Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.601
Hoe belangrijk is de verhouding van 16 uur vasten op 8 uur eten?

Wat als ik 18 uur vast en 6 uur eet? Of 20 uur en 4 uur?

Wat als ik 1 maaltijd per dag eet en mijn vasten tot +- 24 uur kan duren?

Zijn er hier voor- of nadelen?

1 maaltijd en ~20u vasten is ongeveer warrior diet

Verhouding is niet echt super belangrijk. Zorgt er voornamelijk voor dat het moeilijk is je te overeten.

Wat als ik 18 uur vast en 6 uur eet? Of 20 uur en 4 uur?

Haha precies wat ik wil weten:P

• #1.606

Wat als ik 18 uur vast en 6 uur eet?

kan ook

14 - 10 wil ook nog wel eens

niet gaan overdrijven

nu ga je te ver.

(en succes met je 3000+ Cal maaltijd :))

Er schijnen wat optimalisaties te zijn.. bepaalde processen in je lichaam die pas goed op gang komen na 12 of 14 uur niet eten geloof ik., vandaar een minimale tijd. Maar als je het enkel gebnruikt als een praktische indeling zodat je een gedeelte van de dag gewoon geen honger hebt en je je eten rondom je training concentreet ... ach hoe erg zal het dan zijn).

Martin's advies gaat echter uit van een optimale situatie die ook nog eens praktisch is.

Er schijnen wat optimalisaties te zijn.. bepaalde processen in je lichaam die pas goed op gang komen na 12 of 14 uur niet eten geloof ik., vandaar een minimale tijd. Maar als je het enkel gebnruikt als een praktische indeling zodat je een gedeelte van de dag gewoon geen honger hebt en je je eten rondom je training concentreet ... ach hoe erg zal het dan zijn).

Martin's advies gaat echter uit van een optimale situatie die ook nog eens praktisch is.

Dankzij IF heb ik voor de eerste keer niet constant honger. Nu is dit geëvolueerd tot alleen nog maar avondeten.

Nu ik het wat serieuzer wil aanpakken wou ik weten of die paar uur langer vasten voordelig zijn of niet.

Thx for info

Ben nu een paar maanden aan het bulken en voor ik weer door ga met bulken en eindig met een lange zomer cut, ga ik even een maandje cutten tussendoor om niet te vet te worden.

Heb normaal gesproken niet zo'n probleem om in 1x van de bulk naar de cut te veranderen(van gemiddeld 3500 kcal per dag naar gemiddeld 2000 kcal per dag). Neem aan dat dit mijn progressie niet in de weg staat, het in 1x overspringen? Van het cutten naar het bulken neem ik wel even 2x de tijd om mijn kcal geleidelijk weer op te voeren.

Verder vraag ik me af wat nou het ideale wekelijke kcal tekort, de beste ratio vet verlies en spiermassa behoud(wie wil dit niet?!). Zo lijkt het me dat ik met een wekelijks tekort van 7000 kcal wel veel vet verlies maar ook veel spier, bij een wekelijks tekort van 3000 kcal net weer andersom. Heb nu uitgerekend dat ik op een 4500 kcal tekort kom per week, kan het tekort nog hoger zonder last van spier verlies te hebben? Er van uitgaande dat ik maar 4 weken ga cutten om vervolgens weer door te gaan met bulken.

Weet er iemand eigenlijk al iets wanneer het boek van Martin gaat uitkomen?

Verder vraag ik me af wat nou het ideale wekelijke kcal tekort, de beste ratio vet verlies en spiermassa behoud(wie wil dit niet?!). Zo lijkt het me dat ik met een wekelijks tekort van 7000 kcal wel veel vet verlies maar ook veel spier, bij een wekelijks tekort van 3000 kcal net weer andersom. Heb nu uitgerekend dat ik op een 4500 kcal tekort kom per week, kan het tekort nog hoger zonder last van spier verlies te hebben? Er van uitgaande dat ik maar 4 weken ga cutten om vervolgens weer door te gaan met bulken.

Cutten: 0,5 kg per week verliezen is beter dan 1 kg

---------- Post toegevoegd Sat 13 Aug 2011 om 09:24 ----------

Nu ik het wat serieuzer wil aanpakken wou ik weten of die paar uur langer vasten voordelig zijn of niet.

Het is voordelig als het voor jou werkt. Effect op lichaamscompositie zal het echter niet veel hebben.

Ben nu een paar maanden aan het bulken en voor ik weer door ga met bulken en eindig met een lange zomer cut, ga ik even een maandje cutten tussendoor om niet te vet te worden.

Heb normaal gesproken niet zo'n probleem om in 1x van de bulk naar de cut te veranderen(van gemiddeld 3500 kcal per dag naar gemiddeld 2000 kcal per dag). Neem aan dat dit mijn progressie niet in de weg staat, het in 1x overspringen? Van het cutten naar het bulken neem ik wel even 2x de tijd om mijn kcal geleidelijk weer op te voeren.

Bereken je ideale tekort hier maar ff: http://www.weightrainer.net/losscalc.html

De Ramadan is een soort van intermitting fasting; echter is het moment van eten iets korter dan de auteur aangeeft namelijk 5 a 6 uurtjes. In de 18 uurtjes niks consumeren is dus ook geen vocht innemen.

Ik doe het op deze manier:

Etenstijd rond 21u: fructose en een whey shake vervolgens 45 minuten trainen
Rond 22.30: grote maaltijden met veel eiwitten, complexe koolhydraten en verzadigde vetten.
Rond 2 uur: iets kleinere maaltijd (zelfde verhaal)
Voor het slapen gaan (4uur): caseine eiwitten, verzadigde vetten en koolhydraten uit groene groente.

Daarna is het meestal (afhankelijk van werk) van 9 uur tot 21 uur 'lijden' . Powernapjes doen wonderen. :-)

Zit nu in dag 18 en ben nog niks afgevallen volgens de weegschaal. Wellicht wat droger geworden maar dat moet nog blijken. ;-)

Nog mensen met ervaring in deze vastenmaand?

Laatst bewerkt:
bij de ramadan drink je niet, dat is een enorm verschil.

Ik doe nou elke ochtend een uurtje cardio nuchter op de crosstrainer mn hartslag laat ik laag tussen de 120/130, ik vind cardio echt fijn om de dag te beginnen daarna voel ik mij veel fitter. Ik vraag me af of ik hier spiermassa mee verlies?

Intermittent fasting went wel snel. In het begin veel moeite om 1000+ cal maaltijden weg te stouwen, vandaag ongeveer 2800 cal weggewerkt in ongeveer 1 uur :D (1.2k clean eten (rijst, kipfilet, groenten), 1.2k cheatmeal en tenslotte nog 400 cal aan halfvolle kwark). Toch wel mijn grootste maaltijd tot nu toe.

Intermittent fasting went wel snel. In het begin veel moeite om 1000+ cal maaltijden weg te stouwen, vandaag ongeveer 2800 cal weggewerkt in ongeveer 1 uur :D (1.2k clean eten (rijst, kipfilet, groenten), 1.2k cheatmeal en tenslotte nog 400 cal aan halfvolle kwark). Toch wel mijn grootste maaltijd tot nu toe.

Netjes

Had ik ook in het begin probs mee, nu vliegt het nr binnen

• #1.618
Ik doe nou elke ochtend een uurtje cardio nuchter op de crosstrainer mn hartslag laat ik laag tussen de 120/130, ik vind cardio echt fijn om de dag te beginnen daarna voel ik mij veel fitter. Ik vraag me af of ik hier spiermassa mee verlies?

nee.

Even iets wat me op viel:

Op de site van leangains twittert Martin vaak succes verhalen met een link, ook heeft hij wat van die succes verhalen op zijn site staan. Vaak zijn die gasten gemiddeld een kilo per week kwijt. Daarvoor moeten ze toch een mega kcal tekort hebben gecreëerd? Gasten zien er vaak top uit na een meestal 10 week durende cut, dus vraag me af of het echt zo is.

Terug
Naar boven