, and -20% on rest days.

Martin Says that I Should be Fairly Lean to do LG. I'm 20% BF, Help!

So in the PDF Guide it says: I would say 10-12% body fat is an appropriate starting point to pull this off with the greatest efficiency.

This does not mean that it isn't worth at a higher body fat percentage. Simply put, as you get to a lower BF %, it becomes harder to lose that fat. The LG approach can help you break that 10% threshold. LG is still effective even if you are 45% BF.
http://examine.com/leangains-faq/

Vraagje, wat is het verschil tussen WD en IF eigenlijk precies, want ik lees dat je met IF ook best een tijd niet eet, en welke effecten hebben IF wel, en WD niet? (en andersom)

• #1.555
  • #1.558
jep
en lichte maaltijden overdag (bessen, kleine eiwitmaaltijden, groente)
al mag je wel een aantal uur over die maaltijd doen dus het is meer een window van 2uur

Nou, dan is dat het verschil.

What is Intermittent Fasting (IF)?

IF is essentially a self-contained cut-bulking cycle. You eat for X hours, and fast (no calories) for Y hours (with Y > X). For example, the Warrior Diet has you fast for 20 hours and eat for 4. Alternate Day Fasting (ADF) has you eat 24 hours, and then fast for 24 hours.

In LG, you fast for roughly 16 hours and eat for 8. For women fasting 14 hours and eating for 10 is recommended.

Having zero calorie gum, diet soda, and coffee is okay. The caloric load of anything you ingest should essentially be zero.

Ik vind het alternatief van thib veel leuker tbh. Ik eet van 7 am tot 7 PM niets buiten een aantal pulses met caseine hydro en leucine en vanaf 7 pm tot 11 pm eet ik wat ik wil. Meestal wel deftig eiwit uit bv vlees of vis en daarnaast waar ik zin in heb. Het is onmogelijk om voor mij door de dag al mijn maaltijden te eten op het werk, plus op deze manier moet ik amper voorbereidingen doen qua maaltijden, wat ik zalig vind.

En wat zijn de resultaten so far? Any before and after pics?

Terug
Naar boven