AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik vind het alternatief van thib veel leuker tbh. Ik eet van 7 am tot 7 PM niets buiten een aantal pulses met caseine hydro en leucine en vanaf 7 pm tot 11 pm eet ik wat ik wil. Meestal wel deftig eiwit uit bv vlees of vis en daarnaast waar ik zin in heb. Het is onmogelijk om voor mij door de dag al mijn maaltijden te eten op het werk, plus op deze manier moet ik amper voorbereidingen doen qua maaltijden, wat ik zalig vind.

Gebruik je deze methode om te af te vallen? Indien je in totaal meer eet dan je verbruikt, zal je nog altijd bij komen, hoor.

Inderdaad willem9, logisch. Nee ik heb identiek het gevoel zoals thib het beschrijft in zijn artikel namelijk : dat ik echt geen moeite heb met niet eten na een periode van gewenning, maar dat eens ik begin te eten ik wel heel veel moeite heb om dingen te beperken. Daarbij komt dat het erg moeilijk is om in 4 uur tijd boven je onderhoud te gaan eten, zeker als je junk beperkt, zoals ik al vermelde.

Ik kan echter nog geen uitspraken doen over resultaten, omdat ik slechts 3weken bezig ben. (Ik ben aan het cutten)

Mijn eerste indrukken :

- Kracht blijft stijgen tot nu toe (lichtjes weliswaar)
- Ben in de spiegel te zien zeker droger, vriendin merkte het ook op.

Nu laat het duidelijk zijn, ik heb geen prioriteiten om BB wedstrijden te doen of wat dan ook, ik wil gewoon een sportief/knap lichaam zonder elke dag 7 tubberware potjes mee naar het werk te nemen en af en toe nog eens een pizza kan eten zonder "harm". Op deze manier neem ik gewoon een 2L fles mee naar het werk en klaar.

Qua hongergevoel : af en toe krijg ik wel heel erg trek in dingen, zeker als ik collega's zie eten, maar dat valt best mee.

Heb je het idee dat de timing echt toegevoegde waarde heeft voor je fysiek of slechts een handige manier is om je tijd in te delen en je fysieke veranderingen gewoon door kcal in vs uit komen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.564
Heb je het idee dat de timing echt toegevoegde waarde heeft voor je fysiek of slechts een handige manier is om je tijd in te delen en je fysieke veranderingen gewoon door kcal in vs uit komen?

Vooral handig (als in makkelijk). Maar dat heeft ook zo zijn consequenties voor een fysiek. Omdat het zo gemakkelijk is is het totaal geen probleem om het hele jaar < 10% te blijven (voor wie geen massa monster wil worden maar gewoon het hele jaar door een strandjanet wil blijven ;)).

Als je beperkte eet-tijden handig vind is het een makkelijke uitkomst inderdaad, maar als je niet te veel eet ondanks alle tijd daarvoor te hebben of genoeg cardio doet en blijft doen is ripped blijven dus net zo min een probleem.

Maar, waar ik zelf nu mee zit is dat ik toch het gevoel heb dat het ontbijt overslaan en uiteindelijk toch evenveel eten op de dag sterk de indruk geeft dat het beter werkt.

We spreken wel van kcal in vs uit maar er zit verschil tussen wat je berekent en wat je voeding daadwerkelijk bevat of wat opgenomen wordt, en dan heb je nog je constant varierende verbruik. Dus kan praktisch gezien kcal in vs uit uberhaupt wel gehanteerd worden?

Wellicht dat deze methode ergens in die margin-of-error van het berekende verbruik en inname toepassen betere resultaten veroorzaakt.

• #1.566
Als je beperkte eet-tijden handig vind is het een makkelijke uitkomst inderdaad, maar als je niet te veel eet ondanks alle tijd daarvoor te hebben of genoeg cardio doet en blijft doen is ripped blijven dus net zo min een probleem.

Maar, waar ik zelf nu mee zit is dat ik toch het gevoel heb dat het ontbijt overslaan en uiteindelijk toch evenveel eten op de dag sterk de indruk geeft dat het beter werkt.

We spreken wel van kcal in vs uit maar er zit verschil tussen wat je berekent en wat je voeding daadwerkelijk bevat of wat opgenomen wordt, en dan heb je nog je constant varierende verbruik. Dus kan praktisch gezien kcal in vs uit uberhaupt wel gehanteerd worden?

Wellicht dat deze methode ergens in die margin-of-error van het berekende verbruik en inname toepassen betere resultaten veroorzaakt.

Ik geloof dat je lichaam redelijk goed is in het opnemen van voedsel.. of je het nu verdeeld of in 1 keer op eet. Maar goed, zelfs een verschil van 1% (bijvoorbeeld doordat je je calcium eet samen met iets vettigs, waardoor het vet minder opgenomen wordt omdat het zich aan de calcium uit zuivel bind) kan een verschil maken vergeleken met wanneer je je vet-maaltijd en je magere zuivel "maaltijd" een halve dag uit elkaar eet.

Dus wie weet heeft het extra waarde, maar zelfs zonder dat.

Vooral handig (als in makkelijk). Maar dat heeft ook zo zijn consequenties voor een fysiek. Omdat het zo gemakkelijk is is het totaal geen probleem om het hele jaar < 10% te blijven (voor wie geen massa monster wil worden maar gewoon het hele jaar door een strandjanet wil blijven ;)).

Strandjanet, die ga ik onthouden! :D:D

Vanmorgen eens op nuchtere maag getraind. Zeker een aanrader, eigenlijk geen verschil in prestatie gemerkt tijdens de KT. Cardio ging wel beter als gewoonlijk, harder gemotiveerd en veel meer focus. Denk dat dat ook wel deels komt doordat de pre-workout die ik had genomen caffeïne bevat, hetgeen wel merkbaar harder inwerkt.

Vanmorgen eens op nuchtere maag getraind. Zeker een aanrader, eigenlijk geen verschil in prestatie gemerkt tijdens de KT. Cardio ging wel beter als gewoonlijk, harder gemotiveerd en veel meer focus. Denk dat dat ook wel deels komt doordat de pre-workout die ik had genomen caffeïne bevat, hetgeen wel merkbaar harder inwerkt.

Dat is gewoon puur de caffeïne inderdaad. Aangezien je nog niets heb gegeten wordt dat vele malen beter opgenomen.

ik heb gister zonder caffeine 's avonds op volledig lege maag getraind (ok ok alleen wat BCAA op over de dag) en een DL pr (270kg zonder hitch) getrokken...

eten voor je training is overrated.

Mentaal heb ik het wel nodig om op een volle maag te trainen. Of het voor mijn lichaam echt nodig is, weet ik niet. Maar als ik het mentaal nodig heb, doe ik het toch gewoon. Is ook belangrijk.

• #1.572
Als ik kort train, dan trek ik het wel,maar als het een lange training is dan gaat het snel bergaf. Cardio echter gaat prima zolang g het maar niet intensief gaat.

Ik train zelf beter fasted dan met voedsel in mijn maag. Vertering kost me veel energie en maakt me moe, maar is persoonlijk!

Ik train zelf beter fasted dan met voedsel in mijn maag. Vertering kost me veel energie en maakt me moe, maar is persoonlijk!

Dit lijkt me toch meer mentaal dan wat anders. Ik denk niet dat je lichaam brutaal vermoeid geraakt door het verteren van een 500-600kCals maaltijd.

• #1.575
Dit lijkt me toch meer mentaal dan wat anders. Ik denk niet dat je lichaam brutaal vermoeid geraakt door het verteren van een 500-600kCals maaltijd.

Kan ook te maken hebben hoe gevoelig iemand is voor bijvoorbeeld koolhydraten. Niet iedereen reageert evengoed op bloedsuikerschommelingen. De een wordt slaperig (endo's) de ander hyperactief (ecto's) :)

Zelf pas ik dit idee een beetje toe als het niet anders kan, als ik bijvoorbeeld een paar uur niet kan eten, eet ik alles wat ik in die tijd moet eten op het laatste moment dat ik nog kan eten.

Durf het nog niet aan om het altijd toe te passen, wel heel erg makkelijk inderdaad.

Ik doe IF nu in carb cycle variant maar ik kan nergens wat terug vinden over cardio? Wanneer kan je het beste cardio doen, wat is het effectiefst?

Terug
Naar boven