Fitness Seller

J-Whey doet meer mee > bulken tot 90-95 kg

Ja inderdaad.. ik had dr nog aan gedacht mn fysio een mail te sturen, met een brief naar de orthopeed maar is dr niet meer van gekomen helaas. Verbaasde me eigenlijk wel dat hij me weg wilde sturen zonder plan of vooruitzicht, dus in die zin blij dat ik nog de belofte heb meegekregen over 3 maanden een mri te krijgen als t niet minder is. Heb m alleen ook gezegd dat ik niet zou weten waarom t anderhalf jaar aanhoudt en dan in een keer minder is na drie maanden, maargoed.
Ik ga gewoon rustig beginnen denk ik. Gister 60 bodyweight squats gedaan en paar setjes eenbenig legpressen op 45 kilo oid. Voel vandaag geen extra irritatie, maar wel gewoon de standaard 'pijn'

Zo belachelijk is dat idd. Kreeg destijds hetzelfde te horen van m'n huisarts, op dat moment was ik dus al 6 jaar bezig :rolleyes:

Maar goed, mooi dat je iig een belofte hebt voor een MRI. Zelf er idd bovenop blijven zitten want ze wimpelen je zo af zonder dat er daadwerkelijk ook iets gebeurd. Heeft orthopeed verder nog verklaringen gegeven voor niet sporende patella?

Heb je trouwens toevallig last van x of o benen JW?

• Topic Starter Topic Starter
Zo belachelijk is dat idd. Kreeg destijds hetzelfde te horen van m'n huisarts, op dat moment was ik dus al 6 jaar bezig :rolleyes:

Maar goed, mooi dat je iig een belofte hebt voor een MRI. Zelf er idd bovenop blijven zitten want ze wimpelen je zo af zonder dat er daadwerkelijk ook iets gebeurd. Heeft orthopeed verder nog verklaringen gegeven voor niet sporende patella?

Heb je trouwens toevallig last van x of o benen JW?

Heeft ie verder weinig over gezegd. Vastus medialus is wat minder ontwikkeld dan de rest, maar dat had ik zelf ook al door en de fysio ook. Probleem is dat ik dit heel moeilijk bij te trainen vind.
En mn voeten kantelen iets naar binnen, maar daar heb ik steunzolen voor gehaald (200+euro ffs). Verder geen overdreven x of o benen

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:12 ----------

What pull-ups met 60 kg, Nice!
Dikke trainingen gast en een strakke fysiek

60kg pullups watafak, was net blij dat ik nu 5x5x20kg kan xD

Thanks bros.
haha gewoon lekker blijven verzwaren

Zeker nice 3x +60 !

Heeft ie verder weinig over gezegd. Vastus medialus is wat minder ontwikkeld dan de rest, maar dat had ik zelf ook al door en de fysio ook. Probleem is dat ik dit heel moeilijk bij te trainen vind.
En mn voeten kantelen iets naar binnen, maar daar heb ik steunzolen voor gehaald (200+euro ffs). Verder geen overdreven x of o benen

Als het goed is hij ook niet te trainen (isoleren). Dacht ook ergens gelezen te hebben dat een slecht ontwikkelde vastus medialis in principe een indicator is van de algehele zwakte van de quadriceps. VMO lijkt alleen sterker aangedaan door de vorm. Zal van de week wel even vragen hoe ze daar op school over denken. Maar volgens mij raden ze aan om gewoon benen blijven te trainen en dan te focussen op knie/heup stabiliteit.

x benen had evt. ook nog klikkende patella kunnen verklaren, maar als dat dus niet zo erg is...

Laatst bewerkt:
Als het goed is hij ook niet te trainen (isoleren). Dacht ook ergens gelezen te hebben dat een slecht ontwikkelde vastus medialis in principe een indicator is van de algehele zwakte van de quadriceps. VMO lijkt alleen sterker aangedaan door de vorm. Zal van de week wel even vragen hoe ze daar op school over denken. Maar volgens mij raden ze aan om gewoon benen blijven te trainen en dan te focussen op knie/heup stabiliteit.

x benen had evt. ook nog klikkende patella kunnen verklaren, maar als dat dus niet zo erg is...

Tof man, let me know! Doe je fysiotherapie? Welk jaar zit je nu?

VMO kan je extra trainen (meer benadrukken) door gebruik te maken van adductie en lichte endorotatie tijdens het uitvoeren van je leg extensions.

Op zich is het mogelijk dat u VMO minder sterk is dan u laterale, u fysio kan ook beter eens kijken naar de mobiliteit van u knieschijf want als je al zo lang niet meer de juiste spooring hebt gehad, dan moet hij toch is mobiliseren. Daarna kan hij mogelijk overwegen om een tape te leggen voor de alignement te verbeteren en vmo te stimuleren om te werken. (zijn maar mijn ideeën)

VMO kan je extra trainen (meer benadrukken) door gebruik te maken van adductie en lichte endorotatie tijdens het uitvoeren van je leg extensions.

Op zich is het mogelijk dat u VMO minder sterk is dan u laterale, u fysio kan ook beter eens kijken naar de mobiliteit van u knieschijf want als je al zo lang niet meer de juiste spooring hebt gehad, dan moet hij toch is mobiliseren. Daarna kan hij mogelijk overwegen om een tape te leggen voor de alignement te verbeteren en vmo te stimuleren om te werken. (zijn maar mijn ideeën)

Ik zal een nieuwe fysioafspraak maken, kijken wat ze ermee kan. Opzich heb ik er al een hoop gehad, dus ik weet niet wat er nog te bereiken is met fysiotherapie..
En leg extenties zijn toch juist heel belastend voor de knie..? Zijn er geen andere goede minder belastende oefeningen die ik kan doen?

Vanuit mijn standpunt vind ik ze niet belastend omdat ik deze met praktisch geen gewicht uit laat voeren, je moet eerst proberen de VMO te activeren en indien je zwaar gaat, gaat de dominante toch overnemen en zijn we nergens. Praktijk maken ze ook veel gebruik van de extension hoor :) Een mogelijkheid voor meer activatie te krijgen is het gebruik van een tap/slap op de VMO waardoor er prikkeling ontstaat van de spier en ook meer gebruik gemaakt wordt van je motorische controle over die spier.

Zijn maar voorstellen waarbij je kan spelen, daarna kan je altijd overgaan naar squat en coordinatie oef maar zou toch eerst er wat contractiecontrole in willen krijgen en kracht voor je overgaat naar moeilijkere oefeningen.

Vanuit mijn standpunt vind ik ze niet belastend omdat ik deze met praktisch geen gewicht uit laat voeren, je moet eerst proberen de VMO te activeren en indien je zwaar gaat, gaat de dominante toch overnemen en zijn we nergens. Praktijk maken ze ook veel gebruik van de extension hoor :) Een mogelijkheid voor meer activatie te krijgen is het gebruik van een tap/slap op de VMO waardoor er prikkeling ontstaat van de spier en ook meer gebruik gemaakt wordt van je motorische controle over die spier.

Zijn maar voorstellen waarbij je kan spelen, daarna kan je altijd overgaan naar squat en coordinatie oef maar zou toch eerst er wat contractiecontrole in willen krijgen en kracht voor je overgaat naar moeilijkere oefeningen.

Hoeveel kilo en hoeveel reps met hoeveel setjes en hoeveel keer per week beveel je aan dan?
En zal ik dit dan als enige beenoefening houden voor nu?
Wat denk je trouwens van deadliften? Die heb ik al een maand of wat niet gedaan.. kan ik die er beter uitlaten of kan ik die wel doen?
Ik weet trouwens niet wat een tap/slap is

ik zou zeggen, voor moment ga je eerst nagaan of je de VMO eerst kan laten contraheren tegenover je lateralis, dit kan je gewoon doen met je vingers op de spieren te plaatsen en je knieschijf op te trekken. Je VMO moet eerst aanspannen en dan pas de lateralis (of te gelijk indien het niet lukt). Indien je dit onder de knie hebt, zou ik gewoon extensions doen met bw en opnieuw goed aanvoelen hoe je het doet. Indien je het wilt verbeteren ga je u been naar adductie brengen en te gelijk er ook op tappen.

Als het lukt, kan je overgaan naar een hoger gewicht uiteindelijk en ik zou nog evenwachten met zware oef, eerst moet je de uitlijning terug inorde krijgen.

Dus toch :scratch: Ben het zelf vergeten na te vragen, zal ik morgen/overmorgen wel ff doen want wil het nu ook wel graag zeker weten, maar als ik zo wat studies lees zie ik in principe overal staan VMO niet te isoleren/meer te benadrukken valt.

Tappen van VMO & tapen zou idd wel evt. met timing kunnen helpen, maar dacht dus niet met meer aanspannen dan de rest.

Hoge spanning in rest van je quads zou dacht ik ook nog je patella uit z'n spoor kunnen trekken, valt evt. ook nog wat te halen als daar nog niet naar gekeken is.

Ja daan klopt wel dat spanning impact kan hebben want deze komt door dz laterale... je kan vmo wel benadrukken maar is vrijmoeilijk je moet vooral werken op timing van contractie want vmo dient eerst te werken tegenover de laterale

Dus toch :scratch: Ben het zelf vergeten na te vragen, zal ik morgen/overmorgen wel ff doen want wil het nu ook wel graag zeker weten, maar als ik zo wat studies lees zie ik in principe overal staan VMO niet te isoleren/meer te benadrukken valt.

Tappen van VMO & tapen zou idd wel evt. met timing kunnen helpen, maar dacht dus niet met meer aanspannen dan de rest.

Hoge spanning in rest van je quads zou dacht ik ook nog je patella uit z'n spoor kunnen trekken, valt evt. ook nog wat te halen als daar nog niet naar gekeken is.

Ja daan klopt wel dat spanning impact kan hebben want deze komt door dz laterale... je kan vmo wel benadrukken maar is vrijmoeilijk je moet vooral werken op timing van contractie want vmo dient eerst te werken tegenover de laterale

Awesome dat jullie beiden in mn topic posten.. :D thanks bros

ZWAAAARRRR chill weekend gehad, huisje in limburg met de bro's. Wel leip geweest ook, dus training gister was niet helemaal 100% :P
Wat last van achterkant schouder, maar door bewegingen rustig uit te voeren en niet te zwaar en te lomp te doen geen extra pijn ontwikkeld tijdens trainen

Training maandag 18-11
Rug biceps:

Opwarmen
- 2 min armfiets
- 3 setjes facepulls 15reps met scapula glides

Pullups grip varierend
10x langzaam
10x
8x +20kg
8x +20kg
8x
10x

Lat pulldown grip varierend
10x100kg
10x100kg
15x85kg
15x85kg - 20x45kg

Vertical traction
15x105kg
10x105kg - 10x100kg assisted
15x85 kg

One arm lat cable rows
10x50kg
10x50kg
10x50kg

EZ bar standing curls
8x40kg
8x40kg
10x40kg
8x40kg

Dumbbel curls
10x12kg - 15x8kg
10x12kg - 15x8kg
10x12kg - 15x8kg

EZ bar concentration curls
20x20kg

Prima lekkere pomp, armomtrek zat tussen 44,5 - 45 cm, links 43,5-44

44,45. xD

Height: 70.86 in Wrist: 7.28 in
Ankle: 9.06 in

Your estimated maximum muscular bodyweight at ~11% bodyfat is: 208,1 lbs

Your estimated maximum bulked bodyweight at ~11% bodyfat is: 216,4 lbs

Your estimated maximum muscular measurements (@ ~8%-10% bodyfat) are:

Chest: 48.2 in Biceps: 17.5 in
Forearms: 14 in Neck: 17.1 in
Thighs: 25.4 in Calves: 17 in

dan zit k al redelijk op mn maxes.. geloof ik niet zoveel van

44,45. xD

Height: 70.86 in Wrist: 7.28 in
Ankle: 9.06 in

Your estimated maximum muscular bodyweight at ~11% bodyfat is: 208,1 lbs

Your estimated maximum bulked bodyweight at ~11% bodyfat is: 216,4 lbs

Your estimated maximum muscular measurements (@ ~8%-10% bodyfat) are:

Chest: 48.2 in Biceps: 17.5 in
Forearms: 14 in Neck: 17.1 in
Thighs: 25.4 in Calves: 17 in

dan zit k al redelijk op mn maxes.. geloof ik niet zoveel van

Gelukkig, ik had hem voor mezelf gedaan en vond me max tegenvallen.
Mooi dat jij het tegendeel bewijst

Training 19-11

Chest triceps

Lekkere train wel, schouder zeurde wat maar toch prima kunnen knallen. Was klaar in een uurtje, had een beetje haast. Toch wel lekker om niet elke x tot failure te gaan, donderdag weer chest
opwarming
-armfiets
-facepulls 3 setjes 15 reps
-endo/exo rotatie 2 setjes 20 reps

db flyes, vanaf 22 overgegaan op semi-press
15x12kg
15x16kg
12x18kg
12x22kg
10x28kg
15x16kg

one arm cable chest pull