XXL Nutrition

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
7 x 38 :) yeahh buddy

Kan gebeuren, maar alsnog sterke training! Bijna 40kg ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.603
  • #1.604
19-01-13

MP
4x11x52,5 VPR

Seated face pull
4x15x37,5

Hammer curl ss overhead rope extension
4x9x26 --- 3x12x32,5^2

Triangle pushdown ss barbell rolls
9x37,5 --- 5x5

Fysio oefening
3x10x12,5

Voelde me vanochtend nog niet echt fit, toch gaan trainen en gelukkig viel de kracht me alles mee en was het geen onaardige training. Hopelijk ontspring ik dus de dans en wordt ik niet ziek dan kan ik volgende week weer knallen hopelijk.

Griepgolf is weer aangebroken helaas, moet zelf ook oppassen. Desondanks mooie MP. Wat doe je als fysio oefening?

• #1.606
Griepgolf is weer aangebroken helaas, moet zelf ook oppassen. Desondanks mooie MP. Wat doe je als fysio oefening?

Ja als je aan het cutten bent ben je er vaak ook vatbaarder voor. Ik weet de naam niet van die fysio oefening.
Ik sta zeg maar naast een cable station, kabel helemaal onderin met een handvat eraan, als ik dan met de linkerkant van mijn lichaam naast het kabel station sta dan pak ik met mijn rechter hand dat handvat en beweeg hem van linksonder voor mijn lichaam langs naar rechtsboven. Is goed voor trapezius/achterkantschouder dat gebied daar.

Waar geef jij voorkeur aan Jaap? Hammer curls of normale db curls? Waarom? Ik weet dat jij vaak hammer curls doet.

• #1.608
Waar geef jij voorkeur aan Jaap? Hammer curls of normale db curls? Waarom? Ik weet dat jij vaak hammer curls doet.

Ik heb eigenlijk niet heel veel te kiezen:p. Ik merk dat ik bij heel veel bicep oefeningen last van pijnlijke steken in mijn onderarm krijg. Curls met een barbell/ez bar zijn voor mij geen doen. Met hammer curls heb ik doordat mijn pols in een hammer positie is geen last van pols/onderarm. Je moet wat met polsjes van amper 15cm omtrek:p. Veel tricep oefeningen kan ik ook nog steeds niet doen, dippen zou ik bijvoorbeeld ook graag doen.

Maar welke oefening je doet voor je biceps maakt volgens mij niet heel veel uit zolang je maar goed zit met intensiteit en volume. Voordeel van barbell oefeningen is dat je makkelijker progressief kan laden en je meer gewicht kan curlen ten opzichte van een dumbbell variant. Voor mij werken de hammer curls nu wel merk ik maar ik denk niet dat ze aan het einde van de rit echt slechter of beter zijn dan normale curls.

Ik wist wel dat je die blessure had, maar dat t alweer genezen was! Jammer man, wist ook niet dat je daardoor geen dips kon..

In ieder geval bedankt voor je comment, heb ik wel wat aan, karma!

• #1.610
21-01-13

Squat
5x5x60

RDL
3x10x75

Toe press
4x15x85,5^2

Trainingen gaan nog even wat minder, met name dus benen. Normaal ga ik onder de stang staan met het squatten met het gevoel van ik pak deze wel ff. Maar nu kruip ik onder de stang en heb ik het idee dat ik in mekaar donder onder de gewichten die ik normaal gesproken als werkset pak. Voorlopig dus maar iets rustiger trainen met wat techniek werk tot ik me weer fitter/sterk voel.

Ik wist wel dat je die blessure had, maar dat t alweer genezen was! Jammer man, wist ook niet dat je daardoor geen dips kon..

In ieder geval bedankt voor je comment, heb ik wel wat aan, karma!

Ik weet niet of ik het een blessure kan noemen. Ik heb nergens last van tijdens dalijks functioneren. Ook voel ik mijn onderarm niet bij de oefeningen die ik nu doe maar zodra ik een barbell curl of dip wil maken schiet het er meteen in:p.

• #1.611
22-01-13

Incline db press
4x8x38

Cable fly's
3x32,5^1

Hammer grip chins
4x8xbw +12,5kg

Row machine
3x12x67,5^1

Hehe, eindelijk weer is een postwaardige training. Focus was weer terug en voelde me weer redelijk sterk. Misschien hangt het onbewust toch wat samen met examenstress ofzo, terwijl ik daar nooit echt last van heb. Vandaag laatste tentamen weer gehad en nu weer wat dagen vakantie en mooi naar Zeeland:).

Hoe gingen je tentamens? Heb dat PM verder nooit van je ontvangen ;) Netjes getraind verder! Post trouwens even je ava int big, ziet er volgens mij best goed uit.

4 x 8 x 38's... je komt nu wel erg in de buurt brah:) hebben ze bij jullie 40`s? en tot hoe zwaar?

• #1.614
24-01-13

MP
4x10x55 VPR

Seated face pull
4x15x...

4x10x26 --- 4x12x...

Triangle pushdown
3x12x...

De gewichten weet ik niet precies, heb in Zeeland getraind.

4 x 8 x 38's... je komt nu wel erg in de buurt brah:) hebben ze bij jullie 40`s? en tot hoe zwaar?

We hebben tot en met 40kg van alles 1 paar, dan hebben we 1 dumbbell van 42kg (niet eens 2) en dan nog 1 complete set van 45kg. Met presses word het dus in 1x een stap van 40 naar 45 maar dat duurt nog wel even.

Bij ons is het 38, 42, 46 en 50's Ik vond de stap van 42 - 46 ook wel ff zwaar maar met een spotter lukt het allemaal prima.

• #1.616
25-01-13

Squat
12xstang
6x60
5x100
4x120
3x130
3x140 PR
7x120
5x120
8x110

RDL
3x10x80

Toe press
4x15x...

Lekkere training op de benen, sinds lange tijd ook weer is low rep gegaan op de beentjes en was lekker. Ik merk dat mijn vorm beter blijft als ik low rep squat. Ik moet alleen nog wat aan mijn explosiviteit doen onderin dan valt er nog wel wat meer uit te halen:).

Je squats kan ik nu ook serieus nemen zie ik :)

• #1.618
26-01-13

Incline db press
4x12x30 (weer resetje, hopelijk doorknallen naar 10x38)

Cable fly's
3x12x...

Pull ups
4 sets

Row machine
3 sets

Maandag train ik weer gewoon in mijn eigen sportschool dus dan noteer ik de gewichten weer. Nu heeft dat niet zoveel omdat de grepen en machines toch allemaal net wat anders zijn.

Je squats kan ik nu ook serieus nemen zie ik :)

Haha ja het komt allemaal wel goed, 't heeft alleen wat tijd nodig:)

• #1.619
MP
4x10x51 (k*t had achteraf 56 moeten laden)

Seated face pull
4x15x37,5^1

4x8x28 --- 3x10x32,5^3

Triangle pushdown
3x10x37,5

mp voelde ondanks het mindere gewicht toch zwaar dus doe daar volgende x even een resetje.

• #1.620
Squat
12x stang
6x 60
4x 100
3x 131

3x 141 PR
5x 130
6x 120
8x 110

RDL
4x10x82,5

Toe press
4x15x 85,5^3

Training was weer lekker, ik merk dat het mezelf goed motiveerd om nu wat zwaarder te pakken op de squat met wat minder reps. Voorlopig blijf ik dus even reverse piramid trainen op de squat denk ik, kijken hoe dat zijn vruchten afwerpt. Misschien dat ik wel ipv 4 werksets 5 werksets moet gaan doen omdat het nu misschien wat weinig volume is.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven