Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even iets wat me op viel:
Op de site van leangains twittert Martin vaak succes verhalen met een link, ook heeft hij wat van die succes verhalen op zijn site staan. Vaak zijn die gasten gemiddeld een kilo per week kwijt. Daarvoor moeten ze toch een mega kcal tekort hebben gecreëerd? Gasten zien er vaak top uit na een meestal 10 week durende cut, dus vraag me af of het echt zo is.
)Je kan Martin ook op twitter volgen hij tweet vaak intressante artikeltjes twitter:@Martinberkhan
Zo moeilijk is een tekort van 1000 Cal nu ook weer niet (met IF)
Klopt, maar daar het ging het me ook voor een gedeelte over, de meesten halen super resultaten terwijl ze wel zo'n groot tekort hebben.
Over 1000 kcal tekort heb je helemaal gelijk, wordt trouwens wel een stuk moeilijker als je onderhoud 2500 kcal is.
Maar even een ander vraagje wazzup, binnenkort doe ik een snelle 5 weken durende cut. Had zo iets in gedachte(onderhoud dus 2500 kcal):
- trainingsdagen 2000 kcal 2x
- rustdagen 1500 kcal 4x
- trainingsdag 3000 kcal 1x
Dus 1 refeed per week. Is dat eigenlijk 'nodig'? Zit op ongeveer 14 procent denk ik.
Nodig is een groot woord, maar ik zou het wel doen (en heb het ook gedaan toen ik op 14% zat). Een cyclisch dieet doet goede dingen om je hormonen in bedwang te houden en het maakt het mentaal ook veel makkelijker.
Wat zou het effect zijn van caffeine of zelfs iets als een ECA stack tijdens de vast periode? S'ochtends? Zou dit extra helpen of problemen veroorzaken?

2 weken geleden begonnen met IF: 1 pre-workout meal.
Gewicht stabiel, maar buikomtrek 1cm minder!
Het lijkt er op dat er in dit topic alleen wordt gesproken over IF voor de cut. Martin zelf ziet het niet als een cut methode, maar een die je het hele jaar (cut, onderhoud en bulk) kan toepassen. Op basis van mijn ervaring zou het voor de cleanbulk wel eens interessanter kunnen zijn.
ik haat het want het was voor mij altijd zo makkelijk vol te houden en nu is het elke dag een strijd tot 12:00 heb sinds kort zo iets vreemds... ik doe nu al maanden IF misschien al wel bijna een jaar maar sinds kort heb ik sochtends zoveeel trek in eten, ik had vroeger nooooit honger na het opstaan maar sinds kort is dat volkomen verandert...ik haat het want het was voor mij altijd zo makkelijk vol te houden en nu is het elke dag een strijd tot 12:00
ik ben niet moe of energieloos maar heb gewoon de hele tijd trek in zoetigheid.
zit erover te denken om te bulken met behulp van IF
maar 3200kcal is best veel voor 2/3 maaltijden...
zit erover te denken om te bulken met behulp van IF
maar 3200kcal is best veel voor 2/3 maaltijden...
Zit er nu bijna 3 weken in..... bevalt super man.
Ik bulk BTW... rustdagen 2400 kcal en traindagen 3200 kcal.... gaat allemaal prima!
rustdagen = 2 maaltijden voor mij
traindagen = 3 maaltijde voor mij
easy.
verder scheidt ik de vetten/koolhydraten van elkaar... dus of een maaltijd met vet + eiwit, of een maaltijd met koolhydraat + eiwit
Koolhydraten zitten op traindagen 200gr hoger.
Op rustdagen 200gr minder (vandaar dat gat van -800kcal op rustdagen)
Snap dat recompen niet zo, zeker niet als advies. 'Gewoon' bulken en cutten gaat toch vele malen sneller.Martin maakt wel degelijk onderscheid tussen een cut en een "recomposition" periode. Eerst (met IF) cutten tot je sub-12 zit of zo (kan ook sub-10 zijn) en dan verder recompen. Daarnaast kun je inderdaad ook cleanbulken met IF.