AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Wat is er mis dan als je zo laag in vet zit? Stel je weegt 120kg en je zit rond de 50gram vet per dag, wat zou daar verkeerd aan zijn?
Aangeraden wordt om minimaal 0.9 keer je lichaamsgewicht per dag aan vet in je voeding te hebben. Van wat ik gelezen heb gaat het met minder dan de helft daarvan per dag niet helemaal lekker met de opname van vitaminen en onderhoud van organen enzo.

Ik heb misschien wel eens wat gemerkt aan huid en gewrichten (herstel) maar ik eet al zo lang vrij veel vet dat ik het eigenlijk niet meer zou weten of je er wat van zult merken. Misschien meer op lange termijn?

Aangeraden wordt om minimaal 0.9 keer je lichaamsgewicht per dag aan vet in je voeding te hebben. Van wat ik gelezen heb gaat het met minder dan de helft daarvan per dag niet helemaal lekker met de opname van vitaminen en onderhoud van organen enzo.

Ik heb misschien wel eens wat gemerkt aan huid en gewrichten (herstel) maar ik eet al zo lang vrij veel vet dat ik het eigenlijk niet meer zou weten of je er wat van zult merken. Misschien meer op lange termijn?

Als je dan 100kg eet móet je 90kg vet per dag eten? Strong bulk is strong

Als je dan 100kg eet móet je 90kg vet per dag eten? Strong bulk is strong

.45 grams per lbs. Oftewel 1 gram per lichaamsgewicht. ''strong bulk is niet strong'' omdat het niets bijzonders is, dit is een natuurlijk iets, als jij daar ver onder zit, vraag ik me af wat voor schema jij hebt.

Meteen sticky maken moderator wazzup!

en de spelfout uit de titel halen :roflol: ;)

ok, duidelijk. ik zit op rustdagen hoog in vet maar heb het idee dat dat niet zo goed werkt voor me w.b. cutten

Dat: of het werkt voor me, vind ik altijd zo nietszeggend. Ik heb echt alle fancy dieeten wel geprobeerd, nooit werkte iets voor me. Tot ik inzag wat echt werkte: een goed calorie tekort.

Trouwens, gaan jullie hier uit dat een kilo vet verliezen 7000 of 9000 kcal is? Ik begin te cutten op 15/16%, met een calorie tekort van 4100 per week en hoop te eindigen op 7 %. Ik dacht zelf aan 12 weken maar dat is misschien wat te optimistisch, langer dan 15 weken cutten wil ik in ieder geval sowieso niet doen.

Dat: of het werkt voor me, vind ik altijd zo nietszeggend. Ik heb echt alle fancy dieeten wel geprobeerd, nooit werkte iets voor me. Tot ik inzag wat echt werkte: een goed calorie tekort.

dat, maar sommigen reageren ook gewoon beter op relatief veel vet of carbs dan anderen.

Zou if ook goed werken voor iemand die af en toe eens wat hardloopt en fitness doet

Als in minder honger door de dag heen, en ook de andere voordelen van if

Ben deze week ook begonnen hier mee en moet zeggen het bevalt nu goed. Honger gevoel is weg, heb wel rustig afgebouwd vanaf maandag elke dag 2uur meer 12-14-16 uur vasten. Zit alleen nog tegen die 3 maaltijden van 1000kcal+ aan te hikken, na zo,n maaltijd moet je echt ff ''bijkomen'' misschien toch opsplitsen in 4 maaltijden.

Omdat er maar weinig gesport wordt, valt dan je metabolisme niet stil?

Ik krijg na best wat weken nog steeds elke ochtend (en middag, enkele uren na m'n eerste maaltijd) erge honger, doe ik iets fout?

Ik eet rond 11-12 uur tot ik vol zit, en daarvoor heb ik de hele ochtend honger, en erna ook tot m'n avondeten.

Vet gaat nog heeeel langszaam weg. Ik krijg toch weer het idee dat het met cardio veel sneller gaat, zelfs met liters volle melk erbij.

Laatst bewerkt:
haha wazzup, mod geworden, gefeliciteerd ;) (ja ik volg er al een lange tijd) (ben vast lid van bb.com)

Ik krijg na best wat weken nog steeds elke ochtend (en middag, enkele uren na m'n eerste maaltijd) erge honger, doe ik iets fout?

Ik eet rond 11-12 uur tot ik vol zit, en daarvoor heb ik de hele ochtend honger, en erna ook tot m'n avondeten.

Vet gaat nog heeeel langszaam weg. Ik krijg toch weer het idee dat het met cardio veel sneller gaat, zelfs met liters volle melk erbij.

Je doet niet noodzakelijkerwijs iets verkeerd, maar na weken IF veel last van honger hebben zou niet het geval moeten zijn. Zelf heb ik er alleen het laatse uur voor de eerste maaltijd wat last van, verder niet.

Doe je iets anders met calorieën of macros dan normaal met cutten?

Je zegt dat "het met cardio veel sneller gaat." Ik doe gewoon cardio met IF. Volgens mij is er geen reden om dat niet te doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.740

en als je nu eens iets minder eet en in plaats daarvan een snack neemt tussen lunch en avondeten in ?

"liters volle melk" wtf ?

Terug
Naar boven