AndroidHealthClinic

Jasper's Offseason Log

Of lethargy van de oral die je lever neukt, been there

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.544
Begin mn plezier in push pull legs beetje te verliezen dus heb coach gevraagd om te gaan kijken naar een andere split. Miss iets meer richtinf bodypart split met benen 2x (1x quads 1x hamstrings)

Voor het idee, wat is jullie favo split en wat heeft voor jullie lekker gewerkt?

Dacht zelf aan:

Quads
Chest
Back
Arms
Hamstrings
Delts
Rest

Begin mn plezier in push pull legs beetje te verliezen dus heb coach gevraagd om te gaan kijken naar een andere split. Miss iets meer richtinf bodypart split met benen 2x (1x quads 1x hamstrings)

Voor het idee, wat is jullie favo split en wat heeft voor jullie lekker gewerkt?

Dacht zelf aan:

Quads
Chest
Back
Arms
Hamstrings
Delts
Rest
Train nu;

Maandag RUST
Dinsdag rug / iso biceps
Woensdag borst / schouder / tri
Donderdag quads / kuiten
Vrijdag RUST
Zaterdag rug / hams / iso delt
Zondag armen

Bepaalde spiergroepen maar 1x pw oa borst en quads/hams, dacht op begin ook doe liever alles 1.5/2x pw alleen dit bevalt me wel. 5x pw, 15/20 ws per sessie dus max 70min ex warm up en klaar.

Zou zelf in jou split schouders nooit op 1 dag zetten en hams kan je goed combineren met rug en dan 2x in je split zetten met nadruk op lats of upperback om/om. Dag alleen rug of borst zou ik ook eigenlijk niet doen en combi met tri/bi wellicht of front/side/rear delt. Blijft allemaal maatwerk waaraan jij specifiek wilt werken, maar als je bv 1 dag alleen borst doet doe je dsn 15/20 werksetten dat heeft denk weinig zin als je al alles geeft met de helft kom je er ook.

Meest kutte vond ik UB/LB combo dat was echt teveel van het goede en raakte helemaal overspannen door het volume en herstelde zeer slecht hierop.

Begin eens met minder te gaan trainen.

Heb het idee dat je van hort naar her gaat met schema’s etc.

• #1.547
Train nu;

Maandag RUST
Dinsdag rug / iso biceps
Woensdag borst / schouder / tri
Donderdag quads / kuiten
Vrijdag RUST
Zaterdag rug / hams / iso delt
Zondag armen

Bepaalde spiergroepen maar 1x pw oa borst en quads/hams, dacht op begin ook doe liever alles 1.5/2x pw alleen dit bevalt me wel. 5x pw, 15/20 ws per sessie dus max 70min ex warm up en klaar.

Zou zelf in jou split schouders nooit op 1 dag zetten en hams kan je goed combineren met rug en dan 2x in je split zetten met nadruk op lats of upperback om/om. Dag alleen rug of borst zou ik ook eigenlijk niet doen en combi met tri/bi wellicht of front/side/rear delt. Blijft allemaal maatwerk waaraan jij specifiek wilt werken, maar als je bv 1 dag alleen borst doet doe je dsn 15/20 werksetten dat heeft denk weinig zin als je al alles geeft met de helft kom je er ook.

Meest kutte vond ik UB/LB combo dat was echt teveel van het goede en raakte helemaal overspannen door het volume en herstelde zeer slecht hierop.
Eerder miss zoiets als:

Ma: quad focus legday
Di: Chest & Triceps
Wo: Back & Biceps
Do: legday ham & Adductor focus
Vr: Delts
Za: Arms
Zo: Rust

Die losse delt day heb ik er puur in omdat ik het gewoon heeeeel lekker vind dus gaat me helpen motivatie en plezier hoog te houden:)

• #1.548
Eerder miss zoiets als:

Die losse delt day heb ik er puur in omdat ik het gewoon heeeeel lekker vind dus gaat me helpen motivatie en plezier hoog te houden:)
Delts voor armen zou ik zelf geen voorstander voor zijn, maar 6 dagen achter mekaar trainen is ook wel erg veel als je elke sessie alles geeft. Dan zou ik 5 dagen trainen en 2 dagen rust split pakken en als je een slimme split opzet kan je schuiven met de rustdagen zodat je meer naar je lichaam kan luisteren of je die dag wel/niet kunt trainen. Als
Maandag je leg day is wat vaak de zwaarste sessie is voor vele en je hebt die dag net een zware werkdag gehad zou ikzelf geen benen trainen daarna ook al zegt je split van wel. Heb je een split waarin je wat kunt schuiven kan je meer rekening houden met factoren waar je vooraf geen invloed op kan hebben oa tijd/werk etc.

Meer volume is niet altijd beter en met 6/7/8 werksets voor een grote spier ben je er wel heel eind als je elke set alles geeft. Als je te veel volume doet herstel je niet goed genoeg en dan krijg je na x weken/maanden allerlei ellende met vermoeidheid/ verminderde zin om te trainen/ libido problems/ wellicht pijntjes of blessures etc. Denk voor jou niet onbekend terrein als ik soms je log lees.

Als je puur traint voor plezier dan doe je wat je fijn vind, maar als je traint adhv meeste progressie op jou weak points dan zou ik een split aannemen die hier beter op aansluit.

Zit al 10 weken op huidge trainingschema. Krijg meestal elke 8 werken nieuw schemq vqn coach
Ik doe mijn schema al sinds april. In heb ook wel eens bijna een jaar hetzelfde schema gedaan. Massa aanzetten is kwestie van hetzelfde doen en daar steeds beter in worden. Niet altijd even leuk maar wel effectief.

• #1.551
Ik doe mijn schema al sinds april. In heb ook wel eens bijna een jaar hetzelfde schema gedaan. Massa aanzetten is kwestie van hetzelfde doen en daar steeds beter in worden. Niet altijd even leuk maar wel effectief.
Ja ik ben van mening dat lang op een schema zitten heel goed werkt. Alleen ik ben zelf nog erg zoekende naar wat voor mij werkt vandaar dat ik soms wat sneller switch.

Ja ik ben van mening dat lang op een schema zitten heel goed werkt. Alleen ik ben zelf nog erg zoekende naar wat voor mij werkt vandaar dat ik soms wat sneller switch.
Ik switch zelf ook soms van oefeningen/ split, maar vrijwel de basic/opbouw blijft altijd hetzelfde. Bv ik doe atijd een incline en flat press, doordat ik de flat press het beste voel met een plate loaded machine doe ik die altijd daarop. Incline dan weer op de smith ipv bb/dbs/plate loaded etc. Indien split veranderd dan kunnen de werksetten aantallen verschillen of de volgorde, maar de oefeningen blijven altijd wat ik het liefste doe. Is smith dan de beste? Verre van aangezien die niet converged maja, ik voel die het beste dus ik doe hem daarop. Wat je wel merkt is als de volgorde/sets wijzigen dat de prestatie daaronder wel lijd, begin ik met de incline of flat zit qua kracht output zeker een verschil tussen, maar kracht maakt niet zoveel uit als je elke set maar alles geeft en maandelijks progressie maakt met een repje meer zit je goed.

Idem dito met de rest vd oefeningen. En indien er keer voorkomt dat ik een oefening minder voel dan word die gewijzigd, maar opbouw qua oefening selectie is eigenlijk altijd wel hetzelfde.

Krijg meestal elke 8 werken nieuw schemq vqn coach
Oldest PT trick in the book om je cliënten elke X weken een nieuw schema te geven om ze maar tevreden te houden :roflol:
Als je schema werkt, werkt ie
Als BB'er zie ik niet de meerwaarde in van elke 8 weken switchen

Eerder miss zoiets als:

Enerzijds wel begrijpelijk dat je plezier wil houden in je training, maar je traint ook voor competitie met als doel om een zo goed mogelijk fysiek on stage te brengen en je delts zijn nu al vrij overpowering dus wat dat betreft zou ik juist geen extra delt day doen en eerder aandacht besteden aan je weak points zoals rug en benen.

Oldest PT trick in the book om je cliënten elke X weken een nieuw schema te geven om ze maar tevreden te houden :roflol:
Muscle confusion bro

• #1.557
  • Like
Waarderingen: BB_
Zolang je geen progressie meer boekt kan het wel helpen iets anders te gaan trainen. Een verandering van rep range of duur van de rust tussen setjes kan al voldoende zijn.

Je moet geloof hebben in een schema, anders wordt het niks. Als je door wat voor reden onzeker bent, en twijfelt aan gear en schema etc. moet je eens rustig alles op een rijtje zetten

• #1.560
Vandaag 102,2kg. Dus +0.2 deze week.

Vanochtend bloedsuiker proberen te meten maar na 5 teststrips verneuken elke keer niet genoeg bloed.

Na mn glute injectie net kwam er druppel bloed dus snel meter gepakt en strip eronder gehouden haha.

1 uur na mn pre meal (150g rijstebloem 50g whey, 5g kaneel, 1 cap berberine, 1 cap potassium) had ik 3.8 bloedsuiker.

Terug
Naar boven