- Waardering
- 1.154
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.
, ik had wel is een keer een onderzoek gelezen ofzo stonden voor alle spiergroepen de oefeningen van boven naar beneden van beste massabuilders. Die zottman curls stonden bovenaan voor biceps
. Bedankt Dwarf, squats voelde goed deze keer.Mooi man, ik heb je log gezien. Ziet er al goed uit alleen zou ik dat cutten nu maar op geven. De zomer is toch alweer voorbij. Ik zou lekker gaan cleanbulken.

Het schijnt zo te zijn dat als je onder de 12% zit met bodyfat (bij vrouwen is dat 17%) dat je dan makkelijker in spiermassa aankomt. Zowel vetcellen en spiercellen heb insuline receptoren. Insuline is een anabool hormoon zoals je wellicht weet, het brengt eiwitten en koolhydraten naar je cellen.
Als je veel vetmassa hebt, gaat er dus relatief veel voedingsstoffen naar je vetmassa, met als resultaat meer opslag van vet. En minder voedingstoffen naar je spiermassa, dus minder groei. Andersom geldt dus, weinig vet, meer voedingsstoffen naar spiermassa, meer groei.
Daarnaast lagere bodyfat, betekent lagere insuline afgifte, dus minder snel kans op verhoging van je bodyfat. Dus het wordt makkelijker om je vetpercentage te behouden als je laag zit.
Als je veel vetmassa hebt, betekent hoge insuline afgifte. Resultaat van telkens zo'n hoge insuline afgifte is dat de insuline receptoren in de spiercellen ongevoelig worden voor glycogeen opslag. Dat betekent dus minder groei.
Het lichaam blijft maar veel insuline afgeven, resultaat is dus dat je steeds dikker wordt.
Iemand die een 700kcal maaltijd eet die dik is, reageert met hogere insuline afgifte dan iemand die een laag vetpercentage heeft.
Thnx men! Die pic is van 2 maanden geleden en in de vakantie heb ik i.v.m. werk ook niet strikt aan mijn schema kunnen houden (teveel carbs), dus weergeeft niet de reality helaas..
Maar doel is ook ervaring op doen en iets lager in bf te komen, had ergens gelezen dat bij een lager bf het lichaam er een lager insuline afgifte is én dus iets sneller spiermassa aanzet.
Je hebt wel kracht in je schouders of niet! Schoulder press na MP en dan nog zoveel gewicht, lekker hoor
FF gegoogled:
)Gefeliciteerd met je PR broLeuk dat je een ub/lb schema doet in de bulk ga ik dat ook toepassen. Duren je trainingen trouwens minder lang nu?
. De training van afgelopen vrijdag was gezellig man. Goed trouwens dat je een bench pr hebt gezet!
. En bedankt voelde goed op naar de 80.Eigenlijk ietsje langer, maar heb ook nog wat staan praten onder het trainen. Training duurde nu een uur - 5 kwartier ongeveer. Bedankt vond het super om die pr te kunnen zetten, hopelijk snel een pr met 80kg. Ik ben nu sinds vandaag ook weer aan het bulken vandaar.
Trainings en voedingsschema staan trouwens in mijn openings post mocht je nieuwsgierig zijn!
:Wat zijn je stats nu dan, als eindresultaat van het cutten?
Voeding en trainingsschema zien er goed uit.
Ook mooi van die kaneel:
http://www.ergogenics.org/kaneel2.html
Je zou eventueel nog in de ochtend cacao kunnen toevoegen als NO-booster:
http://www.ergogenics.org/voeding36.html#3
Succes verder!
Dat lijkt me niet fijn trainen kerel:S Hun deadliften 60kg en jij bent de jongere(ste) daar.
Haha noobs.
Ondanks dat wel mooie squat. Die 100 is in het verschiet![]()
.Gewoon een haltertje in hun nek leggen terwijl ze aan t deadliften zijn. Praten ze wel anders.
goed bezig Jaap, maar volgende keer idd een halter in de nek leggen, beetje alpha mag best![]()
. Normaal gebruiken ze never nooit het squat rack en lopen ze mij nooit in de weg maar nu ineens waren ze aan het deadliften. Ik heb eerst wel 10x in mijn ogen staan wrijven.Haha ja probleem is dat 1 van hun nog vrij groot is ook maar als ik iets geflikt had werd het sowieso knokken want het is echt zo´n agressief figuur. Ik ben in de sportschool om te tillen niet om te vechten. Normaal gebruiken ze never nooit het squat rack en lopen ze mij nooit in de weg maar nu ineens waren ze aan het deadliften. Ik heb eerst wel 10x in mijn ogen staan wrijven.

. 2