Fitness Seller

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Ach de wijven reageren goed op men wax-kapseltje. Dat blijft toch prioriteit nummer 1.

Men pik was ik trouwens ook met zeep, er zal vast wel een natuurlijk evenwicht ontstaan als je hem nooit wast, mr neem het riciso liever niet.
;)

Grtz
Sowieso was je je altijd, het gaat erom hoe natuurlijk.

Verder weet je niet hoe men zou reageren op naturel kapsel, ik krijg altijd positieve reacties iig.

Ik ben nu al iets meer als een week bezig en ik merk het volgende: een beetje jeuk en roos. Is dit normaal?

Dag 5

Mijn haar is echt erg vet. Vetter dan dit kan denk ik niet meer. Gister met me haar wassen, zaten er veel losse haren in het water.

Gister zat ik in de bus en ik dacht wat heeft die gozer voor me een raar lucht joh. Kom ik thuis ruik in ik die lucht weer:D. Me haar dus die stinkt.
Mijn haar op me achterhoofd en zeikand van me hoofd is minder vettig. Daar laat haar ook minder los.
Vanavond weer uitspoelen met koud water onder de douche.
vrijdag of zaterdag een duik nemen in het zoute water.

Morgen weer een updatje

Heb het vanaf zondag niet meer gewassen.
En normaal is het redelijk droog maar nu neigt het meer naar de vette kant.
Ik weet niet of ik er mee doorga....

Ja je krijgt een overproductie omdat je het normaal altijd uitdroogt... alles moet aanpassen aan de nieuwe situatie. Jeuk en roos is ook normaal, maar gaat over.

Ja je krijgt een overproductie omdat je het normaal altijd uitdroogt... alles moet aanpassen aan de nieuwe situatie. Jeuk en roos is ook normaal, maar gaat over.

Ik hou ook vol. Mijn haar ziet er wel leuk uit atm, maar niet mijn sT zo'n krullebol :(

• Topic Starter Topic Starter
Quote uit artikel:

The six-week greasy period, during which the scalp learns to produce less sebum, can be frustrating. Greasy hair can be hidden under a hat or bandana, or disguised in braids, which hold particularly well in greasy hair. A boar bristle brush will polish the surface of the hair, which can make sebum look like hair product rather than grease.

It is possible to wean the scalp off shampoo. Alternating diluted shampoo washes with water-only washes will make the transition period longer but less severe. Alternatively, conditioner-only washing can be used for a few weeks before attempting water-only washing.

Some water-only hair washers experience a renewed greasy period some months into their new routine; this eventually settles down.

Grappig dat daar gewoon artikels over geschreven zijn. Ik had zelf niet zo heel veel last van vettig haar, maar heb van nature al geen vettig haar. Was het nu dagelijks met water en het is nooit vettig, heb ook geen roos.

ik was nooit mijn harem

Ben nu 7 dagen bezig, haar wordt wel wat vettiger! Voorderest geen jeuk oid..! Ben benieuwd over een tijdje!

Ik ga het ook proberen, maar ik ga echt niet zonder gel naar school hoor! :p is dat heel erg? als ik gel gebruik maar niet m'n haren met shampoo was?

Ben nu bezig met dag 5 , haar begint iets vetter te worden. Brengt wel een stuk makkelijk in model , geen haarlak en amper gel :) . Is het aanmaken van het vet niet te reguleren met omega-3 capsules?

Ga ook proberen :) Gebruik altijd wel gel of wax, maar gebruik dan wel wat extra water.

Je hebt het gevoel dat je geen probleem hebt omdat je het ene product met het andere bestrijdt. Je probleem is dat er een hoop geld gaat naar de cosmetica-industrie omdat je je hebt laten aanpraten dat je dat allemaal nodig hebt, terwijl je haar een eigen mechanisme heeft om te vetten en ontvetten, en te herstellen.

De mens leeft al miljoenen jaren en nu sinds enkele decennia zouden we allemaal chemische rommel nodig hebben om onze haren te onderhouden? Nee, het is gewoon één grote geldklopperij.
True, met als kanttekening dat deo officieel ook niet nodig is. Maar als we dat weglaten dan wordt het ook een stinkbende.

Zit nu op dag 7. Iedere dag flink goed uitwassen met water. Haar is wel echt aan de vette kant, maar veel erger dan dit kan het volgens mij niet meer worden :D Dusja, nu maar even een paar weken doorzetten. Als het is opgedroogd zit het wel echt goed zonder allerlei rommel. Toen ik met shampoo waste werd het echt droog en pluizig en viel het recht voor m'n ogen. Maarja, nu lijkt het gewoon alsof er een laag wax in zit :/

Quote uit artikel:

The six-week greasy period, during which the scalp learns to produce less sebum, can be frustrating. Greasy hair can be hidden under a hat or bandana, or disguised in braids, which hold particularly well in greasy hair. A boar bristle brush will polish the surface of the hair, which can make sebum look like hair product rather than grease.

It is possible to wean the scalp off shampoo. Alternating diluted shampoo washes with water-only washes will make the transition period longer but less severe. Alternatively, conditioner-only washing can be used for a few weeks before attempting water-only washing.

Some water-only hair washers experience a renewed greasy period some months into their new routine; this eventually settles down.

6 weken?! omg, dacht ik dat het na 2 weken goed ging komen:(

dag 5en het ziet er dikker uit , maar ik doe er de vrijdag en zaterdag gel in dus veel nut heeft het niet

Maakt het iets uit als je er elke dag gel in doet?
Ik was het gewoon elke dag goed uit met lauw water....

Het ging toch om de shampoo?

Terug
Naar boven