- Waardering
- 1.022
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 150kg
- Vetpercentage
- 24%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat het legaal was maakt niks uit, dus wat gebruikt hij nu dat we niet weten en waarom worden z'n adviezen voor vetverlies nog gerespecteerd?Ja. (hij heeft wel iets als clenbutrix als supplement gebruikt maar dat was toen nog legaal in Zweden, tegenwoordig niet meer).
Lijkt mij ook, maar vervelend genoeg wijst mijn ervaring daar wel op. Alles boven de 90kg lijkt bij mij alleen maar vet gains te zijn. Maar ik kan niet geloven dat ik met starting strength op 95%+ van m'n genetisch potentieel ben gekomenhmm... lengte - 100 als max gewicht natural lijkt me wel erg weinig? ook al is het op 4-5%?

Dat het legaal was maakt niks uit, dus wat gebruikt hij nu dat we niet weten en waarom worden z'n adviezen voor vetverlies nog gerespecteerd?
Lijkt mij ook, maar vervelend genoeg wijst mijn ervaring daar wel op. Alles boven de 90kg lijkt bij mij alleen maar vet gains te zijn. Maar ik kan niet geloven dat ik met starting strength op 95%+ van m'n genetisch potentieel ben gekomen![]()
Dat het legaal was maakt niks uit, dus wat gebruikt hij nu dat we niet weten en waarom worden z'n adviezen voor vetverlies nog gerespecteerd?
Dat kun je toch omrekenen naar hogere vet%?Hij heeft het wel over contest shape he, rond de 3/4% op 90 kilo voor jou. Daar zit je echt niet zomaar op.
Dat kun je toch omrekenen naar hogere vet%?
90kg @ 5% = ~85kg LBM
100kg @ 15% = ~85kg LBM
Dus alles voorbij de 85kg LBM is vet gains?
Ja ok je zult inderdaad meer LBM kunnen hebben bij een hoger vet%. Als ik naar z'n tabel kijk in victormor's linkje waar ook 10% genoemd wordt dan werkt mijn voorbeeld naar een 95kg max @ 10% met 2.5-5kg afwijking.
In mijn geval zat ik dus na SS en cutten op 90kg bij ongeveer 10% na minder dan een jaartje serieus trainen op 90-95% van mijn genetisch potentieel. Dat vind ik toch erg raar. Maar op zich zullen die laatste 5-10% wel een groot verschil maken in uiterlijk.
Door daarna nog te bulken en cutten kun je dus tijdens de bulk meer spiermassa hebben maar netto slechts nog maar een paar kg winnen als je weer cut? Bulken en cutten heeft dus sowieso geen zin na noobgains?
Waarom denk je dat ik keer op keer herhaal dat ik de conclusies obv die formules raar vind?Je kan toch sowieso wel concluderen dat je nog lang niet op je fysieke max zit?

Stel je zit bij 90kg @ 10% op 90% van je potentieel. Als je bulkt naar 105kg bij hoger vetpercentage zal je spiermassa ook toegenomen zijn. Maar, als je dan weer cut naar 10% raak je de extra spiermassa ook weer kwijt, je behoud maar een deel van je gains. Dat is mijn ervaring/voorbeeld...
Waarom denk je dat ik keer op keer herhaal dat ik de conclusies obv die formules raar vind?
Die laatste paar kg zullen natuurlijk ook wel veel verschil maken in je uiterlijk.
Stel je zit bij 90kg @ 10% op 90% van je potentieel. Als je bulkt naar 105kg bij hoger vetpercentage zal je spiermassa ook toegenomen zijn. Maar, als je dan weer cut naar 10% raak je de extra spiermassa ook weer kwijt, je behoud maar een deel van je gains. Dat is mijn ervaring/voorbeeld...
Je max @ 10% is in dit voorbeeld 95kg, dus vanaf 90 was er netto (na een complete bulk-cut cycle) nog maar 5kg te winnen. Dan heeft het geen zin meer om te bulken toch? Dan zou een recomp of langszame cleanbulk dmv IF beter passen dan bulken en cutten.
En misschien is er verschil in uiterlijk tussen 95% van potentieel met low reps/power trainen en 95% potentieel met wat meer reps/bb-style trainen?
Zou dit geen jo-jo effect hebben op het lichaam? Na een laag BF% te hebben bereikt heb je wel behoefte aan een normaal eet-ritme. Hiermee sla je je complete ritme van je cut af.
Wondering...
Is het (enige) grote voordeel van IF niet juist dat dat eetritme veel fijner is? Als het werkt wil toch juist niet meer terug naar een "normaal" ritme?
Lol dat is dus toch om die redenen een fijner ritme?Nee, ik kies voor IF tijdens het cutten omdat ik zo minder honger heb en mijn dieet makkelijker is vol te houden. Tijdens het bulken omdat ik zo minder snel te veel ga eten.

Lol dat is dus toch om die redenen een fijner ritme?
Ik krijg het idee dat je me steeds denkt tegen te spreken maar we het gewoon met elkaar eens zijn.![]()