AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

hmm... lengte - 100 als max gewicht natural lijkt me wel erg weinig? ook al is het op 4-5%?

Ja. (hij heeft wel iets als clenbutrix als supplement gebruikt maar dat was toen nog legaal in Zweden, tegenwoordig niet meer).
Dat het legaal was maakt niks uit, dus wat gebruikt hij nu dat we niet weten en waarom worden z'n adviezen voor vetverlies nog gerespecteerd?

hmm... lengte - 100 als max gewicht natural lijkt me wel erg weinig? ook al is het op 4-5%?
Lijkt mij ook, maar vervelend genoeg wijst mijn ervaring daar wel op. Alles boven de 90kg lijkt bij mij alleen maar vet gains te zijn. Maar ik kan niet geloven dat ik met starting strength op 95%+ van m'n genetisch potentieel ben gekomen :)

Dat het legaal was maakt niks uit, dus wat gebruikt hij nu dat we niet weten en waarom worden z'n adviezen voor vetverlies nog gerespecteerd?

Lijkt mij ook, maar vervelend genoeg wijst mijn ervaring daar wel op. Alles boven de 90kg lijkt bij mij alleen maar vet gains te zijn. Maar ik kan niet geloven dat ik met starting strength op 95%+ van m'n genetisch potentieel ben gekomen :)

Hij heeft het wel over contest shape he, rond de 3/4% op 90 kilo voor jou. Daar zit je echt niet zomaar op.

Het gaat uiteraard om contest shape. Daarnaast moet je ook nog rekening houden met de hoeveelheid glycogeen en vocht wat je vasthoudt wanneer je een hoger lichaamsvetpercentage hebt. Dat kan makkelijk zo een 5-10kg zijn. Daarnaast schat bijna iedereen zijn lichaamsvetpercentage lager in dan het werkelijk is. Daar zit meestal ook zo een verschil van 3-10% tussen.

Hier nog een artikel met andere modellen over wat je zou kunnen bereiken: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.825
Hij heeft het wel over contest shape he, rond de 3/4% op 90 kilo voor jou. Daar zit je echt niet zomaar op.
Dat kun je toch omrekenen naar hogere vet%?

90kg @ 5% = ~85kg LBM
100kg @ 15% = ~85kg LBM

Dus alles voorbij de 85kg LBM is vet gains?

Dat kun je toch omrekenen naar hogere vet%?

90kg @ 5% = ~85kg LBM
100kg @ 15% = ~85kg LBM

Dus alles voorbij de 85kg LBM is vet gains?

Lijkt mij niet, maar op het moment dat je weer terugcut naar de <5% verlies je weer een deel van je spiermassa en zo kom je weer op je oude niveau.

Edit: Zo zie ik die theorie.

dat klinkt op zich aannemelijker...maar dat betekent dus wel dat je (veel) meer dan 85kg LBM kan hebben bij een hoger bf

Ja dat denk ik dus, durf alleen al helemaal niets te zeggen over hoeveel extra spiermassa dat nog zou kunnen zijn.

Vergeet ook niet dat die er zelfs in die theorieën wordt verteld dat het schattingen zijn voor average genes. Dus je zal nooit helemaal van te voren kunnen weten wat je werkelijke plafond is.

Ja ok je zult inderdaad meer LBM kunnen hebben bij een hoger vet%. Als ik naar z'n tabel kijk in victormor's linkje waar ook 10% genoemd wordt dan werkt mijn voorbeeld naar een 95kg max @ 10% met 2.5-5kg afwijking.

In mijn geval zat ik dus na SS en cutten op 90kg bij ongeveer 10% na minder dan een jaartje serieus trainen op 90-95% van mijn genetisch potentieel. Dat vind ik toch erg raar. Maar op zich zullen die laatste 5-10% wel een groot verschil maken in uiterlijk.

Door daarna nog te bulken en cutten kun je dus tijdens de bulk meer spiermassa hebben maar netto slechts nog maar een paar kg winnen als je weer cut? Bulken en cutten heeft dus sowieso geen zin na noobgains?

Ja ok je zult inderdaad meer LBM kunnen hebben bij een hoger vet%. Als ik naar z'n tabel kijk in victormor's linkje waar ook 10% genoemd wordt dan werkt mijn voorbeeld naar een 95kg max @ 10% met 2.5-5kg afwijking.

In mijn geval zat ik dus na SS en cutten op 90kg bij ongeveer 10% na minder dan een jaartje serieus trainen op 90-95% van mijn genetisch potentieel. Dat vind ik toch erg raar. Maar op zich zullen die laatste 5-10% wel een groot verschil maken in uiterlijk.

Door daarna nog te bulken en cutten kun je dus tijdens de bulk meer spiermassa hebben maar netto slechts nog maar een paar kg winnen als je weer cut? Bulken en cutten heeft dus sowieso geen zin na noobgains?

Je kan toch sowieso wel concluderen dat je nog lang niet op je fysieke max zit? Ik ben een keertje door je geopende topics heen gegaan en zag daar foto's van jou. Absoluut geen haat hoor, maar toch.

Dik gedrukte tekst snap ik niet helemaal.

Je kan toch sowieso wel concluderen dat je nog lang niet op je fysieke max zit?
Waarom denk je dat ik keer op keer herhaal dat ik de conclusies obv die formules raar vind?

Die laatste paar kg zullen natuurlijk ook wel veel verschil maken in je uiterlijk. :)

Dik gedrukte tekst snap ik niet helemaal.
Stel je zit bij 90kg @ 10% op 90% van je potentieel. Als je bulkt naar 105kg bij hoger vetpercentage zal je spiermassa ook toegenomen zijn. Maar, als je dan weer cut naar 10% raak je de extra spiermassa ook weer kwijt, je behoud maar een deel van je gains. Dat is mijn ervaring/voorbeeld...

Je max @ 10% is in dit voorbeeld 95kg, dus vanaf 90 was er netto (na een complete bulk-cut cycle) nog maar 5kg te winnen. Dan heeft het geen zin meer om te bulken toch? Dan zou een recomp of langszame cleanbulk dmv IF beter passen dan bulken en cutten.

En misschien is er verschil in uiterlijk tussen 95% van potentieel met low reps/power trainen en 95% potentieel met wat meer reps/bb-style trainen?

Waarom denk je dat ik keer op keer herhaal dat ik de conclusies obv die formules raar vind?

Die laatste paar kg zullen natuurlijk ook wel veel verschil maken in je uiterlijk. :)

Stel je zit bij 90kg @ 10% op 90% van je potentieel. Als je bulkt naar 105kg bij hoger vetpercentage zal je spiermassa ook toegenomen zijn. Maar, als je dan weer cut naar 10% raak je de extra spiermassa ook weer kwijt, je behoud maar een deel van je gains. Dat is mijn ervaring/voorbeeld...

Je max @ 10% is in dit voorbeeld 95kg, dus vanaf 90 was er netto (na een complete bulk-cut cycle) nog maar 5kg te winnen. Dan heeft het geen zin meer om te bulken toch? Dan zou een recomp of langszame cleanbulk dmv IF beter passen dan bulken en cutten.

En misschien is er verschil in uiterlijk tussen 95% van potentieel met low reps/power trainen en 95% potentieel met wat meer reps/bb-style trainen?

Je maakt het allemaal hartstikke ingewikkeld man! Stel je zit bij 90kg@10% op 90% van je potentieel zeg jij. Zo moet je het helemaal niet zien, in laatste tien procenten(bijvoorbeeld). Het enige wat jij moet denken is mijn max. fysieke potentieel is 90 kilo @ 3 a 4%. Er zit natuurlijk een gigantisch verschil tussen van 60 naar 70% gaan en van 90% naar 100% in de tijd dat je dat hebt bereikt.

Verder snap ik je bulk/cut voorbeeld nog steeds niet helemaal. Hij bedoeld gewoon van ben jij eenmaal op je genetische max gekomen en ga je toch doorbulken zal er nauwelijks of geen massa aankomen, snap jij natuurlijk ook wel maar toch. Dus inderdaad, dan heeft het geen zin om te bulken.

Ik denk niet dat dat laatste verschil maakt, je fysieke potentieel blijft in mijn ogen 90 kilo bij 3%, of je dat nou met BB of PL hebt bereikt(al duurt het met PL in de meeste gevallen wel wat langer denk ik).

Zou dit geen jo-jo effect hebben op het lichaam? Na een laag BF% te hebben bereikt heb je wel behoefte aan een normaal eet-ritme. Hiermee sla je je complete ritme van je cut af.
Wondering...

Zou dit geen jo-jo effect hebben op het lichaam? Na een laag BF% te hebben bereikt heb je wel behoefte aan een normaal eet-ritme. Hiermee sla je je complete ritme van je cut af.
Wondering...

Je kan dit ook gebruiken voor een bulk, recomp of gewoon als lifestyle. Mocht je toch weer overstappen naar een normaal eet ritme na de cut en je de eerste 2 weken niet te gek met je kcals gaat doen(geleidelijk opschroeven) hoef je daar absoluut niet bang voor te zijn.

Is het (enige) grote voordeel van IF niet juist dat dat eetritme veel fijner is? Als het werkt wil toch juist niet meer terug naar een "normaal" ritme?

Is het (enige) grote voordeel van IF niet juist dat dat eetritme veel fijner is? Als het werkt wil toch juist niet meer terug naar een "normaal" ritme?

Nee, ik kies voor IF tijdens het cutten omdat ik zo minder honger heb en mijn dieet makkelijker is vol te houden. Tijdens het bulken omdat ik zo minder snel te veel ga eten.

Nee, ik kies voor IF tijdens het cutten omdat ik zo minder honger heb en mijn dieet makkelijker is vol te houden. Tijdens het bulken omdat ik zo minder snel te veel ga eten.
Lol dat is dus toch om die redenen een fijner ritme?

Ik krijg het idee dat je me steeds denkt tegen te spreken maar we het gewoon met elkaar eens zijn. :o

Lol dat is dus toch om die redenen een fijner ritme?

Ik krijg het idee dat je me steeds denkt tegen te spreken maar we het gewoon met elkaar eens zijn. :o

Hm, ik dacht toch echt dat ik je aan het tegen spreken was. Wat ik dacht dat je bedoelde was dat de enige reden om IF te volgen is dat het heel veel tijd scheelt(sowieso tijdens de fast niet eten en minder maaltijden klaarmaken). En dat je niet hoeft te denken van; oh shit, moet zo werken maar moet nog ontbijten, je kent het wel. Ik doe het eigenlijk alleen omdat het met een 'normale' cut voor mij echt niet mogelijk is om op rustdagen rond de 1700 cals te zitten, dan sterf ik af.

IF WERKT ALLEEN VOOR MAGERE ECTO'S DIE NET BEGINNEN.
Dit omdat hun nog op een paar doperwten kunnen groeien de eerste jaren bewijze van.
Ik heb ook wel eens gefast voor een aantal uren en dan pas laat je vol vreten en rana lekker slapen na de training.
Nou ik verloor gewoon vvm na een paar weekjes. (nacht diens tijden)
Het zal dus zeker niet voor mij werken hebik al wel door.

Terug
Naar boven