AndroidHealthClinic

Jasper's Offseason Log

Jasper, gebruik je ook metformine voor BS regulatie ?
Dit heeft ook de eigenschap je b12-status te verlagen !

• Like
Waarderingen: Onit
Metformine wordt soms voorgeschreven om te proberen de ovulatie en vruchtbaarheid te verbeteren als je polycysteus ovarium syndroom (PCOS) hebt.
Bron

Zwangerschap​

Metformine passeert de placenta, met een concentratie die net zo hoog kan zijn als de maternale concentratie.

Teratogenese: Ruime ervaring met metformine tijdens de zwangerschap wijst niet op een toename van aangeboren afwijkingen of andere negatieve zwangerschapsuitkomsten.

Advies: Kan worden gebruikt.

Overig: Een goede regulatie van de bloedglucosespiegel vermindert de kans op aangeboren afwijkingen en zwangerschapscomplicaties.

Bijwerkingen Zwangerschap

Niet helemaal correct. Neem niks voor chesterol en neem telmisartan vooral voor de cardioprotective voordelen dan bloeddruk omdat mn bloeddruk altijd prima is.
Ik zie het nu ik het terug heb gelezen inderdaad. Je neemt het pas zodra je waarden verminderen. Je overweegt tevens tren en volgens mij dumpt cholesterol bij iedereen die tren neemt dus veilige aanname dat je er medicatie voor cholesterol bij gaat slikken.
Voelde me altijd top, nooit last tijdens het kuren ect. Alleen nu sinds paar dagen heel moe en soms druk op de borst vandaar dat ik nu in wachtkamer huisarts zit om het even te laten checken
Ik heb nog een paar willekeurige pagina's gelezen en daar voelde je je ook niet top.

Kijk, uiteraard moet je echt voor de volle 100% zelf weten wat je doet. Ik denk dat ik voor zo goed als iedereen kan spreken als ik zeg dat ik er geen seconde slaap van zal missen. Maar je bent 22 jaar jong en daarmee simpelweg eerder geneigd jezelf een beetje voor de gek te houden, zo van ach er is niks aan de hand. Tot je spartelend en kwijlend op de grond ligt met een hartaanval. Doen we allemaal, alleen gaat het bij jou om je gezondheid en daarmee de rest van je leven. Iets om over na te denken lijkt me.

Verder zal ik er geen woorden aan vuil maken in je log.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.927
Houd laatste dagen Horloge om tijdens slapen om te checken of er wel slaapapneu plaatsvind. Word wel meerdere keren wakker volgens Horloge alleen idk of dit normaal is.
1000024420.jpg

Zo vaak wakker is normaal en geen indicatie van apneu.

Houd laatste dagen Horloge om tijdens slapen om te checken of er wel slaapapneu plaatsvind. Word wel meerdere keren wakker volgens Horloge alleen idk of dit normaal is.
1000024420.jpg
Je hebt niks aan je horloge voor apneu, naast dat je volgens je horloge gewoon rem slaap hebt.

Je zou bij de Android health clinic een test kunnen kopen of gewoon voor een slaap onderzoek gaan.

Tegenwoordig heeft iedereen die 3 x in de gym is geweest slaap apneu.

Gelukkig ben ik een ecto en heb ik nergens last van.

Totdat je het wel echt hebt, het zuigt namelijk echt
Ja dat geloof ik meteen, maar de CPAP maskers vliegen tegenwoordig om de oren alsof mensen slaap apneu "willen" hebben.
Had toen begrepen bij een seminar van EP dat gasten letterlijk een CPAP masker kochten terwijl ze geen eens apneu hadden omdat ze dan het idee hadden dat ze betere kwaliteit slaap hadden :o
Lijkt mij helemaal kut met zo'n ding op pitten

Ja dat geloof ik meteen, maar de CPAP maskers vliegen tegenwoordig om de oren alsof mensen slaap apneu "willen" hebben.
Had toen begrepen bij een seminar van EP dat gasten letterlijk een CPAP masker kochten terwijl ze geen eens apneu hadden omdat ze dan het idee hadden dat ze betere kwaliteit slaap hadden :o
Heeft me bijna 10 weken gekost om te wennen met slapen er mee maar merk nu wel eindelijk verschil gelukkig. Ik kreeg maar 12 minuten rem slaap per nacht lol

Nu heeft ie opeens meer energie! :eek:

Mensen hebben ook steeds vaker overgewicht waardoor ze slaapapneu krijgen en worden ook steeds vaker bewust dat het een aandoening is bij (ernstig) overgewicht.

Is ook kut.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.939
Bloedwaarden zijn binnen:
- vit d3: 131.4 mmol
- tsh: 3.2 mmol
- gamma gt: 12 iu/l
- asat: 43 IU/L
- alat: 42 iu/l
- egfr: 69ml/min
- creatinine: 126 umol
- kalium: 4 mmol
- hematocriet: 0,47 l/l
- Hemoglobine: 10 mmol

Dit zijn de enige belangrijke tussen de gemeente waardes denk

Vind de waardes redelijk oke. Stond geen referentiewaarden naast (kreeg geprint via huisarts) dus heb gegoogled en daarop gebaseerd

Ziet er keurig uit.
Vind cholesterol en triglyceriden ook nog wel belangrijk.

Terug
Naar boven