XXL Nutrition

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Flinke hammer curls jaap

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
26-11-12

Squat
4x10x116 VPR

Deadlift
5x155

Toe press
4x15x58,5^3

Deadlift was een evenaring van mijn pr. Maar mijn oude pr was wanneer ik deadlift als eerste deed en niet na mijn squat. Waarschijnlijk ben ik daar dus wel sterker op geworden.

Deadlift ga ik overgens wel weer vervangen voor een meer isolerende hamstring oefening. Ik denk zelf aan bulgarian split squats. Als iemand een goede suggestie heeft hoor ik hem graag.

Dank u.

Zou voor romanian deadlift gaan.

• #1.524
Zou voor romanian deadlift gaan.

Ja dat is opzich wel een goede inderdaad maar volgens mij is daarmee de belasting van je onderrug ook meer of niet? Ik vindt die techniek een beetje lastig denk ik want je benen zijn bijna gestrekt dus je onderrug bolt dan automatisch toch ook lichtjes?

Ja dat is opzich wel een goede inderdaad maar volgens mij is daarmee de belasting van je onderrug ook meer of niet? Ik vindt die techniek een beetje lastig denk ik want je benen zijn bijna gestrekt dus je onderrug bolt dan automatisch toch ook lichtjes?

Als het gewicht te zwaar wordt dan ga je automatisch meer bij betrekken/belasten dan dat het oorspronkelijk voor bedoeld is, namelijk het isoleren van je hams. Maar blijft uiteraard een compound.

Hier had ik het destijds mee geleerd:

http://www.youtube.com/watch?v=Dccre1GKTNU

Ik doe momenteel stiff legged deadlifts... dat is voor jou ook een optie?

• #1.527
Als het gewicht te zwaar wordt dan ga je automatisch meer bij betrekken/belasten dan dat het oorspronkelijk voor bedoeld is, namelijk het isoleren van je hams. Maar blijft uiteraard een compound.

Hier had ik het destijds mee geleerd:

Ik doe momenteel stiff legged deadlifts... dat is voor jou ook een optie?

Bedankt voor het meedenken mannen. Als ik het wat rustiger heb donderdag ga ik even de techniek wat beter bekijken van beide en kies ik er 1 uit:).

27-11-12

Incline db press
4x10x34

Cable fly's
3x10x37,5

Pull ups
4x8xbw +17,5kg PR

Db rows
4x9x38

klasse serie db presses Jaap! sicko pullups!

• #1.529
29-11-12

Standing db press
Voelde niet lekker dus even een dagje rust

Seated face pull
4x15x57,5

Machine curl super set met overhead rope extensions
3x8x49,5^3 --- 3x11x32,5^1

Hammer curls ss met triangle pushdowns
3x6x24 --- 3x11x32,5

klasse serie db presses Jaap! sicko pullups!

Thnx!

• #1.530
30-11-12

Squats
4x10x117,5 VPR

RDL
3x10x40 (licht begonnen voor techniek)

Toe press
4x15x67,5

• #1.531
01-12-12

Incline db press
4x11x34 VPR

Cable fly's
3x11x37,5

Pull ups
4x8xbw +17,5kg

Dumbbell rows
4x9x38

De rug oefeningen vandaag niet verhoogt ten opzichte van afgelopen dinsdag omdat ik niet helemaal tevreden was over de striktheid. Nu waren het wel gewoon mooie strikte reps dus tevreden.

• #1.532
03-12-12

MP
4x12x40

Seated face pull
4x13x57,5^1

Machine curl ss overhead rope extension
3x7x58,5 --- 1x11x32,5^1

Hammer curl ss triangle pushdown
3x7x24 --- 3x12x32,5

MP er nieuw in gegooid ipv dumbbells. Deze keer echt een strikte mp dus met de voeten tegen elkaar aan.

aardige vermoeiing in de schouders na die 12 reppers?

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 01:41 ----------

Enig idee wanneer je weer in zeeland bent? heb je de afgelopen paar keer volgens mij gemist helaas!

• #1.534
aardige vermoeiing in de schouders na die 12 reppers?

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 01:41 ----------

Enig idee wanneer je weer in zeeland bent? heb je de afgelopen paar keer volgens mij gemist helaas!

Ja klopt ja, mp wil ik nu wat strikter houden dan voorheen mijn overhead werk. Ik had vaak nogal de neiging om wat naar achter te leunen waardoor ik natuurlijk wel zwaarder kon pakken. Vanaf nu moet het gewoon strikt en gewoon reps maken waar ik ook netjes onder de stang sta.

Ik denk dat ik ergens rond de kerst of er net na weer een paar dagen in Zeeland ben. Tegen die tijd doe ik wel even een watsappje sturen:).

• #1.535
04-12-12

Vandaag voor 't eerst op bezoek bij de fysio geweest. Ik zit namelijk al zo lang als ik me kan herinneren met een erg zichtbaar verschil in de bovenkant van mijn trapezius tussen links en rechts. Ook kan je een verschil zien tussen mijn linker rug helft en rechter rug helft.

Ik was het zat dus ben daarom is naar de fysio gegaan of hij me meer duidelijkheid kon geven. Nu blijkt mijn linkerbeen bijna 1,5cm langer te zijn dan mijn rechterbeen. Hierdoor staat mijn bekken iets scheef en zit er een verschil tussen links en rechts. Ook zaten er in de rechterhelft van mijn rug een aantal knelpunten en hij voelde veel stijver aan dan de linker helft. Hij heeft mijn rug toen een paar keer flink ''gekraakt'' om die knelpunten los te krijgen.

Hij zei dat als ik door blijf trainen en af en toe langs kom om de knelpunten te kraken dat ik er dan vrijwel helemaal van het verschil af zou komen. Dus dat is gelukkig goed nieuws:).

Squat
Niet gedaan, rug voelde nog raar van het kraken tijdens de warming up

RDL
4x10x42,5

Toe press
4x15x67,5

06-12-12

Incline db press
4x12x34 VPR

Cable fly's
3x12x stand 5 (weet even het gewicht niet)

Pull ups wide grip
4x8x bw

Row machine
3x12x49,5

Volume pr op de incline ben ik erg blij mee. Oud volume pr met de 36kg dumbbells stond op 7 reps dus daar ga ik nu waarschijnlijk volgende week lekker overheen. De pull ups wide grip zijn nieuw dus die ga ik volgende week pas weer verzwaard doen.

Goed om te horen man! Moet je ook speciale zolen dragen?

die 12 reppers incline zijn erg nice!

• #1.538
  • #1.539
08-12-12

MP
4x12x42,5

Seated face pull
4x15x32,5

Preacher db curls ss overhead rope extensions
3x10x14 --- 3x12x32,5^1

Hammer curls ss triangle pushdown
3x8x24 --- 3x10x 32,5^1

Arm werk gaat lekker, er lijkt ook eindelijk weer is wat groei in die stokjes te komen.

• #1.540
10-12-12

Squat
4x10x 95

RDL
3x10x45

Toe press
4x15x67,5^1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven