Fitness Seller

Is gewicht zo belangrijk?

voor bodybuilding boeit het in principe geen drol wat voor gewichten je hanteert, zolang je maar groeit. Maar misschien is het leuk voor je ego om wat sterker te zijn?

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

o please, wat een cliche bullshit. 40kg blijft 40 kg
epic fail

doe ji maar met 20 kilo schouders drukken en dan heel langzaam vooral bij die negative dan praten we verder

epic fail

doe ji maar met 20 kilo schouders drukken en dan heel langzaam vooral bij die negative dan praten we verder

afwisselen is goed maar die 4sec down 4 sec up time-under-tension crap geloof ik niet zo in. Gewoon gecontroleerd zakken en explosief uitstoten

is een leuke bijeenkomst, dat sterker worden maar ik ken genoeg grote jongens die super zwaar trainen met relatief weinig gewicht;)

dit snap ik niet super zwaar trainen geef je aan dat ze veel gewicht gebruiken (zwaar) en daarna zeg je weinig gewicht ?
ja hoge intensiteit, korte pauzes, feeling met de spier, een 100% perfecte uitvoering als je dat allemaal doet kun je maar weinig gewicht gebruiken, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet zwaar traint!

Ik denk echt dat sommige mensen eens boeken moeten gaan lezen hier. Sinds dat ik bezig ben met de encyclopedia of modern bodybuilding heb ik echt al veel geleerd.

progressie op de gewichten is heel belangrijk.

Krachtstats = Grotere E-peen

maakt geen hol uit, ik kan er echt het schijt van krijgen als mensen meer gaan nemen gewoon omdat ze de druk van de rest van de gym voelen lol:rolleyes:

Als eerste zou ik zeggen uitvoering gaat boven gewicht, ''Drop the ego lower the weight''
Zoals iemand hier op het forum zo mooi zei.
En haal bij iedere training gewoon het maximale eruit, zolang je het zelf maar zwaar heb.

Ik denk echt dat sommige mensen eens boeken moeten gaan lezen hier. Sinds dat ik bezig ben met de encyclopedia of modern bodybuilding heb ik echt al veel geleerd.

Toen ik het erste deel las Ik denk echt dat sommige mensen eens boeken moeten gaan lezen dacht ik "hee een slim persoon"

Toen ik het tweede deel las moest ik m'n mening veranderen :(

Lees liever Science and practice of strength training(Zatsiorsky) en Supertraining (Siff). Eventueel aangevuld met wat werk van Bompa, Thibauddea en Mentzer.

OT, natuurlijk is gewicht belangrijk. Gewicht is het instrument waarmee gewerkt wordt en als dit niet regelmatig verhoogd dan groei je niet meer.

Laatst bewerkt:

eens, alleen dan niet the encyclopedia of modern bodybuilding.
maw gooi de bulk wat je daarvan leert maar weer weg.

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

ja hoge intensiteit, korte pauzes, feeling met de spier, een 100% perfecte uitvoering als je dat allemaal doet kun je maar weinig gewicht gebruiken, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet zwaar traint!

met een hoop oefening betekend een 100% correct uitvoering zoals boeken ed dit voorschrijven een minder efficiente belasting op de spier zelf.

vaak geeft een lossere vorm naast een grotere hoeveelheid gewicht wat je gebruikt ook een grotere belasting op de target spier op momenten waar dit er toe doet.

sinds ik wat lossere train en steeds vakker bs van mensen hoor je moet stricter trainen ben ik wel veel beter gaan groeien.

Ik groei nog het best op 5X5 en dan zo zwaar mogelijk.
Maar dat is voor elk lichaam verschillend.

Waarom? Is het zo een slecht boek dan?

nou ik vond het een leuk boek maar het word vooral verteld vanuit arnies beleving tezamen met een helehoop behoorlijk achterhaalde info.

dit is imo een behoorlijk nadeel als je het als niks anders als informatief naslagwerk wil gebruiken, in dat opzicht komt het tekort.

anderzijds gewoon gaaf boek in het algemeen!

Verwar korte rust niet met hoge intensiteit. Rust is een volume factor.

Onder intensiteit vallen twee begrippen Intensity Of Load of Intensity Of Effort

Als het over IOL gaat dan is het zo'n zwaar mogenlijk gewicht. Gaat het over IOE dan is het zo veel mogenlijk spierschade in zo min mogenlijk tijd door het bereiken van spierfalen (en dat is niet veel sets met weinig rust).

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Waarom? Is het zo een slecht boek dan?

Veel achterhaalde zaken en eenzijdig bekeken (zeg maar vanuit Herr Zwartsenegers standpunt)

Laatst bewerkt:
Zoals de mensen die denken dat 40 kg 40 kg is. En degene die denken dat het gewicht verhogen alleen maar kan leiden voor grotere spier massa.

( en dan heb ik het niet over de TS )

Jij moet iets minder lezen en zwaarder trainen! haha

Terug
Naar boven