XXL Nutrition

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.701
09-04-13

Bench press
8x80
4x80
10x70
7x70

Cable fly's
3x12x32,5

Chin ups hammer grip
7xbw +23,5kg PR

Row machine
3x12x103,5

Ik ben overigens sinds maandag aan mijn cut begonnen. Ik vermoed een week of 6 tot maximaal 8 nodig te hebben en wil naar ongeveer 9-10%. Ik hanteer gewoon hetzelfde trainingsschema en in mijn voedingsschema blijft gewoon een recompschema maar dan met 1 extra cutdag en op de bulkdagen een 300kcals minder. Ik probeer te aimen op 0,5kg vetverlies per week.

• #1.702
11-04-13

Overhead press
4x8x57,5

Seated face pull
4x15x52,5^1

Bayesian curl ss Overhead rope extension
3x10x27,5^2 --- 3x9x37,5^2

Toch maar een bicep en tricep oefening eruit gegooid zodat die het herstel niet in de weg zitten tijdens mijn cut.

Je neemt wel de tijd voor zeg. Hoeveel sta je nu?

• #1.704
Je neemt wel de tijd voor zeg. Hoeveel sta je nu?

Ik sta nu rond de 13-14% schat ik en ik wil naar minimaal 10% dus ik zal wel een kilo of 3 moeten kwijtspelen. Dan is 6 tot 8 weken wel een normale periode toch? Op deze manier hoop ik ook gewoon nog kracht gains te maken zoals mijn vorige cut:). Hoe gaat het bij jou, begin je langzaam aan weer wat te trainen?

Ik sta nu rond de 13-14% schat ik en ik wil naar minimaal 10% dus ik zal wel een kilo of 3 moeten kwijtspelen. Dan is 6 tot 8 weken wel een normale periode toch? Op deze manier hoop ik ook gewoon nog kracht gains te maken zoals mijn vorige cut:). Hoe gaat het bij jou, begin je langzaam aan weer wat te trainen?

Op zo'n percentage is wel ideaal om naar de 10% te recompen idd. Als je hoger zit (15+), dan zou ik eerste 2 weken vrij diep gaan. Anders duurt het onnodig lang, maar aangezien je ook wat kracht gains wil maken gaat dat niet op. Ik ben weer begonnen met trainen, doe nu mijn eigen 5x5 (FB) manier zonder squats, want ik heb een tear in mijn linker hip flexor. Verder gaat wel lekker, dit weekend kan ik trouwens niet naar fib. Ga jij nog wel?

• #1.706
12-04-13

Squat
3x150 PR
6x130
8x120
8x110

RDL
3x8x112,5

Toe press
4 sets

Blij met die 150, ik had er nog iemand achter staan voor de zekerheid en die zei dat de diepte ook goed zat. Ik zal ze de volgende keer is filmen omdat het wel een mooie mijlpaal is:).

Op zo'n percentage is wel ideaal om naar de 10% te recompen idd. Als je hoger zit (15+), dan zou ik eerste 2 weken vrij diep gaan. Anders duurt het onnodig lang, maar aangezien je ook wat kracht gains wil maken gaat dat niet op. Ik ben weer begonnen met trainen, doe nu mijn eigen 5x5 (FB) manier zonder squats, want ik heb een tear in mijn linker hip flexor. Verder gaat wel lekker, dit weekend kan ik trouwens niet naar fib. Ga jij nog wel?

Klopt! Mooi dat je ook weer een beetje de draad kan op pakken, hopelijk snel beterschap.

Lekker hoor die 150! :D

Gefeliciteerd met 150! Nu nog keer 200kg deadlift.

• #1.709
13-04-13

Bench press
10x80 (evenaring oud vpr)
5x80
7x75
8x70

Cable fly's
3 sets

Pull ups
4 sets

Row machine
3 sets

Ik voelde me onderarmen wel weer tijdens het bankdrukken en tijdens het trainen, nu is die pijn weer weg maar als het volgende week niet beter gaat ga ik weer gewoon dumbbell drukken.

Gefeliciteerd met 150! Nu nog keer 200kg deadlift.

Bedankt mannen:). Deadlift doe ik eigenlijk niet meer alleen romanian dus die 200 duurt nog wel even:p.

• #1.710
15-04-13

Overhead press
4x8x58,5

Seated face pull
4x15x52,5^2

3x10x32,5 --- 3x10x37,5^2

De eerste week van mijn cut is goed verlopen, afgelopen vrijdag benen getraind op 1200kcals, de dag daarna was ik direct 2kg lichter. Uiteindelijk ben ik in afgelopen week ongeveer 0,8-1kg afgevallen. Even kijken hoe snel het deze week gaat anders schroef ik mijn kcals misschien een heel klein beetje op.

• #1.711
16-04-13

Squat
4x150 VPR
6x130
8x120
10x115

RDL
4x9x112,5

Toe press
4x15x103,5

Ging niet verkeerd, 4de rep squat was wel erg zwaar en beetje uit de baan maar had hem wel.

• #1.712
18-04-13

Bench press
9x81
4x81
7x75
9x70

Cable fly's
3x12x31,5^1

Hammer grip chin ups
4x7x23,5

Row machine
3x12x103,5^1

Ik merk nu toch wel dat ik wat futloser ben in mijn cut, ik ben benieuwd of ik nog wat kracht kan winnen deze cut want tot nu toe voel ik me slapjes. Even deze week kijken wat mijn gewicht doet anders misschien mijn kcals lichtjes opschroeven.

Hoeveel kcal eet je nu dan?

• #1.714

Ik volg een recomp schema, nu ongeveer 31-3200 kcals op bulkdagen en 1250 op cutdagen. Naast het trainen ben ik student dus niet erg actief. Van bulk naar cut heb ik de vrijdag veranderd van bulkdag naar een cutdag en de kcals op mijn bulkdagen bijna 500 naar beneden geschroeft. Dus misschien ben ik wel wat te hard van stapel gelopen.

Dit is mijn voeding op dit moment:

Bijlagen

Ik volg een recomp schema, nu ongeveer 31-3200 kcals op bulkdagen en 1250 op cutdagen. Naast het trainen ben ik student dus niet erg actief. Van bulk naar cut heb ik de vrijdag veranderd van bulkdag naar een cutdag en de kcals op mijn bulkdagen bijna 500 naar beneden geschroeft. Dus misschien ben ik wel wat te hard van stapel gelopen.

Dit is mijn voeding op dit moment:
Bekijk bijlage Recomp cut 3155-1273 april13.xlsx
Dus in de bulk had jij ook van die "cutdagen" waar je kcal inname ver onder je onderhoud was?

Is dat zo het principe achter een recomp schema? En wordt dit de eerste keer dat je op deze manier gaat cutten? Zit namelijk zelf nog wat uit te zoeken hoe ik het ga aanpakken binnen een aantal weken. Kracht behouden tijdens de cut lijkt me ook wel fijn.

• #1.716
Dus in de bulk had jij ook van die "cutdagen" waar je kcal inname ver onder je onderhoud was?

Is dat zo het principe achter een recomp schema? En wordt dit de eerste keer dat je op deze manier gaat cutten? Zit namelijk zelf nog wat uit te zoeken hoe ik het ga aanpakken binnen een aantal weken. Kracht behouden tijdens de cut lijkt me ook wel fijn.

Ja year round heb ik zeg maar die cutdagen in mijn schema zitten, die dagen blijven ook altijd hetzelfde kwa macro's. In de bulk heb ik dan alleen 2 cutdagen ipv 3 en liggen op bulkdagen mijn macro's hoger. Het idee daarachter is dat ik dan het hele jaar door redelijk lean kan blijven in tegenstelling tot een normale bulk.

Vorige cut heb ik het ook zo gedaan alleen heb ik toen denk ik mijn kcals wat langzamer naar beneden geschroeft, die cut heb ik ook gewoon lekker kracht gewonnen en ben toen in totaal ruim 10 kilo vet gedropt. Nu twijfel ik alleen ofdat ik mijn kcals weer licht omhoog schroef op mijn bulkdagen of dat ik nog even wacht omdat mijn onderhoud nu vanzelf ook lager word door het gewichtsverlies. Ik denk dat ik het laatste doe.

• Like
Waarderingen: kane
  • #1.717
20-04-13

Overhead press
4x8x60

Seated face pull
4x15x57,5

3x10x32,5^1 --- 3x10x32,5

Ging gelukkig lekker, stond alleen wel te beven als een rietje met de shoulder presses ik merk dat ik wel echt dat ik aan het cutten ben.

• #1.718
22-04-13

Squat
4x9x130 VPR

RDL
3x10x112,5

Toe press
4x15x103,5^1

Ik had stiekem gehoopt om die 130 10x te reppen maar dat zat er helaas net niet in.

• #1.720
23-04-13

Incline db press
4x11x36

Cable fly's
3x12x32,5^2

Chin ups hammer grip
4x8xbw +23,5kgVPR

Row machine
3x12x103,5^2

Bench press weer vervangen door idp omdat ik weer last kreeg van mijn onderarmen de laatste tijd en wil een blessure voor zijn, gelukkig geen kracht kwijt. Row machine doe ik volgende keer op de max van het apparaat dus dan ga ik er denk een bent over row of pendlay row ingooien in de plaats.

Zou mooi zijn:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven