MuscleMeat

iwj's UB/LB log

• Topic Starter Topic Starter
ahaa, aan deze uitleg heb ik echt heel veel.
Alleen nu het volgende probleem, heb maandag UB1 gedaan en heb nog steeds een heel klein beetje spierpijn in mijn borst, wat heel erg vervelend is. IS het verstandig om mijn borst vandaag gewoon mee te pakken?

dat is dus waar ik op doelde, je hoeft een spier niet kapot te trainen dat je er 3+ dagen na nog last van hebt, dat ondermijnt het principe van 2x per week die spier trainen, zolang het geen hinderlijke spierpijn is gewoon trainen, spierpijn is namelijk een indicatie van helemaal niks

---------- Post toegevoegd Thu 25 Oct 2012 om 15:55 ----------

Waarom een belt als je niet zwaar squat?
Niet lullig bedoelt btw

als iets relatief zwaar word heb ik gewoon wat ondersteuning voor mijn core nodig, lijkt me ook wel zo veilig.
+dat ik veel dieper ga dan al die e-heros hier, en daarom dus in het onderste deel mijn onderrug bolt, hoop ik zo ook een beetje te minimaliseren

ub1

bp
5x30
5x40
5x50
3x60

5x5x75 jeej

incline flies
3x13x18

pull-up
5x6xbw

side raise
2x9x14,5
2x12x12

bb curl
4x9x37,5

tricep extension
3x9x14

Een riem gaat je bolling van je rug niet tegen hoor, althans na mijn ervaring.
Afgezien dat het je wel helpt spanning te bewaren is die bolling toch 80% core strength.

Ik raad je ook aan trouwens wat core oefeningen er bij te gooien. Ik pas ze bij een hoop vechtsporters toe die ik personal training geef en vroeg me af 'waarom doe ik dit eigenlijk niet?'. Het is ook niet voor niets dat veel top powerlifters en strongman hier aandacht aan besteden.
Ik heb met 6 weken core training 15kg op mijn atg squats gekregen.

Ik squaten eerst 110 heel diep, 130 net onder par en max 160 tot par (met een minimum van 6 reps) en doe nu 125 heel diep onder par met 6-8 reps.
Heb natuurlijk niet echt kunnen maxen door mijn prep maar je snapt mijn punt waarschijnlijk. plus mijn abs zijn ook flink vooruit gegaan, dat verhaal van 'de beste abs oefening zijn squats en deadlifts' is echt BS.
Ik heb in een hele korte tijd mijn abs verbeterd dmv zware buik/core oefeningen (zo zwaar dat je maxi 10 reps kan doen).

Een riem gaat je bolling van je rug niet tegen hoor, althans na mijn ervaring.
Afgezien dat het je wel helpt spanning te bewaren is die bolling toch 80% core strength.

Ik raad je ook aan trouwens wat core oefeningen er bij te gooien. Ik pas ze bij een hoop vechtsporters toe die ik personal training geef en vroeg me af 'waarom doe ik dit eigenlijk niet?'. Het is ook niet voor niets dat veel top powerlifters en strongman hier aandacht aan besteden.
Ik heb met 6 weken core training 15kg op mijn atg squats gekregen.

Ik squaten eerst 110 heel diep, 130 net onder par en max 160 tot par (met een minimum van 6 reps) en doe nu 125 heel diep onder par met 6-8 reps.
Heb natuurlijk niet echt kunnen maxen door mijn prep maar je snapt mijn punt waarschijnlijk. plus mijn abs zijn ook flink vooruit gegaan, dat verhaal van 'de beste abs oefening zijn squats en deadlifts' is echt BS.
Ik heb in een hele korte tijd mijn abs verbeterd dmv zware buik/core oefeningen (zo zwaar dat je maxi 10 reps kan doen).
qua core strength doe ik ook wel wat bij mma/boks trainingen hoor beetje planks en situps enzo, ik snap best wat je bedoelt en ben het er deels ook mee eens alleen kan letterlijk geen enkele goede zware oefening bedenken die ik thuis kan doen voor mijn core

Dragon flags, hanging leg raises..

Dragon flags, hanging leg raises..

kan ik niet :roflol: (te slap), en die hanging leg raises is miss een optie, moet even kijken of mijn grip dat toelaat omdat ik een beetje een aparte geimproviseerde pull-up bar heb, zal morgen/zaterdag sws wel wat dingen proberen tijdens lb2

qua core strength doe ik ook wel wat bij mma/boks trainingen hoor beetje planks en situps enzo, ik snap best wat je bedoelt en ben het er deels ook mee eens alleen kan letterlijk geen enkele goede zware oefening bedenken die ik thuis kan doen voor mijn core

Waarom zou je hem thuis doen? Je core kan gewoon na de training, of als je tijd hebt zelfs apart (doe 1x per week een zware core training van 30 min).

Denk aan:
Weighted planks (gewicht dat je maar 15sec vast kan houden)
Decline situps (als je een decline bankje heb, zet hem op een ander bankje zodat je een veel grote hoek krijgt. Ik kan zo dan bijna op 160 graden komen ofzo)
Leg raises en met je voeten de stang raken
Twisters met barbell en gewicht.

kan ik niet :roflol: (te slap), en die hanging leg raises is miss een optie, moet even kijken of mijn grip dat toelaat omdat ik een beetje een aparte geimproviseerde pull-up bar heb, zal morgen/zaterdag sws wel wat dingen proberen tijdens lb2

haha ja dragon flags is idd zwaar. Hanging leg raises moet wel lukken denk ik, anders met straps?

Waarom zou je hem thuis doen? Je core kan gewoon na de training, of als je tijd hebt zelfs apart (doe 1x per week een zware core training van 30 min).

Denk aan:
Weighted planks (gewicht dat je maar 15sec vast kan houden)
Decline situps (als je een decline bankje heb, zet hem op een ander bankje zodat je een veel grote hoek krijgt. Ik kan zo dan bijna op 160 graden komen ofzo)
Leg raises en met je voeten de stang raken
Twisters met barbell en gewicht.

omdat ik een homegym heb

Ahhhh daar gaat het al mis!
Maar als je al geen dragon flags kan zegt dat genoeg.

Koop anders iets van een trx of ringen, daar kan je heel veel core mee doen

Ahhhh daar gaat het al mis!
Maar als je al geen dragon flags kan zegt dat genoeg.

Koop anders iets van een trx of ringen, daar kan je heel veel core mee doen

op een flat bench is dat echt focking zwaar man, verzin wel iets met leg raises oid morgen. core is naar mijn idee niet zo zwak, kan makkelijk 3min+ bw plank

op een flat bench is dat echt focking zwaar man, verzin wel iets met leg raises oid morgen. core is naar mijn idee niet zo zwak, kan makkelijk 3min+ bw plank

Lekker boeiend dat je het zo lang kan, als ik 100 bw squats kan hoef ik toch ook niet zwaar te kunnen squaten? Hoopte eigenlijk dat je wel wat slimmer was :p

Bij squaten gebruik je je spieren heel intensief voor een korte periode.
Je traint je benen voor kracht toch ook niet op high reps?

Lekker boeiend dat je het zo lang kan, als ik 100 bw squats kan hoef ik toch ook niet zwaar te kunnen squaten? Hoopte eigenlijk dat je wel wat slimmer was :p

Bij squaten gebruik je je spieren heel intensief voor een korte periode.
Je traint je benen voor kracht toch ook niet op high reps?

om gewoon even aan te geven dat ik geen zwakke core heb kil, het verband klopt niet helemaal maar het is tenminste een indicatie

Wat heeft duur kracht met explosieve kracht te maken?
Als jij 3 min kan planken wilt het nog niet zeggen dat je core geen zwakke schakel kan zijn met heavy lifts.

---------- Post toegevoegd Thu 25 Oct 2012 om 23:54 ----------

Ik kan in 1 stuk door 100 pushups doen, maar mijn bench is nog steeds zwak :p

Wat heeft duur kracht met explosieve kracht te maken?
Als jij 3 min kan planken wilt het nog niet zeggen dat je core geen zwakke schakel kan zijn met heavy lifts.

---------- Post toegevoegd Thu 25 Oct 2012 om 23:54 ----------

Ik kan in 1 stuk door 100 pushups doen, maar mijn bench is nog steeds zwak :p

okkkk, zal morgen wel even experimenteren met superdude oefeningen (lees abs)

Geen abs, core!

ub2

deadlift
5x60
5x80
5x100
3x120

5x5x140 met belt, ding is zeker handig bij dl.

squat
2x10x90
2x8x95
zonder belt dit

standing db calve raise
4x18x18

shrugs (met straps)
2x12x90
2x10x100

barbell rollout (core)
3x10
pff best zwaar dit, voelde wel wat onwennig aan de onderrug