MuscleMeat

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
MP
5x 55
5x 55
5x 55 VPR
5x 50

Dumbbell side raise
10x 10
10x 9
12x 8 (niet allemaal strikt)

Bent over fly's
12x 12
12x 12
12x 10

Close grip bench press
8x 65 VPR
7x 65
8x 60

Dumbbell skullcrushers
9x 14 + een 1 waardeloze
10x 12
15x 10 (had wat langer rust)

Triangle pushdown
15x 57,5
11x 57,5
12x 47,5
10x 32,5 (meteen erachteraan)

Wel weer tevreden over de training. Op de belangrijkste oefeningen toch net een rep meer kunnen pakken. Na de training even 2kg kipfilet ingeslagen, dit weekend wil ik even wat meer gaan lezen over het periodiseren van training. Bijvoorbeeld 4 weken 10-15 herhalingen dan 6-10 herhalingen en dan 3-6 ofzo. Als iemand hier goede links over heeft zijn die welkom!

sterke training weer Jaap. Er is wel een tymen overkill in je log wist je dat :roflol:

Ja gelukkig fleurt een ''gewoon'' Bartje de boel weer een beetje op tussen al die tymens.

Een mens kan nooit genoeg Tymens in zijn leven hebben.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Nov 2011 om 21:19 ----------

En volgens mij heb je t over hammer grip chins
Haha toch hou ik het wel bij 2 dat vind ik voor nu wel even genoeg. Hammer grip chins ups inderdaad!:D

En weer 5kg op die squat:) En dat bijna 3x5 meteen.
Gaat lekker Jaap.
Bedankt Dwarf, alle zeilen bijzetten om jou voor te blijven he:p.

Dat zijn weer twee mooie vpr's Jaap! Blijft maar gaan hier:)

• #1.024
Ik ben de afgelopen dagen een beetje bezig geweest met het uitrekenen van mijn voedingsschema. Ik schrok er eigenlijk een beetje van hoeveel ik binnen krijg op een dag. De enige beweging die ik krijg op een dag naast het uurtje tot 5 kwartier in de sportschool is 15km fietsen op een dag...

Ik krijg nu bijvoorbeeld 4gr eiwitten binnen per kg lichaamsgewicht wat misschien wel wat te veel is. De verhoudingen zijn nu 37/49/14 (eiwit/koolhydraten/vet). In mijn voedingsschema heb ik alleen geen rekening gehouden met het vlees dat ik bak in plantaardige olie. Dus waarschijnlijk zullen de vetten dan wat hoger uitkomen. Ik drink op een dag ook nog wel een aantal bakkie's koffie met melk weg dus ik zal ergens rond de 4600cals uitkomen.

Misschien dat iemand wat op en aanmerkingen kan geven of tips of kritiek of iets dergelijks. Mijn eiwitten zou ik wel graag wat naar beneden halen maar zou ik dit dan opvullen met koolhydraten?

Bijlagen

Melk eruit, caswehnoten vervangen voor walnoten en amandelen. Dat is wat ik zou doen.

Melk is voor baby's. Bier is voor mannen :)

Trouwens, die cals vervangen vor koolhydraten dat kan... maar wat is de reden dat je dit van plan bent?

• #1.026
Melk eruit, caswehnoten vervangen voor walnoten en amandelen. Dat is wat ik zou doen.

Melk is voor baby's. Bier is voor mannen :)

Trouwens, die cals vervangen vor koolhydraten dat kan... maar wat is de reden dat je dit van plan bent?

Melk vervangen voor water zat ik opzich wel aan te denken maar water met whey en brinta elke dag lijkt me geen doen:p. Bovendien als ik die melk eruit gooi moet ik ergens anders weer iets in mijn voeding erbij proppen anders zit ik weer op of onder mijn onderhoud terwijl ik wat wil bulken.

Cashewnoten en pinda's vervangen voor walnoten en amandelen zou kunnen. Zou je dit puur doen omdat walnoten en amandelen niet bewerkt worden en cashewnoten/pinda's gebakken worden? Want stiekem kijk ik altijd ontzettend uit naar mijn cashewnoten. Vind ik ook het lekkerste wat ik de hele dag kan eten:p. Weet jij trouwens de prijs van amandelen/walnoten ten opzichte van cashew/pinda's?

Een deel eiwitten vervangen door koolhydraten wou ik doen omdat 4gr per kg lichaamsgewicht aan eiwitten me toch niet erg gezond lijkt voor mijn nieren etc. Bovendien heb ik door de hoge eiwitconsumptie last van wat acne achterop mijn schouders...

Bedankt voor je tips!

**** wou dat ik moest 'oppassen' omdat ik teveel eiwitten binnenkrijg haha.
Mja ik heb dan ook niet die extra'tjes zoals een hand vol noten en blikje tonijn enzo.

En hoe komt het dat iedereen kwark heeft met temet 10gr eiwitten per 100 ml:O
Ik heb nu nog steeds 5gr per 100ml kwark. Zal nog eens beter in de winkel kijken ma kon toen al niets vinden:mad:

• #1.028
**** wou dat ik moest 'oppassen' omdat ik teveel eiwitten binnenkrijg haha.
Mja ik heb dan ook niet die extra'tjes zoals een hand vol noten en blikje tonijn enzo.

En hoe komt het dat iedereen kwark heeft met temet 10gr eiwitten per 100 ml:O
Ik heb nu nog steeds 5gr per 100ml kwark. Zal nog eens beter in de winkel kijken ma kon toen al niets vinden:mad:

Haha ik moet ook de helft ofzo van mijn voeding zelf betalen ook al woon ik thuis:rolleyes:. Maar als je 5gr per 100ml kwark aan eiwitten hebt dan zit je toch echt aan de verkeerde kwark. Weet je wel zeker dat het magere kwark is? Want dan zit je toch al gauw aan de 8,5+ per 100gr, minder ben ik nog niet tegen gehouden. Ikzelf koop altijd de jogging kwark van de Aldi;).

Haha ik moet ook de helft ofzo van mijn voeding zelf betalen ook al woon ik thuis:rolleyes:. Maar als je 5gr per 100ml kwark aan eiwitten hebt dan zit je toch echt aan de verkeerde kwark. Weet je wel zeker dat het magere kwark is? Want dan zit je toch al gauw aan de 8,5+ per 100gr, minder ben ik nog niet tegen gehouden. Ikzelf koop altijd de jogging kwark van de Aldi;).

Ja mijn kipbeleg moet ik ook zelf halen. En deel van mij kwark omdat ik meer kwark vreet dan mijn moeder bij boodschappen voor me haalt.:p
Neem dan ook weleens chocomel mee enzo. Jammer dat die pakjes 5x zo duur zijn. Zal eens bij de Aldi kijken volgende keer;)
Zit tegenwoordig ook veel aan fruit. Elke dag wel 2 appels en 2 manderijntjes of banaan.:)

• #1.030
Deadlift
12x 125
10x 125
8x 125 (Volledig gesloopt weer)

Pull ups
8x BW (hmm die gingen lekker)
4x BW (toch niet...)
4x BW

BOR
8x 60 (snap hier niets van, paar maande terug roeide ik nog 75kg...)
8x 60
8x 60

Close grip pull down
8x 76,5
8x 67,5
10x 58,5

Row machine
10x 31,5
12x 27,5
12x 22,5

Machine curls
6x 40,5
8x 31,5
12x 22,5

Nog een goede 20 minuten buikwerk (Rope crunches, leg raises en landmines).

Training ging opzich wel een stukkie beter dan vorige week. Ik denk dat ik nog even moet wennen aan dat ''hoge'' volume op de deadlift. Op alle oefeningen eigenlijk weer meer gewicht kunnen pakken maar die BOR is echt om te huilen... Buikwerk wil ik er voortaan op de maandag ook nog inhouden, heb de buik altijd wat verwaarloosd en zo nu en dan wat getraint maar hij hoort er toch net zoals de rest ook gewoon bij.

Ja mijn kipbeleg moet ik ook zelf halen. En deel van mij kwark omdat ik meer kwark vreet dan mijn moeder bij boodschappen voor me haalt.:p
Neem dan ook weleens chocomel mee enzo. Jammer dat die pakjes 5x zo duur zijn. Zal eens bij de Aldi kijken volgende keer;)
Zit tegenwoordig ook veel aan fruit. Elke dag wel 2 appels en 2 manderijntjes of banaan.:)

Kijk das al mooi, gewoon lekker proppen. Eet die kg's er maar mooi snel aan.

Nice trainen! Isolatie beter dan Machines :trollface:

• #1.034
Bench press
5x 80
5x 80
4x 80 VPR

Incline dumbbell press
7x 30
5x 30 VPR
10x 26

Chest press
11x 67,5
6x 67,5
10x 49,5

Machine fly's *Nieuw
5x 76,5 (iets te overmoedig)
8x 58,5
10x 49,5

Cable fly's
10x 55
12x 45
12x 35 (Heerlijk strikt, enorme pomp)

Rope pushdown
12x 47,5
12x 42,5
14x 37,5
1 pomp setje meteen erachteraan +/- 12 herhalingen

Training ging lekker, zit nog steeds progressie in. Volgende keer hopelijk 3x5 met 80kg op de bank en daarna op naar de 85.

Ik bedoelde losse dumbbells, FAIL :o maar never mind goed bezig Jaap.
Is het nog gelukt met je nieuwe voedingsschema?

Ja, ik hou hem voorlopig denk ik even hetzelfde. Dit weekend ga ik is proberen hoe het is om shakies zonder melk te drinken. Ik vermoed dat als ik melk eruit zou gooien dat dat wat acne scheelt achterop mijn schouders. Die 4gr eiwit per kg lichaamsgewicht hou ik nu gewoon even zo. Ik zal voor de zekerheid over een paar maanden is bloed laten prikken, kijken of het nergens slecht voor is.

Volumde kill op deadlift ja. zwaar man.
Gratz met pr's.

Had gister gekeken en wel he.. kwark gevonden met 8,5gram eiwit per 100gram:) Magere zoals je al aangaf.
En nog goedkoper dan diegene die ik nu heb ook...:O Alleen jammergenoeg is die wel minder lkkr mja. En mooi in bakkies van 500gram. = 42,5gram eiwit:D
Had eerst elke x 2 van 200gram. met 5gram eiwit per 100gram kwark. Beetje weinig.

Hmm ik drink of eet ook geen zuivel meer, maar voor mijn acne maakt het niks uit.
Ik heb het vol op mijn rug, schouders en bovenarmen.
Bloed laten prikken ben ik ook van plan om te doen, moet je daarvoor eerst langs de huisarts weet je dat?

• #1.037
Volumde kill op deadlift ja. zwaar man.
Gratz met pr's.

Had gister gekeken en wel he.. kwark gevonden met 8,5gram eiwit per 100gram:) Magere zoals je al aangaf.
En nog goedkoper dan diegene die ik nu heb ook...:O Alleen jammergenoeg is die wel minder lkkr mja. En mooi in bakkies van 500gram. = 42,5gram eiwit:D
Had eerst elke x 2 van 200gram. met 5gram eiwit per 100gram kwark. Beetje weinig.
Haha volume is nog even wennen op die deadlift maar het ging beter dan de vorige keer. Even wennen en niet aanstellen zal ik maar denken:p. Mooi dat je die kwark ook gevonden hebt, eerst zal je wel halfvolle gehad hebben dan. Smaak zal in het begin wel even vies tegenvallen ja. Ik weet nog toen ik het voor het eerst nam, deed er elke keer van alles door heen en nog deed ik er een half uur over om een half bakje weg te werken. Nu heb ik binnen een 1 of 2 minuten een bak weg:).

Hmm ik drink of eet ook geen zuivel meer, maar voor mijn acne maakt het niks uit.
Ik heb het vol op mijn rug, schouders en bovenarmen.
Bloed laten prikken ben ik ook van plan om te doen, moet je daarvoor eerst langs de huisarts weet je dat?

Ow jammer... Best klote die acne en ik heb het idee dat sinds ik zoveel zuivel of eiwitrijk eet het erger is... Om bloed te laten prikken moet je eerst langs de huisarts ja. Die zal je dan een dooverwijzing geven naar het ziekenhuis;).

chest begint sterk te worden Jaap. Ik krijg ook puistjes van melk en shakes maar lekker belangrijk, hoort er bij.

• #1.039
Squat
5x 105
5x 105
5x 105 VPR (was echt kantje boord en niet helemaal strikt de laatste 2)

Front squat
9x 65 VPR
7x 65
6x 65

Good mornings *Nieuw
10x stang
8x 30
8x 30
8x 30

Calf raises (in de smith gewicht exl. stang)
20x 60
16x 80
16x 70

Hammer grip chin ups
6x BW + 14kg PR
5x BW + 14kg
7x BW (wat gezwaai de laatste rep)

Hammer curls (minder strikt als normaal)
8x 16
8x 14
8x 12

Preacher curls
11x 25
12x 20
12x 20

Training ging wel lekker, squats gingen wel vrij moeizaam dus volgende keer ga ik die weer even op volume trainen voor de afwisseling. Good mornings in mijn schema ingevoegd op verzoek van Tymen anders mocht ik niet meer in zeeland trainen. Was een apparte oefening en het voelde een beetje als een rek oefening. Ik voelde echt een enorme stretch als ik met mijn lichaam parallel kwam. Voelde wel lekker maar het leek niet echt een kracht oefening:p. Wel enorme rek/spierpijn in mijn hams nu...

chest begint sterk te worden Jaap. Ik krijg ook puistjes van melk en shakes maar lekker belangrijk, hoort er bij.

Bedankt Bart, nog lang niet tevreden over die lompe bankdruk kracht die ik nog mis:p. Inderdaad jammer van die puistjes maarja zolang het niet erger wordt dan dit vind ik het wel best.

Beetje gewicht erbij klappen de volgende keer, dan verandert je mening wel wat ;)
Wel heel goed dat je naar me luistert trouwens :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven