XXL Nutrition

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Zo even een update van mij.
Ben op dit moment 14 dagen bezig.
Het is steen hard.
Kan het alle kanten op zetten maar gebruik nog wel een beetje gel elke dag.
Weet niet wat ik er nou mee moet.
Het zal er echt niet uitzien zonder gel.

Heb ook al 3 dagen achter elkaar in kippenstallen moeten werken (is mijn werk, kippen laaien).
Dus dat heeft er misschien ook wel betrekking op.
Ik ga straks mijn haar uitwassen voordat ik de hokken in ga.
Misschien dat dit helpt om de rommel er makkelijker uit te krijgen.

We zullen zien.
Ik ga proberen vol te houden.
Al vind ik het k*t om zo'n stro op mijn kop te hebben.

Ps. Toch vind ik het eigenlijk niet eens zo vet. Alleen maar stro achtig hard en ik kan het alle kanten opzetten.

Omdat het niet vies lijkt wil niet zeggen dat het proper is.
Zou niet weten hoe het vuil zonder zeep uit je haren en van je hoofdhuid gaat.
Zeker vette stoffen blijven op de huid,met alleen water is dit niet weg te krijgen.

Waarom moet het dank proper zijn? Zolang het maar glanst, goed zit en niet stinkt:rolleyes:

Waarom moet het dank proper zijn? Zolang het maar glanst, goed zit en niet stinkt:rolleyes:

Omdat hygiene belangrijk is voor je gezondheid.
Als je de rest van je lichaam niet met zeep wast merk je dit direct en ga je het ook kunnen ruiken.
Aan je eigen hoodfdhuid ruiken is niet zo makkelijk.

Omdat hygiene belangrijk is voor je gezondheid.
Als je de rest van je lichaam niet met zeep wast merk je dit direct en ga je het ook kunnen ruiken.
Aan je eigen hoodfdhuid ruiken is niet zo makkelijk.

We zijn onderdeel van de natuur. Door overdreven hygiënisch te willen zijn, proberen we afstand te nemen van de rest van de natuur wat enkel lijdt tot schade aan het lichaam en zorgt voor grotere gevaren dan voorheen.

Mijn hond lekt zich ook alleen maar met zijn tong en stinken doet hij alleen als hij in onze vijver is gekropen, maar na verloop van tijd verdwijnt het.
Iedereen boft altijd over zijn mooie pels.
Welke shampoo gebruikt hij? Geen natuurlijk.

Joo bazen!

ik kwam dit topic net tegen, heb alleen het begin doorgelezen.... niet alles dus!
Maar ik denk dat ik het ook ga proberen! Ik heb halflang haar, wat vaak k*t gaat doen en niet gewoon in model wil blijven zitten.
Sowieso niet met die k*t wind altijd ;)

Een vriend van me is er ook mee begonnen, die is nu 4 dagen bezig geloof ik.

Alleen.... ik gebruik normaal gesproken wax om mn haar te doen. Af en toe Murray's, en dat is vreselijke plakkende bende. Als ik dan geen shampoo gebruik om mn haar te wassen, dan krijg je het er echt niet uit.
Moet ik ook helemaal geen gel/wax meer gaan gebruiken dan?

Zeker niet! Gel en wax mag je blijven gebruiken. Maar als je het om de 2dagen zou wassen is dit toch ook geen probleem?
Mss na extreem zweten wel wassen ;)

Zeker niet! Gel en wax mag je blijven gebruiken. Maar als je het om de 2dagen zou wassen is dit toch ook geen probleem?
Mss na extreem zweten wel wassen ;)

Sjaa, ik weet niet of je dan het resultaat in de weg gaat staan.
want ik merk dat mn haar steeds dunner wordt.
En misschien is dit wel DE manier om weer wat dikker haar te krijgen ;)

ach, en anders misschien 1x per week met shampoo wassen.. Na het uitgaan ofzo

Joo bazen!

ik kwam dit topic net tegen, heb alleen het begin doorgelezen.... niet alles dus!
Maar ik denk dat ik het ook ga proberen! Ik heb halflang haar, wat vaak k*t gaat doen en niet gewoon in model wil blijven zitten.

Alleen.... ik gebruik normaal gesproken wax om mn haar te doen. Af en toe Murray's, en dat is vreselijke plakkende bende. Als ik dan geen shampoo gebruik om mn haar te wassen, dan krijg je het er echt niet uit.
Gebruik gewoon gel die makkelijk uitwasbaar is als je geen shampoo meer wil gebruiken. Dus geen vettige rommel als Brylcreem ed.

Sjaa, ik weet niet of je dan het resultaat in de weg gaat staan.
want ik merk dat mn haar steeds dunner wordt.
En misschien is dit wel DE manier om weer wat dikker haar te krijgen ;)

ach, en anders misschien 1x per week met shampoo wassen.. Na het uitgaan ofzo

En wat minder gel gebruiken. Een gel die agressief is en goed kleeft zal na langere termijn haaruitval kunnen veroorzaken.

Gebruik gewoon gel die makkelijk uitwasbaar is als je geen shampoo meer wil gebruiken. Dus geen vettige rommel als Brylcreem ed.

Ik heb wel Murray's staan.. maar die gebruik ik bijna nooit. Vind ik veel te vet inderdaad.

En wat minder gel gebruiken. Een gel die agressief is en goed kleeft zal na langere termijn haaruitval kunnen veroorzaken.

Ik gebruik al weinig, aangezien die kleine potjes al gauw 5 euro zijn xD
Vind het zonde om elke week nieuwe potjes wax te halen he.

Maar ik ga wel even kijken wat de ervaringen van die vriend van me zijn, misschien dat ik het zelf ook ga doen :)

Ik heb wel Murray's staan.. maar die gebruik ik bijna nooit. Vind ik veel te vet inderdaad.

Ik gebruik al weinig, aangezien die kleine potjes al gauw 5 euro zijn xD
Vind het zonde om elke week nieuwe potjes wax te halen he.

Maar ik ga wel even kijken wat de ervaringen van die vriend van me zijn, misschien dat ik het zelf ook ga doen :)

Marvin wax is wel beter ma beetje vettiger e :(

• Topic Starter Topic Starter
Joo bazen!

Kijk sowieso eerst eens wat het resultaat op gaat leveren, als je het besluit alleen met water te wassen. :)

Ik heb ook half lang haar (foto pagina 7) en sinds ik alleen met water was heb ik niet eens een gel of wax meer nodig, wat ik eerste altijd wel moest gebruiken mocht ik iets van me haar willen maken. Gister stond hier ook flink wat wind, maar toen ik weer thuis kwam en in de spiegel keek zat het nog prima. Maargoed, hangt ook van het model af natuurlijk. Hou ons op de hoogte iig. :D

Laatst bewerkt:
Idd keep us updated :thumbs:

Ben nu 11 dagen bezig.

Tis al een stuk minder vet. Haar ziet er gezond uit.

Hoop ook dat me haar dikker wordt, want sinds het keto dieet van een jaar terug. Is het een stuk dunnen geworden.

We zijn onderdeel van de natuur. Door overdreven hygiënisch te willen zijn, proberen we afstand te nemen van de rest van de natuur wat enkel lijdt tot schade aan het lichaam en zorgt voor grotere gevaren dan voorheen.

Mijn hond lekt zich ook alleen maar met zijn tong en stinken doet hij alleen als hij in onze vijver is gekropen, maar na verloop van tijd verdwijnt het.
Iedereen boft altijd over zijn mooie pels.
Welke shampoo gebruikt hij? Geen natuurlijk.

Onze hygiene zorgt er wel voor dat we minder ziek als vroeger worden toen de hygiene ondermaats was.
Wij zijn geen honden,zij hebben een dikke vacht en huid.
In hun speeksel zit een stof dat wonden kan ontsmetten.

Trouwens je kan je hond ook beter wassen want net zoals bij ons zal vuil en vet tussen haren en op huid blijven.
Met alleen water kan dit niet verwijderd worden.

Laatst bewerkt:

ik gebruik altijd type 6 van zwarfkop , maar die brycreem , blijft dat in model staan als je aan een redelijk snel tempo fiets ?

geef trouwens ook eens een reactie op cools zijn mening

Laatst bewerkt:
Onze hygiene zorgt er wel voor dat we minder ziek als vroeger worden toen de hygiene ondermaats was.
Wij zijn geen honden,zij hebben een dikke vacht en huid.
In hun speeksel zit een stof dat wonden kan ontsmetten.

Trouwens je kan je hond ook beter wassen want net zoals bij ons zal vuil en vet tussen haren en op huid blijven.
Met alleen water kan dit niet verwijderd worden.

Mijn hond zwemt graag, maar gewassen worden is no-no.
Van dat speeksel heb je gelijk; ik laat hem altijd likken op mijn wonden als ik die heb :)
Je kan hygiënisch zijn, maar je kan overdrijven. En dit is nu net wat de dag van vandaag vooral het geval is. Oké, vroeger stierven mensen door een tekort aan hygiëne, maar die leefomstandigheden waren gewoon rampzalig. Je was dan nog beter af als je in de tijd van de neanderthalers zou leven:roflol:

ik zat op 1,5 week, maar heb deze week heel veel gel in mijn haar gedaan en ik was bang dat ik dat met alleen water er niet uit kreeg, dus heb ik toch maar wat shampoo gerbuikt. Ik moet zegggen dat het nu wel heerlijk zacht voelt en niet zoals normaal super droog. Het niet vaak wassen heeft dus zeker een goed effect gehad. Ik ga gewoon verder met niet wassen met shampoo.

Mijn hond zwemt graag, maar gewassen worden is no-no.
Van dat speeksel heb je gelijk; ik laat hem altijd likken op mijn wonden als ik die heb :)
Je kan hygiënisch zijn, maar je kan overdrijven. En dit is nu net wat de dag van vandaag vooral het geval is. Oké, vroeger stierven mensen door een tekort aan hygiëne, maar die leefomstandigheden waren gewoon rampzalig. Je was dan nog beter af als je in de tijd van de neanderthalers zou leven:roflol:

:eek:

Het moet niet gekker worden op deze forum. Zelf mensen afkraken die redelijk ijdel zijn en zelf je haar nooit wassen met shampoo.

Dit gaat mij tever. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Terug
Naar boven