Fitness Seller

Irritatie in de sportschool

Waarom je ergeren????
Zolang ze mij niet storen mag iedereen zijn gang gaan op elk gewenst niveau.
En ik laat me niet gauw storen dus ben heel happy ........

eens van de andere kant:

chronische ecto's die niet willen geloven dat 7 dagen uit de week ,2x alle spiergoepen 6 oefeningen per spiergroep tot falen trainen niet veel spiermassa gaat opleveren.

mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat ze bij een bepaalde beweging een bepaald(e) (deel van de) spier kunnen aanspreken terwijl dat anatomisch, biomechanisch en osteo- en arthokinematisch onmogelijk is.

boys die niet naar jou welgemeende adviesen luisteren maar naar de niet correct adviezen van die veel BB-grotere gozer die zelfs met AS nog niet lift wat jij wel doet. (all those muscles but no core-strength, how sad is that!)

ecto's die alles kunnen eten maar toch niet aankomen, daarover klagen en dan niet luisteren als je uitleg geeft over een juist voedingspatroon.

laats nog een mooie: een vrouw die voor een proeftraining kwam en al veel fitness/kt ervaring had (zei ze) en zelfs na uitleg dat bij elk nieuw schema er 2x begeleiding is voor uitvoering oefeningen/instelling apparaten begon te zeuren dat alle apparaten zo anders waren.
Tja, u staat ook in een ANDERE sportschool!
En dan de opmerking durfte te plaatsen dat bij de apparaten waar niet het exacte gewicht (bvb 15 kg)wordt weergegeven maar een cijfers (bvb 3) dat wel moeilijker onthouden is!!! daarnaast kon ze nog geen 10 reps maken met beginners instellingen bij welk willekeurig apparaat dan ook.

Heerlijke post, had ik ook kunnen schrijven.

Soms is het toch zo fijn dat ik geen fitnessinstructeur meer ben;)

Was laatst ook aan het trainen toen een andere instructeur een (dikke) vrouw te woord stond.

Haar opmerking: "Ik val wel af maar niet op de juiste plekken".
Zijn opmerking (en de enige juiste): "U kunt niet plaatselijk afvallen".

Het was erg duidelijk dat ze het niet geloofde, hem een eikel vond vanwege zijn niet gewenste antwoord. Kortom hij stond zwaar zijn tijd te verdoen.

Hierna heb ik nog even met hem hierover gelachen:D

Ik irriteer me vooral aan breezahboys die na elke set haltercurls uitgebreid gaan poseren in de spiegel.

Iedereen bekijkt zich wel eens in de spiegel tijdens het trainen, maar om nu met getuite lipjes continue jezelf te bewonderen gaat me wel erg ver.

En dan heb je bij ons ook nog de Ronnie Coleman-wannabee's die als ze elkaar spotten 'yeah baby en jep jep' gaan roepen. Ik irriteer me trouwens ook aan dunne ecto's die andere ecto's allerlei adviezen staan te geven die nergens op slaan.

Ik irriteer me aan de mensen die oefeningen verkeerd uitvoeren en heel zelf verzekerd en stoer naar mij zitten te kijken etc... Bij ons lopen echt gasten rond die dumbbell presses van 40 kilo doen, vervolgens 5 minuten rust pauze nemen en weer door gaan. Of mensen die bezig zijn met een tricep pulldown, of met zon touwtje, vervolgens zie je ze meer vanuit de schouders / traps dan vanuit de triceps. ( En dan denken ze ook nog dat ze goed trainen :P )

Dus jij vind het ook erg daanb als je na bijvoorbeeld eerst heel zwaar gesquat te hebben, daarna door gaat met deadliften en tussen die setjes door 2-3 minuten rust neemt?

Daan squat 3x10x30kg met 30 seconden rust b*ch!!!

Ik irriteer me aan de mensen die oefeningen verkeerd uitvoeren en heel zelf verzekerd en stoer naar mij zitten te kijken etc... Bij ons lopen echt gasten rond die dumbbell presses van 40 kilo doen, vervolgens 5 minuten rust pauze nemen en weer door gaan. Of mensen die bezig zijn met een tricep pulldown, of met zon touwtje, vervolgens zie je ze meer vanuit de schouders / traps dan vanuit de triceps. ( En dan denken ze ook nog dat ze goed trainen :P )

5 minuten rust is wel erg veel, maar als je dumbbell presses doet met 40 kilo vind ik je geen prutser hoor.

ik erger mij niet aan veel

Maar heb wel al voor gehad dat:

ik deed db press en legde mn gewichten weg. Kom ik 15 sec later terug met zwaardere db's, zit er zo'n oude dikke marginaal stoktwist te doen met een 500 gr stokje op mn bankje. Of als ik terugkom met de db's dat er zo'n ecto zit die biceps curls (lees cleans) doet op mn bankje.

Erna vragen ze dan, o was jij hier bezig ...

Jesus Christ ...

Mwa weinig, je kan je wel aan alles ergeren dan. Maar persoonlijk kan ik me wel storen aan mensen die hun rotzooi niet opruimen. Kom je de gym binnen is het eerste wat je kan doen de schijven van iemand anders opruimen...

Ik erger me niet aan heel veel dingen. Natuurlijk zou het het fijnst zijn als ik alleen daar was met een spotter met wie je fatsoenlijk kunt trainen, maar dat is nou eenmaal niet zo. Kan echt niet zo bedenken waar k me aan erger behalve poserende homo's.

breezahboys zijn het ergste

Ik heb een schema gedaan dat ik 5min rust moest houden???
Maar ik deed ook maar 1 setje per oefening:o

Ik erger me trouwens wel eens aan mezelf.
Ben dan te lui om een barbell met gewichten op te ruimen en rol hem daarom maar onder het dumbbell rek..

Ik erger me ook aan mezelf, ook dat gek*t met het rollen van de barbell enzo. Maar vooral.. omdat ik p*ssy gewichten hanteer!!

Waar ik me niet echt aan erger, maar wel zo mijn bedenkingen bij heb;
Dat wij 2 van de "het wordt weer zomer types" hebben in de fitness, en dat ze gaan bankdrukken zonder warming up, en dan elke set en elke herhaling geholpen worden door de spotter. Dus ze drukken geen 1 keer het gewicht helemaal zelf omhoog. En dan wel heel stoer kijken dat ze 70 KG bankdrukken

Dat wij 2 van de "het wordt weer zomer types" hebben in de fitness, en dat ze gaan bankdrukken zonder warming up, en dan elke set en elke herhaling geholpen worden door de spotter. Dus ze drukken geen 1 keer het gewicht helemaal zelf omhoog. En dan wel heel stoer kijken dat ze 70 KG bankdrukken

Wilde net zeggen ik doe ook geen warming up:o
Maar het eerste en laatste setje doe ik gelukkig wel zelf bij bankdrukken:D

70KG, dan moet je wel stoer kijken inderdaad.

Je moet het je zo voorstellen. Om het uur komt een Breezertje aan iedereen in de zaal twee keer vragen of ze mee willen doen aan het Buikspierkwartier. Vanuit de hoek waar echt getraind wordt, wordt een beetje lacherig gereageerd, maar ze blijven het proberen. Enfin, er komen dan een stuk of 15 arme zielen samen die in een half cirkeltje met matjes gaan liggen. Vervolgens pakt Breezertje een microfoon en loopt een kwartier lang de keiharde muziek die over de intercom klinkt te overstemmen door allerlei oefeningen te brullen (zoals: DRAAI! DRAAI! DRAAI! DRAAI! DRAAI!) terwijl de lamzak natuurlijk zelf geen h**r uitvoert. En inderdaad: de doelgroep: a. dames, b. luciferhoutjes, c. ander volk wat niet weet wat trainen is.

:roflol: Ik herken dat precies, er werd precies hetzelfde gedaan in de gym waar ik trainde toen ik net begon. Elke keer kwam die blije instructeur weer naar ons toe: "Hey jongens, doen jullie straks ook mee met het buikspier-kwartier?". Heeft hij zo'n 3x gevraagd, de fase daarna was dat hij wel naar ons toe kwam, wat wilde gaan zeggen, maar het toch maar niet deed, en de fase daarna was dat hij ons maar niet meer bekeek. Prima, allebei blij. De gym waar ik nu zit hebben 0 instructeurs, en dat heeft zeker z'n voordelen, zeker als je zelf al wat langer traint.

Laatst bewerkt:
Heb nergens last van.

Terug
Naar boven