- Waardering
- 396
waar ik train ze ze model 10kg

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zoals je aangeeft werk je dus met wat jij beschouwd als weinig gewicht, maar wel zodat je met 10x60kg vast komt te zitten. Dus zit je aan je grens en dan maakt het totaal niet uit hoeveel je kunt drukken. Zolang je spier maar geprikkeld wordt.
Benchpress is blijft gewoon een macho macho oefening.

3XL, dus jij zegt dat je beter minder gewicht kan nemen en explosief trainen en dan falen bij de 10e rep?
Ik reageer op de post van topicstarter...
ONBELANGRIJK hoeveel gewicht je aankunt!
Krachtstats zijn geen meetlat voor fysieken.
uitvoering/techniek is belangrijker dan zoveel mogelijk kunnen squatten/pressen of welke oefening dan ook.
Verder ben ik het helemaal met je verhaaltje eens![]()
Oke duidelijk, daar ben ik het mee eens. Verders ervaar ik bankdrukken ook niet als zo'n goeie massabouwer als DB pressen. Met DB presses kan je toch meer gebruik maken van het myotatic reflex waar je in een ander topic over sprak.
alleen 10.Toen ik het erste deel las Ik denk echt dat sommige mensen eens boeken moeten gaan lezen dacht ik "hee een slim persoon"
Toen ik het tweede deel las moest ik m'n mening veranderen
Lees liever Science and practice of strength training(Zatsiorsky) en Supertraining (Siff). Eventueel aangevuld met wat werk van Bompa, Thibauddea en Mentzer.
OT, natuurlijk is gewicht belangrijk. Gewicht is het instrument waarmee gewerkt wordt en als dit niet regelmatig verhoogd dan groei je niet meer.

Hier ben ik het niet mee eens.
Allerlei factoren die meetellen en daar maak jij er maar 1 van.
Als je met het gewicht faalt bij de 10e rep omdat je gekozen heb voor een langzame uitvoering (bv SloMo) dan zijn de resultaten minder dan waneer je met een gewicht faalt bij de 10e rep bij explosievere training.
Om die langzamere training te kunnen doen gebruik je minder gewicht en spreek je dus kleinere MU's(is minder spiercellen) aan.
het maakt dus wel degelijk uit wat je aan kan.
Maar dat is weer een discussie over de manier van trainen en niet over het gewicht. Ik train zelf explosief en tot failure en dan maakt het dus niet uit hoeveel gewicht ik pak, zolang IK er maar op faal. Er zijn natuurlijk grotere en kleinere jongens in de gym die dus meer of minder gewicht pakken en aankunnen, zolang zij tot failure trainen (uitgaande van eenzelfde hoeveelheid reps), maakt het niet uit hoeveel gewicht je pakt.