XXL Nutrition

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Maakt het iets uit als je er elke dag gel in doet?
Ik was het gewoon elke dag goed uit met lauw water....

Het ging toch om de shampoo?
Zolang het op waterbasis/zonder alcohol is kan het geen kwaad dacht ik. Als je een klein beetje van die waterbasis gel op je natte handen doet en licht inwrijft kan je zo je haar goedleggen zonder teveel gel te gebruiken (tip komt van pro stylist).

Zolang het op waterbasis/zonder alcohol is kan het geen kwaad dacht ik. Als je een klein beetje van die waterbasis gel op je natte handen doet en licht inwrijft kan je zo je haar goedleggen zonder teveel gel te gebruiken (tip komt van pro stylist).

Nice topic!

Ik gebruik dagelijks redelijk wat gel want ik heb veel kruinen en dik haar dus dan moet je wel, en ja ik ben ijdel. Ik was het dagelijks 1-2 keer maar slechts 1 maal per week met shampoo. Het is na het wassen veel slapper en daardoor moeilijker om in model te brengen. Zit er nu aan te denken om helemaal te stoppen met wassen.

De vraag luidt: is zo'n cheape pot van bv Albert Heijn of Bas van der Heijden op waterbasis? Of weet iemand misschien een (beetje te betalen) gel op waterbasis?

Voor alle douchegel/zeep gebruikers: ik was alleen oksels, bilnaad (no homo) en the jewels met douchegel. Dit doe ik al enkele jaren en dat bevalt prima m.b.t. uitdrogen. Het is gewoon helemaal niet nodig. Op z'n tijd gebruik ik een scrubhandschoen en daarna bodylotion om de huid te voeden. Ik zit er sterk aan te denken om m'n replay douchegel te vervangen door neutrale douchegel/zeep.Is er nog iets anders dan Sanex? Die geur bevalt me niet zo. En ja, ik snap de relatie met neutraal ongeparfumeerd en het ontbreken van geur.

Thanks en succes aan alle vette koppen :D

Laatst bewerkt:
Heb vandaag eens mijn haar wat gewassen met PH-neutrale dove handcrème. Hopelijk kan het niet veel kwaad?

Gister naar de kapper geweest, en tot mijn verbazing werd er gezegd dat mijn haar van nature heel mooi was. :) **** yea, haar wassen zonder shampooi ftw!

Met gel erin is m'n haar nu overigens mooier dan dat van de gemiddelde guido. :) Vanavond dus even chickies hosselen

Heb vandaag eens mijn haar wat gewassen met PH-neutrale dove handcrème. Hopelijk kan het niet veel kwaad?

Wow, wat ging er door je heen toen je op het idee kwam om je haar te wassen met handcrème? ???

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vipo
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren met uitgaan werd ik nog aangesproken op me haar door een vriend, die vervolgens vroeg wat voor producten ik er zoal in deed. Ik vertelde hem dat ik er vooral niks in doe en het alleen even kam een paar minuten. Vol ongeloof keek diegene me aan. :)

Gister naar de kapper geweest, en tot mijn verbazing werd er gezegd dat mijn haar van nature heel mooi was. :) **** yea, haar wassen zonder shampooi ftw!

Met gel erin is m'n haar nu overigens mooier dan dat van de gemiddelde guido. :) Vanavond dus even chickies hosselen

Wow, wat ging er door je heen toen je op het idee kwam om je haar te wassen met handcrème? ???

had niets anders liggen :rolleyes:

:)

'Proficiat' :o

1 week volgehouden , gel in mijn haar gedaan gisteren , vanochtend met water eruitgedaan maar mijn haar zag er niet uit . heb tog shampoo gebruikt.
was wel verrast , mijn haar werd er zeker mooier op door het niet te wassen met shampoo
nu is het terug naar de zak , dun , door de shampoo :mad:

Laatst bewerkt:
Toch het haar vanochtend gewassen met een conditioner , aangezien ik nog weleens een drupje gel plus een beetje haarlak gebruik. Of is het geen probleem om de gel/haarlak te gebruiken zonder je haar te wassen zonder conditioner?

Toch het haar vanochtend gewassen met een conditioner , aangezien ik nog weleens een drupje gel plus een beetje haarlak gebruik. Of is het geen probleem om de gel/haarlak te gebruiken zonder je haar te wassen zonder conditioner?

Kan ik eigenlijk geen antwoord op geven, aangezien ik zelf geen gel e.d meer gebruik.

Persoonlijk denk ik, als de gel niet te "sterk" is, dat wat gel niet echt kwaad kan mocht je het alleen wassen met water. Echter weet ik nog de gel en wax die ik altijd gebruikte, dat was net 10 seconde lijm. Ik denk niet dat zulk spul goed voor je haar is en ik betwijfel ook of je dat eruit wast met alleen water.

Hier overigens een artikel over het haar wassen met alleen conditioner: [Link niet meer beschikbaar]

Kan ik eigenlijk geen antwoord op geven, aangezien ik zelf geen gel e.d meer gebruik.

Persoonlijk denk ik, als de gel niet te "sterk" is, dat wat gel niet echt kwaad kan mocht je het alleen wassen met water. Echter weet ik nog de gel en wax die ik altijd gebruikte, dat was net 10 seconde lijm. Ik denk niet dat zulk spul goed voor je haar is en ik betwijfel ook of je dat eruit wast met alleen water.

Hier overigens een artikel over het haar wassen met alleen conditioner: [Link niet meer beschikbaar]

Gebruik momenteel de studio mineral fx van l'oreal , klein vingertipje gel is meestal genoeg om het in model te brengen. Denk dat ik het eerst een paar weken met een conditioner ga proberen. Ben bang dat de haarlak voor een vette laag gaat zorgen.

Jongens, ik moet iets bekennen, ik zit weer aan de shampoo sinds vandaag. Ik was twee weken clean, maar de verleiding was te groot sorry! Misschien dat ik later terug probeer af te kicken..

Jongens, ik moet iets bekennen, ik zit weer aan de shampoo sinds vandaag. Ik was twee weken clean, maar de verleiding was te groot sorry! Misschien dat ik later terug probeer af te kicken..

Begrijpelijk bro, is ook klote om vol te houden. Misschien dat het de volgende keer wel lukt. :)

Ik heb het totaal niet zwaar anders :) ben gewend om er als een zwerver uit te zien.

Hoe kan je nu verslaafd zijn aan shampoo? xD

Hoe kan je nu verslaafd zijn aan shampoo? xD
lol, ik snap al die 'verslaafde' mensen ook niet. Ik had er geen moeite mee, de kosten die je uitspaart en na een tijd is je haar gewoon perfect (niet te droog en niet te vet). Je hebt ook nooit geen droge huid meer of roos. Shampoo/douchegel geeft dan wel een fris gevoel, maar dat weegt niet op tegen alle nadelen.

Terug
Naar boven