MuscleMeat

J-Whey doet meer mee > bulken tot 90-95 kg

Maar even jullie 4 gequote omdat jullie er miss wat meer vanaf weten dan gemiddeld volger in mn log.
Maar ivm eventueel gescheurde ligamenten, die zijn op een echo niet te zien volgens mij he?
Ik denk dat een mri MET contrastvloeistof het beste werkt?

Echografisch zijn deze wel deels te zien maar is niet mogelijk een sluitende diagnose te stellen op het echobeeld alleen afaik. Je krijgt wss toch eerst een echo, een MRI scan in een ziekenhuis krijg je niet zomaar

MRI is beste keus volgens mijn mening, je ziet daar de ligamenten op... Mogelijk kan je eens overwegen om een sportarts te contacteren, deze is beter dan de standaard huisarts om al een basis onderzoek uit te voeren.

• Topic Starter Topic Starter
Echografisch zijn deze wel deels te zien maar is niet mogelijk een sluitende diagnose te stellen op het echobeeld alleen afaik. Je krijgt wss toch eerst een echo, een MRI scan in een ziekenhuis krijg je niet zomaar

MRI is beste keus volgens mijn mening, je ziet daar de ligamenten op... Mogelijk kan je eens overwegen om een sportarts te contacteren, deze is beter dan de standaard huisarts om al een basis onderzoek uit te voeren.

Thanks voor reacties.

Heb rontgen gehad waar niks op te zien is en loop dr al dik jaar mee, plus paar honderd euro aan fysio behandelingen.. dus k ga wel beetje mekkeren

Afgelopen zaterdag naar thrillogy geweest, flink lopen rammen, had een kniebrace omgedaan. Rond uurtje of 4 deed mn knie verrot pijn dus ben maar wappie gegaan vanaf toen dus zondag en gister ook nog een beetje bijkomen.
Toch redelijke training gehad gister,
heb rug borst triceps getraind.

Zometeen nek buik en paar lichte beenoefeningen pakken, morgen armsday.

Hm, spijtig dat ik nog niet afgestudeerd ben of dat je niet in de buurt woont, want je bent wel een ideale case voor mijn clinical reasoning :D

Sorry, zag je reactie nu pas. Gescheurde ligamenten zijn niet echt mijn ding.
Maar wat ik me heb laten 'wijsmaken' is dat ze toch wel vrijwel alles kunnen constateren op MR.
Doen ze in NL echt zo moeilijk over een MRI-scan?
Ik weet niet waar je exact woont, maar hier in België is dat meestal geen probleem.

Zitten paar goede artsen in A'pen, misschien de moeite waard om af te zakken.

Je postte altijd je voeding, nu niet meer, was altijd wel interessant!

Afgelopen zaterdag naar thrillogy geweest, flink lopen rammen, had een kniebrace omgedaan. Rond uurtje of 4 deed mn knie verrot pijn dus ben maar wappie gegaan vanaf toen dus zondag en gister ook nog een beetje bijkomen.
Toch redelijke training gehad gister,
heb rug borst triceps getraind.

Zometeen nek buik en paar lichte beenoefeningen pakken, morgen armsday.

nice!
drink je alcohol trouwens?

echt stom dat ze geen mri scan doen... Desondanks geef je niet op, Hoop echt voor je ze snel met een oplossing komen... niks zo ergs als pijn in de knieën

Hm, spijtig dat ik nog niet afgestudeerd ben of dat je niet in de buurt woont, want je bent wel een ideale case voor mijn clinical reasoning :D

Haha :P
pm btw bro

Sorry, zag je reactie nu pas. Gescheurde ligamenten zijn niet echt mijn ding.
Maar wat ik me heb laten 'wijsmaken' is dat ze toch wel vrijwel alles kunnen constateren op MR.
Doen ze in NL echt zo moeilijk over een MRI-scan?
Ik weet niet waar je exact woont, maar hier in België is dat meestal geen probleem.

Zitten paar goede artsen in A'pen, misschien de moeite waard om af te zakken.

Zal t zeker in gedachte houden als ze dr echt geen een willen doen. Thanks iig!

Je postte altijd je voeding, nu niet meer, was altijd wel interessant!

weinig veranderd op voedingsgebied :P

nice!
drink je alcohol trouwens?

Neup, al een hele poos geen druppel alcohol meer op, mis t ook absoluut niet. Af en toe wel andere schadelijke troep haha

echt stom dat ze geen mri scan doen... Desondanks geef je niet op, Hoop echt voor je ze snel met een oplossing komen... niks zo ergs als pijn in de knieën

Thanks bro. I'll keepyouguys posted.

Mn huisarts heeft EIN DE LIJK mn medisch dossier ontvangen van vorige huisarts. Duurt serieus twee weken oid, maargoed. Morgen even afspraak maken dus nadat ik kopie van paspoort heb ikgeleverd.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:39 ----------

Strontverkouden gister en vandaag. Gister nog rillerig getraind met een trui aan maar dit stelde geen zak voor. vandaag maar even rustdag zodat ik morgen fatsoenlijk mn gang kan gaan. hoop ik

Ja het kan ontzettend lang duren zoiets, trage fokkers
Klote dat je de griep hebt, kamp er zelf ook mee. Samen onder de dekens, voetje vrijen..??

Ja het kan ontzettend lang duren zoiets, trage fokkers
Klote dat je de griep hebt, kamp er zelf ook mee. Samen onder de dekens, voetje vrijen..??

Als jij mij proteinshake voert, voer ik jou proteinpancakes <3

Ga zo maar wel proberen te trainen. lege maag forthewin -_-

Zo, een week verkoudheid en griep achter de rug, en voel me nu wel redelijk, dus vanaf morgen weer volop knallen. Ben dat gekloot helemaal zat.
Upper body gaat goed vooruit voor mn idee over de laatste maanden,
(recente pic van rug) [Link niet meer beschikbaar]

lower body sucks balls vanwege die k*tknie
Over anderhalve week EIN DE LIJK afspraak bij de orthopeed, en ik ga daar niet weg voordat ik mn mri heb gehad. Dus dan hopen dat ik eindelijk weet wat er aan de hand is.

VOEDING
In the meanwhile ga ik het bulken wat serieuzer aanpakken. Momenteel tel ik mn calorien een beetje uit de losse pols; dit ga ik wat strikter doen. Ben verhuisd en heb nog geen koelkast:rolleyes::( dus eet niet veel vlees en gekoelde producten maar kom de dagen prima door. Still een tenenkrommend cheapass diet waarvan de meesten van jullie grijs van zouden worden, but works for me.
Tegenwoordig:
2 liter volle melk (1300 kcal - 70gr eiwit)
200 gram studentenhaver (1050 kcal - 20gr eiwit)
3 goede scoops whey (400 kcal - 80 gr eiwit)
100 gr ultra fine oats (350 kcal - 30 gr eiwit)

En de rest vul ik op met wat fruit, chocola, frisdrank etc. Af en toe wat groente.
Vooral qua fruit en groente kan ik wat beter mn best doen.
Totaal mik ik op 3500 kcal per dag, misschien dat ik dit wat ga uppen.
Eiwitten ongeveer op 2gr per kg bw. Vaak iets daaronder.

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

TRAINING

Aangezien ik voor benen op het moment vooral stabiliteit train stelt het beenschema niet zoveel voor. Daarom heb ik ook geen aparte beendag, maar train ik die licht mee op andere dagen.
Afgelopen week voor het eerst sinds 4 jaar weer schouders getraind (lateral raises met 5 kg) maar de dag erna nauwelijks extra last. Dus misschien dat ik die weer langzaam bij ga pakken.

For now wil ik voorlopig volgens dit schema gaan trainen:

Maandag: Rug borst tric
Dinsdag: Nek benen(lunges op licht gewicht, bodyweight squats) kuiten buik
Woensdag: armen schouders(misschien 1 oefening oid, gewoon kijken hoe het gaat)
Donderdag: Nek benen(lunges op licht gewicht, bodyweight squats) kuiten
Vrijdag: Rug borst bic buik

Maandag en vrijdag worden de echte beukdagen, dus afhankelijk van hoe het gaat wil ik deze dagen misschien wat meer eten en dit compenseren op de wat rustigere dagen

Verder pak ik maandag woensdag vrijdag tussen mn setjes door een beetje balanseren op de bosu, en voor schouders endo en exo rotatie. Ook voor elke training 3 a 4 setjes facepulls om schouders wat op te warmen.

Zieke rug man, succes weer met het trainen en eten...

Vandaag goede train. Rug borst triceps aangepakt.
Ben ook lichhhtt begonnen met dumbbel presses, ik hou de hele beweging mn traps aangespannen en dat ontziet mn schouders wat. 14kg per hand ging aardig.. dus dat is fijn.
Verder goede pomp in rug en triceps.
Zal binnenkort mn trainingen weer gaan bijhouden en loggen.
Voeding vandaag oa een zak m&ms en een pizza hawaii (sorrybros, but it works :P)

Escape plan is prima bioscoop bezoekje waard btw.

jij bewijst eigenlijk het tegendeel dat je gezond moet eten :roflol:

Vandaag goede train. Rug borst triceps aangepakt.
Ben ook lichhhtt begonnen met dumbbel presses, ik hou de hele beweging mn traps aangespannen en dat ontziet mn schouders wat. 14kg per hand ging aardig.. dus dat is fijn.
Verder goede pomp in rug en triceps.
Zal binnenkort mn trainingen weer gaan bijhouden en loggen.
Voeding vandaag oa een zak m&ms en een pizza hawaii (sorrybros, but it works :P)

Escape plan is prima bioscoop bezoekje waard btw.

Cheat as **** haha. Maar goed als het werkt. Why not?
Ben benieuwd naar je aankomende trainingen.

we got a badass over here

Terug
Naar boven