MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ben nu licht aan het recompen met IF, gaat makkelijk en vlot. Af en toe steek ik er al eens een 'bulkdagje' in, om mijn maag te laten wennen aan de immense porties voedsel die ik post-workout te verwerken krijg dan, en moet zeggen, het went wel :)

Hoeveel Cal neem je in ? (en doe je ook aan refeeds ?)

Om hier nog even op te reageren... :o

2625 Kcal, E/KH/V (in grammen) 335/69/71

Dit is dus na de reductie van KH. Daarvoor meer KH, minder vet.
Ben wel van plan 1x in de week een cleane KH refeed te doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.685
Nog maar weer eens een artikeltje over intermittent fasting:

[Link niet meer beschikbaar]

READERS SUMMARY:

1. HOW DOES IF WORK BIOCHEMICALLY?
2. WHO HAS A GREAT PROTOCOL ON IFing?
3. WHAT IS THE AMPk PATHWAY AND HOW DOES IT AFFECT IF?
4. WHAT HAPPENS IN THE BRAIN, LIVER, and MUSCLES WHEN YOU IF?
5. WHY IFing DOES NOT WORK WHEN SOMEONE IS LEPTIN RESISTANT?

Zijn er nog bepaalde richtlijnen waar je je aan moet houden m.b.t. macro's? Ik ben gaan zoeken op leangains.com naar een artikel die mijn vragen beantwoordt, maar heb helaas niets kunnen vinden.

Op verschillende fora lees ik dat je 0.45gr aan vetten per BW moet consumeren. Nu is dat in mijn geval 85g per dag. Martin Berkhan zegt dat je op rustdagen meer vetten moet consumeren. Hoeveel meer?

Mijn onderhoud is 2900kcal en mijn doel is om te cutten. Martin Berkhan zegt dat je op rustdagen minder kcal moet consumeren dan op trainingsdagen. Maar hoeveel is minder? En hoeveel kcal meer (of minder) dan mijn onderhoud moet ik consumeren op trainingsdagen? Moet ik op trainingsdagen op onderhoud eten?

• #1.688
Zijn er nog bepaalde richtlijnen waar je je aan moet houden m.b.t. macro's? Ik ben gaan zoeken op leangains.com naar een artikel die mijn vragen beantwoordt, maar heb helaas niets kunnen vinden.

Op verschillende fora lees ik dat je 0.45gr aan vetten per BW moet consumeren. Nu is dat in mijn geval 85g per dag. Martin Berkhan zegt dat je op rustdagen meer vetten moet consumeren. Hoeveel meer?

Mijn onderhoud is 2900kcal en mijn doel is om te cutten. Martin Berkhan zegt dat je op rustdagen minder kcal moet consumeren dan op trainingsdagen. Maar hoeveel is minder? En hoeveel kcal meer (of minder) dan mijn onderhoud moet ik consumeren op trainingsdagen? Moet ik op trainingsdagen op onderhoud eten?

Afhankelijk van je gewicht, je vetpercentage en je doel (en je trainingsfrequentie)

Laatst bewerkt:
Als je wilt cutten zou ik zeker niet boven je onderhoud gaan zitten. Ook niet op trainingsdagen. Zelf zit ik 6 dagen per week onder onderhoud en 1 dag op of net boven onderhoud.

• #1.692
Als je wilt cutten zou ik zeker niet boven je onderhoud gaan zitten. Ook niet op trainingsdagen. Zelf zit ik 6 dagen per week onder onderhoud en 1 dag op of net boven onderhoud.

Afhankelijk van je calorie tekort/overschot en je vetpercentage. 1 dag op onderhoud is misschien leuk als je op 15% zit, maar sub-10 zou ik toch echt minimaal 2 dagen boven onderhoud gaan zitten (zeker als je tekort stevig is op de andere dagen).

Afhankelijk van je calorie tekort/overschot en je vetpercentage. 1 dag op onderhoud is misschien leuk als je op 15% zit, maar sub-10 zou ik toch echt minimaal 2 dagen boven onderhoud gaan zitten (zeker als je tekort stevig is op de andere dagen).

Ja, ok ???
zaho, die de vraag stelde, zit op 21%. Ik zit op 13%.

Je kan ook gewoon meteen zeggen dat je het met me eens bent :p

heeft IF nadelige effecten op een 14 jarige die volop in de groei is?

oke.

• #1.697

ok,laat ik iets subtieler zijn. Ik ben tegen zwaar cutten voor kinderen die nog in de groei zijn. Daarnaast presteren kinderen doorgaans minder op school als ze geen ontbijt hebben gehad. Beide dingen zijn belangrijker dan een six-pack. Al het echter zo ver gekomen is dat je last hebt van een gevaarlijk overgewicht dan moet daar wel iets aan gedaan worden,maar iet op een manier zoals een volwassene dat zou doen.

oke thnx wazzup, aangezien IF hier vrijwel de hemel in geprezen wordt twijfelde ik of het kwaad kon:P Over dat presteren op school, ik meende zelfs ergens in dit topic iets gelezen te hebben over dat je in de fast periode juist energieker bent?

trouwens heb geen last van ernstig overgewicht hoor^^

• #1.699
oke thnx wazzup, aangezien IF hier vrijwel de hemel in geprezen wordt twijfelde ik of het kwaad kon:P Over dat presteren op school, ik meende zelfs ergens in dit topic iets gelezen te hebben over dat je in de fast periode juist energieker bent?

En zo ervaar ik het ook. Maar ik heb een docu gezien waaruit vrij duidelijk werd at kinderen die ontbeten hadden beter presteren op school dan zij die hongerig van huis gestuurd werden... Lijkt me beter om geen risico's te nemen met zoiets. Misschien dat het in jouw geval mee valt, maar waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig is. IF is niets magisch, het is gewoon een handig truukje met voor- en nadelen.

trouwens heb geen last van ernstig overgewicht hoor^^

was ook maar een algemene opmerking op een algemene vraag.

Dit zou eigenlijk betekenen dat hoe verder je komt in je cut, hoe meer refeeds je gaat houden. Klinkt heel logisch opzich, alleen dat betekent dus ook dat je wekelijkse kcal tekort kleiner laat worden. Terwijl ik juist altijd wat kcal schrapte naarmate ik bezig was, omdat als je afvalt je ook minder nodig hebt. Hoe doe jij dit?

Terug
Naar boven