Fitness Seller

iwj's UB/LB log

• Topic Starter Topic Starter
Kickbacks? Naah, ten eerste moet je vorm perfect zijn, dat zie je al niet vaak, maar eerder dat er (onbewust) gecheat wordt en schouders bij betrokken worden. Ten tweede, om spier fatsoenlijk te prikkelen moet je zwaarder gaan en niet p*ssy weights gebruiken, maar bij perfecte uitvoering zit je al bij -10kg. Nu, doel ik niet specifiek op jouw Iwj. Maar je kunt het zien als een ''pomp'' oefening/finishing touch, na een compound oefening als dips/cgbp en misschien na een oefening als skullcrushers/latt pushdown. Ik zie niet iemand groot worden door kickbacks, maar eerder door zwaar te trainen en sterker te worden op compounds. Massabouwers zijn het niet, wel een leuk extratje.

http://www.simplyshredded.com/top-5-triceps-training-mistakes-how-to-correct-them.html

---------- Post toegevoegd Tue 15 May 2012 om 22:29 ----------

Ok, ben benieuwd. Houd je log in de gaten!
ik krijg bij skulls snel last van mijn ellebogen, ik weet ook wel dat het een betere oefening is alleen het gaat momenteel echt niet en ik heb al echt alles geprobeerd. maar rond begin juni kan ik denk ik 4x pw trainen dus dan ga ik of ud2 doen of ub/lb of gewoon 4 dagen split, bij die laatste 2 wil ik borst en triceps samen doen en dan gewoon dips en cgbp

borst en biceps
schouders zaten helemaal vast dus flinke warming up gedaan
2x15 shoulder dislocations
3x10x20 mp
2x20 pushups

bench
12x30
2x5x50
1x4x64 gvd
4x5x62,5 waren wel betere reps dan de 64 van vorige week :(
neeee ik wil geen krachtverlies, iig niet nu al:(
incline db press
3x9x23
8x23

flyes
3x12x15

biceps
bb curl
4x9x32

hammer curl ss concentration curl
2x10x15 2x8x12

krachtverlies is ku, kan natuurlijk gewoon aan het moment liggen. vandaag niet echt lekkere dag, hopen dat het volgende week anders is. aan de andere kant gaat het cutten wel weer redelijk snel, denk dat ik nu wel rond de 14% zit

heb soms ook me dagen dat niet zo lekker gaat ach hebben we allemaal, leuk artikeltje over vochtmamipulatie, zit nu tusen level 2-3 in

Nog altijd goed bezig :)

dikke schouder feyoso

ik ga in juni denk ik toch maar ub/lb doen, lijkt dit schema ergens op?
lb1
squat
rdl
lunges
calves
abs

ub1
bench
mp (8+ reps)
bor
curl
skulls
shrugs

lb2
deadlift
frontsquat
split squat
calves

ub2
mp
incline bench
pull-up
dips
curl
(eventueel nog side raises oid)

Na deadlift oppassen met onderrug soreness, daaarna kun je beter leg press doen. Op ub2 zou als basisoefening benchpress nemen en daarna een incline, want dan pak je voorkant ook voldoende. Sterker worden op bp heeft prioriteit imo.

Na deadlift oppassen met onderrug soreness, daaarna kun je beter leg press doen. Op ub2 zou als basisoefening benchpress nemen en daarna een incline, want dan pak je voorkant ook voldoende. Sterker worden op bp heeft prioriteit imo.

Valt mee, gewoon goed je abs aan blijven spannen

dus 2x per week zwaar benchen?, ik train thuis dus lp word moeilijk, kan miss barbell hack squat proberen

Zoek een gym

ok ook op advies van eddine/machete wat aanpassingen gedaaan
lb1
squat
rdl
lunges
calves
abs

ub1
bench
mp (8+ reps)
bor
curl
shrugs/ rear delts

lb2
deadlift
hack squat
split squat
calves

ub2
bp
incline bench
pull-up
dips
curl
side delts

Waarom niet met incline bp beginnen?

bp heeft prioriteit (epic weak ub)

Ja, dan zou ik fsq een poging wagen. Mss ook wat meer rust nemen na dl.
Fbp eerst, omdat je op deze oefening wil groeien, dus alle energie is welkom. Incline pak je iets meer voorkant. Ja, lekker zwaar op gaan, 6 tot 8 reps. Of mss meer kracht gericht, 5x5/3x5.

ik kan tot 34 maken dus voorlopig nog zwaar zat, maar ik wil gewoon sterker worden op bp en dan lijkt het mij logisch dat ik die vaker doe

Db press maakt je bp echt ****ing sterk :D
Ook weer niet teveel naar gewicht kijken he, je bent geen dunne versie van eddine :p

Ook weer niet teveel naar gewicht kijken he, je bent geen dunne versie van eddine :p

op compounds zorgt betere techniek toch voor meer gewicht? win-win situatie dus. en waarom zou je van db press sterker worden op bp?

??? ik las hier alleen een beetje en gaf via karma de tip om sowieso side raises en rear delts erin te doen voor shoulder health

ik vraag me overigens echt af waarom je het altijd over dun en dik hebt, zo knap is het niet om als uber ecto droog te zijn als je dat dacht

Terug
Naar boven