XXL Nutrition

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
Haha je kan lkkr pokeren dus.
Mooie armentraining. Dikke CGBP:thumb:
Hmm ja volgens mij gebruik je bij pullups enzo ook bestje triceps. Kon dus invloed hebben in je training.

Ik doe met DL ook 1 bovenhands en 1 onderhands. Alleen dan precies andersom dan jij doet haha. Miss omdat ik links ben. Mijn ene trap is trouwens ook groter dan de ander. En dikker maar was ook al voor dat ik begon met trainen. Heb scheve bouw:o Ene kant zit alles ietsje lager dan bij andere kant. Zie je ook aan me schouders, tepelhoogte, bekkenhoogte en me benen. Niet dat het iemand opvalt als ik in zwembad of strand ben ofzo. Zie het alleen zelf. This best zwaar k*t.

Haha mwa je moet wat geluk hebben met kaarten maar opzich snap ik de basis wel. Het is ook meer voor de gezelligheid zo nu en dan een keertje. met pull ups kon ik het inderdaad wel merken aan mijn triceps, volgende keer weer beter.

Traps is wel k*t ja, zelf was het me nog nooit opgevallen maar die instructeur zag het van een meter of 10 afstand... Volgende keer draai ik mijn grip ook ff om met dlen:). En gewoon 2x per week shrugs erbij dan moet het wel goedkomen denk ik zo.

Aah sorry man heb die post helemaal niet gezien. Goeie rug btw.

Wat betreft je traps: meteen stoppen met mixed grip. En gewoon normale bovenhands grip aanleren. In het begin krijg je wat krachtverlies, maar dat is niet erg het gaat om je fysiek hoe je eruit ziet. Je hebt zover ik weet geen powerlift ambities? Sowieso komt dat wel weer goed. Om mezelf als voorbeeld te geven: train nu bijna een jaar. Ik heb het eerste halfjaar mixed grip gehanteerd, merkte ook dat mijn lats niet symmetrisch was. Ondertussen is dat wel weer goed getrokken denk ik. Mixed grip is voor als ik op een plateau geraak, of als ik een 1rm wil zetten zonder straps bijvoorbeeld. Niet iets gebruikelijks dus.

• #1.063
Aah sorry man heb die post helemaal niet gezien. Goeie rug btw.

Wat betreft je traps: meteen stoppen met mixed grip. En gewoon normale bovenhands grip aanleren. In het begin krijg je wat krachtverlies, maar dat is niet erg het gaat om je fysiek hoe je eruit ziet. Je hebt zover ik weet geen powerlift ambities? Sowieso komt dat wel weer goed. Om mezelf als voorbeeld te geven: train nu bijna een jaar. Ik heb het eerste halfjaar mixed grip gehanteerd, merkte ook dat mijn lats niet symmetrisch was. Ondertussen is dat wel weer goed getrokken denk ik. Mixed grip is voor als ik op een plateau geraak, of als ik een 1rm wil zetten zonder straps bijvoorbeeld. Niet iets gebruikelijks dus.

Ik zat er eigenlijk aan te denken mijn grip om te draaien zeg maar. Als ik normale bovenhandse grip pak dan kom ik niet verder dan een 120kg... Ik heb verder geen powerlift ambities of iets dergelijks. Maar jij raad mij aan gewoon de normale grip te pakken met straps erbij ofzo? Niet gewoon mixed grip blijven afwisselen?

In het begin heb ik altijd gewoon bovenhands gelift maar elke training begon mijn hand gewoon te bloeden omdat het eelt elke keer open schuurde... Met magnesium en mixed grip heb ik nooit nergens last van. Maar aan de andere kant als ik bovenhands blijf liften zal mijn grip en onderarm wel flink verbeteren denk ik. Maar voor mijn idee heeft het deadliften dan weinig zin voor het verbeteren van mijn rug. Als ik bijvoorbeeld 3x5x 120 kan doen bovenhands en dan faal op grip of dat ik ook 3x5x 150 mixed kan. Dan zit ik zo'n stuk onder mijn kunnen dat het volgens mij niets meer doet voor mijn rug of wel?

Ik zat er eigenlijk aan te denken mijn grip om te draaien zeg maar. Als ik normale bovenhandse grip pak dan kom ik niet verder dan een 120kg... Ik heb verder geen powerlift ambities of iets dergelijks. Maar jij raad mij aan gewoon de normale grip te pakken met straps erbij ofzo? Niet gewoon mixed grip blijven afwisselen?

In het begin heb ik altijd gewoon bovenhands gelift maar elke training begon mijn hand gewoon te bloeden omdat het eelt elke keer open schuurde... Met magnesium en mixed grip heb ik nooit nergens last van. Maar aan de andere kant als ik bovenhands blijf liften zal mijn grip en onderarm wel flink verbeteren denk ik. Maar voor mijn idee heeft het deadliften dan weinig zin voor het verbeteren van mijn rug. Als ik bijvoorbeeld 3x5x 120 kan doen bovenhands en dan faal op grip of dat ik ook 3x5x 150 mixed kan. Dan zit ik zo'n stuk onder mijn kunnen dat het volgens mij niets meer doet voor mijn rug of wel?

Inderdaad gewoon de normale grip hanteren, maar dat is hoe ik denk hoor. Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je fijner vind.

Ja, eelt common problem. Je huid gaat er op den duur wel aan wennen, serious.

leesvoer:
http://stronglifts.com/deadlifts-callus-formation-treatment/

Ik begrijp hoe je denkt, maar je grip zal snel beter worden en je onderarmen sterker. Je bent dan snel terug op je oud niveau.

Bijv:
Jij doet laten we zeggen 10x100 met mixed grip en 5x120 mixed grip.
Als je rug sterk is houd je makkelijk die 100 of het nou mixed of pronated grip is. Die 120 word wel moeilijk, aangezien je wel in de reprange van max effort zit. Die mixed grip zorgt dan voor dat je het niet zo makkelijk laat glippen. Maar dat haal je heel snel in serieus! Vandaar dat ik in mijn log bijhoud het pr/vpr van met en zonder straps. Hierdoor zie ik dat me onderarmen sterker zijn geworden en me grip is verbeterd.

Je kan ook wisselen hoor geen probleem, maar ja je moet dan telkens opletten dat je traps niet verkeerd gaan groeien (ik kon bijvoorbeeld niet wisselen, omdat ik rechtshandig ben) :roflol:

Je kan ook laatste set mixed grip doen.

Nog een mooi artikel:
http://stronglifts.com/when-to-use-the-mixed-grip-on-deadlifts/

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende hebt kunnen helpen.

• #1.065
BOR
6x 80 PR
5x 80
9x 70

Close grip pulldown
8x 85,5
8x 76,5
9x 67,5

Inverted row
10x BW
10x BW (laatste niet strikt)
10x BW (laatste 3 niet full ROM)

Wide grip pulldown behind neck
12x 49,5 (heel onwennig, veel kraken in mijn schouders)
12x 49,5
12x 49,5 (even wennen maar wil hem er wel in houden)

Hammer curls
10x 12
10x 10
12x 9
12x 5 (meteen achter die 9's aan)

Rope crunches
3 sets ongeveer 20hh

Super setje shrugs en side bends
3x15 met 20kg

Leg raises
3 sets 15-20hh

Half uurtje cardio in de vorm van lopen met een kapotte scooter naar huis:D.

Training ging wel lekker, inverted rows vond ik weer erg lekker. Zeker een aanrader als je wee ris wil afwisselen.

Inderdaad gewoon de normale grip hanteren, maar dat is hoe ik denk hoor. Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je fijner vind.

Ja, eelt common problem. Je huid gaat er op den duur wel aan wennen, serious.

leesvoer:
http://stronglifts.com/deadlifts-callus-formation-treatment/

Ik begrijp hoe je denkt, maar je grip zal snel beter worden en je onderarmen sterker. Je bent dan snel terug op je oud niveau.

Bijv:
Jij doet laten we zeggen 10x100 met mixed grip en 5x120 mixed grip.
Als je rug sterk is houd je makkelijk die 100 of het nou mixed of pronated grip is. Die 120 word wel moeilijk, aangezien je wel in de reprange van max effort zit. Die mixed grip zorgt dan voor dat je het niet zo makkelijk laat glippen. Maar dat haal je heel snel in serieus! Vandaar dat ik in mijn log bijhoud het pr/vpr van met en zonder straps. Hierdoor zie ik dat me onderarmen sterker zijn geworden en me grip is verbeterd.

Je kan ook wisselen hoor geen probleem, maar ja je moet dan telkens opletten dat je traps niet verkeerd gaan groeien (ik kon bijvoorbeeld niet wisselen, omdat ik rechtshandig ben) :roflol:

Je kan ook laatste set mixed grip doen.

Nog een mooi artikel:
http://stronglifts.com/when-to-use-the-mixed-grip-on-deadlifts/

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende hebt kunnen helpen.

Thnx voor het leesvoer maar de keuze blijft moelijk wat te doen. Ben er eigenlijk wel weer even een beetje klaar mee:p. Eerst maar weer even ''recht'' worden.

netjes hoor jaap! nog steeds pr's!

Ja die zijn wel lekker he:) Horizontal rows worden ze ook wel genoemd. Teminste... zo noem ik ze. BOR's gaan hard jonge:thumb:

nice training, mooie BOR! Dat is met die grote barbell neem ik aan? Want ik doe vaak die kleinere van 10kg.

• #1.069
Bench press
4x85 (wel wat soepeler dan de vorige keer, maar zat geen 5de in)
5x 80
8x 75 VPR

Incline dumbbell press
8x 30 VPR (blij dat ze goed gingen, vorige keer liep het in de soep)
5x 30
8x 26

Chest press
7x 76,5
7x 67,5
10x 58,5

Machine fly's
10x 67,5 (laatste 2 niet full ROM)
12x 58,5
12x 49,5

Cable fly's
12x 55
12x 45
12x 35 (pomp t/m)

Rope pushdown
7x 52,5 (te zwaar)
12x 42,5
15x 37,5

Tricep dip machine
2 sets to faillure ongeveer 20 reps

Training ging wel lekker, volgende training wil ik 5x 85 doen of een derde goede set met 80 anders een andere opbouw.

netjes hoor jaap! nog steeds pr's!
Thnx Tymen, nog even wat van jou chins erbij dan is mijn rug training compleet:p.

Ja die zijn wel lekker he:) Horizontal rows worden ze ook wel genoemd. Teminste... zo noem ik ze. BOR's gaan hard jonge:thumb:
Thnx Dwarf, voelde goed en mijn BW was nog zwaar zat op deze oefening. Moet wel zeggen dat de BOR niet helemaal een BOR is. De volgende keer noem ik het wel een barbell row. mijn rug staat zo'n beetje in 45-50 graden.

nice training, mooie BOR! Dat is met die grote barbell neem ik aan? Want ik doe vaak die kleinere van 10kg.
Thnx Machete, BOR doe ik inderdaad met de grote stang. Vroeger pakte ik ook altijd de kleine maar toen ik eenmaal met de grote stang begon merkte ik dat mijn evenwicht niet al te best was met de stang. Voelde hem toen ook wat beter toen ik overstapte.

ik zie weer een pr regen :) lekker lekker~!!!

• #1.071
sterke incline press!

Vrijdag ga ik ook met die 20kg barbell proberen ben benieuwd:D

• #1.073
Leg press
12x 100
10x 120
4x 148 (K*t leg press in die gym, je kan bijna onmogelijk tot 90graden komen en je rug gaat wat bollen)

Squat
10x 80
8x 80
6x 80

Good morning
12x stang
12x 30
10x 40
8x 45

Leg curl
12x48,5
10x 58,5
11x 48,5

Standing calf raise (exl. stang)
20x 80
18x 80
16x 80
14x 60 (meteen achter die ander aan)

Reverse grip barbell row
12x stang
12x 30
10x 40
8x 50 (voelde hem vooral ontzettend goed in mijn rug)

Dumbbell curl
12x 12
12x 10
9x 9 (veel last van aanhechting tussen biceps en onderarm..)

Machine curls
12x 31,5
10x 22,5
15x 13,5

Niet echt tevreden, motivatie is gewoon op een dieptepunt. Ik gain nog wel op zowel massa als kracht maar de motivatie is er gewoon even niet. Ik mis gewoon het plezier even in het trainen en moet me eigen echt vooruit slepen de zwaardere oefeningen als squats en deadlifts te doen... Hopelijk is het maar even tijdelijk...

sterke incline press!

Vrijdag ga ik ook met die 20kg barbell proberen ben benieuwd:D
Ben benieuwt hoe je evenwicht is, je zal hem wel fijner vinden denk ik na een paar keer.

Meestal tijdelijk kerel, alleen bij echte losers is het blijvend, :roflol:

Motivatiegebrek is normaal man. Je bent geen machine, denk aan je doel en dat je die zo snel en goed mogelijk wil bereiken. Dan komt de motivatie wel weer terug, anders wat motivatie vids kijken op youtube helpt ook wel vaak.

Jaap! Wordt er nog getraind bro?

Jaap je bent toch geen loser brah?

• #1.078
Jaap! Wordt er nog getraind bro?

Jaap je bent toch geen loser brah?

Haha sorry mannen, laatste week uiteraard wel getraind en geen training gemist. Wel met wat minder zin en moest me eigen wel een beetje er naar toe slepen. Ondertussen had ik al gepost dat ik een rijbewijs gehaald heb en ondertussen heb ik ook een auto gekocht:D.

Ik zal mijn trainingen van dinsdag/donderdag en vrijdag er nog even neerzetten die van maandag heb ik niet opgeschreven:(,

Dinsdag
Bench press
4x85
5x 80
4x 80

Incline dumbbell press
8x 30
5x 30
6x 26

Chest press
7x 76,5
8x 67,5
10x 58,5

Machine fly's
10x 67,5
12x 58,5
12x 49,5

Cable fly's
12x 55
12x 45
15x 35

Rope pushdown
12x 47,5
12x 42,5
15x 37,5

Donderdag
Leg press
12x 100
12x 110
12x 120
12x 130

Full squat
8x 80
6x 80
5x 80

Good morning
12x 40
10x 50
8x 50

Leg curl
12x 58,5
12x 48,5
12x 48,5

Calf raise in smith *gewicht exl stang
18x 90
17x 90
15x 90

Curl machine
7x 41,5
8x 31,5 (+10stand)
8x 31,5 (+5stand)

V-stang cable curl
stand 10 3x8

Dumbbell hammer curls zittend wel cheatend
8x 18
8x 18
8x 18
10x 9 (meteen achter de 18 aan)

Vrijdag
Dumbbell shoulder press
8x 24
6x 24
10x 20

Shoulder press machine
12x 31,5
8x 40,5

Side raise
10x 10
12x 8
12x 8

Bent over fly
12x 10
12x 8
12x 8

Close grip bench press
7x 70
5,5x 70
6x 65

Dumbbell skullcrushers
11x 12
12x 10
12x 10

Triangle pushdown
12x 62,5
12x 57,5
12x 58,5
12x 37,5 (meteen achter de 58 aan)

Trainingen gingen niet heel veel verkeerd. Ik kan me er op het moment enkel nog niet toe zetten om zwaar te squatten/deadliften. Die oefeningen komen wel weer als ik er zin in heb. Nu lekker touren met mijn autootje:D.

goed geheugen :)

welke auto heb je gekocht?

is de pr bui weggetrokken?

• #1.080
goed geheugen :)

welke auto heb je gekocht?

is de pr bui weggetrokken?

Haha ja je kan weer droog buiten spelen. Er zijn nog wel pr's gezet maar heb het even niet echt bijgehouden en die pr's zijn meer gemaakt op de wat kleinere oefeningen als pushdowns, curls en good mornings.

Beetje onduidelijke foto, is genomen op de parkeerplaats bij mijn werk.
Auto is een Nissan Almera 1.4S:

28gq9zt.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven