AndroidHealthClinic

Je haar nooit meer wassen met shampoo

• Topic Starter Topic Starter
Misschien heb je al die problemen net doordat je al die producten gebruikt.... Die shampoo troep maakt je haar helemaal pluizig en daarna wordt het weer te dik door de wax troep die je erin smeert... Dit is een cirkel die je pas kan doorbreken als je het natuurlijke evenwicht van je haar laat herstellen :)

Goed gezegd ja.

Ik heb een probleem dat mijn haar veel te dik is.

Als ik er na douchen geen wax in doe lijkt het een pluizige Balkenende kop, en ziet het er ook niet donker genoeg uit, te blond :mad:

Ik was het 's ochtends én 's avonds met een shampoo/douchegel combo om het droger en dunner te krijgen.

Helemaal twee keer op een dag wassen met shampoo oid kan gewoon niet goed zijn voor je haar. Inderdaad, je haar wordt daar pluizig van, warrig, droog en licht. Zoals ik al meerdere malen aangaf had ik die problemen ook altijd, totdat ik gestopt ben shampoo te gebruiken. De natuur redt zichzelf wel. :)

Misschien heb je al die problemen net doordat je al die producten gebruikt.... Die shampoo troep maakt je haar helemaal pluizig en daarna wordt het weer te dik door de wax troep die je erin smeert... Dit is een cirkel die je pas kan doorbreken als je het natuurlijke evenwicht van je haar laat herstellen :)

Problemen heb ik niet met hoe ik het nu doe, echter ik besef dat dit op lange termijn niet zo goed kan zijn voor haarwortels etc.

Met beetje wax op net gewassen halfnat haar blijft het heel de dag gewoon glanzend en vooral donkerder (komt beter uit met men blauwe ogen). En wax moet je er wel uitwassen, wil je ni op kopkussen.. Ach ieder zen ding :cool:

Problemen heb ik niet met hoe ik het nu doe, echter ik besef dat dit op lange termijn niet zo goed kan zijn voor haarwortels etc.

Met beetje wax op net gewassen halfnat haar blijft het heel de dag gewoon glanzend en vooral donkerder (komt beter uit met men blauwe ogen). En wax moet je er wel uitwassen, wil je ni op kopkussen.. Ach ieder zen ding :cool:

Waarom zou je het elke dag eruit moeten wassen?

Je hebt het gevoel dat je geen probleem hebt omdat je het ene product met het andere bestrijdt. Je probleem is dat er een hoop geld gaat naar de cosmetica-industrie omdat je je hebt laten aanpraten dat je dat allemaal nodig hebt, terwijl je haar een eigen mechanisme heeft om te vetten en ontvetten, en te herstellen.

De mens leeft al miljoenen jaren en nu sinds enkele decennia zouden we allemaal chemische rommel nodig hebben om onze haren te onderhouden? Nee, het is gewoon één grote geldklopperij.

Het krijgen van inhammen is toch gewoon genetisch bepaald? Ik heb ook al aardige inhammen voor mijn leeftijd, en als ik naar zwart-wit foto's kijk van mijn opa, kunnen er straks 2 luxe jachten in parkeren :(

Jah dat is ook gedeeltelijk waar, maar het heeft ook voor een deel te maken hoe je omgaat met je haar. Als je je haar vaak wast, dan merk je dat het dunner word, en dat het veel makkelijker uitvalt (tenminste bij mij) Ook draag ik de laaste tijd vaak een pet, omdat ik nog erg moet wennen aan het idee dat ik kalende word. Ik zal het moeten acepteren. Maar ik heb echt totaal GEEN goeie hoofd ervoor om kaal te zijn. THIS SUCKS!! :(

Laatst bewerkt:
ik kreeg plots een bifidus actiregularis flashback:eek:

Je bedoelt 'déjà vu'?

OT: Dat haar van Vipo ziet er idd gezond uit. Bij mij is het momenteel echt een warboel, krijg er totaal geen goeie plooi in met mijn kam. Maar ik blijf gaan en zie wat het geeft. Ga toch ook wel even moeten laten bijknippen, wordt iets te lang voor alpha te zijn:D
Ik moet zeggen dat ik mijn haar ook zo mooi 'gestreken' heb gekregen weken geleden, mede dankzij mijn goeie skills van de kam en haardroger combo. Mijn haar krult wel iets meer en zeker nu ik in de 'overgangsfase' zit. Hopelijk krijg ik mijn haar ook mij in vorm ondanks het krullen. Mijn haar zit zo tussen golvend en krullend.

• Like
Waarderingen: Vipo
  • Topic Starter Topic Starter
Je bedoelt 'déjà vu'?

OT: Dat haar van Vipo ziet er idd gezond uit. Bij mij is het momenteel echt een warboel, krijg er totaal geen goeie plooi in met mijn kam. Maar ik blijf gaan en zie wat het geeft. Ga toch ook wel even moeten laten bijknippen, wordt iets te lang voor alpha te zijn:D
Ik moet zeggen dat ik mijn haar ook zo mooi 'gestreken' heb gekregen weken geleden, mede dankzij mijn goeie skills van de kam en haardroger combo. Mijn haar krult wel iets meer en zeker nu ik in de 'overgangsfase' zit. Hopelijk krijg ik mijn haar ook mij in vorm ondanks het krullen. Mijn haar zit zo tussen golvend en krullend.

Mijn haar krulde in de "overgangsfase" ook best wel wat en in de tijd dat ik nog shampoo gebruikte veel meer. Nu zoveel weken verder en op de foto kun je zien dat het hier en daar een beetje krult, maar dat is amper. Iniedergeval nog even volhouden bro. :)

Laatst bewerkt:
Hoe zit het trouwens met bacteriën? En hoe doe je dat wanneer je bijvoorbeeld in een meer of in de zee bent wezen zwemmen?

Ik was m'n haar ook maar eens in de week/om de twee weken.

Volgens mij was dat zijn grap :p

Ik was nooit mijn haren, zit meestal wel prima zo. Mij staat een "warrig kapsel en ongeschoren kop" wel goed, dus.

Er kleeft wel redelijk wat haar aan me handen nu. Als ik me haar goed doe.
maar dat lijkt mij wel logisch. Omdat het losse gevalle haartje nu blijft kleven aan het vet en zo dus niet op de grond valt.

Denk dat er verandering begint in te komen. Mijn haar ligt al wat beter, alleen is de voorkant nog wel erg k*t. Een hoop haar maakt zo'n golfbeweging waar ik mij wel aan stoor. Ook krult mijn haar erg fel bij mijn slapen; iets waar ik mij al lange tijd aan stoor.

ben nu 4 of 5 dagen bezig en mijn haar is al niet meer zo vettig, model ziet er wel redelijk goed uit tegenover eerst wanneer er geen gel in mijn zat, maar het ziet er niet beter uit dan wanneer ik er wel gel in deed

edit: gekamd trekt het eigenlijk op niks, maar gewoon met mijn handen in model gedaan ziet het er dus wel redelijk uit:D

Laatst bewerkt:
dag 9 : amper verschil eigelijk, maar zal wel door de wax komen:)

Je hebt het gevoel dat je geen probleem hebt omdat je het ene product met het andere bestrijdt. Je probleem is dat er een hoop geld gaat naar de cosmetica-industrie omdat je je hebt laten aanpraten dat je dat allemaal nodig hebt, terwijl je haar een eigen mechanisme heeft om te vetten en ontvetten, en te herstellen.

De mens leeft al miljoenen jaren en nu sinds enkele decennia zouden we allemaal chemische rommel nodig hebben om onze haren te onderhouden? Nee, het is gewoon één grote geldklopperij.

Ach de wijven reageren goed op men wax-kapseltje. Dat blijft toch prioriteit nummer 1.

Men pik was ik trouwens ook met zeep, er zal vast wel een natuurlijk evenwicht ontstaan als je hem nooit wast, mr neem het riciso liever niet.
;)

Grtz

Ik vind m'n haar al veel beter zitten na 1 week, het heeft nu eindelijk vorm. Het voelt wel vet maar ziet er niet vet uit (dat het glanst).

Terug
Naar boven