Fitness Seller

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Haha ja die rotzak had ik nooit mee moeten nemen. Minder man van die boete... Ik had hem gelukkig de eerste keer al gezien. Sheiko ben ik wel benieuwd naar, wel positieve dingen over gehoord in iedergeval dus ik lees lekker met je mee.

Mwa ik denk dat ik rond de 14-15% stond een week of 4 geleden, nog een jaar doorbulken gaat hem dan sowieso niet worden. Dan cut ik liever voor of tijdens het begin van de zomer zodat ik er de hele zomer nog plezier van heb dat ik wat droger sta. Waarschijnlijk gaan we ook weer een surfvakantie doen ergens halverwege augustus dus wil dan wel een beetje in shape zijn.

Trainen met mijn huidige werktijden is nu even verre van ideaal... Gemiddeld werk ik nu toch wel een 11/12 uur op een dag en dan komt er nog reistijd heen en weer naar Amsterdam bij. Ik heb kickboksen nu even op een lager pitje staan en probeer dan 2x door de weeks nog na het werk te gaan trainen en 1x zaterdag/zondag. In principe dus 3x fullbody.

Ik zie me eigen niet echt als strongman, pl'er of bodybuilder. Meer een jack of all trades. Ik blijf qua fysiek graag onder de 14% bodyfat en train het liefst gewoon zo zwaar mogelijk en krachtgericht. Strongman vind ik erg vet om te doen maar ik geniet op z'n tijd ook van een lichtere pomptraining of een goede squatsessie.

Gozert ben jij dakdekker of wat dan? Tis dat of crackdealert. Dat zijn iig lange dagen. Ik ben al lam na 8 uur kantoorbaan, zou niet trekken na 12 uur werk en reizen nog naar de gym. Restecpa!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
Gozert ben jij dakdekker of wat dan? Tis dat of crackdealert. Dat zijn iig lange dagen. Ik ben al lam na 8 uur kantoorbaan, zou niet trekken na 12 uur werk en reizen nog naar de gym. Restecpa!

Ik heb een half jaar stage gelopen bij een aannemer en doe daar nu vakantiewerk (grond- weg en waterbouw). Het is ook zeker niet ideaal man, nadat ik savonds thuis kom ben ik ook best wel kapot. Dan toch maar snel naar de gym en gek genoeg krijg ik daar dan toch weer wat energie terug maar ga vooral op zombiemodes door de zwaardere compounds heen. Maar vanavond nog een laatste avond werken en dan is na dit weekend een deadline behaald en gaan we als het goed is naar gewoon 8 uur diensten:).

Wordt er nog wat geknalt hier?

• #1.944
Wordt er nog wat geknalt hier?

Geknalt wordt er zeker nog maar ben al even niet meer in Baarn geweest. Ben ondertussen een kilo of 4-5 kwijt sinds een week of 8-9 dat ik nu aan het cutten bent. Aankomende week is mijn laatste weekje vakantiewerk en cutten dan even twee weken met vakantie. Na de vakantie hoop ik een goed plan van aanpak te hebben qua training. Ik worstel nog een beetje omdat ik ''bodybuilding'', strongman en kickboksen allemaal erg leuk vind maar het is niet te doen om alle 3 effectief te combineren voor mij. 1 van die 3 zal dus moeten wijken of misschien dat ik in cyclussen ga trainen oid, daar ben ik nog niet uit.

Vandaag wat UB gepompt:

Push press superset met Pull ups (paused beneden)
5xstang -- 5xbw
5xstang -- 5xbw
5x40 -- 5xbw +20kg
5x60 -- 2xbw +35kg
5x76 -- 4xbw +45kg
5x76 -- 3xbw +45kg
4x76 -- 4xbw +30kg
3x76 -- 4xbw +30kg

twee 5'jes met 76kg is een pr, evenals 7 reps over 2 sets met 45k pull ups, tevreden mee.

Cable fly's
4 sets 9/15 reps

Standing calf raise
Dropset over 4 sets

Rope curl superset met face pulls
3 sets 9/15 reps

Stootzak werk, 20 minuten. Lekker.

Weet uit ervaring dat kickboksen sowieso niet werkt icm krachttraining/strongman

droppen ;)

• #1.946
Weet uit ervaring dat kickboksen sowieso niet werkt icm krachttraining/strongman

droppen ;)

Ja het is vrij lastig te combineren als je met één van die 2 echt serieus mee wil doen. Alleen krachttraining en kickboksen ging vrij aardig, het kracht/pomp gedeelte van het kickboksen skipte ik dan wel vaak en dan had ik weinig last met mijn herstel. Strongman is alleen wel weer een heel ander verhaal, ik merk toch dat ik behoorlijk gaar was na die trainingen op zaterdag in Baarn de dagen erna. Aankomende weken een goed over nadenken.

• #1.947
Besloten weer te gaan loggen!

Afgelopen jaren ben ik gewoon 2 a 3 keer per week blijven trainen met daarnaast een periode badminton of kickboksen.

Na het eindigen van mijn relatie vorig jaar ben ik van ruim 85kg afgevallen naar 74,5kg deze week. Dit gewicht voelt goed en heb ik zonder al te veel moeite bereikt.

Huidig fysiek:
6D6A3986-3112-433B-8249-043D818E7F47.jpeg

Het “doelloos” trainen was ik al langere tijd zat en met mijn lage lichaamsgewicht lijkt het mij een mooi doel om competitief te gaan powerliften in de - 74kg gewichtsklasse.

Inmiddels heb ik een eigen huisje met de luxe van een dubbele garage die ik deels heb ingericht als homegym. Daar zal ik het meerendeel van mijn krachttraining doen.

Homegym:
4B9CB07F-569F-4673-8743-C2E1D8C68035.jpeg

Huidige krachtstats op de squat, bench en deadlift daar kan ik weinig over zeggen. Squat al jaren niet gedaan, bench press en deadlift alleen variaties.
Het plan is om de eerste tijd een beetje te testen en op gevoel te trainen. Frequentie en complexiteit laag om eenvoudig aanpassingen te kunnen maken.

Schema:
Week1
Dinsdag Kickboksen
Woensdag Bench focus
Zaterdag Kickboksen
Zondag Deadlift focus

Week 2
Dinsdag Kickboksen
Woensdag Squat focus
Zaterdag Kickboksen
Zondag Bench focus

Enzovoorts.

Dit log is bedoeld als stok achter de deur en voor feedback/tips op het gebied van powerlifting

Laatst bewerkt:
  • #1.948
Training van vandaag:
Squat 100x2 , 85x3 3 3
Reverse calf raise 3 sets
Leg raise 3 sets

Dumbell shoulder press 3 sets
Chin up 3 sets
Body hollow 3 sets

Cable curl 3 sets
Dumbell skullcrushers 3 sets
Side raise unilateral 3 sets

Heel tevreden met mijn squats vandaag. Voelde heel vertrouwd ondanks jaren niet te hebben gedaan en mijn techniek zag er op video goed uit. De rest van de oefeningen geen gewicht genoteerd omdat ik eigenlijk nog griep heb, maar mentaal niet op de bank kon blijven liggen dus toch even lekker wat gedaan.

Welkom terug!!
Veel succes met oppakken!
Fijn dat je weer een eigen stek hebt.

• #1.950
09-05
Bench press paused 100x1 80x5 5 5
Face pull 4 sets

Close grip ring pushup 3 sets
Face pull 3 sets

Hammer curl 3 sets
Pushdowns 3 sets
Unilateral side raise 3 sets

Nog steeds wat ziek, maar toch lekker om even wat te doen. Ik sta na mijn bench press wel weer met beide benen op de grond. Ik mag dan niet fit zijn en lange apenarmen hebben, maar dit voelde toch zwaarder dan gehoopt.

• #1.951
10-05
Deadlift (sumo, hookgrip, beltless) 190x1 150x 3 3 3
Calf raise 3 sets

Pendlay row supinated 3 sets
Calf raise 3 sets

Split squat 3 sets
Legraise 3 sets

Barbell curl 3 sets
Tricep extension 3 sets
Back extension 3 sets

Content dat er na jaren geen deadlifts en volgens mij eerste keer hookgrip nog 190kg in het lichaampje zit. Voelt nog altijd als een heel vertrouwde beweging itt een squat.

Baseline is nu dus een 100kg squat, 100kg bench en 190kg deadlift. Alles hoger dan dit zie ik als pr op dit bodyweight. Voorlopig blijf ik iedere training een trainingsmax opzoeken omdat ik beter wil worden in het doen van 1 rep maxes en ik verwacht dat hier nu nog wekelijks ruimte in zit.

• #1.952
14-05
Squat 100x1 110x1 PR 120x1 PR 100x3 3 3
Reverse calf raise 4 sets

Seated db press 31,8x5 27,4x7 6
Chin up 35x5 20x6 5

Rope curl 30x6 5 5
Pushdown 30x6 6 6
Unilateral side raise 10x6 6 6

Nog steeds veel hoesten en verkouden, maar de squat ging buiten verwachting toch goed. 20kg meer dan vorige keer, maar voelde niet als meer effort.

Eind oktober is er een wedstrijd powerlifting op de club waar ik kickboks. Dat lijkt me een mooi doel om naar toe te werken en een mooie termijn om op kracht te komen.

• #1.953
17-05
Benchpress paused 102,5x1 PR 82,5x5 5 5
Face pull rode band 4 sets

Split squat 3 elevated 10x6 6 6
Nordic hamstring curl rode band x6 6 6

Cable curl 12,5x13 10x10 8
Tricep rope extension 25x12 22,5x11 8
Low to highpull 20x12 17,5x11 9

Lekker, maar bankdrukken al wel zwaar. Toch wel een verschil in kilo’s t.o.v. Touch and go, maar misschien ook een oefening waarbij lichaamsgewicht een grote invloed heeft.

• #1.954
Weer een nieuwe poging onder het mom van goede voornemens en stok achter de deur. Ook schrijf ik mijn trainingen uit op een whiteboard die ik vervolgens weer uitwis wanneer die volgeschreven is. Hierdoor mis ik context en kan ik niet meer terugkijken zoals ik dat hier wel kan.

Nu een aantal maanden full body aan het trainen 3x per week. Maar ik ga vanaf morgen weer first thing in the morning trainen voordat de dag begint. De oefeningen en het volume verdeel ik over 6 dagen in een Torso/Ledematen split. Focus ligt dan ook op benen en armen. Trainingen zullen in giant set vorm afgewerkt worden dus maximaal 20-25 minuten duren. Daarnaast loop ik in de middag regelmatig een rondje hard.

Voeding is al een tijdje 2 maaltijden per dag, normaliter lunch en avondeten. Vanaf morgen ontbijt (na training) en avondeten. Circa 3000 calorieën met minimaal 150gr eiwit, minimaal 100gr vet en de rest koolhydraten. Doel is langzaam nog wat bulken tot het voorjaar.

• #1.955
f**k it, teveel zelfliefde om in de ochtend eerder op te staan om die koude garage in te gaan.

Vandaag een thuiswerkdag dus net lekker voor de lunch wezen trainen. Hier en daar wat pr’s dus misschien een extra bevestiging voorlopig niets te veranderen.

06-01
Eerste superset low incline dumbell press met inverted ring row. Inverted ring rows nieuw toegevoegd dus pr niet veel waard.

Low incline dumbell press
43,4kg x 5
43,4kg x 4
43,4kg x 4 VPR

Inverted ring row
20kg x 5 PR
20kg x 5
20kg x 5

Tweede superset front squat met unilateral calfraise en Weighted Crunch. De frontsquat is met kont tegen mijn kuiten en kleine pauze onderin.

Front squat
75kg x 5
75kg x 4
75kg x 4 VPR

Unilateral calfraise
25,8kg x 9
25,8kg x 9
25,8kg x 8 VPR

Weighted crunch
5kg x 10
5kg x 9
5kg x 8 VPR

Derde superset is incline dumbell curls met lying ez bar tricep extension.

Incline dumbell curl
18,6kg x 9 VPR
18,6kg x 6
18,6kg x 6

Lying ez bar tricep extension
40kg x 9
40kg x 8
40kg x 6

Heerlijk!

Reden: Leesbaarheid
Laatst bewerkt:
Hele goede fysiek en ondanks zo lang trainen, kan je nog resultaat boeken qua progessie? Ben benieuwd.

Alles in supersetvorm enkel vanwege tijdbesparing of vind je het ook echt een fijne manier van trainen?

• #1.960
Hele goede fysiek en ondanks zo lang trainen, kan je nog resultaat boeken qua progessie? Ben benieuwd.
Dank voor het compliment man! In mijn galerij zie je een progressie foto na 5 jaar trainen. Nu 9 jaar later ben ik misschien 2kg zwaarder geworden bij hetzelfde vetpercentage. Ik denk dat je tot een bepaalde leeftijd altijd wel progressie kan blijven maken, hoe klein ook.

Alles in supersetvorm enkel vanwege tijdbesparing of vind je het ook echt een fijne manier van trainen?
Hé Tymen! Deze manier van trainen vind ik oprecht heel fijn. Ook merk ik zelf geen verschil in krachtoutput tov traditioneel oefening na oefening. Ik neem wel een kleine adempauze van 10-30 seconden afhankelijk van de oefening. De tijdsbesparing vind ik mooi meegenomen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven