AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.581
Oke, maar een uurtje hardlopen met een gemiddelde hartslag van 120 zou dat tot spierverlies lijden?

Ik denk van niet. Doe het zelf tenslotte ook, maar daar staat dan weer tegenover dat ik me niet druk maak over spierverlies. Zal me een zorg zijn.

Ik zou hetzelfde toepassen als bij de krachttraining, dus eerst BCAA's en weet ik het wat allemaal of 1-2 maaltijden voordat je gaat rennen.

Met een lege maag krachttraining doen vind ik al niks, laat staan cardio of dat nou langdurig is of HIIT.

• #1.583
Ik zou hetzelfde toepassen als bij de krachttraining, dus eerst BCAA's en weet ik het wat allemaal of 1-2 maaltijden voordat je gaat rennen.

Met een lege maag krachttraining doen vind ik al niks, laat staan cardio of dat nou langdurig is of HIIT.

Het idee van wandelen tijdens vasten is dat het niet intensief genoeg is om spieren te verbranden, dus daarmee red je het prima EN verbrand je vet wanneer bloedsuikers laag zijn. Rustige cardio, niet te lang ... zou ook wel kunnen... langdurige cardio maar rustig .. meh misschien, maar het is een hellend pad en HIIT, laat staan KT is een duidelijke no-no (minimaal BCAA's, trouwens niemand doet KT om vet te verbranden, en als het goed is ook geen HIIT dus een insuline respons op eiwit is geen probleem).

Kan dit geen sticky worden zeer irritant om telkens dit leerzame topic te zoeken.

Soms ga ik savonds wat eerder trainen en neem dan eerder mijn post workout maaltijd, maar dan heb ik al mn eten voor 8uur al op terwijl mn vast pas om 10uur begint, is dit erg of kan ik beter wachten?

• #1.589
Soms ga ik savonds wat eerder trainen en neem dan eerder mijn post workout maaltijd, maar dan heb ik al mn eten voor 8uur al op terwijl mn vast pas om 10uur begint, is dit erg of kan ik beter wachten?

zo precies komt het allemaal niet. Je kunt ook je laatste maaltijd een uurtje later nemen om het gat te halveren :)

Ik heb een dilemma voor jullie. Is niet per se IF-gerelateerd, maar wel voor als je 'op dieet' bent.
Stel: je bent een dag op uitstap en je hebt je eigen voedsel niet bij. Je moet kiezen tussen:
I. voldoende eiwitten binnen krijgen, maar aangezien je dat niet makkelijk uit voeding kunt halen waar veel eiwitten inzitten, ga je ook hoger zitten in kCals dan normaal.
II. toch op geplande calorie-tekort zitten. Echter kan je hierdoor niet je geplande aantal eiwitten binnen krijgen.
Waar opteren jullie voor? Voldoende eiwitten, maar geen kCal-tekort of zelfs een overschot of wel een tekort maar te weinig eiwitten.
Uiteraard spreken we over de situatie dat je probeert vet te verliezen.
Ben eens benieuwd naar jullie mening!

Hoger in Kcals, heb dit wel eens als ik naar Groningen ga en ik niks bij me heb en uit eten ga enzo

Ik bekijk mijn cal tekort nu toch per week dus dan eet ik andere dagen iets strikter, schrap ik zuivel, of doe ik na m'n workout wat meer cardio (uurtje snelwandelen ofzo)

• #1.592
Ik heb een dilemma voor jullie. Is niet per se IF-gerelateerd, maar wel voor als je 'op dieet' bent.
Stel: je bent een dag op uitstap en je hebt je eigen voedsel niet bij. Je moet kiezen tussen:
I. voldoende eiwitten binnen krijgen, maar aangezien je dat niet makkelijk uit voeding kunt halen waar veel eiwitten inzitten, ga je ook hoger zitten in kCals dan normaal.
II. toch op geplande calorie-tekort zitten. Echter kan je hierdoor niet je geplande aantal eiwitten binnen krijgen.
Waar opteren jullie voor? Voldoende eiwitten, maar geen kCal-tekort of zelfs een overschot of wel een tekort maar te weinig eiwitten.
Uiteraard spreken we over de situatie dat je probeert vet te verliezen.
Ben eens benieuwd naar jullie mening!

open een nieuwe thread ?

• #1.594
Kerel, dat was gewoon een mini-vraagje waarover ik aan het denken was. Het is niet alsof alle posts in deze thread evenveel toegevoegde waarde hebben gehad.

Hee .... kerel, het was gewoon een suggestie waar je iets aan zou kunnen hebben omdat je een totaal ongerelateerde vraag stelt... wellicht krijg je meer en betere antwoorden. ... Tenzij het in het kader van IF gebeurt :)

Dit lijkt me toch meer mentaal dan wat anders. Ik denk niet dat je lichaam brutaal vermoeid geraakt door het verteren van een 500-600kCals maaltijd.
met if eet je ook eerder tussen de 1000 en 2000 kcal maaltijden op workout dagen, geloof me, dat voel je.

Tussendoortje van 500kcal zal idd weinig uitmaken, maar toch train ik liever op lege maag.

met if eet je ook eerder tussen de 1000 en 2000 kcal maaltijden op workout dagen, geloof me, dat voel je.

Tussendoortje van 500kcal zal idd weinig uitmaken, maar toch train ik liever op lege maag.

Ik doe zelf IF, dus weet wel wat het is..
Martin raadt aan om ongeveer 500 kCals te eten voor trainen. Daarom dat getal.
Eet zelf vaak 1000 kCals voor training. Dan zit er weliswaar minstens 2u tussen, maar heb daar niet echt 'last' van ofzo.

• #1.597
ok 1 nadeel van IF... collega's die 's ochtends op gebak blijven trakteren kan dat niet 's middags ? Geez... ;)

Ik kan er heel goed tegen dat mensen eten als ik niet eet, maar moet toegeven dat ik nu toch wel honger heb gekregen en dat zakje met zelfgebakken muffins zit ook al niet goed dicht zodat ik ze de hele ochtend al ruik.... (en aangezien ik er achteraf achter kwam dat ik vergeten was de rozijnen toe te voegen zullen ze nog tegenvallen ook...)

Laatst bewerkt:
Pak dat gebak gewoon en eet het straks op!

• #1.599
Pak dat gebak gewoon en eet het straks op!

Ja dat doe ik ook wel eens inderdaad, maar vreemd genoeg was dat niet in me opgekomen vanochtend (ZO erg is het nu ook weer niet :)). Zal er zo nog eens langslopen. .. breek de vast met een feestje :)

Heeft die vast zo'n toegevoegde waarde dat je het niet te vroeg wil doorbreken?

Terug
Naar boven