- Waardering
- 960
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 128kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In het begin pak ik makkelijke gewichten zodat ik de sets goed af kan maken. namate de weken vorderen ga je zwaarder maar net zodat je de sets wel haald, hetzij met spots.
Aha duidelijk, is een heel andere style dan ik nu gebruik, maar die eerste 2 setjes die je voor je laatste set doet zie ik maar als warming up/voorvermoeiing/verspilling en de laatste set zie ik dan als de set die er echt toe doet.Ik train altijd opbouwend, dus elke set verhogen.
week 1 dan
12 x 60
12 x 65
12 x 70
Niet per week denken maar op gevoel, als je dit makkelijk red dan keer er na
12 x 65
12 x 70
12 x 75
En zo doe je dat bij alle oefeningen, gewoon op gevoel, niks moet makkelijk gaan, dus bij de laatste 2 tot 4 reps van je laatste set per oefening moet je zorgen dat die uit je bilnaad komen.
Ja dat zijn gewoon de goede dingen die je kan doen inderdaad, voorlopig hou ik het toch maar bij een split want meerdere keren per week de boel prikkelen vind ik niets. Ik denk dat mijn probleem ligt bij het elke training elke oefening en elke set tot failure trainen. Waarschijnlijk werkt dit gewoon averechts...Ja eigenlijk is alles met hierboven mee gezegd.
Wat ik doe:
- aanpassingen in oefeningen/repranges/schema/failure/trainingsstijl
- rust
- meer eten, voornamelijk complexe carbs
- creatine/pre-w/spotter vragen
pre-workout is niet direct een wondermiddel ofzo, het geeft je gewoon een oppepper en een goede focus voor het trainen. Tijdens mijn vorige stage periode waarbij ik de hele dag lag te sjouwen buiten bij een aannemer in de winter was ik na het werken helemaal kapot. Toen gebruikte ik ook een pre-workout dat gaf me net weer de energie om te knallen tijdens de training.pre-workout is toch meer voor als je niet meer zoveel vooruitgang boekt om goede voeding en whey. en je tijdje stilligt met verhogen van kg's. Niet echt voor beginners ofzo toch?
en @ bart: als je zo opbouwend werkt moet je toch wel van te voren weten dat die 3e set ook alle 12 reps erin zitten of mag dit ook 8/10 worden uiteindelijk? dan zit je wel weer met fail te trainen...
Trainingen worden wel weer beter Jaapvolhouden...
.pre-workout is toch meer voor als je niet meer zoveel vooruitgang boekt om goede voeding en whey. en je tijdje stilligt met verhogen van kg's. Niet echt voor beginners ofzo toch?
en @ bart: als je zo opbouwend werkt moet je toch wel van te voren weten dat die 3e set ook alle 12 reps erin zitten of mag dit ook 8/10 worden uiteindelijk? dan zit je wel weer met fail te trainen...
Trainingen worden wel weer beter Jaapvolhouden...
True. Alleen vele pre-w bevat ook NO verhogende stoffen, creatine wat de prestaties kunnen verhogen en dus over je dode punt kunnen brengen.
@jaap, ik trainde ook altijd tot failure met borst en schouders (elke set) nu doe ik sinds deze week ook net als jij. En split is idd chillste ben ik met je eens.
Nee dit is gewoon weer een klote, vorige week deed ik dit volume ook al. Ik wil na de feestdagen op jou manier gaan trainen.mooi he volume trainingenKomt goed, je moet ff wennen
Ja daarom ik wil niet nog meer gaan uppen in kcals, ik vind het nu al echt ontzettend veel ten opzichte van een half jaar geleden. Ik eet idd een grote maaltijd voor het trainen misschien dat het dat is maar het loopt de laatste weken sowieso niet zo lekker. Hopelijk snel beter.4900kcal? sick.
misschien een andere squat variant proberen? front squat bijv.? en eet je een grote maaltijd voor het trainen?
Nee, niet echt. Voorheen wel. Nu doe ik (tijdelijk) 3x8x.. en dan probeer ik bij 4e set nog een 8 rep te doen alleen dan bijv. met een 2kg zwaardere dumbbell.
Nee dit is gewoon weer een klote, vorige week deed ik dit volume ook al. Ik wil na de feestdagen op jou manier gaan trainen.
Ja daarom ik wil niet nog meer gaan uppen in kcals, ik vind het nu al echt ontzettend veel ten opzichte van een half jaar geleden. Ik eet idd een grote maaltijd voor het trainen misschien dat het dat is maar het loopt de laatste weken sowieso niet zo lekker. Hopelijk snel beter.
Nou daar heeft machete een punt, ik ben wel sterker in de avonden maar heb ook veel meer moeite met trainen, in de ochtend met weinig eten train ik vele malen lekkerder
Ja helaas bestaat jou log niet uit 20 pagina'sJa je kunt ook gewoon ff mijn logje doorspitten, daar vind je precies wat je moet doen
Ik ga in januari weer 3 maanden piramide doen, 12, 10, 8, 6. Voor de afwisseling.
. Ik moet gewoon meer afwisselen ja ik denk dat ik het vanavond alvast ga proberen op mijn schouders/triceps ik wil het als volgd gaan doen: 3 sets per oefening, reps richt ik op 12 per set. Eerste set moet vrij licht gaan bijvoorbeeld 12x60, 2de set wat zwaarder maar ik moet nog steeds iets over houden bij de 12 reps dus bijvoorbeeld 12x 65 en dan 11x 70 dat is dan all out. Zo doe ik eigenlijk maar 1 echte werkset per oefening, kijken of dat genoeg is. Meningen hierover zijn welkom!'s ochtends trainen is opzich niet heel verkeerd ook al heb ik meer kracht savonds. Maar de sportschool gaat hier pas om half negen open en ik zit om half 8 op alweer op stage. Ik zal mijn voedingsschema hier nog een keer uploaden, ondertussen zijn er 2 boterhammen met pindakaas en 3 manderijnen aan toegevoegd. Ik denk dat ik daarmee wel zo rond de 48-4900 kcals zit. Ik sta ook nog lang niet droog ofzo dus dit moet voor mij gewoon genoeg zijn. Ik heb een kantoorbaantje en het enige wat ik naast het trainen doe is 2x 20 minuten fietsen...Misschien een gekke tip. Ga eens in de ochtend trainen, als je daar de mogelijkheid toe hebt. Dan heb je aan een 100-120gr havermout + 40gr shake voldoende en dan vlak voor training een banaan misschien ligt dat lekkerder.
4900kcal is heel veel. Waar kan ik je voedingsschema vinden?
Gaat hem helaas niet worden ivm stage.Nou daar heeft machete een punt, ik ben wel sterker in de avonden maar heb ook veel meer moeite met trainen, in de ochtend met weinig eten train ik vele malen lekkerder
Ik gebruik helemaal niets meer kwa supps alleen nog eiwitpoeder. Biergist kan ik misschien wel weer gaan proberen, heb het een hele tijd geslikt tegen puistjes maar had geen effect. Heb nog een pot staan zal die is opmaken, misschien dat het verschil maakt. Thnx!ja dat heb ik ook exact.
er schoot me trouwens net wat binnen: gebruik je multivits/biergist/visolie?
want biergist heeft bij mij misselijkheid grotendeels verholpen, heb het nu vaak in de ochtend alleen maar tijdens de training is het helemaal weg. tevens geeft biergist veel energie door de vitamin b complex dat erin zit.
3 x 12 klinkt goed, ik vind 4 x 10 toch beter, meer volume = meer volume. Rest van je gedachte sluit ik me bij aan, het is ook niet erg dat je in het begin je laatste set niet haald, das dan een mooi streven gelijk voor de volgende keer
Je moet eigenlijk tot bijna falen gaan, de bedoeling is dat je volume maakt, daardoor bouw je spierconditie op waardoor je ook sterker wordt.
Op jou voorbeeld zou ik dus 10 x 18, 10 x 20, 10 x 22 en 10 x 24 doen. Je kan altijd bij de laatste set van een spiergroep een rep out doen, zoals ik vandaag deed bij BOR, snap je.
Als je dit doet dan is volume waar het gewoon om gaat, ik pak 5 oefeningen bijv borst, dat is dus 5 x 40 (4 x 10 per oefening) reps, dus 200 reps totaal, dat is volume!