AndroidHealthClinic

IS: nasleep

Het verbieden van groepen die oproepen tot geweld en mogelijk een gevaar kunnen zijn voor de binnenlandse veiligheid, is niet meer dan normaal. Een democratische samenleving mag optreden tegen krachten die de democratie proberen te ondermijnen.

Moeten we de PVV dan ook niet verbieden, die loopt op te roepen en te stoken om te gaan demonstreren in de schilderswijk tegen ISIS, terwijl die mensen niks met ISIS te maken willen hebben?

En dan gooien er weer wat Marokkaantjes met stenen en dat komt natuurlijk weer in het nieuws.

Commerciele nieuwszenders geven doorgaans een simpel zwart-wit verhaal neer. Zij overleven van click bait artikels via sensationele titels en informatie die hapklaar is voor de doorsnee mens. En vooral, ze geven erg beperkte info. Er zijn niet veel reporters in Irak (for obvious reasons). Ze halen hun informatie via via van getuigenissen ed troep en er ontstaan vertalingsproblemen/miscommunicatie door cultuur barriere (zoek het concept 'equivalentie' op, dit is een huge issue, believe it or not).

Om maar een concreet voorbeeld te geven:

1.
Mocro gaat naar syrie om te vechten tegen assad = probleem
Jood gaat vechten in israel = amper media aandacht, geen issue, geen topic of thema
Koerd gaat vechten met peshmerga = amper media aandacht, geen issue, geen topic of thema

2.
Isis onthoofd lebanese soldaat = probleem
Lebanese leger doet een vergeldingsactie, ze steken een syrisch vluchtelingenkamp in fik = zero media aandacht, dit heb ik enkel vernomen via twitter.

Men maakt zich sterk dat men isis moet aanvallen omdat ze 'misdaden tegen de mensheid' plegen maar iedereen doet dat. Amerikaanse leger, joodse leger, FSA, al nusra, al qaeda, IS, SAA...op liveleak en twitter vind je vollenbak info van hun walgelijke acties.

Maar zie je dat allemaal op tv ? Tuurlijk niet, je ziet maar een glimps van de werkelijkheid. Daarom is twitter ook zo populair, je gaat rechtsreeks naar de source. Liveleak is ook populair, omdat het de rauwe werkelijkheid geeft, unfiltered shit.

Is symbooltjes verbieden, tot daar aan toe, maar 'propaganda' is een vaag begrip dat easily misbruikt kan worden. Als een isis strijder zijn perceptie van de feiten geeft, is dit dan propaganda ? Persvrijheid noemt dat, deal with it.

Commerciele nieuwszenders geven doorgaans een simpel zwart-wit verhaal neer. Zij overleven via click bait artikels via sensationele titels en informatie die hapklaar is voor de doorsnee mens. En vooral, ze geven erg beperkte info. Er zijn niet veel reporters in Irak (for obvious reasons). Ze halen hun informatie via via van getuigenissen ed troep en er ontstaan vertalingsproblemen/miscommunicatie door cultuur barriere (zoek het concept 'equivalentie' op, dit is een huge issue, believe it or not).

Om maar een concreet voorbeeld te geven:

1.
Mocro gaat naar syrie om te vechten tegen assad = probleem
Jood gaat vechten in israel = amper media aandacht, geen issue, geen topic of thema
Koerd gaat vechten met peshmerga = amper media aandacht, geen issue, geen topic of thema

2.
Isis onthoofd lebanese soldaat = probleem
Lebanese leger doet een vergeldingsactie, ze steken een syrisch vluchtelingenkamp in fik = zero media aandacht, dit heb ik enkel vernomen via twitter.

Men maakt zich sterk dat men isis moet aanvallen omdat ze 'misdaden tegen de mensheid' plegen maar iedereen doet dat. Amerikaanse leger, joodse leger, FSA, al nusra, al qaeda, IS, SAA...op liveleak en twitter vind je vollenbak info van hun walgelijke acties.

Maar zie je dat allemaal op tv ? Tuurlijk niet, je ziet maar een glimps van de werkelijkheid. Daarom is twitter ook zo populair, je gaat rechtsreeks naar de source. Liveleak is ook populair, omdat het de rauwe werkelijkheid geeft, unfiltered shit.

Is symooltjes verbieden, tot daar aan toe, maar 'propaganda' is een vaag begrip dat easily misbruikt kan worden. Als een isis strijder zijn perceptie van de feiten geeft, is dit dan propaganda ? Persvrijheid noemt dat, deal with it.

Sterke post!

Even een toevoeging over o.a. de propaganda media en cultuurverschillen door Professor Hamelink

Omdat die joden in kwestie een dubbel paspoort hebben en gaan vechten voor een erkende staat.

1. syrie is ook een erkende staat. Ik heb het niet over isis, ik heb het over de syrische strijders (je hebt ook non isis strijders)
2. obama steunt nog steeds 'gematigde syrische strijders'. Europa geen idee, maar ik vermoed ook van wel
3. insurgents in libie werden wel gesteund tegen gaddafi, inclusief europa en usa. Waarom libie wel en syrie niet ? :D

En de koerden die vechten met peshmerga dan ?:)
Zijn zij dan een erkende staat ?

De Koerden die vechten aldaar zijn ook Irakese burgers.

Een tweet van 'Pieter van ostaeyen' (aanrader om te volgen via twitter, hij is een expert wat moslimextremisme betreft en volgt isis al een tijdje en volgt specifiek ook vlaamse syrie en isis strijders. Also based as phuck).

Zonet heeft ie dit getweet, een link naar zijn blog

http://pietervanostaeyen.wordpress.com/2013/12/28/amnesty-international-isis-and-islamic-penal-law/

Good read. Woordje uitleg over islamic penal law en misconcepties daarrond.

On December 19th Amnesty International released a briefing titled Rule of Fear: ISIS abuses in Detention in Northern Syria. As usual with reports by Western based humanitarian agencies, this was regarded as controversial by a large number of pro-ISIS accounts on social media. A majority of them referred to Sharia and the Islamic In this post I will briefly report about Hudd and Tazr , traditional Islamic penal law.

Globale inleiding in het begin, maar scroll een beetje naar beiden en de concepten worden daar specifiek toegepast op Isis.

Laatst bewerkt:
Wat wil je nou eigenlijk zeggen Brotoscience? IS neemt de achterlijkheid van de islamitische wetten letterlijk? Dat wisten we toch al, dat is juist het probleem van IS. Het maakt ze er alleen maar achterlijker op. We leven in 2014, niet in 650.

Moeten we de PVV dan ook niet verbieden, die loopt op te roepen en te stoken om te gaan demonstreren in de schilderswijk tegen ISIS, terwijl die mensen niks met ISIS te maken willen hebben?

En dan gooien er weer wat Marokkaantjes met stenen en dat komt natuurlijk weer in het nieuws.

Hoeveel inwoners van de Schilderswijk hebben de PVV leden al onthoofd? Je kan de standpunten van de PVV echt niet vergelijken met ISIS. Moest de PVV oproepen tot het uitroeien van moslims, dan zou deze natuurlijk wel verboden moeten worden.

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

Cool, ook al vechten ze daar wel voor een onafhankelijkheidsoorlog, gescheiden van Irak...

En meer en meer mensen gunnen hen die onafhankelijke staat Koerdistan, omdat zij andersgelovigen wél fatsoenlijk behandelen.

Hoeveel inwoners van de Schilderswijk hebben de PVV leden al onthoofd? Je kan de standpunten van de PVV echt niet vergelijken met ISIS. Moest de PVV oproepen tot het uitroeien van moslims, dan zou deze natuurlijk wel verboden moeten worden..

Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt, je hebt het over ''een gevaar voor de binnenlandse veiligheid''.
Wat heeft social media verbieden nou voor effect op ''radicale'' moslims, alsof ze ineens totaal van hun standpunt afstappen?

Het olie op het vuur gooien in deze lastige tijden, dat vind ik pas een gevaar voor de binnenlandse veiligheid.
Dat je in een periode als deze op gaat roepen om anti-allochtonen/moslim demonstraties uit te voeren in een achterstandswijk vol allochtonen en moslims, dan ben je gewoonweg dom bezig en jongeren aan het stimuleren om het westen te gaan haten.
Laten we gelijk nog wat onschuldige gezinnen oppakken omdat we ze ervan verdenken dat ze ISIS willen meehelpen.

Met al deze praktijken creëer je alleen maar angst en haat.

Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt, je hebt het over ''een gevaar voor de binnenlandse veiligheid''.
Wat heeft social media verbieden nou voor effect op ''radicale'' moslims, alsof ze ineens totaal van hun standpunt afstappen?

Het olie op het vuur gooien in deze lastige tijden, dat vind ik pas een gevaar voor de binnenlandse veiligheid.
Dat je in een periode als deze op gaat roepen om anti-allochtonen/moslim demonstraties uit te voeren in een achterstandswijk vol allochtonen en moslims, dan ben je gewoonweg dom bezig en jongeren aan het stimuleren om het westen te gaan haten.
Laten we gelijk nog wat onschuldige gezinnen oppakken omdat we ze ervan verdenken dat ze ISIS willen meehelpen.

Met al deze praktijken creëer je alleen maar angst en haat.

Ik heb op de vorige pagina een reactie geplaatst op een volledige post van jou, en niet enkel dat deeltje over sociale media. Ik citeer het eerste deel van het bericht:

Duitsland heeft terreurbeweging Islamitische Staat (IS) verboden. Activiteiten die te maken hebben met de organisatie zijn voortaan strafbaar.

In mijn reactie hierop heb ik gezegd dat het logisch is dat de terreurbeweging verboden wordt, en men dus geen activiteiten (waaronder ik onder andere versta: betogingen pro IS, oprichten van plaatselijke IS afdelingen) mag uitvoeren. Wat kleinschalig gedoe op sociale media interesseert me niet zo, op voorwaarde dat men de sociale media niet gebruikt om grootsere ISIS activiteiten te organiseren.

Beetje belachelijk van jou dat je hier nu doet alsof ik ISIS posts op sociale media compleet wil verbieden. Mijn oorspronkelijke bericht was veel ruimer dan dat, namelijk dat ik het eens ben met Duitsland die IS(IS) als organisatie verbiedt.

-

Laatst bewerkt:
Ik heb op de vorige pagina een reactie geplaatst op een volledige post van jou, en niet enkel dat deeltje over sociale media. Ik citeer het eerste deel van het bericht:

In mijn reactie hierop heb ik gezegd dat het logisch is dat de terreurbeweging verboden wordt, en men dus geen activiteiten (waaronder ik onder andere versta: betogingen pro IS, oprichten van plaatselijke IS afdelingen) mag uitvoeren. Wat kleinschalig gedoe op sociale media interesseert me niet zo, op voorwaarde dat men de sociale media niet gebruikt om grootsere ISIS activiteiten te organiseren.

Beetje belachelijk van jou dat je hier nu doet alsof ik ISIS posts op sociale media compleet wil verbieden. Mijn oorspronkelijke bericht was veel ruimer dan dat, namelijk dat ik het eens ben met Duitsland die IS(IS) als organisatie verbiedt.

Sorry dan heb ik jou verkeerd begrepen, ik doelde nadrukkelijk op het social media verbieden/ propaganda censuur.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen Brotoscience? IS neemt de achterlijkheid van de islamitische wetten letterlijk? Dat wisten we toch al, dat is juist het probleem van IS. Het maakt ze er alleen maar achterlijker op. We leven in 2014, niet in 650.
we lopen nog een paar duizend jaar achter. De chinezen zitten al in het jaar 5000....

Gewoon wat meer info rond isis. Jij weet dat mss wel, maar toch nie iedereen. Wat schaadt het ook ?

---------- Toegevoegd 13 September 2014 om 00:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst 12 September 2014 om 23:46 ----------

Wat is nou je punt? dat niet elke brandhaard in de wereld wordt over gerapporteerd op de Nederlandse tv? Nogal wiedes gekeken naar de hoeveelheid conflicten in de wereld
Conflicten in Birma, Mexico, Panama, Venezuela, Sudan etc. krijgen ook weinig aandacht

Isis strijders hebben twitter accounts en ze leggen daarmee hun visie neer. Je leert hen beter kennen, je ziet hun drijfveren, hun versie van de feiten. Als je hen nu volgt, hen retweet, of met hen in interactie gaat en, god forbid, dat je begrip kunt hebben in bepaalde standpunten van hen, dan kan dit blijkbaar in duitsland geinterpreteerd worden als isis steunen.

Twitter en de russische facebook zijn actief op zoek naar isis twitteraccounts en proberen hen te verbannen. Dit vind ik niet ok omdat er informatie verloren gaat die je anders nooit zou teweten gekomen hebben. Net omdat de traditionele media niet de resources (of de wil) hebben om alles rond isis te rapporteren, is twitter een zegen.

Je moet je afvragen: hoe kan isis hun tonen aan de rest van de wereld? Gaat dat via traditionele media? Natuurlijk niet. Enkel via sociale media kunnen ze zich tonen hoe ze echt zijn. Hoe meer je hen volgt, hoe verder je het idee laat varen dat isis een zootje ongeregeld zijn die links en rechts gewoon mensen doden omdat ze 'extreem' zijn. Als je gewoon de traditionele media leest, dan ontwikkel je wel zone idee rond hen.

Int kort, mijn kennis rond isis heb ik dankzij twitter (en liveleak) en hen alleen. Als men hen gaat bannen of hun volgers criminaliseren, dan zie ik dat als censuur van relevante informatie.

brotoscience welk bewijs zou jou ervan overtuigen dat ISIS niks anders is dan een terroristische organisatie uit op bloed?

Btw, voor iedereen die twitter heeft en graag wat isis malloten wilt volgen: volg pieter van ostaeyen en bekijk wie pieter allemaal volgt. Je vindt daar meer dan genoeg isis leden. Meesten leiden nog een betrekkelijk normaal leven, tis nie elke dag dat ze een hoofd afhakken of in strijd zijn :p

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:11 ----------

brotoscience welk bewijs zou jou ervan overtuigen dat ISIS niks anders is dan een terroristische organisatie uit op bloed?

Ik zie genoeg tegenbewijzen elke dag.
Geen enkel terroristisch organisatie is 'uit op bloed' zondermeer, dat zit niet in de aard van de mens. Geen enkel organisatie kan zo groot en sterk worden als het enkel zou bestaan uit psychopaten die enkel chaos en destructie willen. Simpelweg onmogelijk en out of the question. wereld is geen simpele hollywood blockbuster. Daarom neem ik bij voorbaat dergelijke beschrijvingen gewoon niet serieus..

Terug
Naar boven