AndroidHealthClinic

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.921
Hey Jaap, hoe gaat het met de cut?

Ongeveer maandje bezig, niet?

Heej, klopt ja kleintjes 4 weken bezig nu. Ik ben ongeveer een 1,5-2kg kwijt maar ik heb besloten om het iets rustiger aan te doen. Opzich ben ik nu al wel redelijk tevreden met mijn vetpercentage en wil ik zeker geen massa verliezen. Ik mik dus nog op een gewichtverlies van 0,25 tot maximaal 0,5kg per week. Over 2 maandjes ga ik op vakantie dus dan zou ik nog een goede 2-3kg vet kwijt kunnen spelen, dat vind ik genoeg.

Met mijn training ben ik wel erg aan het tobben. legs/push/pull vond ik al erg zwaar in de bulk maar nu met minder calorieën is dat geen doen meer. De laatste tijd begint het ook weer te kriebelen gewoon weer zwaar te gaan liften op de 3 grote oefeningen, meer powerlifting gericht. Ik heb wat youtube kanalen en schema's bekeken en vooral het kanaal en schema van Candito vindt ik erg interessant.

Vanaf volgende week ga ik een ub/lb volgen met vooral de grote 3. Dat ziet er ongeveer uit zoals in de spoiler:

Monday Heavy Lower Day
Squat 3 sets x 6 reps
Deadlift 2 sets x 6 reps
Optional Exercise 3 sets x 8/12 reps
Optional Exercise 3sets x 8/12 reps

Tuesday Heavy Upper Day
Bench Press 3 sets x 6 reps
Upper Back Exercise 3 sets x 6 reps
Shoulder Exercise 1 set x 6
Bicep Exercise 1 set x 6

Thursday Hypertrophy Lower
Either Back Squat Or Front Squat 5 sets x 8 reps
Deadlift Variation 3 sets x 8 reps
Hamstring Curl 3 sets x 12 reps
Calf Raise 5 sets x 15 reps
Optional Exercise 4 sets x 8/12 reps
Optional Exercise 4 sets x 8/12 reps

Friday Hypertrophy Upper
Db press (flat or decline) 4sets x 8 reps
Incline Chest Press 4 sets x 8 reps
Upper Back Exercise #1 4 sets x 8 reps
Upper Back Exercise #2 4 sets x 8 reps
Shoulder Exercise 3 sets x 10 reps

Ik zal hem nog wel iets aanpassen zodat ik nog wel in de buurt blijf van het volume dat ik nu draai. Ik heb al plus minus een jaar niet gesquat en gebencht en een half jaar niet gedeadlift. Het is dus meer even een paar weken inkomen en kijken waar ik sta met de grote 3 voordat ik aan het echte programma begin.

Het programma van candito is hier gratis te downloaden:

[Link niet meer beschikbaar]

• #1.922
///

Laatst bewerkt:
  • #1.923
Zoooo daar zijn we weer. Omdat ik lange tijd het gevoel had dat ik vastliep met mijn trainingen en geen noemenswaardige progressie meer boekte ben ik gestopt met loggen. In de tussentijd ben ik andere sportieve uitdagingen gaan zoeken waarmee ik weer zichtbaar vooruit kon gaan. Dit werd kickboksen voor mij en ik ben vorig jaar en ook dit jaar gevraagd om bij een sterkste man wedstrijd uit te komen voor een aangrenzend dorp. Kickboksen doe ik nu al een ruime tijd twee keer per week en serieuze sterkste man trainingen doe ik sinds een drietal weken bij RPB in Baarn.

Mijn trainingsschema ziet er nu globaal als volgt uit:

Ma Fullbody in sportschool
Di Rust
Wo Fullbody in sportschool
Do Kickboksen
Vr Rust
Za Fullbody in sportschool / Sterkste man training bij RPB
Zo Kickboksen

Omdat ik bij mijn sportschooltrainingen niet echt noemenswaardige vooruitgangen boek zal ik deze niet iedere training loggen. Bij mijn sterksteman trainingen heb ik het gevoel dat er nog een hoop te halen is wat het interessanter maakt om deze wel te loggen, ook voor mijzelf om progressie te kunnen meten.

Za 30 april

Loglift
warming up
80x1 PR

Tire Flip
270band x6 PR
270band x6
270band x6

Atlas stones
85 @ 150cm PR
85 @ 150cm

Yoke
200x 15m PR
200x 15m
200x 15m

Sled Push
130x 30m PR

Farmer Walk

80x30m PR

Sled Pull
150x 30m PR

Za 21 mei

Loglift
52,5x5
52,5x5
52,5x5
62,5x3
72,5x2
82,5x1 PR
77,5x2
77,5x2
72,5x3

Yoke
210x15 PR
250x15 PR
210x15

Farmer Walk
80x30m
80x50m PR

Atlas stones
65@ 150cm
85@ 150cm
85@ 168cm PR
85@ 168cm

Deadlift
70x5
120x5
170x3
190x8 PR

• #1.924
Za 4 juni

Ik had me verslapen en werd behoorlijk gaar wakker van toch wel een zware werkweek. Snel een ontbijt erin en wegspoelen met twee bakken koffie en richting Baarn gegaan. Eenmaal aangekomen hing er weer een lekkere trainingsfeer en kon ik ondanks de hooikoorts en gaarheid toch weer een degelijke training neerzetten.

Loglift
52,5x5
52,5x5
52,5x5
62,5x3
72,5x3
77,5x2
85x1 PR
80x2 VPR
80x2
80x1

Yoke
200x30
200x30
200x30 VPR soepeltjes

Frame carry
150x30
150x30
150x30

Atlas stones
65@ 130cm
85x3@ 130cm VPR
85x3@ 130cm
65@ 130cm (op snelheid)

Deadlift
120x3
120x3
150x3
170x3
190x3
210x3 PR

Flinke DL man!

• #1.926
18-06

Vandaag samen getraind met Rob G van het forum en met een goede maat van mij die ook mee gaat doen met de wedstrijd van vrijdag. Was weer een leuk dagje in Baarn en iedereen pushte elkaar weer lekker tot de max.

Loglift
50x5
50x5
60x3
70x3
80x2
80x2
80x2 VPR
80x1

Yoke
50x30m
100x30m
150x30m
210x30m
210x30m
210x30m VPR

Tire Flip
270x3
270x ~15 reps heen en weer gooien met m´n maat.

Farmer Walk
70x30m
70x75m
PR

Stones
65x3@ 130cm

85x3@ 130cm
110 op borst hoogte, net niet op het platform wel een dikke pr, kreeg hem voorheen nog geen centimeter van de grond af.
85x3 @130cm

Deadlift
120x5
150x3
180x3
200x4

Ondertussen ben ik nu ook twee weken aan het cutten en ruim een kilo lichter. Vooral bij de logpress kon ik merken dat het allemaal iets minder steady voelde en daarom besloten om dubbeltjes te draaien en geen 1rm te gaan testen, dat bewaar ik voor aankomende vrijdag. Met de 110 steen was ik erg dichtbij, volgende keer moet ik die pakken, desondanks erg tevreden mee.

Heej thnx man, hoe gaat het met jou dan? Ook nog fanatiek aan het trainen?

Leuk je gezien te hebben kerel. Verder mooi op kracht. Die laatste set deadlifts maakte het af, met rep 4 op 200 kg die van diep kwam. Nais.

Back in! Hoeveel is je BW momenteel?

• #1.929
Leuk je gezien te hebben kerel. Verder mooi op kracht. Die laatste set deadlifts maakte het af, met rep 4 op 200 kg die van diep kwam. Nais.

Vond ik ook, die laatste rep op 200 was een best gevecht inderdaad. Had stiekem toch wel op 5 reps gehoopt maar ik was al behoorlijk gesloopt van die tire flip en de stones denk ik.

Back in! Hoeveel is je BW momenteel?

Hee Muis, ik weeg nu zo rond de 81kg. Ruim één kilo kwijt t.o.v. twee weken terug. Ik probeer nog een paar kilo kwijt te spelen zodat ik rond de 10% uitkom en wil vanuit daar weer heel rustig gaan bouwen.

Hoe gaat het bij jou dan? Blessurevrij?

Hoe gaat het bij jou dan? Blessurevrij?

Vorig jaar in september aan mijn rechterknie geopereerd. Linkerknie (geopereerd in 2013) speelt af en toe ook wat op. Echt hard gaan op LB kan ik niet.
Vind het wel jammer, want vooral DL zou ik echt zwaar kunnen gaan, maar ik kan nooit eens een normale volume of power block afwerken zonder pijntjes (waardoor ik weer enkele weken rustig aan moet doen).

Maar goed, mijn vriendin heeft mijn 'droom' wat overgenomen en ik vind het wel fijn om te coachen.
Als junior zijn haar cijfers zeker niet slecht en door de magere vrouwelijke 'top' in België kan ze meteen aan grote wedstrijden meedoen.

• #1.931
Vorig jaar in september aan mijn rechterknie geopereerd. Linkerknie (geopereerd in 2013) speelt af en toe ook wat op. Echt hard gaan op LB kan ik niet.
Vind het wel jammer, want vooral DL zou ik echt zwaar kunnen gaan, maar ik kan nooit eens een normale volume of power block afwerken zonder pijntjes (waardoor ik weer enkele weken rustig aan moet doen).

Maar goed, mijn vriendin heeft mijn 'droom' wat overgenomen en ik vind het wel fijn om te coachen.
Als junior zijn haar cijfers zeker niet slecht en door de magere vrouwelijke 'top' in België kan ze meteen aan grote wedstrijden meedoen.

Dat is minder man... Loop je niet bij een fysio op het moment? Op jouw leeftijd zou ik niet bij de pakken neer gaan zitten met die pijntjes... Wel tof dat je vriendin jouw hobby en levensstijl kan waarderen en er zelfs nog fanatiek aan mee doet ook, dat heb je goed voor elkaar man! Kijk wel uit dat ze je dalijk niet voorbij gaat qua lifts, dat lijkt me dan weer niets haha.

Dat is minder man... Loop je niet bij een fysio op het moment? Op jouw leeftijd zou ik niet bij de pakken neer gaan zitten met die pijntjes... Wel tof dat je vriendin jouw hobby en levensstijl kan waarderen en er zelfs nog fanatiek aan mee doet ook, dat heb je goed voor elkaar man! Kijk wel uit dat ze je dalijk niet voorbij gaat qua lifts, dat lijkt me dan weer niets haha.

Al een maand of 5-6, vooral dry needling. Het probleem is dat ik enorm snel weer spierknopen krijg na een zware training en dan begint mijn knie te zeuren.
Ik vrees, als ze een goed volume/krachtblok kent naar het WEC in september, dat ze me op squat en deadlift voorbij knalt qua ratio lichaamsgewicht/kilo's :(:D

• #1.933
Vr 24 juni
Vandaag had ik mijn sterkste man wedstrijd van de gemeente Geldermalsen (11 dorpen).

Loglift
Beetje rare spelregels bij dit onderdeel, de boomstam was leeg 33kg en lag leeg op de grond met daar om heen allerlei schijven aan gewichten. Je had drie minuten de tijd om de boomstam te laden en een zo zwaar mogelijk gewicht te drukken. In training had ik al is 85kg gedaan dus ik mikte daar net iets boven, begonnen met 73kg, toen 83, gingen beide best aardig en daarom besloten naar de 88 te gaan, helaas werd dat hem niet.

Yoke
De yoke was 180kg, ging opzich vrij aardig maar achteraf heb ik me niet genoeg gehaast. Je had anderhalve minuut de tijd en ik heb een afstand van ruim 90 meter afgelegd. Ik had na afloop nog iets over dus had sneller moeten doorgaan.

Sled push
De slee was geladen met 120kg aan schijven en moest zo snel mogelijk 15 meter geduwd worden. Ik begon dit onderdeel als eerste en heb dit onderdeel helaas compleet verprutst. Ik probeerde met gestrekte armen te duwen maar kreeg er geen beweging in. Uiteindelijk ben ik met gebogen armen in de slee gaan hangen en rende ik er mee weg. Zoveel tijd verspild dat ik met dit onderdeel laatste ben geworden.

Farmers
70kg per hand, anderhalve minuut de tijd en de farmers moesten na iedere 15 meter gedropt worden om ze vervolgens weer op te pakken en terug te lopen. Wanneer de farmers in het veld gedropt werden dus niet achter de lijn dan was je klaar. Dit onderdeel ging erg lekker, ik liep op ongeveer 100 meter maar slipte weg en dropte ze net niet achter de lijn. Anders had ik nog wel even door gekund.

Stones
65kg ging vanzelf
75kg ging ook goed
95kg kreeg ik niet van de grond, de stenen waren spekglad en had achteraf hars mee moeten nemen, ik kreeg er geen grip op.

Tire flip

De band moest 15 meter geflipt worden, de band zelf was ergens hoog in de 200kg maar geen idee hoe zwaar hij precies was. Dit onderdeel ging wel lekker.

Filmpje van onderdeel 1, 2, 4 en 6:

Plaats 5 t/m 8 zaten erg dicht op elkaar, als ik met die slee ook gewoon in de middenmoot was geëindigd dan was ik uiteindelijk 5de geweest. Nu helaas 8ste geworden... Al met al wel een leuke avond gehad en geen last van pijntjes of dingen behalve dan een iets gekrenkte ego. Nu nog een paar weken cutten en daarna strongman trainingen meer prioriteit geven en vol gas gaan bouwen.

Netjes gedaan kerel! Dat met die spelregels is bij 11dorpenspel altijd, het is al minder gek als paar jaar geleden. Dat sletje pushen had je ff paar keer moeten proberen voordat je aan de beurt was, even van te voren aanvoelen kan een hoop schelen. Een stone niet leggen door te weinig grip is ook jammer, heb het zelf ook 2x gehad, eerste keer had ik gewone hars in me tas die had in de zon gelegen was toen eerder glijmiddel als plakmiddel, 2de keer had ik tacky en die lag tussen 2 koelpatronen in de koelbox en was toen bevroren:D Maar verder mooie wedstrijd man, hier leer je een hoop van! Binnenkort maar weer een keer trainen!

Train je van de zomer nog een paar keer keer in Zeeland?

• #1.936
Netjes gedaan kerel! Dat met die spelregels is bij 11dorpenspel altijd, het is al minder gek als paar jaar geleden. Dat sletje pushen had je ff paar keer moeten proberen voordat je aan de beurt was, even van te voren aanvoelen kan een hoop schelen. Een stone niet leggen door te weinig grip is ook jammer, heb het zelf ook 2x gehad, eerste keer had ik gewone hars in me tas die had in de zon gelegen was toen eerder glijmiddel als plakmiddel, 2de keer had ik tacky en die lag tussen 2 koelpatronen in de koelbox en was toen bevroren:D Maar verder mooie wedstrijd man, hier leer je een hoop van! Binnenkort maar weer een keer trainen!

Thnx man, zelf heb ik meer het gevoel gefaald te hebben door het aantal fouten die me gewoon meerdere plekken gekost hebben maar was leuk om mee te doen. Inderdaad een goede tip ook om van te voren even een aantal onderdelen aan te voelen, dat had me nu een hoop kunnen schelen. Als jij even opschiet met die knie dan gaan we er tegenaan!

Train je van de zomer nog een paar keer keer in Zeeland?

Dat ligt er een beetje aan, waarschijnlijk ben ik de zomer druk aan het werk in Amsterdam en kom ik niet in Zeeland. Als ik er ben doe ik je een berichtje, ben ook nieuwsgierig naar die nieuwe locatie waar Tymen mee bezig is.

Netjes kerel. Die joke liep je in Baarn met 210 kg harde dan hier lijkt het. Toch nog een prima afstand.

Mbt die tire flip, zag die filmpje van Alan Thrall en gaat over techniek, waarbij hij het meer een squat ipv deadlift maakt, wellicht eens proberen:

Verder mooi gedaan. Nog wat oefenen in Baarn en die cut niet te gek maken, dan ga je lekker toch?

Hoe had je maatje het gedaan?

• #1.938
Netjes kerel. Die joke liep je in Baarn met 210 kg harde dan hier lijkt het. Toch nog een prima afstand.

Mbt die tire flip, zag die filmpje van Alan Thrall en gaat over techniek, waarbij hij het meer een squat ipv deadlift maakt, wellicht eens proberen:

Verder mooi gedaan. Nog wat oefenen in Baarn en die cut niet te gek maken, dan ga je lekker toch?

Hoe had je maatje het gedaan?

Thnx Rob! Die yoke ging voor mijn gevoel wel goed hoor, vergeet niet dat ik in Baarn maar 30m liep met die 210 yoke. Nu liep ik toch ruim 3x zoveel afstand. Tire flip was ik volgens mij 2de mee maar klopt wel denk ik dat ik er nog iets teveel een deadlift van probeer te maken. Misschien ook omdat ik in die positie gewoon het sterkst ben, met squat varianten moet ik ook altijd opletten dat ik er niet teveel een goodmorning beweging van ga maken. Wel een goed filmpje!

Nu wel even wat moeite met werken/cutten en trainen te combineren. Ik doe nu best wel fysiek ''zwaar'' werk en maak dagen van toch wel vaak 12 uur per dag. Dat in combinatie met mijn cut is niet echt optimaal voor mijn herstel en krachtbehoud merk ik:(. Vanaf volgende week zaterdag in iedergeval wel weer met veel motivatie aan de slag in Baarn. Ben jij daar normaal gesproken ook regelmatig te vinden?

Mijn maatje had ik nooit mee moeten nemen naar Baarn. Die rotzak is gewoon vierde geworden. Vooral die looponderdelen liep hij als een kievit haha.

Thnx Rob! Die yoke ging voor mijn gevoel wel goed hoor, vergeet niet dat ik in Baarn maar 30m liep met die 210 yoke. Nu liep ik toch ruim 3x zoveel afstand. Tire flip was ik volgens mij 2de mee maar klopt wel denk ik dat ik er nog iets teveel een deadlift van probeer te maken. Misschien ook omdat ik in die positie gewoon het sterkst ben, met squat varianten moet ik ook altijd opletten dat ik er niet teveel een goodmorning beweging van ga maken. Wel een goed filmpje!

Nu wel even wat moeite met werken/cutten en trainen te combineren. Ik doe nu best wel fysiek ''zwaar'' werk en maak dagen van toch wel vaak 12 uur per dag. Dat in combinatie met mijn cut is niet echt optimaal voor mijn herstel en krachtbehoud merk ik:(. Vanaf volgende week zaterdag in iedergeval wel weer met veel motivatie aan de slag in Baarn. Ben jij daar normaal gesproken ook regelmatig te vinden?

Mijn maatje had ik nooit mee moeten nemen naar Baarn. Die rotzak is gewoon vierde geworden. Vooral die looponderdelen liep hij als een kievit haha.

Hahaha super mooi. Zo een beetje een naieve jongen die dan in al zijn jeugdige enthousiasme overal zonder techniek nog steeds dikke gewichten verzet. Kan nog wat worden met die gast dan als hij goed door traint.

Ik ben zelf slechts 2x in Baarn geweest. Let op trouwens want er staat daar een flitspaal in de straat ben ik vorige week achter gekomen middels envelop met paarse zijkanten.

Zal er zeker nog wel eens vaker komen, maar niet structureel. Binnenkort aan Sheiko beginnen en dat is dan toch beetje overkill. Maar goed zo eens in de tijd pik ik een keer een zaterdagje mee dan vind ik het wel leuk.

Waarom ben je aan het cutten nu? Jij was toch wel droog al? En wat doe je door de week qua trainen. Zou het zelf ook niet trekken man na fysiek werk. Ik zit hele dag op luie reet en ben al moe na dag werken.

Kan jij dit log niet beter door Big T ff in stronman/PL sectie laten zetten?

• #1.940
Hahaha super mooi. Zo een beetje een naieve jongen die dan in al zijn jeugdige enthousiasme overal zonder techniek nog steeds dikke gewichten verzet. Kan nog wat worden met die gast dan als hij goed door traint.

Ik ben zelf slechts 2x in Baarn geweest. Let op trouwens want er staat daar een flitspaal in de straat ben ik vorige week achter gekomen middels envelop met paarse zijkanten.

Zal er zeker nog wel eens vaker komen, maar niet structureel. Binnenkort aan Sheiko beginnen en dat is dan toch beetje overkill. Maar goed zo eens in de tijd pik ik een keer een zaterdagje mee dan vind ik het wel leuk.

Waarom ben je aan het cutten nu? Jij was toch wel droog al? En wat doe je door de week qua trainen. Zou het zelf ook niet trekken man na fysiek werk. Ik zit hele dag op luie reet en ben al moe na dag werken.

Kan jij dit log niet beter door Big T ff in stronman/PL sectie laten zetten?

Haha ja die rotzak had ik nooit mee moeten nemen. Minder man van die boete... Ik had hem gelukkig de eerste keer al gezien. Sheiko ben ik wel benieuwd naar, wel positieve dingen over gehoord in iedergeval dus ik lees lekker met je mee.

Mwa ik denk dat ik rond de 14-15% stond een week of 4 geleden, nog een jaar doorbulken gaat hem dan sowieso niet worden. Dan cut ik liever voor of tijdens het begin van de zomer zodat ik er de hele zomer nog plezier van heb dat ik wat droger sta. Waarschijnlijk gaan we ook weer een surfvakantie doen ergens halverwege augustus dus wil dan wel een beetje in shape zijn.

Trainen met mijn huidige werktijden is nu even verre van ideaal... Gemiddeld werk ik nu toch wel een 11/12 uur op een dag en dan komt er nog reistijd heen en weer naar Amsterdam bij. Ik heb kickboksen nu even op een lager pitje staan en probeer dan 2x door de weeks nog na het werk te gaan trainen en 1x zaterdag/zondag. In principe dus 3x fullbody.

Ik zie me eigen niet echt als strongman, pl'er of bodybuilder. Meer een jack of all trades. Ik blijf qua fysiek graag onder de 14% bodyfat en train het liefst gewoon zo zwaar mogelijk en krachtgericht. Strongman vind ik erg vet om te doen maar ik geniet op z'n tijd ook van een lichtere pomptraining of een goede squatsessie.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven