AndroidHealthClinic

Je haar nooit meer wassen met shampoo

lol, ik snap al die 'verslaafde' mensen ook niet. Ik had er geen moeite mee, de kosten die je uitspaart en na een tijd is je haar gewoon perfect (niet te droog en niet te vet). Je hebt ook nooit geen droge huid meer of roos. Shampoo/douchegel geeft dan wel een fris gevoel, maar dat weegt niet op tegen alle nadelen.

+1
en sowieso als je niet 2 weken er 'onverzorgd' uit kan zien zonder je iets aan te trekken van de meningen van anderen ben je een ijdele homo (ja naturell, jij dus:D)

+1
en sowieso als je niet 2 weken er 'onverzorgd' uit kan zien zonder je iets aan te trekken van de meningen van anderen ben je een ijdele homo (ja naturell, jij dus:D)

+1

**** dat. Zit nu ook gewoon in de bus en ga uit met me vette kop haar.
Wat anderen er van vinden, boeit me echt niet:D

Heb mijn haar gewassen, was te vet, voelt wel lekker nu. Ik ga denk ik gewoon 1 keer per week mijn haren wassen. Is al een hele verbetering met elke dag.

Dat is al de 2e die weer aan de shampoo gaat :D

Ik ben morgen 2 weken shampooloos. De vettigheid aan de voorkant wordt al minder, richting de kruin nog niet, maar dat boeit me niet zo. Het enige nadeel is de overmatige talgproductie. Moeilijk eruit te wassen met water.
Trouwens Vipo, wat zijn je bevindingen over die paardenborstel die je hebt gekocht? :roflol:

Laatst bewerkt:
lol, ik snap al die 'verslaafde' mensen ook niet. Ik had er geen moeite mee, de kosten die je uitspaart en na een tijd is je haar gewoon perfect (niet te droog en niet te vet). Je hebt ook nooit geen droge huid meer of roos. Shampoo/douchegel geeft dan wel een fris gevoel, maar dat weegt niet op tegen alle nadelen.

Inderdaad, als ik shampoo heb gebruikt en ik moet m'n haar weer doen gaat 't gewoon echt k*t, krijg er gewoon geen goed model in. Zonder shampoo gaat het echt perfect en lijkt m'n haar op dat van 'n guido... :o

Ik was echter gestopt met shampoo omdat ik het per ongeluk steeds vergat, en wat me toen opviel was dat m'n haar veel makkelijker in model te brengen was. En toen stopte ik er dus definitief mee :D

Laatst bewerkt:
mensen die geen shampoo gebruiken moeten er rekening mee houden dat ze geen haarproducten met silliconen of mineralenolie gebruiken omdat dat niet in water oplosbaar is. er zitten ook sulfaten in shampoo die schadelijk zijn, alcohol in shampoo kun je ook beter vermijden

mensen die geen shampoo gebruiken moeten er rekening mee houden dat ze geen haarproducten met silliconen of mineralenolie gebruiken omdat dat niet in water oplosbaar is. er zitten ook sulfaten in shampoo die schadelijk zijn, alcohol in shampoo kun je ook beter vermijden

Mensen die geen shampoo gebruiken hoeven daar toch juist geen rekening mee te houden? :P

Mensen die geen shampoo gebruiken hoeven daar toch juist geen rekening mee te houden? :P

Toch wel hé, die zitten waarschijnlijk in gels, haarlak en dergelijke.

OT: Na die 1 maal wassen met neutrale zeep ligt mijn haar weer een stuk beter. Misschien wordt het weer wat erger, maar dan niet meer zoveel en hopelijk komt er dan vlug een keerpunt.
Dat wassen met shampoo was niet omdat ik het heb opgegeven; had andere redenen ^^

Hoe zit het met vochtinbrengende haarmaskers, mag dat wel?

Toch wel hé, die zitten waarschijnlijk in gels, haarlak en dergelijke.

OT: Na die 1 maal wassen met neutrale zeep ligt mijn haar weer een stuk beter. Misschien wordt het weer wat erger, maar dan niet meer zoveel en hopelijk komt er dan vlug een keerpunt.
Dat wassen met shampoo was niet omdat ik het heb opgegeven; had andere redenen ^^

Of je nou wel of geen shampoo gebruikt, gel gebruik je dan toch wel, of niet? Sowieso gebruik ik alleen gel. :)

Ga zo naar het cardio weer even een douche nemen.

Heb de afgelope dagen wel met me smout klauwe in me maar gezete:).
Was bezig aan de motor, tis niet anders.

Vettigheid is wel wat minder aan het worde trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is al de 2e die weer aan de shampoo gaat :D

Ik ben morgen 2 weken shampooloos. De vettigheid aan de voorkant wordt al minder, richting de kruin nog niet, maar dat boeit me niet zo. Het enige nadeel is de overmatige talgproductie. Moeilijk eruit te wassen met water.
Trouwens Vipo, wat zijn je bevindingen over die paardenborstel die je hebt gekocht? :roflol:

Ja daar wilde ik nog wat over posten. Echt een heerlijke borstel vergeleken met de kam die ik altijd eerst gebruikte. Ik gebruikte eerst altijd zoiets:

http://slink.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/03/16/kam.jpg

Met de borstel die ik nu gebruik zit mijn haar nog dichter op elkaar, om het zo maar te zeggen. Heel relaxt iig.

Waarvoor gebruik je een kam. Alleen om het in model te krijgen neem ik aan?

Ja, want kammen met nat haar schijnt dus slecht te zijn voor je haar. Aldus, Vipo :)

Het is zeker ook af te raden om overproductie van talg waar ik in deze fase nog last van heb met een grove kam los te maken van de huid?

Sinds wanneer is een kam zo multifunctioneel?

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Of je nou wel of geen shampoo gebruikt, gel gebruik je dan toch wel, of niet? Sowieso gebruik ik alleen gel. :)

Gel is zo jaren 90 man. Wat heb je nu aan je haar als je er niet meer met je handen doorheen kan omdat het aanvoelt als een blok beton..

En om het haar schoon te houden, lees de quote onder in m'n bericht. :)

Ja, want kammen met nat haar schijnt dus slecht te zijn voor je haar. Aldus, Vipo :)

Het is zeker ook af te raden om overproductie van talg waar ik in deze fase nog last van heb met een grove kam los te maken van de huid?

Inderdaad is het kammen van nat haar niet goed voor de haren, heb ik meerdere keren gelezen iig. Ik was het daarom altijd 's avonds als ik niet meer uit huis hoef, een tijdje voordat ik ga slapen. De volgende dag is het natuurlijk droog en dan kam ik het in model. Nu gebruik ik zo'n varkenshaar borstel, wat aangeraden wordt in het artikel wat TeamSjonnie postte in dit topic.

Quote:

Using a Boar Bristle Brush to Clean Hair

Washing the hair is only one component of productless cleansing. A boar bristle brush is used to spread the sebum from the roots to the hair shaft, where it can do its job of moisturising and protecting the hair. Boar bristle brushes also trap dust and dirt in their closely-packed bristles, helping to clean the hair.

To prevent hair breakage, the brushes should only be used on detangled hair. Long strokes from the scalp to the tips of the hair should be used, to move the sebum down the hair shaft. Depending on the length of the hair, it may take several days for the hair to become coated with sebum.

Laatst bewerkt:
Inderdaad is het kammen van nat haar niet goed voor de haren, heb ik meerdere keren gelezen iig. Ik was het daarom altijd 's avonds als ik niet meer uit huis hoef, een tijdje voordat ik ga slapen. De volgende dag is het natuurlijk droog en dan kam ik het in model. Nu gebruik ik zo'n varkenshaar borstel, wat aangeraden wordt in het artikel wat TeamSjonnie postte in dit topic.

Zoiets dan?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat is detangled hair en sebum btw?

Zoiets dan?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat is detangled hair en sebum btw?

Zo'n soort borstel idd. En lees dit artikel eens wat TeamSjonnie al eerder postte in dit topic: [Link niet meer beschikbaar]
Dan kun je ook lezen wat sebum is etc.

Sinds wanneer is een kam zo multifunctioneel?

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Gel is zo jaren 90 man. Wat heb je nu aan je haar als je er niet meer met je handen doorheen kan omdat het aanvoelt als een blok beton..

Bij mij zitten de chickies ergens anders met hun handen... :)

Terug
Naar boven