XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
Wat betreft je voorbeeld van de wielrenner. Dat vind ik al helemaal nergens op slaan en veel te extreem. Die benen hebben ze verkregen met dagelijks uren lang wielrennen, terwijl wij bodybuilders zulke benen veel sneller zouden kunnen krijgen, met in feite een uur benen trainining per week(minder nog zelfs). Daarmee bedoel ik dus dat de ratio tijd en resultaat veel nadeliger is bij de wielrenner in vergelijking met de bodybuilder(wat natuurlijk logisch is). Dit maakt jou voorbeeld ook veel nadeliger omdat het hoge frequentie/hoog volume/lage intensiteit verhaal dus veel langer duurt.

Komt nog eens bij dat lang niet alle wielrenners dergelijke benen hebben.. zal wel een olympisch tijdrijder / sprinter zijn ? Dus niet alleen de elite van de elite heeft groot uitziende benen (en dat na 10 jaar tig uur per dag trainen... ditto met turners.. vanaf je 7e 4+ uur per dag trainen (misschien wel het dubbele als het echt serieus wordt en dan wordt 1 op de 10.000 turners succesvol als olympisch medaille kandidaat en dan dat als voorbeeld nemen....)

trouwens bijna alle top sporters zitte aan de middeltjes ;)

komt nog eens bij dat lang niet alle wielrenners dergelijke benen hebben.. Zal wel een olympisch tijdrijder / sprinter zijn ? Dus niet alleen de elite van de elite heeft groot uitziende benen (en dat na 10 jaar tig uur per dag trainen... Ditto met turners.. Vanaf je 7e 4+ uur per dag trainen (misschien wel het dubbele als het echt serieus wordt en dan wordt 1 op de 10.000 turners succesvol als olympisch medaille kandidaat en dan dat als voorbeeld nemen....)

+1

Hoezo zou hoge frequentie niet algemeen aan te raden zijn in de cut wanneer juist zo'n sprinter (en elke andere atleet die onze lichamelijke doelen voorbij is) met hoge frequentie en hoge intensiteit en dus ook hoog wekelijks volume/workload traint en er behoorlijk strak bij staat? Volgens mij toont dat juist aan dat die manier van trainen prima past bij het verkrijgen van lage vetpercentages.

Oh nee je moet niet meer dan 3 keer per week trainen want je lichaam leest in je schema op welke dagen het mag herstellen van wat bicep curls. Zeg maar dag naar je gains als je daarnaast niet ook nog de hele dag op de bank ligt.

Hoe kan max 3 keer per week fullbody trainen adviseerbaar zijn in de cut terwijl het standaard is om in sommige krachtsport disciplines 7 tot wel 24 keer per week fullbody te trainen met atleten die erg lage vet percentages hebben?

Zucht...

Dank jullie wel! Ik heb het licht gezien! High intensity is het enige dat werkt! Het werkt altijd optimaal voor iedereen! Lang leve onze goden Mike Mentzer en Mehdi Hadim! Halleluja!

Als iemand behoefte heeft aan een verdere discussie stel ik voor dat diegene een topic start in het subforum oefeningen, waar de discussie thuis hoort. Ik heb nooit om deze discussie gevraagd en zal er dus ook niet aan deelnemen.

Een vraag aan degenen die cardio doen op nuchtere maag...wat eten jullie na de cardio tijdens IF?

Hoezo zou hoge frequentie niet algemeen aan te raden zijn in de cut wanneer juist zo'n sprinter (en elke andere atleet die onze lichamelijke doelen voorbij is) met hoge frequentie en hoge intensiteit en dus ook hoog wekelijks volume/workload traint en er behoorlijk strak bij staat? Volgens mij toont dat juist aan dat die manier van trainen prima past bij het verkrijgen van lage vetpercentages.

Oh nee je moet niet meer dan 3 keer per week trainen want je lichaam leest in je schema op welke dagen het mag herstellen van wat bicep curls. Zeg maar dag naar je gains als je daarnaast niet ook nog de hele dag op de bank ligt.

Hoe kan max 3 keer per week fullbody trainen adviseerbaar zijn in de cut terwijl het standaard is om in sommige krachtsport disciplines 7 tot wel 24 keer per week fullbody te trainen met atleten die erg lage vet percentages hebben?

Waar haal je al deze onzin in godsnaam vandaan? Dit hele topic is gerelateerd aan Martin's Leangains IF protocol. Dus voor de 500e keer 6x per week trainen is gewoon niet handig ivm het refeeden/carbs laden na het trainen en geeft ook helemaal geen extra voordelen boven op 3x per week trainen. Als je nog sneller wilt afvallen moet je gewoon nog minder eten, waarom zou je trainen willen zien als kcal verbanden? Dat gaat alleen maar ten koste van je herstel. Je kan/mag prima 6x per week trainen, ga je gang, niemand houd je tegen! Maar wij(in ieder geval de meesten in dit topic) volgen leangains en als je dat volgt is het gewoon handiger om 3x per week te trainen als je zo snel mogelijk en zonder al te veel moeite vet wilt verliezen.

Verder, denk je niet dat die sprinters er op zijn getraint? Die hebben een veel beter herstel dan de meesten hier en een veel professionelere aanpak om maar even wat te noemen. Voor de meesten hier, en zeker voor de mensen die leangains volgen is het gewoon handiger(niet persé beter) om 3x per week te trainen.

Hoe kom je bij het dikgedrukte? Martin doet vrijwel alleen maar compounds(ik ook) dus wie heeft het over een dagje biceps curls? Dat vind ik sowieso al dom.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Oct 2011 om 18:18 ----------

Zucht...

Dank jullie wel! Ik heb het licht gezien! High intensity is het enige dat werkt! Het werkt altijd optimaal voor iedereen! Lang leve onze goden Mike Mentzer en Mehdi Hadim! Halleluja!

Als iemand behoefte heeft aan een verdere discussie stel ik voor dat diegene een topic start in het subforum oefeningen, waar de discussie thuis hoort. Ik heb nooit om deze discussie gevraagd en zal er dus ook niet aan deelnemen.
Wie heeft het over het enige dat werkt? High frequency/high volume kan ook best werken alleen als je leangains volgt zie ik daar het nut niet van in.

Omdat een 'cut' in principe inhoudt dat er minder calorieën opgenomen worden. Des te minder calorieën je inneemt des te minder je lichaam kan herstellen en des te meer stress er dus ook op je lichaam komt te staan. Of dacht je nou echt dat topsporters die zoveel trainen 2000 à 3000 calorieën per dag consumeren? Des te lager je cals des te minder frequent je kan trainen.

Je bedoelt het is het makkelijkst dat je kunt doen om het doel van vetverlies te bereiken. Ik vind het algemeen adviseerbaar om meer doelen dan dat te hebben en dus om meer moeite te doen en meer te bereiken.

Vaak trainen gaat niet ten koste van je herstel, het verbeterd je herstelcapaciteit juist. Weinig eten gaat ten koste van je herstel. Met intermittent fasting kun je het prima doen, maar inderdaad het kost meer moeite.

Dat is niet erg.

Omdat een 'cut' in principe inhoudt dat er minder calorieën opgenomen worden. Des te minder calorieën je inneemt des te minder je lichaam kan herstellen en des te meer stress er dus ook op je lichaam komt te staan. Of dacht je nou echt dat topsporters die zoveel trainen 2000 à 3000 calorieën per dag consumeren? Des te lager je cals des te minder frequent je kan trainen.
Nee mijn punt is juist dat meer trainen en meer eten meer doelen ondersteund dan minder trainen en minder eten. Als dat 7-10000kcal per dag kost then that's what it takes. En dat kan nog steeds een cut zijn als je strategie om vet te verliezen dus juist meer trainen is (met of zonder intermittend fasting).

Laatst bewerkt:
Je bedoelt het is het makkelijkst dat je kunt doen om het doel van vetverlies te bereiken. Ik vind het algemeen adviseerbaar om meer doelen dan dat te hebben en dus om meer moeite te doen en meer te bereiken.

Vaak trainen gaat niet ten koste van je herstel, het verbeterd je herstelcapaciteit juist. Weinig eten gaat ten koste van je herstel. Met intermittent fasting kun je het prima doen, maar inderdaad het kost meer moeite.

Dat is niet erg.

Dat bedoel ik inderdaad. Verder denk ik dat je met meer doelen voornamelijk kracht doelen bedoeld. Ik moet je zeggen, zelfs tijdens het cutten(1500 kcal op rustdagen en 2200 op trainingsdagen, af en toe een refeed van 3000 kcal) zet ik nog (dikke) PR's. Daar wordt dus zeker rekening mee gehouden. Kijk naar Martin zelf, ook vrij sterk(zacht uitgedrukt).

ik .. niets (tenzij het vlak voor mijn eet-periode is)

Ik begin om 16:00 met eten en doe een uur daarvoor cardio (dus van 14:45 tot 15:45). Vervolgens drink ik een whey shake met melk om 16:00. Maar ik kan dus in principe ook ergens om 10:00 gaan zonder dat ik hoef te vrezen voor (extreem) spierverlies?

Ik begin om 16:00 met eten en doe een uur daarvoor cardio (dus van 14:45 tot 15:45). Vervolgens drink ik een whey shake met melk om 16:00. Maar ik kan dus in principe ook ergens om 10:00 gaan zonder dat ik hoef te vrezen voor (extreem) spierverlies?

spierverlies heb je sowieso niet binnen een dag.. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.795
Is dit een serieuze opmerking of..?

Ik heb het over 'op lange termijn' :grumble:

op 'lange termijn' zeker niet. Of het (intensieve cardio om 10 uur terwijl je pas om 1600 uur gaat eten) het slimst is in de laatste weken in een wedstrijdvoorbereiding is iets anders ... neem dan wat BCAA's of zo..

Ben vorige week begonnen met leangains protocol, 2500cal (low carb) op rustdagen en 3500 calorieen (high carb) op trainingsdagen. 3x pw liften met veel compounds.

Heb helemaal geen last van honger oid tijdens de fast, merk nu al dat ik me ook dan energiek voel en me goed kan concentreren. Ik ga dit voorlopig doorzetten en zal wel een keer updaten met mijn voortgang.

Ben vorige week begonnen met leangains protocol, 2500cal (low carb) op rustdagen en 3500 calorieen (high carb) op trainingsdagen. 3x pw liften met veel compounds.

Heb helemaal geen last van honger oid tijdens de fast, merk nu al dat ik me ook dan energiek voel en me goed kan concentreren. Ik ga dit voorlopig doorzetten en zal wel een keer updaten met mijn voortgang.

Met jou stats is dat gewoon bulken op trainingsdagen en onderhoud op rust? :rolleyes:

Terug
Naar boven