- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Dit zou eigenlijk betekenen dat hoe verder je komt in je cut, hoe meer refeeds je gaat houden. Klinkt heel logisch opzich, alleen dat betekent dus ook dat je wekelijkse kcal tekort kleiner laat worden. Terwijl ik juist altijd wat kcal schrapte naarmate ik bezig was, omdat als je afvalt je ook minder nodig hebt. Hoe doe jij dit?
Ik maak mijn tekort niet kleiner, ik pas mijn inname aan op mijn aangepaste onderhoud... (door wat cardio toe te voegen overigens). Maar ja, het wekelijks tekort zal wat kleiner worden en het zal langzamer gaan.. en dat is een goede zaak (jeweetwel spierbehoud). Het zou toch gek zijn als je van 10 naar 5% net zo snel zou verwachten te cutten als van 15 naar 10%
Ik neem 2 a 3 refeeds per week (3500+ Cal) en eet op de overige dagen fors onder onderhoud (1750 of zo zeg maar KH-arm zonder te overdrijven). Niet nu, want ik probeer nu weer iets zwaarder te worden. Het is toch te warm om zonder shirt buiten te lopen. Nu is het meer 3 * 3500 en 4 * 2500 (bij benadering, want ik heb het al heel lang niet meer exact berekend, ik stuur bij op resultaat)