AndroidHealthClinic

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Je haren mag je wel wassen met shampoo maar dan wel een goeie van bij een kapper! Die van de grootwarenhuizen bevatten nl veel te veel silicone!!! waardoor je haar na langere termijn zal schilferen! Of voor de vrouwen als je het laat kleuren dat de kleur niet pakt op je haar! Zelfs je haren permanenten zal een witte schilfering afgeven! En het plakt. Weet dit nl omdat ik als kapster ben afgestudeert :D
Een goede shampoo en wassen maar dat haar ;)

He, een kenner!

Vertel ons, waarom zou je je haar wassen met een shampoo?

Omdat het de haren ontvet van alle producten die je erin smeert!!!
Maar geen kopen in de supermarkt!!
Maar bij een kapperszaak of kapperswinkel!!

Ok, maar als je geen product gebruikt voor je haar is een shampoo dus niet nodig?

En bij gebruik van een goeie gel? Dus geen cheape pot van 2,-.

Best altijd reinigen! Want na lange termijn kan je last hebben van haaruitval en schilfers!
Dat komt meestal voor als je langere termijn steeds gel gebruikt en het niet wast :(
Best een zachte shampoo vragen voor dagelijks gebruik.
Mensen in een kapperswinkel hebben daar veeeeeeeeeel verstand van!!!
Ga eens naar Sluis :D

Klinkt nogal tegenstrijdig met de no-shampoo wassers. En ook erg pro-kappers producten.
Maar ja, je bent dan ook een kapper. Ooit zelf geprobeerd voor een tijd om geen shampoo te gebruiken?

En wat versta je onder 'reinigen'?

En dagelijks wassen, da's toch allang bekend dat dat niet best is voor je haar..?

Laatst bewerkt:
Ikzelf was mijn haren dagelijks! Moest ik m'n haren niet wassen kan je er misschien na langere tijd 'frietjes' in bakken :D En geen problemen met het dagelijks te wassen! Integendeel heb een mooie glans...
Onder 'reinigen' versta ik, je haren ontvetten van de gel, buitenlucht,....

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

010 Als je vragen hebt ask me :D

Ikzelf was mijn haren dagelijks! Moest ik m'n haren niet wassen kan je er misschien na langere tijd 'frietjes' in bakken :D

Maar als kapster zijnde geloof je niet in het stoppen met shampoo gebruik? Zodat de hoofdhuid na ongeveer 5-6 weken z'n natuurlijke balans heeft gevonden en het er prima uitziet, ruikt en in model te brengen is met een 'niet al te belastend' product wat je weer prima kan uitspoelen met water en een beetje massage?

En geen problemen met het dagelijks te wassen! Integendeel heb een mooie glans...

Maar die komt dan toch uit een potje en niet vanuit je zelf? Niet dat je daar iets aan over houdt behalve een verstoorde hoofdhuidbalans.

Onder 'reinigen' versta ik, je haren ontvetten van de gel, buitenlucht,....

Reinigen is dus wassen met shampoo, okay.

Verstoorde hoofdhuidbalans ma neen!!! Heb da allemaal gezien alsk ik op school zat en in pratkijk is dit ook zo! Enne het komt niet uit een potje! Gezond eten doet hier veel aan!
Maar je kan ook steeds een dagje tussenlaten en het eens gewoon reinigen met water. Dit kan ook geen kwaad he.
Maar als je het wast neem je ongeveer een nootje shampoo in de hand.
En telkens goed spoelen!! :D Good luck!

ik heb nu een week mijn haar alleen met water ipv shampoo gewassen. Maar ik heb nu gruwelijk vet haar en het voelt smerig aan. Hoe lang duurt dit ongeveer want ik ben het eigenlijk alweer zat..

Het 2 keren wassen met een GOEDE shampoo man!
Als het de 1ste keer niet goed schuimt don't panic!!!
2de keer wassen en het zal beter schuimen!!!
Laat je maar eens gaan :p

Verstoorde hoofdhuidbalans ma neen!!! Heb da allemaal gezien alsk ik op school zat en in pratkijk is dit ook zo! Enne het komt niet uit een potje! Gezond eten doet hier veel aan!
Maar je kan ook steeds een dagje tussenlaten en het eens gewoon reinigen met water. Dit kan ook geen kwaad he.
Maar als je het wast neem je ongeveer een nootje shampoo in de hand.
En telkens goed spoelen!! :D Good luck!

Ik kreeg 'n compliment van de kapster dat m'n haar zo fijn was, gebruik onderhand al 'n jaar geen shampoo meer. :)

...Pics van jezelf?

Lucky boys, ik moet die overgangsfase doormaken met haar iets langer dan vingerlengte :(
Toen ik stopte met shampoo had ik ook langer haar dan nu, heb echter nooit iets gemerkt van 'vet' haar ofzo (kan me er geeneens iets bij voorstellen, nooit gehad :o), het enige dat me opviel was dat m'n haar gewoon veel makkelijker in model ging. :D

maar Lynnekeuh: als kapster zijnde geloof je niet in het stoppen met shampoo gebruik? Zodat de hoofdhuid na ongeveer 5-6 weken z'n natuurlijke balans heeft gevonden en het er prima uitziet, ruikt en in model te brengen is met een 'niet al te belastend' product wat je weer prima kan uitspoelen met water en een beetje massage?

Idd 010!!! Neem een neutrale shampoo dat kan nooit geen kwaad!
Welke gel of product gebruik je dan?

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

Haar wassen en groeitempo
Vraag: Heeft het dagelijks wassen van het haar een invloed op het groeitempo? Ik was mijn haar elke dag en ik weet wel dat ik dit beter niet doe, maar zal mijn haar daardoor sneller of trager groeien?

Antwoord: Nee. Het dagelijks wassen van uw haar zal het groeitempo niet beïnvloeden, alhoewel het wel een invloed kan hebben op de conditie van het haar (onder andere elasticiteit). Het zou kunnen betekenen dat het haar meer gaat afbreken.

Er bestaan geen vaste regels die bepalen hoe vaak u uw haar moet wassen. Als kind werd ons vaak verteld dat we ons haar elke dag moesten wassen. Waar het om gaat, is dat u uw haar moet wassen wanneer het vuil is (of vettig wordt). Dit houdt in dat niet iedereen dezelfde noden heeft. Wanneer u veel zweet of in een vuile en stoffige omgeving werkt, zult u uw haar waarschijnlijk elke dag moeten wassen om het haar en de hoofdhuid proper te houden. Mensen die op kantoor werken (met airco) wassen hun haar waarschijnlijk vaak méér dan eigenlijk nodig is.

Was uw haar op een slimme manier. Wilt u het dagelijks wassen, ok, maar zorg er dan voor dat u geen al te sterke shampoo gebruikt, want die zou kunnen te hard zijn voor uw haar. Kies eerder voor een milde shampoo.

Ik gebruik de goedkoopste gel, elke dag.
Ik was het elke dag met water, vaak 2x omdat ik 4-5x per week sport.
Dan heb ik het 's ochtends al gewassen en dan 's avonds nogmaals.

Eenmaal per week gebruik ik shampoo. Dan is het die dag en 2 dagen erna nog steeds slap en te lastig in model te brengen.

Momenteel zit ik op 9 dagen zonder shampoo en wil dit 5-6 weken volhouden om te kijken wat het doet.
Ik lees goede verhalen hierover.

Daarbij, ik heb tondeuse kort haar rondom en bovenop ongeveer 3 cm lengte.
De gel gebruik ik alleen bovenop mn hoofd.

Dan kan dit niet zoveel kwaad maar zou toch af en toe eens wassen met shampoo ;)

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Tis ook waarschijnlijk omda je geen shampoo gebruikt da het niet in model valt!

Nee, als ik shampoo heb gebruikt valt het niet in model te krijgen.
Dan is het dus slap en vormt het zich veel te veel naar al m'n kruinen.
En m'n haar is redelijk dik.

Sowieso ben ik niet voor allemaal producten om er beter uit te zien dit en dat.
Allemaal geparfumeerde chemicalien die je niet nodig hebt.

Terug
Naar boven