Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.861
ik heb beslote IF ook eens te probere (ik heb al eens ketose dieet gedaan en werkte MEGA goed maar is zoals jullie allemaal wss wete zeer moeilijk om lange tijd vol te houden)
en dit is al een heel stuk makkelijker

nu alleen hope dat het ook goede resulaten bij mij levert =]

nog wat vraagjes
is het slim om de uren dat je niet eet kaugom te kauwen?
of zou dit je lichaam laten denken dat je eten krijgt en dus honger krijgen omdat er niks gevuld wordt?

en redbull light zal ook mogen denk ik zo? sinds het geen kcal bevat (en is lekker als energievervanger ipv het voedsel :) )

vandaag was men eerste dag if (gister gestopt met eten om 20.30 vandaag begonnen om 12.30)
en het ging eigelijk vrij goed behalve savonds in bed had ik wel honger (maar dat slaap je eraf :P)
en een uur voordat ik terug mocht eten kreeg ik ineens heel veel buikpijn en een zware energiecrash :P

voor de rest ging alles heel goed dus ik heb er een goede kijk op:)

(suikervrije) kauwgom en light frisdrank is op zich geen probleem.. als je er echter honger (of schijterij) van krijgt heb je het aan jezelf te danken.

(suikervrije) kauwgom en light frisdrank is op zich geen probleem.. als je er echter honger (of schijterij) van krijgt heb je het aan jezelf te danken.

nja idd ik krijg rapper honger van kauwgom maar zolang ik de kauwgom inheb heb ik activiteit en denk ik er niet helemaal aan :P

en schijterij ook niet :D dan val ik nog sneller af xD

Dat is dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van mijn ervaring. Ik heb normaal nooit honger en kan met cardio prima afvallen, zelfs met veel hogere kcal inname, maar op deze manier heb ik erge honger (maakt me wel lekker actief, dat wel) en lijk ik nu al weer een paar weken vast te zitten ondanks kcal weer flink verlaagt te hebben.

Ik heb nu het idee dat kcal inname m'n lichaam niks boeit zolang ik niks actiefs doe zoals cardio, want ik heb met wat ik nu eet plus 2/3 liter melk per dag lager gecut dan waar ik nu vast lijk te zitten. Ik heb nu wel aanzienlijk betere krachtprogressie per kcal inname dan toen m'n kracht in stortte als ik geen liters melk erbij dronk, maar dat maakt het juist vreemder want ik eet nu erg weinig.

Of m'n gewicht is nu vrijwel constant omdat ik ondertussen langzaam spiermassa aankom?

Ik vind m'n lichaam maar vaag, het lijkt altijd tegen de programma's die iedereen hyped in te gaan.

Ik begrijp no steeds niet waarom je geen cardio doet, terwijl je dat normaal wel doet ??? Nu kun je de symptomen ook niet zomaar associëren met leangains.

In mijn ervaring heb je minder honger wanneer je je tekort creëert met cardio en dus relatief meer eet. Alhoewel leangains honger kan voorkomen, is het natuurlijk niet de enige factor.

• #1.866
Ik begrijp no steeds niet waarom je geen cardio doet, terwijl je dat normaal wel doet ??? Nu kun je de symptomen ook niet zomaar associëren met leangains.

In mijn ervaring heb je minder honger wanneer je je tekort creëert met cardio en dus relatief meer eet. Alhoewel leangains honger kan voorkomen, is het natuurlijk niet de enige factor.
Normaal bulk ik zonder cardio, wat ik alleen doe als ik weer af wil vallen. Deze keer probeer ik dus af te vallen met IF/kcal tekort ipv cardio na weer een lange periode van bulken zonder cardio. Met cardio kreeg ik ook veel honger, maar dan at ik gewoon weer wat. :)

• #1.870
zou het volgens het interitent fasting principe niet beter zijn om voor het slapen geen langzame eiwitten te nemen zodat je fast eerder begint?

je vast minder lang als je langzame eiwitten neemt aan het eind van je eet window.

onzin? ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

• #1.873
zou het volgens het interitent fasting principe niet beter zijn om voor het slapen geen langzame eiwitten te nemen zodat je fast eerder begint?

je vast minder lang als je langzame eiwitten neemt aan het eind van je eet window.

onzin? ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Ik denk dat het een kwestie van afweging is. Misschien is voor sommige dingen een langere vastenperiodewel beter, maar voor spierherste/groei moet je dan toch weer wel wat aminozuren ter beschikking hebben. Ik denk dat een relatieve vastenperiode met langzame eiwitten een hele mooie tussenweg is die het beste van beide opties benut.

Maar dat zou betekenen dat je zo'n 2~3 uur voordat je aan je vast begint al niet meer mag eten ivm met eten dat nog verteerd wordt enzo. Zo blijf je bezig:p

Ik denk dat de opname van voedingsstoffen geen probleem is tijdens de vast, IF gaat eerder om het feit dat zodra jij eet dat er hormonale reacties in je lichaam zijn om allerlei processen op gang te zetten voor de vertering. In de vast neem je dus nog wel voedingsstoffen op maar zonder hormonale processen.

Langzame eiwitten in de vorm van casseine shakes worden naar mijn weten wel gewoon verteerd, maar de opname zelf wordt vertraagd. Maar... dat weet ik ook niet zeker;)

106.0kg 87cm taille 97cm heup.

meer dan 10 af van elks.

love this shit.

nog 6 van elks te gaan, dan 2 kg rebound van meer carbs.

Laatst bewerkt:
Doe nu 3 maandjes IF, zeer tevreden ^_^. Minimale toename van vetmassa (in bulkfase) en krachtwinst tot nu toe!

Cutten ging makkelijk met goede behoud van spieren.

De afgelopen dagen de hele thread doorgelezen, ben vandaag begonnen met IF. 2800kcal op trainingsdagen en 2100kcal op rustdagen, ben benieuwd.

Doe nu 3 maandjes IF, zeer tevreden ^_^. Minimale toename van vetmassa (in bulkfase) en krachtwinst tot nu toe!

Cutten ging makkelijk met goede behoud van spieren.
Kun je wat meer vertellen over je aanpak van bulken met IF? Zou dit zeer interessant vinden. Vrijwel alle posts in dit topic gaan over cutten.

De afgelopen dagen de hele thread doorgelezen, ben vandaag begonnen met IF. 2800kcal op trainingsdagen en 2100kcal op rustdagen, ben benieuwd.
Succes! :thumbs:

Ik wens je succes! Hoop dat je het minimaal een maand volhoud om over een bredere tijdslijn het effect te zien.

Kun je wat meer vertellen over je aanpak van bulken met IF? Zou dit zeer interessant vinden. Vrijwel alle posts in dit topic gaan over cutten.

Succes! :thumbs:

Ik reken mijn onderhoud uit en ga daar 500 - 700 Kcal boven zitten, ook op niet traininsdagen. Als ik train eet ik de meeste KH rondom mijn training maar in de bulk ben ik hier niet zo erg streng in. Als ik niet train eet ik meer Kcal uit vetten ipv complexec KH. Eiwitten staan altijd lekker hoog.
Ik probeer clean te eten (veel pasta / rijst en bruin brood) en soms (1 of 2x per week) hier en daar een caloriebom als Pizza. Snoep en zoete dingen eet ik nooit. En ik eet natuurlijk 500ml kwark voor het slapen gaan ;-)

Wat ik merk:
Ik zie er wat meer buffed uit tijdens de training, win wat sneller ik kracht en wordt erg langzaam zwaarder (ongeveer 0,2 KG per week). Dat is ook mijn doel om laag in de vetten te blijven. Als ik merk dat ik te hoog ik vet ga zitten dan ga ik weer cutten. Ik vermoedt dat deze bulkfase zo rond de 3 maanden duurt voordat de aders op mijn buik gaan verdwijnen :D.

Ik vast trouwens van 9 uur 's avonds tot 1 uur 's middags.

Terug
Naar boven