MuscleMeat

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
brotip! luister altijd naar tymen :)

goede training bro, zoals we gewend zijn elke week wel een pr die sneuvelt

Ik zie wat groene lettertjes! Nice man, vooral die squat daar gaan we ongeveer gelijk op. Keep that up! Ik vind je chins ook echt sterk!!

Bij de goodmornings had je daar geen moeite mee om je rug hol/recht te krijgen/behouden?

Leuke training weer kerel!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.044
MP
3x 60 PR
5x 55
4x 55
6x 50

Dumbbell side raise
8x 14 (cheaten)
8x 10
12x 8

Bent over fly's
12x 12
12x 12
12x 10

Close grip bench press
7x 70 PR (7de was licht aangeraakt door spotter maar tel hem toch)
6x 70
10x 60

Dumbbell skullcrushers
3x 16 (te zwaar)
9x 14
9x 12
12x 10

Triangle pushdown
12x 57,5
15x 52,5
11x 57,5

Lekker! nu snel naar verjaardag!

In de 60kg MP alweer. Mooie pr.
Je CGBP progressie gaat op moment beter dan de mijne:thumb:

• #1.046
Beetje gewicht erbij klappen de volgende keer, dan verandert je mening wel wat ;)
Wel heel goed dat je naar me luistert trouwens :thumbs:
Haha ja oke met het naar beneden zakken voelde ik zeg maar zo'n enorme stretch op mijn hams komen en met het naar boven gaan voelde ik mijn hams wel licht werken maar heel anders dan bijvoorbeeld een leg curl. Heb trouwens wel echt knallende spierpijn in mijn hamstrings tot op de dag van vandaag dus dat is mooi.

brotip! luister altijd naar tymen :)

goede training bro, zoals we gewend zijn elke week wel een pr die sneuvelt
Haha ja de wijze raad van de gebroeders tymen is altijd welkom natuurlijk:p.

Ik zie wat groene lettertjes! Nice man, vooral die squat daar gaan we ongeveer gelijk op. Keep that up! Ik vind je chins ook echt sterk!!

Bij de goodmornings had je daar geen moeite mee om je rug hol/recht te krijgen/behouden?
Bedankt man, squats vond ik nu zelf wat minder. Merkte eigenlijk niet echt verbetering met vorige week dus die ga ik nu met wat meer volume pakken denk ik. Chins gaan inderdaad lekker:).

Rug recht houden bij de goodmornings kon ik zelf niet echt controleren maar een maat van mij zei dat hij gewoon goed recht bleef. Voelde ook niets raars of slechts in mijn rug en probeerde mijn kont goed omhoog te drukken, borst omhoog en naar voren te blijven kijken.

Leuk is anders:p. Maar voelt altijd lekker als ik hem gedaan heb:).

In de 60kg MP alweer. Mooie pr.
Je CGBP progressie gaat op moment beter dan de mijne:thumb:
Stiekem had ik nog op een rep meer gehoopt maar die zat er niet in. Die 60 is toch nog net een maatje te groot om mee te reppen voor nu. CGBP ging wel lekker gelukkig, die van jou gaat ook goed toch? Tenminste wel weer pr's gezet.

je gaat gewoon goed!

• #1.048
Deadlift
12x 130
10x 130
8x 130

Pull ups
8x BW
5x BW
4x BW

Barbell row
6x 70
6x 70
6x 70 (elk setje ging steeds net wat minder strikt dan het vorige)

Close grip pull down
6x 85,5
6x 76,5
10x 58,5

Inverted cable row
3x8x BW

Hammer curls
12x 9
12x 9
12x 9 (ieder setje steeds wat minder strikt)

Wrist curls
8kg
10kg (oefening voelde niet goed, doen we niet meer)

Toen ging ik buik doen, rope crunches, side bends en leg raises. Totdat ik bezig was met de side bends ging eigenlijk alles prima. Toen was er een instructeur achter mij de boel aan het opruimen en keek is een keer mijn kant op. Toen kwam hij meteen naar mij toe en zei dat mijn traps ongelijk en niet symmetrisch waren. Hij pakte ze vast en vergeleek en er kwam nog een instructeur bij die hem inderdaad gelijk gaf.

Toen moest ik allerlei oefeningen met hem doen om te kijken waardoor het kwam of er iets zwak was. Hij dacht dat het door mijn benen kwam waardoor mijn rug dat moest compenseren. Na de tests was eigenlijk alles sterk genoeg zei hij alleen mijn hamstrings en glutes waren erg zwak. (ik moest elke keer kracht zetten en zijn hand wegduwen). Maarja na het deadliften vond ik het ook niet gek want mijn hams waren echt helemaal op toen. Toen drukte hij nog ergens aan de linkerzijde van mijn glutes en dat deed me toch een partijtje pijn.... Hij zei dat er kleef in mijn hamstrings en glutes zat (dat de doorbloeding daar erg slecht was en helemaal stroef was ofzo).

Oplossing volgens hem was om vaker mijn benen te trainen en vaker mijn rug te trainen want dat waren volgens hem mijn zwakke punten. Het had ook niets met grote of iets te maken want massa hoeft niet meteen sterk te zijn zei hij.

Eenmaal thuis gekomen natuurlijk meteen een paar duidelijke foto's laten maken door mijn pa. En het viel hem en mij eigenlijk ook wel erg op dat mijn traps ongelijk waren. Mijn eigen verklaring daarvoor is dat ik altijd mijn werksetjes met deadliften met mixed grip doe en ook altijd op dezelfde manier. Altijd rechts bovenhands en links onderhands. Dit wissel ik nooit af en ik denk zelf dat het daaraan moet liggen. De sportschool instructeur in Zeeland gaf zelf ook dat je nooit mixed grip meost gebruiken bij de deadlift omdat je dan je rug toch net ongelijk belast.

Dat mijn hamstrings ofzo zwak zijn lijkt me bullshit en dat ik vaker per week mijn rug of hams moet trainen lijkt me ook niet de oplossing. In de spoiler heb ik 3 foto's staan, 1 relaxed back, 1 aangespannen en 1 vanaf de front. Iemand tips of advies of opmerkingen over dit verhaal????

2pouz45.jpg

m91xk8.jpg

2lxtnax.jpg

• #1.049
Bank
4x 85 PR (had meer ingezeten als ik het laten zakken wat sneller deed, koste te veel kracht met tegenhouden)
5x 80
6x 75

Incline dumbbell press
0x 32
0x 30
0x 30
6x 24 (wat een topserie)

Chest press
10x 67,5
7x 67,5
9x 58,5

Machine fly's
10x 58,5
10x 49,5
10x 49,5

Cable fly's
12x 55
12x 45
15x 35 (nice and easy)

Rope pushdown
12x 47,5
12x 42,5
15x 37,5

Dip machine
meteen er achteraan rep out met 25kg, 30 reps ofzo.

Training ging niet heel goed, had slecht geslapen vannacht en wat tekort. Zit nu al wat te stressen voor mijn rij examen vrijdag en mijn motivatie ben ik wat kwijt ook al gaat het trainen verder wel lekker. Bij het banken ging ik iets te diep, 4de rep met 85kg koste een seconde of 5. 2de en 3de setje ook erg diep gegaan toen daarna incline ging voor geen kant meer.

Laatst bewerkt:
lekker jaap!

lekker doorgaan zo!

Ja! Nice die benchpress, gaat goed man!

nice bench dude!

Is de squat nog gelukt Jaap?

• #1.054
lekker jaap!

lekker doorgaan zo!
Thnx Tymen, geen opmerkingen over mijn traps of tips?

Ja! Nice die benchpress, gaat goed man!

Bedankt mannen, is nog lang niet hoog genoeg. Ik heb enorme concurentie van een maatje van mij dat nu 8x 85 kan benchen. Dat kan ik echt niet hebben dus die wil ik zo snel mogelijk voorbij.

Is de squat nog gelukt Jaap?
Hmm ik ben gister niet gegaan:sad:. Ik moest vanmorgen op voor mijn rijbewijs en ik zat er behoorlijk mee in mijn hoofd gister avond en had er echt totaal geen zin in benen te pakken. Dus maar een keer eenmalig overgeslage... Heb wel mijn rijbewijs gehaald:D

Gefeliciteerd man! Lekker gerust, volgende week ga je gewoon 110 op reps!

• #1.056
Dumbbell shrugs (tussen de opwarmsetjes van cgbp door)
12x 30
10x 32
10x 34

Close grip bench press
11x 65 (tel hem maar als werkset, dacht dat er al meer aanhing)
5x 75 PR
5x 70
7x 65

Dips
8x BW
8x BW
8x BW (tijd geleden die dips, wel lekker)

Triangle pushdown
12x 62,5
11x 57,5
12x 52,5

Hammer grip chin ups
6x BW +14kg (viel wat tegen, normaal geen triceps ervoor)
7x BW
7x BW

Dumbbell curls
8x 12
8x 10
12x 8 (laatste 2 niet helemaal strikt)

Machine curls
10x 31,5
10x 22,5
12x 13,5 (heerlijk strikt heel langzaam)

Training ging opzich niet verkeerd, focus was nog niet helemaal goed maar hopelijk volgende week weer scherp. Nu nagenieten van me rijbewijs en vanavond een pokertoernooi.

Gefeliciteerd man! Lekker gerust, volgende week ga je gewoon 110 op reps!

Haha thnx, is echt een lekker gevoel dat die binnen is. Volgende week gaan we die 110 wel proberen:).

nice die shrugs! was dit ub2 training? (keek net even in je openingspost, maar neem aan dat dit een armendag is?)

Pokertoernooi doe je gewoon met wat vrienden thuis of?

goed gewerkt Jaap, al wat gewonnen met pokeren?

• #1.059
nice die shrugs! was dit ub2 training? (keek net even in je openingspost, maar neem aan dat dit een armendag is?)

Pokertoernooi doe je gewoon met wat vrienden thuis of?

Nee dit is puur een armen dag. Ik heb die donderdag mijn normale Benen/biceps overgeslagen en normaal stond schouders/triceps op het programma. Benen kon ik niet opbrengen en anders heb ik daar maandag nog te veel last van bij het deadliften dus maar triceps en biceps gedaan omdat schouders bij mij toch al een sterk punt is. Die shrugs gooi ik er weer in omdat ik mijn traps wil recht trainen... Die foto's staan hier net wat boven. Mijn linker trap is een stuk groter dan mijn rechter, waarschijnlijk door het deadliften. Pokeren was dit keer in het dorpshuis hier in het dorp, man of 40.

goed gewerkt Jaap, al wat gewonnen met pokeren?
Thnx Bart, ging niet verkeerd 60 euro gewonnen (4de plaats). Eerste prijs was 345 euro dus dat had wat leuker geweest.

Haha je kan lkkr pokeren dus.
Mooie armentraining. Dikke CGBP:thumb:
Hmm ja volgens mij gebruik je bij pullups enzo ook bestje triceps. Kon dus invloed hebben in je training.

Ik doe met DL ook 1 bovenhands en 1 onderhands. Alleen dan precies andersom dan jij doet haha. Miss omdat ik links ben. Mijn ene trap is trouwens ook groter dan de ander. En dikker maar was ook al voor dat ik begon met trainen. Heb scheve bouw:o Ene kant zit alles ietsje lager dan bij andere kant. Zie je ook aan me schouders, tepelhoogte, bekkenhoogte en me benen. Niet dat het iemand opvalt als ik in zwembad of strand ben ofzo. Zie het alleen zelf. This best zwaar k*t.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven