MuscleMeat

Is gewicht zo belangrijk?

seetjetoebak

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Ik lees op vele posts de vraag hoeveel bp/sq/dl?
Is dit zo belangrijk hoeveel gewicht je aankunt?
Zelf heb ik heel weinig kracht,na 10 maand zit ik nog maar op 6x65kg bp.
sq 8x60kg. Ik groei wel goed.
Maar met deze gewichten heb ik na 6-8 reps al het punt van spierfalen. Das toch het belangrijkste? Gewicht speelt toch geen rol? Ik zie lichtere/kleinere jongens op de sportschool die veel zwaardere gewichten nemen maar niet breder worden.

Vind jij het belangrijk??
Nee? nou dan is het toch goed.
Wat maakt het uit wat een ander zegt.
Het gaat er om wat jij leuk vind aan de sport.
Voor de 1 is dat zijn kracht voor de ander de coïtus in de kleedkamer.:D

Het gaat erom dat je je spieren stimuleerd, en als je dat effectiever doet met minder gewicht maakt dat niet uit. En trouwens, voor iemand die 10 maanden traint zijn je stats helemaal niet zo laag ;)

Het is nou eenmaal leuk om gewichten te vergelijken, ook al doet het er verder niet toe.

Maar met deze gewichten heb ik na 6-8 reps al het punt van spierfalen. Das toch het belangrijkste? Gewicht speelt toch geen rol? Ik zie lichtere/kleinere jongens op de sportschool die veel zwaardere gewichten nemen maar niet breder worden.

Er zijn meer doelen om voor te trainen dan "breed worden".

Altijd tot faling trainen is nefast voor de groei. Zou het binnekort eens veranderen voor een paar maand.

Laatst bewerkt:
Je krachtstats met anderen vergelijken heeft als bodybuilder inderdaad niet veel zin. Ik gebruik krachtstats meer om mijn progressie te meten, als ik sterker wordt, wordt ik over het algemeen ook groter.

idd speelt geen rol bij bb dus lekker zwaar blijven trainen en goed eten dan komt het wel goed.

de kunst van bodybuilden is juist de lichte gewichten zwaarder doen voelen

100kg aan je squat toevoegen doet meer aan je uiterlijk dan het supersetten van preacher curls aan barbell curls of het dropsetten met je pec dek.

Techniek is belangrijker dan gewicht :D

Lijkt me wel belangrijk om het juiste gewicht te kiezen, maar altijd aanpassen, tweaken

inderdaad... SQUEEZEN!!! ;)

Gewicht is belangrijk als je een powerlifter wilt worden.
Wat betreft bodybuilding is het belangrijk dat je net genoeg gewicht pakt en nog steeds een goede uitvoering kan uitvoeren.

voor bodybuilding boeit het in principe geen drol wat voor gewichten je hanteert, zolang je maar groeit. Maar misschien is het leuk voor je ego om wat sterker te zijn?

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

de kunst van bodybuilden is juist de lichte gewichten zwaarder doen voelen

o please, wat een cliche bullshit. 40kg blijft 40 kg

Terug
Naar boven