XXL Nutrition

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ai dat is k*t, gelukkig even paar dagen vrij kan het goed herstellen. sterkte!
hoe ging je cgbp? je had toch wel eens keer 80kg gepakt?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.162
Ai dat is k*t, gelukkig even paar dagen vrij kan het goed herstellen. sterkte!
hoe ging je cgbp? je had toch wel eens keer 80kg gepakt?

CGBP ging wel lekker, 2 reps meer dan vorige week met 60kg. Close grip heb ik nog nooit 80kg gepakt op de bench press. Ik heb al wel is 3x5 met 80kg gedaan op de normale bench press. Hopelijk geen extra last morgen aan mijn tricep inderdaad, het voelt een beetje als een zweepslag in je kuit als je weet wat dat is. Ik hoop niet dat dat mogelijk is want daar had ik echt weken last van.

• #1.163
Vandaag ga ik beginnen met een nieuw schemaatje. In plaats van een 4 daagse split ga ik weer over op 3 dagen trainen. Omdat minder soms beter is en ik over een paar weken weer buiten ga stage lopen in de bouw vind ik 3 dagen genoeg.

Maandag

Borst:

Bench press
Chest dips
Incline dumbbell press
Cable fly's

Biceps:

Machine curls
Cable curls
Hammer curls

Woensdag

Rug:

Deadlift
Pull ups
Bent over Row
Lattpuldown

Triceps:

Close grip bench press
Skullcrushers
Tricep pushdown

Vrijdag

Benen:

Squat
Front Squat
Good Morning
Calf extension/calf raise

Schouders:

Military press
Side raises
Face pulls

Succes ermee, ik ben benieuwd hoe 3 dagen trainen je bevalt ipv de 4 dagen die je gewend was.

benen en schouders op 1 dag zal wel vrij zwaar zijn.

• #1.165
Succes ermee, ik ben benieuwd hoe 3 dagen trainen je bevalt ipv de 4 dagen die je gewend was.

benen en schouders op 1 dag zal wel vrij zwaar zijn.

Haa W van de E, tijdje niet gesproken. De beste wensen nog he, ben je nog naar hometown in Middelburg geweest? Ik zat zelf wel te twijfelen maar toch maar oud en nieuw hier gevierd.

Dit schema heb ik al wel is gedaan in het begin van mijn log, toen wel een aardige progressie mee gemaakt. Ik wil nu ik nog een klein maandje bulk ook nog even wat pr's zetten. Ik ben van plan op de hoofdoefeningen even elke week te maxen en daar achteraan nog 2 of 3 werksets van 6-8 herhalingen te doen.

Haa W van de E, tijdje niet gesproken. De beste wensen nog he, ben je nog naar hometown in Middelburg geweest? Ik zat zelf wel te twijfelen maar toch maar oud en nieuw hier gevierd.

Dit schema heb ik al wel is gedaan in het begin van mijn log, toen wel een aardige progressie mee gemaakt. Ik wil nu ik nog een klein maandje bulk ook nog even wat pr's zetten. Ik ben van plan op de hoofdoefeningen even elke week te maxen en daar achteraan nog 2 of 3 werksets van 6-8 herhalingen te doen.

Dankje, jij ook he!
Nee, vorig jaar was ik er wel. Dit jaar niet de stad in geweest met oud en nieuw. Jij dus ook niet?

Ik heb mijn log de laatste tijd ook niet zo goed bijgehouden, vooral omdat de trainingen niet zo lekker gingen en tja dan is loggen niet zo leuk. Vanavond open ik een nieuw log en 2012 moet kwa trainen en het liefst ook met andere zaken een knal jaar worden!

Elke week maxen, hopelijk zorgt dat voor veel pr's dan!:)

ziet er goed uit hoor dat schema, lekker basic! hou ik wel van :)

• #1.168
ziet er goed uit hoor dat schema, lekker basic! hou ik wel van :)

Ik ben benieuwt wat het brengen gaat, ik zat eerst ook te denken aan jouw schema wat je met ''GroteSjaak'' gemaakt heb. Maar kon het toch niet laten wat extra armwerk en er een eigen draai aan te geven:p.

• #1.169
Bench press
20x stang
8x 40
5x 60
2x 70
2x 80
2x 90 PR
8x 75
9x 70

Chest dips
8x BW
8x BW
8x BW

Incline dumbbell press
0x 28 (duidelijk dus dat de koek al op is hier)
8x 24
8x 20
8x 20

Cable fly's
10x 65
11x 55
14x 45

Machine curls
10x 31,5
10x 31,5 +5
9x 31,5 +15 (2 reps cheatend)

Cable curls
10x 47,5
10x 47,5
10x 47,5

Incline hammer curls
10x 14
10x 14
7x 14
35x 4 (meteen achter die 14 aan)

Tevreden over de training, voelde bij het rekken en strekken van mijn tricep voor het trainen nog steeds last van de blessure. Gelukkig geen last van gehad tijdens het trainen. Na een rustweek als echt alle spierpijn eruit is voel je ook weer duidelijk welke andere spieren je gebruikt, ik voel nu bijvoorbeeld mijn lats en mijn schouders ook behoorlijk.

Erg blij met die pr op de bank, er stond een spotter bij die me hielp bij het unracken. Voor de rest zat hij niet aan de stang. Mijn mindset/mentale kracht is alleen nog niet al te best, terwijl ik die 90 liet zakken dacht ik al echt van FUUU die krijg ik nooit meer de lucht in en hij ging ook erg moeizaam, de tweede rep ging daarna zelfs makkelijker dan de eerste... Volgende week de 95 is proberen uit te duwen!

Dat heb ik dus ook vaak met dat mind en mentale shit. De set voor mijn max set al van, pfff waarom voelt dit nou al zo zwaaar...
Mja joun 100kg is in zicht:thumb:

Nog beste wensen trouwens:)

• #1.171
Dat heb ik dus ook vaak met dat mind en mentale shit. De set voor mijn max set al van, pfff waarom voelt dit nou al zo zwaaar...
Mja joun 100kg is in zicht:thumb:

Nog beste wensen trouwens:)

Thnx Dwarf, ik weet niet wat dat is volgens mij zou ik met een echt goede mindset allang 100kg benchen. Ik weet niet of er op te trainen valt ofzo maar daar valt voor mij nog wel een hoop voordeel uit te halen denk ik. Jij ook een mooi 2012 he;).

Nieuw jaar begint goed! Lekkere PR hoor. MMC is behoorlijk lastig. Ik probeer altijd geestelijk mijn energie te focussen in de spiergroep die ik wil pakken, maar het is zoals gezegd moeilijker dan het lijkt. Heb jij al trouwens een idee, hoe je de cut gaat aanpakken? Of je nog bijzondere supplementen gaat nemen? Wat voor dieet hanteren?

En die nieuwe manier van trainen voor biceps, bevalt het?

Ik zit alvast na te denken hoe ik ga het doen, wil natuurlijk wel beter doen dan mijn eerste keer.

• #1.173
Nieuw jaar begint goed! Lekkere PR hoor. MMC is behoorlijk lastig. Ik probeer altijd geestelijk mijn energie te focussen in de spiergroep die ik wil pakken, maar het is zoals gezegd moeilijker dan het lijkt. Heb jij al trouwens een idee, hoe je de cut gaat aanpakken? Of je nog bijzondere supplementen gaat nemen? Wat voor dieet hanteren?

En die nieuwe manier van trainen voor biceps, bevalt het?

Ik zit alvast na te denken hoe ik ga het doen, wil natuurlijk wel beter doen dan mijn eerste keer.

Haha thnx ik ben er blij mee. MMC kan ik eigenlijk alleen de lichtere oefeningen als cable fly's voor borst. Die bicep manier van trainen vind ik nog steeds erg lekker en ik heb het idee dat er wel progressie komt in massa dus ik ga er voorlopig nog even lekker mee door.

Bij het cutten wil ik niet echt aparte supplementen gaan innemen, ik heb wel een potje noxipro gekocht voor dagen dat ik me wat minder fit voel.

Ik heb nu een voedingsschema waarmee ik licht aankom als ik de hele dag niets doe van werk of wat dan ook behalve trainen. Over 3 weken ga ik buiten stagelopen weer in de bouw en ben ik dus de hele dag fysiek aan het werk. Mijn voeding wil ik hierbij hetzelfde houden zoals hij nu is, ik gok dat ik er dan elke dag 500 kcals onder mijn onderhoud zit.

Met dat bovenstaande wil ik het dan eerst een tijdje proberen en kijken wat dat voor effect heeft, mocht dat me niet snel genoeg gaan dan ga ik cardio invoegen op de rustdagen. Ook wil ik tegen de zomer na ongeveer een maand of 2 cutten alle zuivel uit mijn voedingsschema vervangen door ander voedsel zodat ik nog wat extra hardheid krijg.

Ik heb ruim de tijd als ik over een week of 3 begin tot juni/juli om zo rond de 10% vet te raken dus ik verwacht dat ik behalve het bovenstaande geen rare dingen hoef te gaan doen met supplementen en dergelijke. Ook ga ik niet carb cyclen of iets dergelijks omdat ik gewoon geloof van boven onderhoud kom je aan, onder onderhoud val je af. Of je kcals nou vooral uit koolhydraten bestaan of uit eiwitten maakt naar mijn idee niet zoveel uit voor mij. Ik zorg gewoon dat ik normale verhoudingen in mijn voedingsschema hou tussen eiwitten/koolhydraten en vetten.

Het klinkt allemaal niet echt spectaculair maar volgens mij moet het via het bovenstaande wel goed komen naar die 10% in een maand of 3-4. Hoe eerder hoe beter natuurlijk maar ik plan het liever ruim in zodat het in iedergeval erg realistisch blijft.

Hmm ja uiteindelijk komt het neer op kcal in and kcal out. Ik was van plan om l-carnitine en cla te kopen, maar dat heeft in mijn vorige cut ook niet echt bijzonder geholpen. Voor mij weegt het niet op naar prijs/werking.

Ik ga net als jij stick it to the basics doen waarschijnlijk.

- cardio + fatburners (groene thee, caffeine, dexaprine wat ik nog over heb.)
- op trainingsdagen hoog in carbs, rustdagen low. Weekend refeed oid.

Moet nog even concreets van maken.

wacht wacht.. waar staat MMC voor? dan word verhaal iets duidelijker denk ik:p

klasse training Jaap, rustweek heeft je goed gedaan zie ik!

2 x 90 kilo, dit jaar ga je over die 100 kg bench heen, hoppa

• #1.178
Deadlift (allemaal pronated)
8x 60
5x 80
5x 100
4x 120 (5de grip fail)
3x 120 (grip fail)
10x 100 (grip fail)

Had het wel enigsinds verwacht, tijdje niet gedeadlift en altijd alle zware sets mixed grip gedaan. Maar dat ik niet verder kom dan een 4x120 vond ik wel heel teleurstellend, hopelijk snel vooruitgang hiermee.

Pull ups
8x BW
6x BW
5x BW

BOR
8x 70
8x 70
8x 70

Lat pulldown wide grip
8x 67,5
8x 58,5
10x 48,5

Tricep extensions machine (omdat ik 2 weken geleden een blessure kreeg aan mijn tricep nu nog even wat rustiger aan daarmee)
12x 22,5
10x 31,5
8x 31,5 +10

Tricep pushdown
12x 52,5
10x 57,5
8x 67,5
30x 32,5 (meteen achter de 67 aan)

Jammer van de deadlift maar voor de rest ging het wel aardig, hopelijk spoedig wat meer grip kracht.

klasse training Jaap, rustweek heeft je goed gedaan zie ik!

2 x 90 kilo, dit jaar ga je over die 100 kg bench heen, hoppa

Thnx Bart normaal ben ik niet zo van het maxen maar misschien maakt het me wel sterker omdat het meer iets mentaals bij mij is denk ik.

jammer van je gripfail, waarom ben je van mixgrip afgestapt dan? verder nette training, stevige set BOR ook.

• #1.180
jammer van je gripfail, waarom ben je van mixgrip afgestapt dan? verder nette training, stevige set BOR ook.

Omdat mijn rug scheef begon te groeien, het enige waar ik aan dacht dat het kon liggen is de mixed grip die ik altijd hetzelfde pakte al een jaar ofzo bij het deadliften. Vooral in mijn traps is een duidelijk verschil zichtbaar tussen links en rechts. Hierom wil ik gewoon weer met normale grip liften zodat ik niet over een aantal jaar scheef gegroeid ben of iets dergelijks. (foto's van het verschil in de rug staan op blz. 53, post 1048).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven