XXL Nutrition

iwj's UB/LB log

• Topic Starter Topic Starter
protesterende gewrichten is ff deloaden man , niks k*tter dan blessure
zat er ook aan te denken om gewoon volgende lb volledig te skippen, ben ook heel het weekend weg dus kijken of die 5 dagen rust goed doet, tis ook nog lang geen blessure hoor, gewoon soms wat rare knakken van mijn knie of een beetje stroefheid bij het strekken.

ga ook een soort periodisatie in proberen te bouwen in dit ub/lb schema. elke keer tot bijna fail gaan bij die 5x5 lijkt me niet heel optimaal. ook krijg ik morgen nieuw bankje binnen:cool:

grammarnazis gonna nazi

ik ben limbo :( spreek geen abn

grammarnazis gonna nazi

ik ben limbo :( spreek geen abn

:trollface:

over die periodisatie, denk dat ik het zo ga aanpakken (bench is slechts een voorbeeld hier)
vanaf 3x5x72,5 opwerken naar 5x5x72,5, en dan zo naar 3x5x75 of 77,5 en dan weer net zolang met dat gewicht werken tot ik die 5x5 kan enz. moet morgen bij ub1 wel even kijken of ik dan met 70, 72,5 of 75 begin aangezien ik 2 weken geleden 75 pakte maar vorige week weer niet

Wel veel gewicht @ Db rows, recente rugpics moet wel buff zien imo als je dat 14 reps mee kan

vandaag ub1, lb2 maar geskipt echt focking verzuurde rug laatste tijd

bench (op nieuw bankje)
8x20
6x30
5x40
3x60

4x5x75, vrij easy. nice

incline flyes
3x12x18,5

pull-ups
5x6xbw

side raises
2x8x14,5
2x12x12

bb curl
4x8x37,5

overhead db extension
2x10x15 last van elleboog....
2x12x12

wat pics, ook van nieuwe bench
ztc9c9.jpg
21ucm1.jpg
2lvddno.jpg

Dikke rug hoor, wat is je gewicht nu?

Bench van powermark btw?

Train je abs?

Als ik het zo zie denk ik dat je op jou bf best wel wat meer abs kan hebben als je ze aanpakt. srs

Zou ze af en toe meepakken.

lolwat zit echt niet zo laag in bf hoor, onder die bovenste paar abs zit gewoon een berg vet, en sorry maar abs trainen is zo ontiegelijk saai en levert zo weinig resultaat dat ik het de moeite niet vind

gister ub2

mp
5x20
5x30
3x40

3x5x55

bor
3x10x65

db row
4x12x34

bench
4x8x62,5

concentration curls
3x11x14

hammer curls
2x12x16 super strict

cgbp
4x10x52,5

vandaag ****ing moe want hele weekend slecht geslapen, ik skip vandaag maar thaibokstraining dat zou echt een drama worden, morgen kan ik een beetje uitslapen en doe ik miss wel wat cardio achter de KT aan

nice training, jelly op je MP

Ik ben vanaf vorige week ook begonnen met upper/ lower body alleen weet ik niet zo goed of ik teveel doe..?
Zou je mijn log eens willen checken heb net mij training gepost:)

Kun jij je schema anders eens posten met oefeningen :D?

Laatst bewerkt:
Ik ben vanaf vorige week ook begonnen met upper/ lower body alleen weet ik niet zo goed of ik teveel doe..?
Zou je mijn log eens willen checken heb net mij training gepost:)

Kun jij je schema anders eens posten met oefeningen :D?

die laatste training ziet er opzich wel ok uit qua volume, je moet bij ub/lb gewoon een paar dingen onthouden

-het volume is een beetje scheef verdeeld over de dagen, bij lb dagen doe je wat minder dan bij ub dagen, omdat je ub nou eenmaal meer spiergroepen heeft,
-je hoeft niet elke spiergroep kapot te trainen, je pakt hem immers 2x pw
-zorg dat je over een week verdeeld wel genoeg volume pakt voor alles, daarmee bedoel ik dat de wekelijkse verhoudingen tussen spiergroepen wel moeten kloppen, niet dat je de ene ub dag 10 setjes borst doet en 5 rug en op de tweede hetzelfde, ik ga ongeveer hiervan uit

borst/rug - 10-14 sets pw
schouders - 3/4 sets per delt (4 sets mp, side raises en eventueel iets voor rear)
biceps en triceps - 8-10
quads -10-15
hamstrings -10-15. beetje irrelevant die preciese aantallen bij benen aangezien je bij lb compounds heel vaak heel je benen pakt, dus gewoon genoeg squatten en deadliften, die nummers boeien daar neit zo veel.
is misschien wat minder volume dan een split maar dat word gecompenseerd door het frequenter trainen van een spiergroep

mijn schema is momenteel
lb1
squats
front squats
rdl
calve raise
rear delt row

ub1
mp
bor
db row
bench
curls
cgbp

lb2
dl
squats
calves
shrugs

ub2
bench
pull-up
flyes
side raise
curls
extensions

bij elke lb dag een ub oefening bij gedaan om het volume wat gelijk te maken

---------- Post toegevoegd Tue 23 Oct 2012 om 23:50 ----------

ook nog lb1 gedaan vandaag,

squats
5x40
5x60
5x80
belt om
3x90 dat ding was nog veels te stijf (nieuw), eerst even inwerken voordat er moeilijke oefeningen mee gedaan worden, zat nu alleen maar in de weg

4x5x110 beltless dus

front squat
4x12x60

rdl
4x10x90

standing db calve raise
4x17x20

rear db row
3x12x20

Laatst bewerkt:
ahaa, aan deze uitleg heb ik echt heel veel.
Alleen nu het volgende probleem, heb maandag UB1 gedaan en heb nog steeds een heel klein beetje spierpijn in mijn borst, wat heel erg vervelend is. IS het verstandig om mijn borst vandaag gewoon mee te pakken?

Waarom een belt als je niet zwaar squat?
Niet lullig bedoelt btw

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven