XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

carbs en kh zijn hetzelfde

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 15:16 ----------

en voor sommigen werkt het bulk/cut principe niet goed.. cutten gaat bijv. bij mij heel traag dus kan beter niet te hard bulken

Na 1 dag hou ik 't al voor gezien. Niks voor mij dit IF...:(

Hou het wel bij IIFYM en gewoon eten wanneer ik wil...

carbs en kh zijn hetzelfde

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 15:16 ----------

en voor sommigen werkt het bulk/cut principe niet goed.. cutten gaat bijv. bij mij heel traag dus kan beter niet te hard bulken

+1(carbs en vet hetelfde)

Waarom niet dan? Als je je onderhoud uitrekent en er niet te veel boven gaat zitten, zal dat snel vet aanzetten toch wel mee vallen. Zelfde voor cutten, kwestie van genoeg onder je onderhoud zitten. Jou maaltijden zijn toch zo'n 3500 kcal? Je zou best wat lager kunnen zitten om zo wat sneller resultaat te boeken.

Waarom niet dan? Als je je onderhoud uitrekent en er niet te veel boven gaat zitten, zal dat snel vet aanzetten toch wel mee vallen. Zelfde voor cutten, kwestie van genoeg onder je onderhoud zitten. Jou maaltijden zijn toch zo'n 3500 kcal? Je zou best wat lager kunnen zitten om zo wat sneller resultaat te boeken.

Onderhoud formules zijn maar een schatting dus zo simpel is het niet... Daarnaast doe ik warrior diet, waarbij je 1 maaltijd heb per dag (en die van mij is dus rond de 3500kcal). Als ik 3500kcal op de 'normale' manier eet gebeurt er niets met m'n lichaam, op deze manier wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.645
Onderhoud formules zijn maar een schatting dus zo simpel is het niet... Daarnaast doe ik warrior diet, waarbij je 1 maaltijd heb per dag (en die van mij is dus rond de 3500kcal). Als ik 3500kcal op de 'normale' manier eet gebeurt er niets met m'n lichaam, op deze manier wel.

srsly ?

Je weet toch hoeveel je kcal ongeveer nodigt heb om op gewicht te blijven? Daar 500 onder zitten en iedereen valt af.

Lijkt me dat je toch vooral afvalt door dat je een energie(kcal) tekort hebt, niet door 1 maaltijd per dag.

Ik wil ook even mijn ervaringen met IF delen.

Mijn visie is om te experimenteren in het leven, alles een keer proberen en zo kun je je eigen conclusies trekken of iets werkt voor je of niet. Voorheen deed ik altijd op de ''traditionele'' bodybuilding-manier eten (d.w.z. om de 2-3 uur een maaltijd, i.e. 8x per dag eten), maar het lukte me nooit echt om op deze manier echt droog te worden. Erg frustrerend als je veel dingen probeert, zoals cardio opvoeren, minder cardio, gewichttraining veranderen, meer/minder eten, carb/vet-verhoudingen veranderen, noem maar op (ik zeg niet dat ik álles geprobeerd heb en alle benaderingen ook zo hardcore mogelijk heb gedaan, maar het komt erop neer dat die manier van eten niet echt veel zoden aan de dijk zette bij mij). Dus ik wilde een maand geleden maar eens IF proberen. Een compleet nieuwe benadering die haaks op het ''traditionele'' BB-dieet staat.

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt gewend ben aan het hongergevoel tijdens het vasten; de ene dag valt het wel mee (met name als je gewoon bezig bent), de andere keer sterf ik echt van de honger. Ik ben ook zo'n persoon geweest die nooit moeite heeft gehad met ontbijten (in tegenstelling tot sommige mensen die geen hap door hun keel krijgen blijkbaar vlak na het opstaan), dus supernatuurlijk is het voor mij niet. Maar het vasten is verder wel heel chill qua concentratie en dergelijke. Constant energie. Ook mijn workouts gaan geweldig, ik win heel vlot aan kracht. En mijn vetpercentage? Ongelooflijk, maar het daalt gestaag. Gestaag in de zin dat ik de eerste weken niet bepaald verandering zag, maar dat is juist ook de bedoeling dat het geleidelijk aan gaat. En ik win steeds aan kracht. Ik let niet eens op het aantal kcals dat ik binnenkrijg, ook niet op de verhouding carbs/fat enzo. Daarnet nog een pizza op. Het enige waar ik op let is dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg, maar da's niet zo'n probleem. Ik heb echt het idee als ik dit doorzet dat ik goed ripped ben over een tijdje, en straks zelfs shredded.

IF is echt aan te raden imo. Wel een nadeel dat ik vaak erg vol zit tijdens de 8 uur van eten, maar om te cutten is dat niet echt een probleem. En het went. Ik heb er volste vertrouwen in dat ik straks ook tijdens het vasten geen last van honger meer heb.

P.S: Ik volg het Leangains-protocol.

Ben je nou serieus? Van alle dingen die je hebt geprobeerd om vet te verliezen zit net de enige manier om kcal te verliezen er niet bij: Groter calorie tekort!!!

Mijn visie is om te experimenteren in het leven, alles een keer proberen en zo kun je je eigen conclusies trekken of iets werkt voor je of niet. Voorheen deed ik altijd op de ''traditionele'' bodybuilding-manier eten (d.w.z. om de 2-3 uur een maaltijd, i.e. 8x per dag eten), maar het lukte me nooit echt om op deze manier echt droog te worden. Erg frustrerend als je veel dingen probeert, zoals cardio opvoeren, minder cardio, gewichttraining veranderen, meer/minder eten, carb/vet-verhoudingen veranderen, noem maar op (ik zeg niet dat ik álles geprobeerd heb en alle benaderingen ook zo hardcore mogelijk heb gedaan, maar het komt erop neer dat die manier van eten niet echt veel zoden aan de dijk zette bij mij). Dus ik wilde een maand geleden maar eens IF proberen. Een compleet nieuwe benadering die haaks op het ''traditionele'' BB-dieet staat.

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt gewend ben aan het hongergevoel tijdens het vasten; de ene dag valt het wel mee (met name als je gewoon bezig bent), de andere keer sterf ik echt van de honger. Ik ben ook zo'n persoon geweest die nooit moeite heeft gehad met ontbijten (in tegenstelling tot sommige mensen die geen hap door hun keel krijgen blijkbaar vlak na het opstaan), dus supernatuurlijk is het voor mij niet. Maar het vasten is verder wel heel chill qua concentratie en dergelijke. Constant energie. Ook mijn workouts gaan geweldig, ik win heel vlot aan kracht. En mijn vetpercentage? Ongelooflijk, maar het daalt gestaag. Gestaag in de zin dat ik de eerste weken niet bepaald verandering zag, maar dat is juist ook de bedoeling dat het geleidelijk aan gaat. En ik win steeds aan kracht. Ik let niet eens op het aantal kcals dat ik binnenkrijg, ook niet op de verhouding carbs/fat enzo. Daarnet nog een pizza op. Het enige waar ik op let is dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg, maar da's niet zo'n probleem. Ik heb echt het idee als ik dit doorzet dat ik goed ripped ben over een tijdje, en straks zelfs shredded.

IF is echt aan te raden imo. Wel een nadeel dat ik vaak erg vol zit tijdens de 8 uur van eten, maar om te cutten is dat niet echt een probleem. En het went. Ik heb er volste vertrouwen in dat ik straks ook tijdens het vasten geen last van honger meer heb.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 22:44 ----------

Je volgt het leangains protocol trouwens helemaal niet, je telt geen kcal, dat is nou net het belangrijkste. En waarom zou je langzaam vet willen verliezen?

Martin maakt wel degelijk onderscheid tussen een cut en een "recomposition" periode. Eerst (met IF) cutten tot je sub-12 zit of zo (kan ook sub-10 zijn) en dan verder recompen. Daarnaast kun je inderdaad ook cleanbulken met IF.

Volgens mij zijn we het gewoon eens. Ik gaf alleen aan dat hij IF niet uitsluitend als cut methode ziet. Hij heeft het zelf ook gebruikt voor de bulk:
Discovering Intermittent Fasting: The Autumn Bulk

Before starting the IF bulk in August, I ate at maintenance calorie intake for about two weeks in order to stabilize my metabolism from the dieting stint; body weight settled at roughly 180 lbs. I then radically increased calorie intake, but stuck to the exact same meal frequency and meal timing as before; 3 big meals, eaten any time within 8 hours during the day, followed by a fasted phase with no food intake that lasted 16 hours in duration. I stayed flexible with regards to the 16/8 meal schedule - some days the feeding phase would be shorter, some days longer. I sure as hell wasn't going back to my old obsessive behaviour about timing meals perfectly.

Goed bezig man! :thumbs:

Ben je nou serieus? Van alle dingen die je hebt geprobeerd om vet te verliezen zit net de enige manier om kcal te verliezen er niet bij: Groter calorie tekort!!!

Je volgt het leangains protocol trouwens helemaal niet, je telt geen kcal, dat is nou net het belangrijkste. En waarom zou je langzaam vet willen verliezen?

Kcal tellen het belangrijkste van Leangains?:roflol:
Het belangroijkste van leangains is:
  • 8 uur eten, 16 uur niet
  • Meeste KH in je post workout maaltijd.
  • Juiste macro verhoudingen.
Kcal tellen is zo mogelijk het minst belangrijkste van Leangains!

srsly

En wat gebeurt er dan? Vet verlies? Krachttoename? Groei? All of the above?
alle 3
Je weet toch hoeveel je kcal ongeveer nodigt heb om op gewicht te blijven? Daar 500 onder zitten en iedereen valt af.

Lijkt me dat je toch vooral afvalt door dat je een energie(kcal) tekort hebt, niet door 1 maaltijd per dag.
Ja, dat werkt dus bij mij niet. Ik heb het gevoel dat m'n verbranding na een training vele malen hoger ligt dan overdag en dat die vertraging snel inzet. Klinkt onlogisch maar uit ervaring weet ik nu dat het bij mij zo werkt.

• #1.652

Niet het belangrijkst van leangains.. ? Het begint met KCal tellen, want als dat niet goed is gaat leangains je helemaal niets brengen.

Niet het belangrijkst van leangains.. ? Het begint met KCal tellen, want als dat niet goed is gaat leangains je helemaal niets brengen.

Helemaal oneens!

Nogmaals de de 3 factoren die ik noemde als belangrijkste van leangains:

deze 3 factoren:
  • onder onderhoud = vetverlies met massa behoud
  • op onderhoud = een beetje van allebij
  • boven onderhoud = massa toename met mininale VP toename

IF volgens Leangains kan effectief zijn ongeacht de hoeveelheid calorieën die je consumeert, cut onderhoud of bulk. Afhankelijk van je specifieke doel moet je wel op je calorieën letten, maar dat is niet wat leangains onderscheidt. De 3 factoren die ik noem wel.

• #1.654
Helemaal oneens!

Nogmaals de de 3 factoren die ik noemde als belangrijkste van leangains:

deze 3 factoren:
  • onder onderhoud = vetverlies met massa behoud
  • op onderhoud = een beetje van allebij
  • boven onderhoud = massa toename met mininale VP toename

IF volgens Leangains kan effectief zijn ongeacht de hoeveelheid calorieën die je consumeert, cut onderhoud of bulk. Afhankelijk van je specifieke doel moet je wel op je calorieën letten, maar dat is niet wat leangains onderscheidt. De 3 factoren die ik noem wel.

Ja we zijn het eens. Het begint met Cal tellen, en pas daarna begint het leangains verhaal. Het is niet zo dat IF het onnodig maakt om Cal te tellen, dat blijft gewoon. Alleen is het niet een onderdeel van leangains. De houding is in feite zoek het maar uit (aka IIFYM))

Ja we zijn het eens. Het begint met Cal tellen, en pas daarna begint het leangains verhaal. Het is niet zo dat IF het onnodig maakt om Cal te tellen, dat blijft gewoon. Alleen is het niet een onderdeel van leangains. De houding is in feite zoek het maar uit (aka IIFYM))

:thumbs:

Ben leangains net als de meesten ook pas tegengekomen in een zoektocht naar een cut methode die beter vol te houden is. En dat is leangains ook. Wanneer ik 500 Kcal of meer onder onderhoud zit 'ouderwets' verdeeld over meer maaltijden per dag, vanaf het ontbijt, voel ik me vrijwel de hele dag slap en hongerig. Met leangains heb ik nauwelijks een hongergevoel en een hele constante energie tot mijn eerste maaltijd. Vanaf dat moment voel ik mij vol tot ik ga slapen.

Kan echter niet wachten tot ik kan gaan bulken met leangains!:D 4500-5000 Kcal per dag met een avondmaal van +/- 3000? Dat wordt me een schranspartij!:meal: :burger:

Volgens mij zijn we het gewoon eens. Ik gaf alleen aan dat hij IF niet uitsluitend als cut methode ziet. Hij heeft het zelf ook gebruikt voor de bulk:

Goed bezig man! :thumbs:

Cutten op de leangains manier, heb ik het nu over. Kcal tellen is daarbij het belangrijkste, dat is het belangrijkste bij elk dieet.

Edit: wat wazzup zegt dus.

Laatst bewerkt:
Dat valt te betwisten, ik tel nooit geen kcal wel het aantal gram eiwit, vet en kh dat ik eet. Echter Tel ik alleen eiwitten uit eiwit voedsel en vet uit vet voedsel etc.

Je hoeft dus niet perse kcal te tellen maar je moet wel weten hoeveel je eet ;)

• #1.658
Dat valt te betwisten, ik tel nooit geen kcal wel het aantal gram eiwit, vet en kh dat ik eet. Echter Tel ik alleen eiwitten uit eiwit voedsel en vet uit vet voedsel etc.

Je hoeft dus niet perse kcal te tellen maar je moet wel weten hoeveel je eet ;)

+1 (of gewoon niet te subtiel willen doen en af en toe eens op de weegschaal gaan staan ... werkt ook :))

Natuurlijk ben ik wel begonnen met het tellen van m'n kcals, 't is niet zo dat ik in een wilde weg maar wat ben gaan doen :P

Ik heb het erover dat ik niet specifiek mijn maaltijden af ga meten. Enige waar ik op let is of ik genoeg eiwitten binnenkrijg, verder boeit 't me niet zo heel erg wat ik er daarna bij binnenkrijg. (Wel zorgen voor voldoende groente.)

Daarbij komt dat ik echt vol zit gedurende die 8 uur na de eerste maaltijd (ruim 1000 kcal), dus ik weet al dat ik niet echt veel boven de 2000-2500 kcal (HEEL RUW GESCHAT!) uit zal komen.

En zoals ik al zei verbrand ik vet, terwijl ik steeds sterker word (ook andere atletische prestaties verbeteren zich!), dus ik val af zonder spiermassa te verliezen (ga ik van uit). Dat lukte me nog niet voorheen met de ''traditionele'' bodybuilding-manier van eten, dus ik vind IF (of beter gezegd: Leangains) simply just awesome :)

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 22:44 ----------

Als je mijn post nog even goed doorlas, zag je dat er ook stond dat ik calorieën verlagen ook deed. Het gaat erom dat het bij mij niet veel zoden aan de dijk zette als ik het op de manier deed van om de 3 uur eten (traditioneel BB-dieet), maar als ik het doe via de IF-manier, gaat het juist geweldig. :)

Verder hebben de andere mensen in dit topic jouw reactie wel beantwoord; ik volg wel het Leangains-protocol haha :p En da's dus ook juist de reden dat ik langzaam vet verlies. Eigenlijk geldt dat voor elk ander dieet, want als je te snel gewicht verliest, is het meer logisch dat er ook vooral spierverlies bij zit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven