XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

op 'lange termijn' zeker niet. Of het (intensieve cardio om 10 uur terwijl je pas om 1600 uur gaat eten) het slimst is in de laatste weken in een wedstrijdvoorbereiding is iets anders ... neem dan wat BCAA's of zo..

Oh oke oke. Ja ik doe geen intensieve cardio, gewoon lekker een uurtje stevig wandelen (met wat helling). Maar in principe is glutamine/bcaa's dus niet echt noodzakelijk (buiten wedstrijden om)?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Oh oke oke. Ja ik doe geen intensieve cardio, gewoon lekker een uurtje stevig wandelen (met wat helling). Maar in principe is glutamine/bcaa's dus niet echt noodzakelijk (buiten wedstrijden om)?

bij wandelen .. nee (als je nu HIIT ging doen of zo)

Wazzup, hoe kom jij eigenlijk aan je eiwitten?

Ik doe het nu ongeveer zo:

- eerste maaltijd om 2 uur, 2 bolletjes met een pakje vlees beleg en een stuk fruit
- na het trainen een eiwit shake van 40 gram
- eten met het gezin mee, eiwit zal rond de 40 gram liggen met als 'toetje' een hele bak kwark
- rond 10 uur nog een bak kwark

Uiteraard nog wat dingetjes maar even de eiwitten op een rijtje.

Die kwark komt inmiddels m'n strot uit, maar ik zie het niet zitten om hele warme maaltijden mee naar mijn werk te nemen. Hoe pak jij dit aan?

Nog wat, ik weet dat er heel veel zijn die aan IIFYM doen(ook veel leangainers), hoe zit dat met jullie? Op trainingsdagen heb ik altijd wat speling, zoals vandaag, dus heb nu bijvoorbeeld wat lekkere witte turkse broden gekocht en een dove caramel, want het past toch makkelijk in mijn macro's. Maar blijf het toch altijd een beetje een grijs vlak vinden, dat if it fits your macro's.

• #1.805

- eerste maaltijd om 2 uur, 2 bolletjes met een pakje vlees beleg en een stuk fruit
- eten met het gezin mee, eiwit zal rond de 40 gram liggen met als 'toetje' een hele bak kwark

Die kwark komt inmiddels m'n strot uit, maar ik zie het niet zitten om hele warme maaltijden mee naar mijn werk te nemen. Hoe pak jij dit aan?

Nog wat, ik weet dat er heel veel zijn die aan IIFYM doen(ook veel leangainers), hoe zit dat met jullie? Op trainingsdagen heb ik altijd wat speling, zoals vandaag, dus heb nu bijvoorbeeld wat lekkere witte turkse broden gekocht en een dove caramel, want het past toch makkelijk in mijn macro's. Maar blijf het toch altijd een beetje een grijs vlak vinden, dat if it fits your macro's.

Dit is wat ik mee naar het werk neem:

brood met beleg (in de cut een salade)
melk (eventueel met extra eiwitpoeder)
yoghurt (met muesli, behalve in de cut).

ik denk eerder dat jij gewoon moet dirty bulken op het moment. of zijn je stats niet correct?

Dit is wat ik mee naar het werk neem:

brood met beleg (in de cut een salade)
melk (eventueel met extra eiwitpoeder)
yoghurt (met muesli, behalve in de cut).

Haha brengt me ook niet echt veel verder. Maare jij neemt dus ook 2x per dag zuivel(1x kwark en 1x yoghurt/melk). Dan zit er niks anders op!

---------- Post toegevoegd Mon 10 Oct 2011 om 16:35 ----------

ik denk eerder dat jij gewoon moet dirty bulken op het moment. of zijn je stats niet correct?

Slimme jongen.

Trouwens, staan er geen foto's online van wazzup aka de IF Godfather('no homo')?

• #1.812
Haha brengt me ook niet echt veel verder. Maare jij neemt dus ook 2x per dag zuivel(1x kwark en 1x yoghurt/melk). Dan zit er niks anders op!

mwah, er zijn altijd opties. Ik eet niet zo heel veel vlees (vergeleken bij sommigen hier), maar een salade met kip is ook prima te doen, of iets met tonijn of zalm, een paar eieren allemaal dingen die koud ook goed te eten zijn.

IF+IIFYM = normaal leven, lekker eten en een goed fysiek!

mwah, er zijn altijd opties. Ik eet niet zo heel veel vlees (vergeleken bij sommigen hier), maar een salade met kip is ook prima te doen, of iets met tonijn of zalm, een paar eieren allemaal dingen die koud ook goed te eten zijn.

Oke, klinkt wel goed inderdaad.

Denken jullie dat trouwens dat Martin naturel is? Vind hem er zo goed bij staan, dat ik het me niet helemaal kan voorstellen. Zeker ook voor de tijd dat hij pas echt serieus bezig is.

Ik hoorde van een (zeer te respecteren) rugby coach dat het leangains protocol in zijn ervaring niet geschikt lijkt voor atleten/sporters zeker als die zeer hoog LBM hebben. De combinatie met AAS support leek hem in theorie wel wat, maar daar zocht hij nog informatie over.

Sowieso werkt het natuurlijk niet voor iedereen maar mij lijkt het ook inderdaad meer geschikt voor als je een paar keer per week even wat krachttraining doet maar verder niks, zeker niet veel conditie- of sport training. Logisch ook gezien Martin's voorkeuren en wie hij 'coacht'.

Wat denken jullie?

Denken jullie dat trouwens dat Martin naturel is? Vind hem er zo goed bij staan, dat ik het me niet helemaal kan voorstellen. Zeker ook voor de tijd dat hij pas echt serieus bezig is.
Ik had het er net nog met iemand over, volgens hem trekt Martin 3x600lbs deadlift @ ziekelijk veel lager vet% wat net zoveel is als Rippetoe in zijn powerlifting prime en Rippetoe was al geen naturel. Wat denk je zelf?

Laatst bewerkt:
Ik hoorde van een (zeer te respecteren) rugby coach dat het leangains protocol in zijn ervaring niet geschikt lijkt voor atleten/sporters zeker als die zeer hoog LBM hebben. De combinatie met AAS support leek hem in theorie wel wat, maar daar zocht hij nog informatie over.

Sowieso werkt het natuurlijk niet voor iedereen maar mij lijkt het ook inderdaad meer geschikt voor als je een paar keer per week even wat krachttraining doet maar verder niks, zeker niet veel conditie- of sport training. Logisch ook gezien Martin's voorkeuren en wie hij 'coacht'.

Wat denken jullie?

Ik had het er net nog met iemand over, volgens hem trekt Martin 3x600lbs deadlift @ ziekelijk veel lager vet% wat net zoveel is als Rippetoe in zijn powerlifting prime en Rippetoe was al geen naturel. Wat denk je zelf?

Ik denk het ook niet, ik zie leangains puur als een weg die naar een beter fysiek lijdt. Niet als iets waardoor ik beter functioneer of beter kan trainen.

Wel heb ik het gevoel dat ik tijdens een dieet er beter mijn kracht mee kan behouden/vergroten, maar in principe kan je dit in een 'normaal' dieet ook bereiken als je je training er goed op aanpast en probeert na je training nog flink te eten.

Maar het enige echte juiste antwoord is dat je het zelf moet ervaren. Ga een tijdje met IF aan je sport en conditie training doen en een tijdje zonder en kijk vervolgens wat beter bevalt.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Oct 2011 om 00:03 ----------

Daar kan ik opzich nog wel bij met m'n hoofd. Kijk maar naar G-Men als voorbeeld, ik ga er vanuit dat hij naturel is. Heeft in top tijd als ik het goed heb 320 kg getrokken, wellis waar op een iets wat hoger vet(8%) in vergelijking met 5% maar er zit ook een flink verschil tussen de deadlift gewichten.

Het gaat mij even puur om zijn fysiek. Het ziet er gewoon niet echt naturel uit, als je dat al kan zien dan.

Laatst bewerkt:

Wat denken jullie?

Wat versta je onder veel? Ik doe 3x per week een uurtje KT en boks 3x per week twee à twee en een half uur. Ik ben geen ongelofelijk massamonster volgens BB-normen maar sta wel vrij scherp en gespierd voor mijn gewichtsklasse. 6x per week trainen is zeker doenbaar met IF :)

Maar het enige echte juiste antwoord is dat je het zelf moet ervaren. Ga een tijdje met IF aan je sport en conditie training doen en een tijdje zonder en kijk vervolgens wat beter bevalt.
True, je kunt iemand zijn waarbij het goed werkt of juist niet, maar ik hou me ook graag bezig met het onderscheid tussen protocollen die voor sommigen werken en welke voor de meesten werken.

Daar kan ik opzich nog wel bij met m'n hoofd. Kijk maar naar G-Men als voorbeeld, ik ga er vanuit dat hij naturel is. Heeft in top tijd als ik het goed heb 320 kg getrokken, wellis waar op een iets wat hoger vet(8%) in vergelijking met 5% maar er zit ook een flink verschil tussen de deadlift gewichten.

Het gaat mij even puur om zijn fysiek. Het ziet er gewoon niet echt naturel uit, als je dat al kan zien dan.
Ja ok, wat betreft weet ik niet veel van zulke krachtstats en wat naturel mogelijk is. Is ook moeilijk om zeker te weten natuurlijk.

Waar ik mee zit is dat z'n trainingsadvies geen kennis van trainen reflecteerd dat iemand met zulke krachtstats (zeker naturel) zou moeten hebben. Daar zit ook een marketing waas overheen natuurlijk, en dat helpt de bias die ik tegen hem heb niet bepaalt, maar ik vind hem zo dus gewoon niet legit en daarom niet naturel overkomen.

Wat versta je onder veel? Ik doe 3x per week een uurtje KT en boks 3x per week twee à twee en een half uur. Ik ben geen ongelofelijk massamonster volgens BB-normen maar sta wel vrij scherp en gespierd voor mijn gewichtsklasse. 6x per week trainen is zeker doenbaar met IF :)
Nationaal niveau rugby training versta ik onder veel, de hele dag op school/werk zitten niksen en een paar keer per week savonds een uurtje of wat bodybuilden/pleziersport niet. Precies durf ik het echter niet te zeggen :) maar als je 6 keer per week zo lang zou boxen gaat het denk ik echt al wel richting veel.

Laatst bewerkt:
  • #1.819
Oke, klinkt wel goed inderdaad.

Ja. (hij heeft wel iets als clenbutrix als supplement gebruikt maar dat was toen nog legaal in Zweden, tegenwoordig niet meer).

Voor degenen die twijfelen of hij naturel is. Lees zijn artikelen nog maar eens goed door. Ik denk dat vooral dit artikel wel de meeste ogen zal openen: http://www.leangains.com/2009/06/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Voor de rest zie je dat zijn shape de afgelopen jaren niet meer veel veranderd is (eigenlijk niet eens zichtbaar). Een 3x270kg deadlift is voor de rest wel sterk, maar niet buitensporig gezien zijn bouw (lange armen) en lichaamsgewicht etc.

Terug
Naar boven