AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik wens je succes! Hoop dat je het minimaal een maand volhoud om over een bredere tijdslijn het effect te zien.

Dank je wel!

Wil het in eerste instantie volhouden tot 31.12, dan in januari bulken en hopen op de rebound en dan februari en maart weer cutten. De weg van 22% naar een acceptabel vetpercentage is lang.

Volhouden gaat de eerste dagen prima (zwarte koffie FTW), benen trainen op een lege maag is een aparte ervaring.

Gebruik je zowel voor de bulk als voor de cut IF, of zie je er in de bulk vanaf?

Note: ik gebruik 's ochtends soms een fat burnertje om de honger te onderdrukken, helpt erg goed!

Wil het in eerste instantie volhouden tot 31.12, dan in januari bulken en hopen op de rebound en dan februari en maart weer cutten. De weg van 22% naar een acceptabel vetpercentage is lang.
Zou je dan niet beter veel langer cutten en niet tussendoor weer bulken? Vanaf 22% kan zelfs langer dan een half jaar duren.

Gebruik je zowel voor de bulk als voor de cut IF, of zie je er in de bulk vanaf?

Note: ik gebruik 's ochtends soms een fat burnertje om de honger te onderdrukken, helpt erg goed!

Zo ver was ik nog niet, het principe van 8 uur eten bevalt eigenlijk prima dus wellicht ook met IF de bulk in. Uit jouw verhaal blijkt dat goed te werken dus waarom niet?

Met koffie gaat het nog prima, zal eens proberen met wat Lipo 6.

Zou je dan niet beter veel langer cutten en niet tussendoor weer bulken? Vanaf 22% kan zelfs langer dan een half jaar duren.

Dit in mijn eerste echte cut dus geen idee wat te verwachten, als het inderdaad zo lang gaat duren dan cut ik inderdaad gewoon door.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.885
[Link niet meer beschikbaar]

gaat nog steeds goed hier... in augustus ofzo begonnen op 156kg en vanochtend 145.8kg op de weegschaal

kracht lijkt nog steeds vooruit te gaan dus ga er van uit dat ik weinig spiermassa verlies

Bij mij gaat het uiterst langszaam maar ik denk dat ik af en aan wel wat progressie blijf maken. Het hongergevoel blijft nog steeds en is wat erger geworden omdat ik vruchtensap tussendoor nu vervangen heb met water. Ik denk wel dat 5-htp supplement dat ik af en toe probeer dit helpt te onderdrukken, ik vraag me dan alleen af of dat de voordelen van honger ook onderdrukt.

Slechts 2 keer per dag eten bevalt me toch wel, maar een specifiek protocol kunnen volgen doet me weinig.

Ik wil wel nog gaan kijken om s'ochtends een whey shake te nemen, misschien dan ook wat trainen, en dan zo veel mogelijk echt rond de pm training te eten. Alleen na het trainen eten zal niet makkelijk lukken zonder am training, maar de eerste maaltijd een stuk later nemen dan nu moet wel kunnen.

gaat nog steeds goed hier... in augustus ofzo begonnen op 156kg en vanochtend 145.8kg op de weegschaal

kracht lijkt nog steeds vooruit te gaan dus ga er van uit dat ik weinig spiermassa verlies

Net resultaat!

Hier ook nogsteeds een fan van IF :)
Heerlijk om buiten mn feedingwindow niet aan voedsel te moeten denken..en als mn feedingwindow is,maak ik me ook niet al te druk,ik zie wel hoe welke maaltijden uitkomen. Ik moet zeggen dat ik me hier nogsteeds erg lekker bij voel. En het ontbreken van de 'eet-stress' bevalt me ook nog prima :)

Iemand ervaring met every other day fasting? Iemand bij mij uit de gym doet dit: 1 dag 5000kcal, andere dag 0kcal. De dagen dat hij niet eet wat eca om de honger te stillen, en op de dag van 5000kcal kan hij ongeveer alles eten... Valt goed af ermee...

Iemand ervaring met every other day fasting? Iemand bij mij uit de gym doet dit: 1 dag 5000kcal, andere dag 0kcal. De dagen dat hij niet eet wat eca om de honger te stillen, en op de dag van 5000kcal kan hij ongeveer alles eten... Valt goed af ermee...
Traint hij dan op de dag dat hij eet?

i like!

• #1.894

Gemiddeld dus 2500 Cal per dag , tja als dat onder je onderhoud is zul je afvallen. Ik neem aan dat hij alleen eet op trainingsdagen en niets eet op rustdagen ?

Lijkt wel wat op eat-stop-eat van Brad Pilon. (al gaat Brad uit van 2 dagen per week)

paleo (oh wacht alleen op off days) ? en geen alcohol :)

Daar kan ik mij wel in vinden :)

Het zijn grotendeels dezelfde aanpassingen op leangains die ik al had gemaakt. Ik geloof in 'praktische paleo' zoals Nate Miyaki het in zijn artikelen op T Nation heeft beschreven.

Daarnaast at ik ook maar een maaltijd pre- en een maaltijd post workout. Verder wel met dezelfde richtlijnen qua macros. Gaat gewoon beter samen met de timing van lunch en avondeten die 'de rest van de wereld' hanteerd.

Begin deze maand heb ik 3 weken geexperimenteerd met IF bulken. Ik had last van een heftig fluctuerend gewicht. Ten opzichte van de cut was ik op mijn refeed niveau gaan eten en heb ik de cardio vaarwel gezegd. In eerste instantie nam mijn gewicht uiteraard toe als gevolg van het vullen van mijn glycogeenvoorraad. Na 3 weken was ik echter een kilo lichter geworden!???

Nu ben ik overgestapt op 'The Biorhythm Diet' van Børge Fagerli.
http://reactivetrainingsystems.com/articles/nutrition/10480-the-biorhythm-diet
Wat betreft macro's hetzelfde als leangains en cheatmode, maar met ontbijt. Dit bevalt me een stuk beter. Mijn gewicht is veel stabieler en mijn gewicht neemt toe met een klein pondje per week. Ook de prestaties in de gym nemen toe.

Vanaf januari weer verder met de leangains /cheatmode cut.

• #1.897
Daar kan ik mij wel in vinden :)

Het zijn grotendeels dezelfde aanpassingen op leangains die ik al had gemaakt. Ik geloof in 'praktische paleo' zoals Nate Miyaki het in zijn artikelen op T Nation heeft beschreven.

Paleo is een religie... ik heb het niet zo op religies. Ik hou van normaal, gezonde voeding en probeer spul uit pakjes en zakjes zoveel mogelijk te beperken.

Daarnaast at ik ook maar een maaltijd pre- en een maaltijd post workout. Verder wel met dezelfde richtlijnen qua macros. Gaat gewoon beter samen met de timing van lunch en avondeten die 'de rest van de wereld' hanteerd.

Begin deze maand heb ik 3 weken geexperimenteerd met IF bulken. Ik had last van een heftig fluctuerend gewicht. Ten opzichte van de cut was ik op mijn refeed niveau gaan eten en heb ik de cardio vaarwel gezegd. In eerste instantie nam mijn gewicht uiteraard toe als gevolg van het vullen van mijn glycogeenvoorraad. Na 3 weken was ik echter een kilo lichter geworden!???

wut indeed...

Nu ben ik overgestapt op 'The Biorhythm Diet' van Børge Fagerli.
http://reactivetrainingsystems.com/articles/nutrition/10480-the-biorhythm-diet
Wat betreft macro's hetzelfde als leangains en cheatmode, maar met ontbijt. Dit bevalt me een stuk beter. Mijn gewicht is veel stabieler en mijn gewicht neemt toe met een klein pondje per week. Ook de prestaties in de gym nemen toe.

Vanaf januari weer verder met de leangains /cheatmode cut.

Dat stukje van Blade moet ik nog steeds lezen. Hij praat normaal ook niet veel poep, dus het zou best wel eens een goed stukje kunnen zijn. (en hij was zelf in ieder geval enthousiast over de resultaten, want hoe goed iets ook klinkt, het gaat uiteindelijk om de resultaten)

Paleo is een religie... ik heb het niet zo op religies. Ik hou van normaal, gezonde voeding en probeer spul uit pakjes en zakjes zoveel mogelijk te beperken.

Dito voor wat betreft religie. Vet gearceerd is de bottom line van "praktische paleo." :D

Van 10% BF naar 4% BF gaan met IF?

John Berardi zou het gedaan hebben.

Zijn er hier mensen die ook van een 10% naar 4% zijn geraakt?

Zou dit ook lukken voor een 'endo'? JB is ecto.

• #1.900
Van 10% BF naar 4% BF gaan met IF?

John Berardi zou het gedaan hebben.

Zijn er hier mensen die ook van een 10% naar 4% zijn geraakt?

Zou dit ook lukken voor een 'endo'? JB is ecto.

Of het een endo ook lukt is afhankelijk van je wil en doorzettingsvermogen. Het principe blijft gewoon werken.

Martin was ook niet altijd zo shredded als hij nu is:

youngerdays.jpg

Terug
Naar boven